K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-09-2012, 15:58   #1
Bobbi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2011
Indlæg: 172
Styrke: 13
Bobbi er ny på vejen
Hjælp håber i K10 kloge hovder kan hjælpe (erhversevnetab)

Hej
Jeg har fået tilbudt et flexjob på 16 timer det er jo bare total fedt mit spørgsmål er så jeg har ikke fået tilkendt mit erhversevnetab og mindste lønnen er som uudannet lægesekretær på ca.21200 kr.mdr nu skal vi have lønforhandling i morgen jeg syntes jo godt jeg kan forlange noget mere da arbejdsgiveren for 2/3 del tilskud men kommer jeg til at straffe mig selv ved at bede om højre løn og måske ikke for noget fra Ask ? jeg tænker på længere sigt hvis jeg skifter job og ikke får den løn.
ps:skriv endelig hvis i ikke forstår mig
Bobbi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2012, 17:15   #2
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Det er helt normalt at forhandle løn i forbindelse med fleksjob. Det at du kan arbejde 16 timer og at arbejdsgiver får 2/3 tilskud giver jo rum til forhandling. Går ud fra, at du har erfaring inden for området, og i så fald skal du jo slå på det.
God ide at have fagforening med.
Jeg havde i sin tid min fagforening med, og de sørgede for, at jeg beholdt min anciennitet, og derfor fik noget mere end mindstelønnen.

Jeg er ikke helt sikker på, at jeg forstår, hvad du mener i forhold til udbetaling fra ASK og hvordan det skulle have noget at gøre med den løn, du mener du er værd?

Jeg fik samtidig med jeg var i fleksjob invalidepension fra min pensionsordning, hvilket ikke influerede på min løn
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2012, 19:04   #3
Bobbi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2011
Indlæg: 172
Styrke: 13
Bobbi er ny på vejen
Hej

Har mit erhverevnetab fra Ask ikke noget med min løn at gøre ? Lad os sige jeg får en minimal løn nedgang i forhold til mit tidligere job under 10 procent vil jeg så få noget fra Ask ? det har måske ikke noget med hinanden at gøre?
tænker hvis jeg evt. skifter job og måske ikke får så høj en løn vil jeg så ikke være dårligt stillet ? eller har jeg bare misforstået det hele ;/)
Bobbi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2012, 19:07   #4
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Det erhvervsevnetab jeg får fra min pensionsordning fik jeg uafhængig af min løn, så går ud fra, at det også gælder for dig, men er ikke sikker - vist nok forskelligt fra pensionsselskab til pensionsselskab I mit tilfælde er detførst, hvis jeg får førtidspension, at det modregnes
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2012, 19:25   #5
nielsen17
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Lokation: vejle
Alder: 55
Indlæg: 160
Styrke: 13
nielsen17 er ny på vejen
Dit erhvervsevnetab bliver beregnet udfra timeantal og ikke løn. altså hvis du arbejdede 37 timer før og nu arbejder 16 er det en nedgang på ca. 50 % (runde tal har ikke lige en lommeregner )

lad os sige at du fik 25000 kr. i løn før du blev syg!!

25000 kr. * 12 måneder.*10 / 50%= 1,5 mill.

Sådan har jeg forstået det RET mig endelig hvis jeg er fejl på den!!
nielsen17 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2012, 21:08   #6
Bobbi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2011
Indlæg: 172
Styrke: 13
Bobbi er ny på vejen
Ok så er det jo helt anderledes ind jeg havde regnet med i øvrigt er min sag fra år 2002 og der er hvis også nogle andre regler når den er så gammel (;
Bobbi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2012, 23:48   #7
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Mit indlæg var forkert placeret

Sidst redigeret af Pophår; 25-09-2012 kl. 00:00.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2012, 00:08   #8
Klukdad
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-09 2012
Indlæg: 129
Styrke: 12
Klukdad er ny på vejen
Erhvervsevnetab er KUN kroner/øre, det har intet med timer at gøre! Hvad tjente jeg før en evt. Skade/sygdom og hvad kan jeg tjene nu!! Der skal være et tab af erhvervsevne på mindst 15% ellers er der INGEN erstatning .
En afgørelse kan evt. Være midlertidig, hvis der ikke kan træffes en endlig afgørelse endnu!
Dette medføre en månedlig udbetaling af evt. Erstatning til sagen er færdig behandlet.
Klukdad er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2012, 00:43   #9
Sutsko
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 115
Styrke: 16
Sutsko er ny på vejen
erhvervsevnetab har bestemt noget at gøre med løn! Mengrad har ikke.
Læs på ASK's hjemmeside.
Jeg kan godt forstå dine tanker - men det er altid svært at se hvad sker ude i tiden. Der vil altid være noget på den ene side og noget på den anden side.
Jeg syntes da du skal gå efter en løn du er fortjent. Jeg kender ikke tariffen for ufaglært sekretærer.

I lang tid fik jeg en månedlig løbende ydelse i erhvervsevne tab. Da jeg så fik et fleksjob lænede ASK sig op af min løn - og mit erhvervsevne tab blev i øvrigt halveret. Og det selvom jeg der kun fik dimittendsats og tidligere faktisk havde fået max og en del faste tillæg.
Nu søger jeg pension og min sag i ASK er genoptaget via min advokat. Det er vist generelt ikke noget med man skal kalkulere med vil lykkes, men jeg havde fortsat en verserende sag i erstatningsnævnet. Så jeg håber lykken vil stå mig en smule bi. Eller meget!

Tillykke med dit job. De er svære at få
Sutsko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2012, 07:03   #10
Bobbi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2011
Indlæg: 172
Styrke: 13
Bobbi er ny på vejen
Hej Sutsko

Det er også som du skriver jeg har forstået det mine tanker går på hvis jeg skifter job så bliver jeg virkelig dårlig stillet hvis jeg ikke får noget fra ask og kommer under ny ordning - jeg kunne desværre ikke få fat i min sagsbehandler ved fagforeningen
Bobbi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hej håber i kan hjælpe mig, sygedagpengestop skylla Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 01-03-2012 00:44
Håber i kan hjælpe e77 Alt det andet 215 25-01-2012 21:47
§17, håber I kan hjælpe Story Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 80 23-12-2011 22:37
Håber der er nogen der kan hjælpe mig fie123 At søge førtidspension 3 15-08-2011 17:10
Håber der er nogen der kan hjælpe mig.... busser24 Alt det andet 8 23-02-2011 01:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension