K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-07-2010, 03:51   #1
MissMurphey
Førtidspensionist
 
MissMurpheys avatar
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2008
Lokation: København
Alder: 52
Indlæg: 160
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
MissMurphey er ny på vejen
Er jeg for god/dårlig?

Det er et stykke tid siden jeg har skrevet her inde sidst, og jeg er ikke klar over hvordan jeg genoptager min gamle tråd, så jeg starter denne...

Jeg blev godkendt som fleksjobber i august 2009, men har været for syg til at komme ud i et fleksjob.
Derfor går jeg på et halvt års kursus, hvor de skal hjælpe en med at blive klar til et fleksjob.
Sagen er bare den, at jeg har så mange skavanker, at jeg ingengang kan klare min dagligdag der hjemme.
Kurset ser jeg egentlig som en slags fredning, i de 6 mnd jeg skal være der, så jeg ikke bliver sendt ud i andet.
Jeg stopper engang i september.
Men... jeg kan slet ikke holde ud at være sammen med andre mennesker i ret lang tid ad gangen. Og slet ikke hvis de er mange og der tilmed er for meget støj.

Jeg bliver i min hverdag, pludseligt træt og skal sove eller i det mindste have lov at gå for mig selv. Dette er også beskrevet i min ressourceprofil, men er meget belastende i dagligdagen, for det går jo også ud over det sociale liv.

Mine diagnoser er: svær depression, alvorligt stress- mener dog ikke det endnu er betegnet som kronisk, personlighedsforstyrrelse som følge af misbrug i barndommen, PCOS hormonforstyrrelse, hælsporer på begge hæle, hypermobile led (som en f.... reumatolog i esbjerg har sagt at jeg ikke lider af, selvom jeg opfylder samtlige scoringer iflg. beightons score som de vurderer efter. Jeg har bare ikke overskud til at klage over hans afgørelse)
Fibromyalgi, ryg og skulder smerter- som følge af ikke-anerkendte arbejdsskader, delvis nedsat hørelse på det ene øre- har dog ikke høre apparat- men der er nogle toner som jeg ikke kan opfatte, angst og lavt selvværd, kronisk tarmsygdom.

Jeg har gået til noget terapi via kommunen, men er lige blevet afsluttet, fordi der var et par gange hvor jeg havde gjort fremskridt. Sidste gang var jeg dog helt fortvivlet og vidste ikke hvad jeg skulle gøre. Måske har jeg ikke sagt alle de ting som var et problem til psykoterapeuten?
Jeg har fået og får hjælp, ved at gå til møder i al-anon, som er en gruppe for pårørende til alkoholikere. Den hjælp jeg får der, synes terapeuten jeg skal arbejde videre med. Ved ikke om det er fordi kommunen så sparer penge på mig.

Jeg kan IKKE klare to timers arbejde pr. dag. Og hvis man så lægger et evt. fleksjob sammen med de ting der skal klares i hjemmet, så hænger det jo slet ikke sammen.

Jeg vil gerne søge førtidspension. Ikke fordi jeg ikke vil arbejde, men nu er der gået så lang tid hvor min situation ikke er blevet bedre, tværtimod.
Der vil bare komme ro på så mange ting og spekulationer i mit liv, hvis jeg ikke skal spekulere på et job- som jeg måske ville have svært ved at melde mig syg fra, de dage hvor jeg slet ikke kan noget.

Om morgenen bruger jeg ofte 30 min. på bare at vågne og komme ud ad sengen, pga. smerter.

Undskyld hvis mit indlæg virker rodet.
Jeg er bare så forvirret og usikker på hvad jeg skal gøre.

Jeg er stadig medlem af min fagforening, så jeg har en socialrådgiver der, til at hjælpe mig igennem den process jeg nu vælger at skal gå igennem.

Men pga. min angst, har jeg brug for lidt hjælp/støtte her inde fra først.

Jeg kan godt synes det er pinligt at have tanken og ønsket om en FP. Men det er jo mine smerter mm. taget i betragtning.
Hvis jeg kunne arbejde ville jeg jo heller ikke søge pension.

Jeg lider også rigtig meget af søvnløshed, samt sukkerafhængighed. Det sandsynligvis er en bivirkning til PCOS.
Og jeg har et højt kolosteroltal og D-vitamin mangel.

Af medicin får jeg: Citalopram 30 mg, simvastatin 40 mg, azathioprin 150 mg,
to tbl. kalk med D-vitamin, 25 my g ren D-vitamin.

Jeg ved snart ikke hvilken skavank jeg skal "bruge" som argument i en FP sag.
Har opfattelsen af at det psykiske "tæller" mere i deres system end det fysiske.

Min fagforening har kopier af de journal notater som jeg har fået kopi af undervejs i min fleksjob sag.
MissMurphey er ikke logget ind   Besvar med citat
 

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Dårlig neuropsykolog kisser72 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 13-12-2011 09:24
Er jeg en dårlig datter :( Suncil Dit og Dat 22 12-01-2010 18:05
Dårlig sagsbehandling... kurttrold Dit og Dat 10 28-11-2008 18:33
Ryg dårlig Ouzo Alt det andet 6 23-07-2008 15:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension