K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-03-2018, 11:04   #1
Dogimate
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2017
Lokation: Hjørring
Indlæg: 5
Styrke: 0
Dogimate er ny på vejen
Fra Fleksjob til Førtidspension.

Hej med jer alle.

Jeg har et Godt Spørgsmål, og håber at der måske er nogen her der har et svar på det.
Jeg har igennem snart 10 år været ansat i Fleksjob, på Tjenestemandslignende vilkår, og har desvære nu fået en Ny Arbejdsskade, hvor jeg ikke kan varetage min Fleksjob mere, så er det jo man skal tilbage til det kære system igen, og se hvad de så kan finde på.
Mit spørgsmål lyder angående Ressourceforløb, når jeg tidligere har gennemført flere Ressourceforløb for at få Fleksjob, ser man så på dem i Kommunen ?, jeg har læst og læst om det, og kun et enkelt sted fundet, hvor der står skrevet at hvis man tidligere har været i Ressourceforløb, at man så ikke nødvendigvis skal igen, jeg er over 40 år, men nu er det jo sket en forværing og efter læger, behandlere m,m. kun
Førtidspensionen tilbage.
Håber der er nogen der måske har svaret.
På forhånd tak.
Dogimate er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2018, 13:39   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Jeg tænker at ressourceforløb ville være relevant, hvis der er nogen relevante indsatser ift den nye arbejdsskade. Indsatser der måske ville kunne bedre din arbejdsevne ift den arbejdsskade.
Lad os f.eks. sige at du kunne klare 12 timer i fleksjob. Så kommer der en arbejdsskade, der gør at du kan klare 2 timer om ugen. Så kunne det måske give mening at se om man kunne bedre din arbejdsevne til måske 10 timer om ugen, ift den nye arbejdsskade, og så ville fleksjob jo være relevant.

Kunne også være at det ville være relevant at afklare, om du ville kunne klare et andet fleksjob. Et fleksjob der tager hensyn til de problematikker der gjorde dig berettiget til fleksjob OG de problematikker der er opstået som følge af den nye arbejdsskade.

Men det behøver jo ikke ske i et ressourceforløb. Kan sagtens være at de kan afklare det imens du er ledig fleksjobber på ledighedsydelse
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2018, 14:02   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.675
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Information, arbejdsskade & fleksjob på få minutter/ugen

Arbejdsskade og den kommunale sociale sag, skal adskilles og har ikke noget med hinanden at gøre. Indkøb 2 A4 mapper og hold pinlig orden i de 2 sager.

Alt fremadrettet foregår skriftligt med alle parter. Ved tvungne møder tager man altid en Bisidder med, bare en som du har tillid til.

Arbejdsskade, viden om:
https://www.k10.dk/showthread.php?t=28956

Fakta om fleksjob med få minutter om ugen.
http://www.k10.dk/showthread.php?t=30224

I begge sager skal du have fuld aktindsigt ved alle 100% som du har være i forbindelse/behandlet af:

Læger, hospitaler, speciallæger, kommunen, fysioterapien etc.

Aktindsigt.
http://www.k10.dk/newreply.php?do=ne...ote=1&p=361631

Journallisten (kommunen)
https://www.k10.dk/showthread.php?t=30401

Løbende aktindsigt
https://www.k10.dk/showpost.php?p=360239&postcount=10

Du skal vide alt, hvad andre skriver om dig. Naturligvis.

Pas på med, at tage det for troende, hvad omgivelserne siger/mener om din fremtid vs hvilken ydelse som de mener du bør bevilges. Her førtidspension.

Kun 2 steder bliver din økonomiske og sociale fremtid afgjort:

AES og kommunens Pensionsnævn. Ved AES har du naturligvis en skriftlig anderkendelse af at din anmeldelse er accepteret, som en arbejdsskade. Hvis ikke, har du ikke en arbejdsskade kørende ved AES.

Lyt ikke til omgivelserne men læs hvad de professionelle skriver om din situation.

Held og lykke, med begge sager.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 09-03-2018 kl. 14:05.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 09-03-2018, 14:52   #4
Dogimate
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2017
Lokation: Hjørring
Indlæg: 5
Styrke: 0
Dogimate er ny på vejen
Jeg er ikke opsagt fra tidliger stilling endnu, men det går den vej snart, og helbred er jo forværet, de sidste 3 måneder på arbejdet, før fuld sygemelding har jeg de dage jeg har været af sted, været 25 min dagligt cirka, men fik at vide jeg skulle stoppe nu da helbredet/skaden blev forværet.

men nu må vi se hvad der sker.
er jo et kedeligt system vi har.
Dogimate er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2018, 17:59   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.675
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Grænsen mellem fleksjob og førtidspension og mulighederne

http://www.sociale-rettigheder.dk/bl...-mulighederne/

Fleksjob eller førtidspension - Og hvor går grænsen?

Har du en nedsat arbejdevne og berettiger nedsættelsen til førtidspension?

Der foreligger ikke en nedre timegrænse, der definerer retten til førtidspension. Som ved alle andre forsørgelsesgrundlag og indsatser er det som udgangspunkt den individuelle vurdering, der skal foretages i hver enkelt sag.

Betyder det, at man så ikke kan fastsætte en nedre grænse?

Absolut ikke. Flere af de kommuner jeg samarbejder med har indført en nedre grænse. Nogle kommuner har en fastsættelse på 6 timer ugentligt, andre 5 og nogle 2. Det betyder, at borgeren til møde i rehabiliteringsteamet får valgmuligheden for at vælge imellem fleksjob og førtidspension, hvis arbejdsevnen er dokumenteret nedsat til grænsen eller derunder.




Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 10-03-2018, 20:20   #6
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Jeg forstår ikke at du skriver at du har været i fleksjob i 10 år og samtidigt oplyser at du har været i ressourceforløb, de blev nemlig først opfundet i 2013, er du sikker på at det var et ressourceforløb du var i?

Ikke desto mindre, så er problemet med at sige nej til endnu et ressourceforløb at du risikerer at ende på kontanthjælp, der står ganske vist at personer over 40 år ikke behøver at tage imod endnu et ressourceforløb, men der står heller ikke at man pludselig er berettiget til førtidspension fordi man afviser ressourceforløbet.

Du kan prøve at læse lidt på denne side https://www.facebook.com/privatraadg...16174695087699

Så du bliver nok nødt til at tage det forløb som kommunen tilbyder og håbe at afklaringen kommer til at ske på ledighedsydelse.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2018, 12:51   #7
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nørd Se meddelelser
Jeg forstår ikke at du skriver at du har været i fleksjob i 10 år og samtidigt oplyser at du har været i ressourceforløb, de blev nemlig først opfundet i 2013, er du sikker på at det var et ressourceforløb du var i?

Ikke desto mindre, så er problemet med at sige nej til endnu et ressourceforløb at du risikerer at ende på kontanthjælp, der står ganske vist at personer over 40 år ikke behøver at tage imod endnu et ressourceforløb, men der står heller ikke at man pludselig er berettiget til førtidspension fordi man afviser ressourceforløbet.

Du kan prøve at læse lidt på denne side https://www.facebook.com/privatraadg...16174695087699

Så du bliver nok nødt til at tage det forløb som kommunen tilbyder og håbe at afklaringen kommer til at ske på ledighedsydelse.
Kommunen kan jo godt have haft nogen forløb, som de bare kaldte ressourceforløb før 2013. Selvfølgelig ikke efter samme regler som det der blev indført i 2013

Har hørt om folk på kontanthjælp der kom i et forløb der blev kaldt "ressourceforløb". Nej, ikke ressourceforløb med ressourceforløbsydelse. Bare et tilbud for kontanthjælpsmodtagere, der bare hed det samme.
Så når folk siger at de er i et ressourceforløb, spørger jeg gerne om der står "ressourceforløbsydelse" på deres udbetalingsseddel.

Men ja, jeg er enig i at det ikke giver mening at sige nej til ressourceforløb.
Så hellere klage over indsatserne, hvis man kan dokumentere at de ville sætte ens helbred i fare. Når de så løber tør for indsatser der ikke skader en, så kan de jo ikke tilbyde ressourceforløb længere. Så er vi ude i alternativerne: fleksjob eller førtidspension
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2018, 12:41   #8
Dogimate
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2017
Lokation: Hjørring
Indlæg: 5
Styrke: 0
Dogimate er ny på vejen
Ja der er jo nok ikke andet for at følge strømmen og håbe de nye regler der er på vej kan hjælpe længere hen i forløbet.
Dogimate er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2018, 13:52   #9
Dogimate
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2017
Lokation: Hjørring
Indlæg: 5
Styrke: 0
Dogimate er ny på vejen
Ja det rigtig.
Men når man er i Fleksjob i det offentlig med alle regler skånehendsyn m.m. Overhold og tilpasset Fleksjob mulighedserlæringer m.m. Så skal man jo være helt rundt på den hvis ikke man ved hvad næste skridt er, men det er jeg også indforstået med så må vi se hvor længe det skal vare inden alle parterne er nået frem til samme konklusion, Førtidspension.
Og tak for svarene.
Dogimate er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension