K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-10-2010, 10:50   #1
lifetec
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2009
Indlæg: 8
Styrke: 0
lifetec er ny på vejen
Spørgsmål ang. "invalidesum"

Hej alle sammen.

Nu har jeg ligget søvnløs i nat over et spørgsmål jeg ikke kan finde svar på ang. engangsudbetaling fra Pensiondanmark.

Jeg var til et møde med min sagsbehandler her den anden dag og hun var nu 100 % sikker på at pensionsudvalget ville sige god for min sag så nu skulle den køres og være klar til den 4/11.

Og nu tjekked jeg så mine forsikringer den anden dag og jeg haved en hos pensionsdanmark at hvis jeg fik FTP så skulle den udbetale 100000,-kr så jeg søgte straks herinde på forumet og så til min store skræk at det ikke bare var noget man fik selvom man haved været "syg" siden 2001......

Så jeg ringed til Pensiondanmark idag og hun ville sende mig en ansøgning men kunne ikke love noget selvom der står jeg skulle være berettiget til dem. Jeg belv medlem 1996 og kom tilskade i 2001 så jeg var ikke syg inden jeg blev medlem.

Så jeg læste betingelserne og forstår dem ikke helt.

§ 16.Stk. 3.
Hvis medlemmet er ansat i fleksjob ved optagelsen, eller hvis medlemmet bliver ansat i fleksjob, efter at medlemmet er overgået til hvilende medlemskab, er medlemmet ikke omfattet af forsik-ringen ved førtidspensionering. Det gælder, uanset hvornår PensionDanmark får oplysningen om fleksjobbet.

Og jeg ved ikke lige om jeg var hvilende medlem da jeg haved gået sygemeldt i omkring 2 år inden jeg kom på fleksjob men har hele tiden selv betalt ind til pensionen og kom i fleksjob i 2004 og blev sygemeldt igen 2009.

Så mit hoved kværner rundt om de mon ikke ville udbetale den invalidesum man selv altid har betalt ind til ?

Hilsen Tommy
Vedhæftede filer
Filtype: pdf PD Forsikringsbetingelser.pdf (283,3 Kb, 1600 visninger)
lifetec er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2010, 13:05   #2
blj
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Indlæg: 117
Blog Indlæg: 4
Styrke: 14
blj er ny på vejen
Kære lifetic

Du har været sygemeldt siden 2001 og jeg formoder du har midstet dit job derfor er du blevethvilende medlem og nu i fleksjob
du skulle have søgt i 2001 da du blev sygemeldt i henhold til din sygedom
jeg tror ikke du har nogen krav på sum undskyld
men prøv efter den ansøgning de vil sende og have din læge med ind i dette forløb
god kamp
blj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2010, 13:34   #3
lifetec
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2009
Indlæg: 8
Styrke: 0
lifetec er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af blj Se meddelelser
Kære lifetic

Du har været sygemeldt siden 2001 og jeg formoder du har midstet dit job derfor er du blevethvilende medlem og nu i fleksjob
du skulle have søgt i 2001 da du blev sygemeldt i henhold til din sygedom
jeg tror ikke du har nogen krav på sum undskyld
men prøv efter den ansøgning de vil sende og have din læge med ind i dette forløb
god kamp
Hej BLJ

Som jeg selv "fortolker" det så kan man først ansøge når man er kommet på FTP og det er jeg jo ikke kommet endnu men fået lovning på det her til november ergo kan jeg først ansøge om det nu.

Og jeg kom jo tilskade med ryggen i 2001 og det er det jeg får FTP på nu så det kan vel kun gælde ?

Hilsen Tommy
lifetec er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2010, 17:56   #4
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
hej Lifetec.

"...hvis medlemmet bliver ansat i fleksjob, efter at medlemmet er overgået til hvilende medlemskab, er medlemmet ikke omfattet af forsik-ringen ved førtidspensionering. Det gælder, uanset hvornår PensionDanmark får oplysningen om fleksjobbet."

Ovenstående betyder at hvis du først bliver sat, som hvilende medlem (går ud fra man så enten ikke betaler el. betaler mindre ind til PensionDK), og får et fleksjob, så kan du ikke få nogel penge. UANSET hvornår PensionDK får dette at vide.

Inden du udfylder: du har endnu ikke som du skriver det fået din FP igennem, hvorfor jeg ville vente med at søge til du har bevis for din FP.

Samtidig ville jeg kigge regninger el. bankkonti eft. om du har betalt reduceret el. været fritaget.

men kan lidt frygte at hvis du har været hvilende medlem og som du jo skriver har været i fleks, så vil de fastholde dette er undtagelse for udbetaling, også selv om du nu får FP. De sikre sig lidt, ved a<t skrive uanset hvornår de får det at vide.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2010, 07:09   #5
lifetec
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2009
Indlæg: 8
Styrke: 0
lifetec er ny på vejen
Hej Gunvor

Så er de edermanneme frække hvis de tører den af på den måde.

For det er jo sjældent man går sygemeldt i en uge for derefter at få FTP. Og jeg selv har kæmpet en kamp for at bibeholde mit arbejde og gjort ALT hvad jeg kunne for at lave noget.

Men jeg har selv betalt hvor de har trukket fra den opsparing man havde indestående når der ikke var indbetalt i 12 måneder mener jeg det var.
lifetec er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2010, 07:40   #6
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 16
Cillenolle er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lifetec Se meddelelser
Men jeg har selv betalt hvor de har trukket fra den opsparing man havde indestående når der ikke var indbetalt i 12 måneder mener jeg det var.
Hej lifetec

I min pensionskasse var jeg bidragsfri i de 12 måneder der var mulige. Derefter snakkede jeg med dem om mine muligheder.

De fortalte bla. at jeg kunne vælge ikke at indbetale noget (kan ikke huske hvor længe), men at det beløb så ville blive fratrukket udbetalingsbeløbet.

Da jeg ikke skulle førtidspensioneres, men ønskede fleksjob, valgte jeg selv at indbetale minimum beløbet.

Som jeg forstod på pensionskassen, havde det ingen betydning for udbetalingen. Det var kun de almindelige bestemmelser.

Jeg har hele tiden haft kontakt med dem og de har fortalt hvornår jeg næste gang skal kontakte dem. Så der er vel ikke så meget andet end at ringe til dem, for man kan køre sig selv rundt og kommer ingen vegne.
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2010, 13:46   #7
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Hvis du kan bevise og dokumentere at din skade skete før du blev hvilende medlem kan du godt få din invalidesum.

Oven i hatten betaler din pensionskasse også de bidrag du ikke har betalt siden du stoppede med at betale til pensionskassen samt vil du også få løbende ydelser...

Betingelsen mhs til at bevise at man var skadet er ens for alle pensionskasser....
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2010, 18:35   #8
lifetec
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2009
Indlæg: 8
Styrke: 0
lifetec er ny på vejen
Hej Hopper

Det skulle der ikke være nogen problemmer i at kunne "dokumenter"

Så tak for hjælpen
lifetec er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2010, 07:36   #9
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Så er det bare at skrive et brev til pensionskassen om hvordan det hænger sammen...

Hvis du vil have hurtigere sagsbehandling sender du alt hvad du har af aktindsigt med ind samt alle de lægepapir du har sammen med din ansøgning...
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2010, 14:18   #10
lifetec
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2009
Indlæg: 8
Styrke: 0
lifetec er ny på vejen
Så ringed de fra komunen og sagde den var gået igennem fra den 1/12
lifetec er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
"Afklaring" på sygedagpenge kontra "Opkvalificering" på ledighedsydelse amaranth Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 18-06-2012 02:20
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension