K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-08-2013, 09:58   #1
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Brud på Handicapkonvensionen

En socialrådgiver vil gerne have en debat vedr. politikkernes diktering af tilføjet § fra 2012 i serviceloven, kontra Handicapkonvensionen:

http://favrskov.lokalavisen.dk/debat...brev/130829931

Hun skriver bland andet:
Men i 2012 blev der i Servicelovens § 1 stk. 3 indskrevet

”Afgørelse efter loven træffes på baggrund af faglige og økonomiske hensyn”, og her ses det desværre at det i de fleste tilfælde bliver de økonomiske hensyn der træder tydeligst frem, i mange sager.'

Jeg kendte ikke til denne tilføjede § i serviceloven og indser nu, at de individuelle behov og ressourcemæssige skøn for handicappede bliver tilsidesat af de økonomiske hensyn, som denne § giver lov og adgang til.
Jeg forstår desværre også nu, at klager over samme, må give afslag efter denne næsten nye §.
Og ja. Hvorfor blev der skrevet under på Handicapkonvensionen?
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2013, 17:41   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er desværre et kæmpe problem.....

Fordi nu...ja så kan man give tilbud ud fra hvad kommunen nu synes den har råd til og ikke ud fra hvad hensynet til borgeren er...

I dag kan en kommune jo bare ændre deres serviceniveau og vupti....så kan man tage hjemmehjælpen fra tusindvis af borgere....

De selv samme borgere som var blevet udredt til at de havde krav på den hjælp...

Ankestyrelsen har hele tiden haft en afgørelse på at en kommune netop ikke må begrunde sine afgørelser med henvisning til kommunens servicebehov....

Dette havde de gjort så kommuner ikke ville kunne kassetænke når de afgøre sager der omhandler syge mennesker...

Denne afgørelse...tja den har de sjovt nok ændret...man kan jo så gætte sig til om de er blevet pålagt at gøre dette....oppe fra....dette selvom de siger at de ikke er underlagt nogen....men selvfølgelig er de det...hvor dumme tror de at vi er herude...

Det virker ikke særligt logisk at de først mener et....for med et at dreje hele vejen rundt og mene noget andet...

Det er sg et sørgeligt samfund vi lever i når økonomien skal gå forud for menneskers ve og vel....vel at bemærke meget syge mennesker...

Det er ihvertfald ikke et samfund jeg bryder mig om at leve i....

Man skal lige huske at dette egentlig ikke bør have noget med penge at gøre....da man har masser af penge at kaste efter skattelettelser og nedsættelse af selskabsskatten....

Pengene er der...men dem der bestemmer...ja de vil heller bruge de penge på i forvejen mere end rige mennesker....end de vil bruge dem på at syge mennesker skal kunne få et tåleligt liv...

Dette bør man i den grad huske når de kommer og vil have ens stemme ved næste valg...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2013, 07:52   #3
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
okay web, jeg har været tåbeligt naiv... og min klage ligger nu hos selveste ulven.
Hvis ikke fordi det er temmelig meget sørgeligt, så ville jeg le...
Måske derfor, at der er s å mange klager og sagsbehandlingsfristerne hos dem er så grænseoverskridende lange? Pga. af denne indsatte §?

Jeg har nu heller ikke tænkt, at stemme LA eller på nogen af deres allerbedste venner ;-)
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.

Sidst redigeret af Mella; 22-08-2013 kl. 07:59.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2013, 12:12   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tja der har lige været en tråd herinde om at man nu vil fjerne muligheden for at folk kan anke deres sag til landsretten i civile sager hvis den er på under 50.000 kr...

Dette alene for at gøre sagstider kortere...for at effektivisere...

Dette vil de selv om de godt ved at det fjerne retssikkerheden for en stor del....

Så er det man tænker....jamen når nu der er så lange sagstider i Ankestyrelsen....kunne de så finde på at gøre noget for at effektivisere der...

Evt fjerne muligheden for at klage over bestemte sager eller hvad ved jeg hvad de kan finde på....

Nu har de jo lige fjernet en mulighed for os at klage på....da de har nedlagt beskæftigelsesankenævnet og det sociale nævn....

Dette er jo også gjort for at effektivisere....

Så hvis man kigger rundt omkring....og ser hvad de er villige til at ofre af retssikkerhed for borgerne....ja så kan man da kun blive skræmt...

Man skal jo lige huske at en anden måde at få de sagstider ned på....kunne have været løst ved at ansætte nogle flere til at behandle de sager...

Men det ser de ikke som en mulighed...og man skal nok ikke regne med, tro eller håbe på at det bliver bedre med tiden...

Det sker først den dag folk har fået nok og de har fundet ud af at stå sammen...så vi kan afsætte hele striben inde i det folketing...

Ja det er rigtigt...havde det ikke været så sørgeligt...ja så havde man kunne grine af det....men det er desværre rigtige mennesker det går ud over....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension