K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-06-2009, 12:29   #41
Dorah
Elsker at være her på K10
 
Dorahs avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 97
Styrke: 16
Dorah er ny på vejen
Ombudsmanden ?

Kære Hejdien
Tak for dit indlæg og inspirationen...

Joh, det kunne jo være en mulighed med Ombudsmanden.

Jeg vil debattere det med min rådgiver og hjælper fra LA, som nu har overtaget kommunikationen med økonomikontoret.

At skrive til vores Socialminister som er Venstre...Hmmmm?
Har jo ikke den store tillid til at det parti står på vores side ...tvært imod.

Det groteske ved hele sagen er:
- at havde kommunen udført deres arbejde med at finde en plads til mig i Det Rummelige Arbejdsmarked....så ville de nok aldrig være kommet på den anden ide.
Jeg ville kunnet have forsørget mig selv....uden nogen former for boligydelse.

Tak for rådet
Dorah
Dorah er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2009, 13:13   #42
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Dorah jeg har nu heller ikke nogen tiltro til vores socialminister men jeg skriver nu altid til hende alligevel , lidt ud fra devisen om at når det går helt galt så skal hun ikke være den der kan komme og sige.. jamen vi vidste det jo ikke

Jeg kan helt følge din frustration over kommunen jeg ville være mere end bitter , jeg er heldigvis kommet længere end dig og har på intet tidspunkt være i fare for at miste mit hjem men det er ene og alene i kraft af at jeg har haft børn ... jeg kan ikke forestille mig en overlevelse på den lave sats og samtidig har sygdoms problemer ...

Heldigvis lykkedes det mig langt om længe at finde et fleksjob sådan at jeg nu er på ledighedydelse og selv med den kan jeg have mine tvivl om hvorvidt det ville gå når jeg ikke har børn hjemme mere ...

Jeg har planer om at lave mit eget kollektiv når den dag kommer he he så kan det være vi alle kan overleve ...

Jeg håber at du får orden på alt dit , jeg er i hvertfald sikker på at det er i kompetente hænder hos la og jeg kan kun opfodre alle til at melde sig ind derover dem på kontanthjælp kan hente meget hjælp igennem dem også , og så tror jeg at jeg vil indbetale lidt penge til dem når min sp kommer ,for jeg er sikker på at de kan bruge en økonomisk håndsrækning i hvert fald vil jeg til hver en tid selv heller ligge mine penge der end ved LAFS .. uups der gjorde jeg det igen
  Besvar med citat
Gammel 16-06-2009, 12:19   #43
Dorah
Elsker at være her på K10
 
Dorahs avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 97
Styrke: 16
Dorah er ny på vejen
Joh

Du har nok ret Hejdien
og TILLYKKE med fødselsdagen ser lige andet steds du fylder år.
Ja jeg ville ønske Kommunen havde koncentreret sig om at skaffe mig det fleksjob, istedet for at bruge resourcher på at smide mig ud af mit hjem.

Du drømmer ikke om hvor meget papir (en hel regnskov) der er brugt i denne sag.
Det virker som Mafia metoder.
Når man fjerner folks boligydelse (til trods for at det er ulovligt) ja så kan det vel kaldes pengeafpresning.

Det værste at tænke på er...at hvis jeg ikke klarer disse 7 måneders ventetid...så kan jeg riskere at sidde i en trang mug-bolig resten af mine dage og riskere mit helbred forværres...
og så få at vide jeg kunne blive boende

Og de "betaler" aldrig for deres synder.
Det har absolut ingen konsekvenser for en kommune at bedrage borgerne og dreje loven til egen gevinst.
Dorah
Dorah er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2009, 12:58   #44
StonesTM
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2009
Lokation: Vestsjælland (Ringsted Området)
Alder: 50
Indlæg: 104
Styrke: 15
StonesTM er ny på vejen
Hej Dorah

Jeg forstår stadig ikke at du sidder i den situation for et virker på mig som om at din sagsbehandler overhovedet ikke tager sit job seriøst og kører et mere eller mindre personligt vendetta mod ham, er selv lige blevet tilkendt førtids pension, min sag er blevet forhalet gentagne gange pga af at de havde for mange sager liggende, fik afslag to gange grundet for gamle lægelige oplysninger, der kom først skred i min sag da jeg kontaktede socialt ankenævn, efter andet afslag og bad dem kigge på datoerne for hvornår jeg havde fået nye lægelige oplysninger samt, at jeg faksede min kvitterringer for mine anbefalede breve til dem, hvilket resultede i en påskrivning til min kommune om at de havde forhalet sagen.

så kunne der pludseligt komme skred i sagen.

alt held og lykke håber på at det hele falder for plads for dig.
StonesTM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2009, 21:02   #45
Dorah
Elsker at være her på K10
 
Dorahs avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 97
Styrke: 16
Dorah er ny på vejen
Endnu længere ventetid

I forbindelse med denne tråd, vil jeg blot lige skrive at jeg for anden gang får oplyst af Statsamtet hvortil jeg har sendt min anke på kommunen afgørelse den 17. februar, - at man nu forventer en endnu længere ventetid på behandlingen af min klage.....man regner med at kunne se på den om ca. 3 mdr.



Da det drejer sig om at det er penge jeg hver måned mangler til at betale husleje med...og at disse penge har manglet siden 1 maj.
Har jeg måttet låne penge for at blive i mit hjem og ikke risikere at blive sat på gaden.
Der er stadig 2 års ventetid på en anden bolig, og jeg står stadig nummer 4.

Det er frygteligt med de lange ventetider...til at få dårlige nerver af.

Desuden læse jeg at ombudsmanden skriver ude på nettet at når anker angår tvangsflytninger mod borgerens vilje og borgeren anker dette - så skal anken være med opsættende virkning idet ...hvis skaden sker...er uoprettelig.
Jo tak...jeg er glad for min bolig og den tilgodeser mine skavanker...er frygteligt ærgerligt at skulle miste mit hjem lige for min sag om et evt. fleksjob kommer op...har vente 3 1/2 år.

Dog har kommunen allerede "ladet" som om jeg bor i en billigere lejlighed og giver kun husleje til en sådan fiktiv bolig.

Trist sag.
Er der andre der er udsat for sådanne urimeligt lange ventider ?

Dorah
Dorah er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2009, 23:46   #46
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Kære Dorah...
det er en helt ubegribelig sag du er i... kan du ikke skrive til den ombudsmand der, som siger det skal gøres anderledes end hvad du er udsat for?
Det er fuldstændig vanvittigt hvad de har gang i på din kommune...

har ingen løsninger til dig, kan kun sende knus og gode tanker
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2009, 16:20   #47
Dorah
Elsker at være her på K10
 
Dorahs avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 97
Styrke: 16
Dorah er ny på vejen
Rart med opbakning

Mange tak Huldra for din opbakning

Tror ikke meget på det hjælper at skrive til ombudsmanden som også er ved at drukne i sager...

Men skal have det gjort på et tidspunkt...om ikke andet så for at gøre opmærksom på at det er meget urimeligt at Kommunerne lige frem tænker i lange ventetider...forstået derhen:
De ved godt at det er lovstridigt det de gør.
De håber på at få deres vijle genntrumfet på bekostning af de lange ventetider
Når man endelig får medhold i Statsamtet....er det forsent.
Skaden er sket
Og er uoprettelig.
Og kommunen kan bare trække på skuldrene...

Ufatteligt at de offentlige ansatte i kommunerne er de eneste der kan begå lovovertrædelser fuldkommen uden konsekvenser...
Alle andre...er skam ikke hævet over loven

Dorah
Dorah er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2009, 23:01   #48
Dorah
Elsker at være her på K10
 
Dorahs avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 97
Styrke: 16
Dorah er ny på vejen
Endelig svar fra Statsamtet

Kære allesammen

Så kom svaret på min anke endelig fra Statsamtet.
At jeg overhovedet fik svar nu skyldste hjælp fra en sød byrådskandidat fra SF.

En ventetid på 35 uger, mod normal 13 uger.
Eller 9 måneder.
Hård fødsel må man sige.

Svaret er at
Kommunens afgørelse om IKKE at yde mig § 34 ikke længere gælder.
Deres beslutning indrages.
Kommunens afgørelse er ophævet, da der ikke som loven byder forelå et konkret tilbud på en konkret indflytningsklar rimelig bolig.
(Kommunen kan sætte § 34 efter den tildbudte boligs samlede boligudgifter, hvis man afslår tilbuddet)

Man kan faktsik ikke bare fjerne en bevilliget § 34.

MEN
Så kommer det besynderlige.

Man vælger at bede kommunen om at følge gældende lovgivning omkring § 34
men IKKE den anden halvdel af loven som siger:

Inden kommunen bevilger støtte til hjælp til særligt høje boligudgifter, skal det undersøges om der kan skaffes en rimelig billigere bolig.

(Jeg har haft bevilliget denne støtte i 9 år)

De skriver derfor sidst i beslutningen:
Kommunen skal optage sagen forfra
med at få mig tvangsflyttet ud af min bolig

men denne gang må de ikke fjerne støtten, jeg skal fortsat have den og der skal gives mig rigelig tid til at finde en anden bolig og den skal være rimelig i forhold til min situation.
(vi ved godt hvad kommuner syntes er rimeligt)
Der anføres i samme ånd, at jeg kan anke dette til Ankestyrelsen som en principsag.

Og det vil jeg selvfølgelig gøre - for ellers bliver det i fremtiden sådan at kommuner kan bevillige folk en § 34 og så lige pludselig sige Nåh, nej - vi syntes forresten at dine boligudgifter er for dyre - (hvis de nu skal hente nogle besparelser af den ene eller anden grund) - vi kan ikke længere acceptere din boligudgifter Du skal flytte.
Og så vil kommunerne hver gang de mangler penge, flytte klienter ud af deres boliger.

Hvis den ene halvdel af loven skal overholdes, må resten af den også skulle.
Jeg kan forhåbentligt se frem til at få mine penge tilbage, så jeg kan betale den gæld jeg har måttet oprette.
Men nu skal jeg altså hele turen igennem igen.

Man tager ikke hensyn til min sag på socialkontoret. Min sagsbehandler har nyligt oplyst mig at alle externe aktører er enige, derfor så hun intet til hinder for at jeg snart kunne se frem til en fleksjobbevilling.

Altså - min situation er, at jeg meget snart kan forvente en fleksjobbevillingen og forhåbentlig også snart får mit fleksjob.
Hvis og når dette sker kan jeg fint klare at blive boende hvor jeg nu har boet med glæde i 15 år.


Men nu skal Kommunen altså partu have mig ud af min bolig.
Sker dette - mister jeg mit hjem - lige før jeg var i stand til at forsørge mig selv og blive boende.
Temmelig grotesk. Når man tænker på hvad en flytning koster i kroner og ører for ikke at tænke på hvilken belastning det bliver for mit helbred.

Det minder om de seks mand der bærer en mand ud på en mark på dør, fordi han skal jage en stork væk, der træder kornet ned.

Hvad syntes I ?

Knuser fra
Dorah
Dorah er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2009, 23:50   #49
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Du kan muligvis få hjælp over paragraf 100, når du har fødevareallergi,
jeg ved der er en med glutenallergi, som har fået det.

Nu ved jeg så ikke hvilken fødevareallergi du har.

Når man søger hjælp over paragrf 100, skal der være sat ind med betydelige
hjælpeforanstaltninger i hjemmet, men det gælder ikke ved glutenallergi, og
hos diabetikere.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2009, 09:13   #50
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Ja, Dorah, det var da en besynderlig dom, der kan få uhyggelige konsekvenser for dem, der har fået støtten bevilliget. Tænk, hvis det bliver fast praksis rundt omkring i kommunerne, at de, når de leder med lys og lygte efter steder, hvor der kan spares i budgettet, bare river tæppet væk under folk og på den måde tvinger dem fra hus og hjem, ved at ændre på en støtte, som de har fået i årevis! Det MÅ da være en oplagt sag for Ankestyrelsen!
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tvangsflytning og Dejskrabere nemesis Politik og Samfund 2 06-03-2013 12:39
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning lillemis Dit og Dat 4 11-05-2009 18:45
Arbejdsprøvning sabsi1969 Spørgsmål ang fleksjob 6 16-08-2008 13:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension