K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-05-2010, 09:43   #1
Nucca
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Lokation: Aalborg Kommune
Alder: 40
Indlæg: 182
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Nucca er ny på vejen
Telefonisk besked om afslag på fleksjob og stop af sygedagpenge

Så kom dagen.... Jeg ringede til min sagsbehandler, der kunne fortælle, at hun senere i dag skriver et brev til mig vedr. stop af sygedagpenge og afslag på fleksjob - hun udtalte, at jeg uden problemer vil kunne varetage et fuldtidsjob som lægesekretær - jeg ved ikke hvordan fanden hun kan tillade sig at sidde og sige sådan, når en arbejdsprøvning har vist, at jeg i snit kunne klare 18 timer, da jeg ikke fungerer optimalt pga. konstante svære rygsmerter. Og oveni hatten vil de så stoppe mine sygedagpenge. Jeg kan slet ikke overskue, hvad jeg skal gøre nu - anke afslaget, søge kontanthjælp - måske sætte vores lille, men dejlige hus til salg - jeg har en tonado af tanker og ved slet ikke hvor jeg skal starte og hvordan jeg griber tingene ad....
Det kan fandeme heller ikke passe, at man kan få lov til sådan noget. For fanden jeg har jo lægepapirer, hvor der står at jeg har en svær kroniske smertetilstand, og at min funktionsevne er nedsat med 50 % - og at det er vedvarende.
Jeg kunne simpelthen give mig til at tude lige nu
Nucca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2010, 10:03   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
anke anke og anke
kommunen er ikke til for at hjælp dig.
husk det.

du for en tid hos din læge og snakker med ham/hende og forlægger sagen
der skal stå en begrundelse i dit afslag som du får med et brev
hvad har din lægekonsulent udtalt, for de må ikke går i mod lægerne
går ud fra din funktionsevne er nedsat med 50 % - og at det er vedvarende
også er skrevet af andre end din egen læge
så skal du anke både sygedagpenge og afslag på flexjob.
godt du har været i arbejdsprøvning, det vil helt sikkert hjælpe i din ankesag
der er ikke så meget andet man kan gøre
held og lykke med sagen

Sidst redigeret af MTVRV1; 28-05-2010 kl. 10:05.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2010, 10:11   #3
Nucca
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Lokation: Aalborg Kommune
Alder: 40
Indlæg: 182
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Nucca er ny på vejen
Tak skal du have
Desværre er der ikke andre en egen læge, der har skrevet det med funktionsevnen - min psykolog (jeg har sideløbende været deprimeret) peger på at det skal være fleksjob, men hun har ikke så meget at skulle have sagt jo, og jeg har været indlagt på et rygcenter, hvor vi har talt om, at fleksjob var en mulighed, men de må ikke direkte skrive, at det er det jeg skal have. Kommunen har ikke bedt om speciallægeerklæring, selvom min fagforening gerne ville have dem til det.
Nucca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2010, 10:30   #4
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Hej Nucca

Du trænger da vist lige til et stort

Jeg syntes helt klart du skal have din psykolog med på banen.

Bed hende om at lave udtalelse omkring dig, da din situation sikkert ikke bliver bedre at den meddelse du har fået i dag.

Du skal simpelthen fodre din sagsbeh. med information omkring dig selv
Hvis du får medicin for din depr. så oplyst også om dette.

Det var min psykolog der sørgede for at jeg fik en førtidspension

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2010, 10:50   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nucca sikke noget og ja start fra en ende af læg en strategi og gør klar til en anke og selvfølgelig indsigelse om stop af dine sygedagpenge (du skal jo partshøres )

så jeg ville starte fra en ende af ...

1. indhent aktindsigt fra ALLE læger du har været i kontant med (kopier dem og sende rub og stub til din sagsbehandler)

2 kontant din læge og fortæl hvad der nu sker

3 indhent aktindsigt fra kommunen af (hvis du ikke har det ) og husk at få lægekonsulents papir med

4 når brevet om stop af sygedagpenge kommer så skriv hvad de bruger af begrundelse for hver enkelte § her

5 når du får afslaget om fleks og får den begrundelse at du kan tage et fuldtidsjob så skriv alle de ting der strider mod dine lægeudtaelser ned nemt og overkommeligt at læse , vedlæg lægepapir som dokumentation ...

og ikke mindst vær obs på § 7a

§ 7 a. Senest 2 uger før en erhvervsrettet foranstaltning hører op, skal kommunalbestyrelsen tage stilling til, om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet. Ved vurderingen skal borgeren, egen læge, den faglige organisation, virksomheder m.fl. inddrages.


Og lad dem ikke slippe med en lala forklaring hvis du har papir på at du har kronisk smerter så kan de ikke bare dømme at der ikke er kronisk smerter ... men i første omgang bliver du nød til at have papirerne og se nøjagtig hvad der står i dem og hvad de bruger som begrundelse , og en ting til kan du ikke få din læge til at henvise dig til en remoutalog hvis ikke du har været det ?
  Besvar med citat
Gammel 28-05-2010, 12:20   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nucca Se meddelelser
da jeg ikke fungerer optimalt pga. konstante svære rygsmerter.
Med svære konstante rygsmerter vil jeg gå ud fra, at din læge har haft sendt dig til røntgen og evt. speciallæge (f.eks. reumatolog).
Det er altid en god idé at bede om kopi af sådanne papirer efterhånden.

Hvis du ikke har været til røntgen ell. speciallæge, så synes jeg, at du hurtigst muligt skal bede din læge om at henvise dig til begge dele, og gerne samtidig, så røntgenbillederne foreligger når du kommer til speciallægen.

Derudover vil jeg anbefale dig at følge Hejdien's råd.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2010, 12:39   #7
Nucca
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Lokation: Aalborg Kommune
Alder: 40
Indlæg: 182
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Nucca er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Med svære konstante rygsmerter vil jeg gå ud fra, at din læge har haft sendt dig til røntgen og evt. speciallæge (f.eks. reumatolog).
Det er altid en god idé at bede om kopi af sådanne papirer efterhånden.

Hvis du ikke har været til røntgen ell. speciallæge, så synes jeg, at du hurtigst muligt skal bede din læge om at henvise dig til begge dele, og gerne samtidig, så røntgenbillederne foreligger når du kommer til speciallægen.

Derudover vil jeg anbefale dig at følge Hejdien's råd.
Hej Vovse

Jeg har fået taget rtg.billeder for ca. 13 år siden og MR-skanning for 7 år siden, man mener ikke der er grund til yderligere, da der er stillet diagnose. Jeg blev set af en ortopædkirurg, der ikke kunne gøre noget operativt, og så har jeg været indlagt til 3 ugers træningsforløb på Skagen Gigt- og Rygcenter, men ellers intet. Der er dog fundet diagnose osv. Mb. scheuermann i slem grad + et par andre abnormaliteter i ryggen.
Nucca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2010, 13:49   #8
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Hej Nucca, må jeg spørge til hvor meget og hvorhenne du har Scheuermann?
Susanne
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2010, 14:28   #9
Nucca
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Lokation: Aalborg Kommune
Alder: 40
Indlæg: 182
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Nucca er ny på vejen
Jeg har en ekstra lændehvirvel, s-formet rygsølje og skæv bækkenstand, scheuerman (diskusdegeneration) i lænden og så kan kan jeg ikke lige huske, hvad det var de kaldte det, som jeg har ved skulder regionen (jeg har en bule i nakken, da min rygsøjle har en forkert udformning.
Nucca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2010, 15:42   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg forstår det sådan, at du mener at en Scheuermann er det samme som discusdegeneration, det er det ikke, men du kan sagtens have begge dele i samme område.

Har kommunen noget på papir om, hvad det er der er galt med din ryg ?

Bare det at du har en scheuermann i lænden burde sige en hel del om dine smerter, mig bekendt er det det alllerværste sted at have en scheuermann.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
afslag på flexjob - stop for sygedagpenge giverikkeop Spørgsmål ang fleksjob 6 15-02-2012 00:04
Afslag på fleks, stop for sygedagpenge, kontanthjælp Cirkel Alt det andet 7 07-09-2011 12:20
Sygedagpenge stop/ afslag på fleksjob Rikkesejer Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 23-06-2011 13:05
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
Stop af sygedagpenge efter afslag på FTP jandersen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 17-02-2010 15:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension