K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-01-2011, 19:45   #1
Askjær
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2010
Indlæg: 9
Styrke: 0
Askjær er ny på vejen
Boligsøgende førtidspensionist

Jeg blev førtidspensionist her fra den 1. December sidste år, yaaah!
Og nu vil jeg gerne finde min egen bolig. Jeg vil gerne bo på Fyn i noget der er mindst 60kvm. Det skal ikke være en stor by som Odense. Dog skal det være en by med gode indkøbsmuligheder. Jeg har tænkt på at Middelfart kunne være en mulighed, og så er det jo rigtig dejligt at man kan komme ned til vandet. Og selvfølgelig vil man altid gerne have at der er en rar atmosfære der hvor man bor. Jeg er ikke så meget til diskoteker, støj og larm, selvom jeg dog gerne vil have muligheden for at møde andre unge.
Hvad med Bogense? Det er vidst ikke så stor en by. Nogen der bor der og kan fortælle om der er rart?

Selvfølgelig vil jeg også gerne finde en bolig der er til at betale. Men den skal være pæn og pladsen godt udnyttet, gerne lidt ny. Har også tænkt på måske at kigge på muligheden for et hus derovre.

Nogen der ved noget om det jeg har skrevet om?
Hvilke byer er gode, hvor findes der gode lejligheder?
Askjær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2011, 02:29   #2
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Svendborg er også en god by (jeg har boet i Gudme, ca. 20 km derfra).
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2011, 08:26   #3
næsebjørn
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Indlæg: 258
Styrke: 14
næsebjørn er ny på vejen
Det er nok nemmest at møde andre i de lidt større byer som middelfart og svendborg. Nyborg er også dejlig tæt på vandet. Fantastiske strande dér. Skibhus kvarteret i odense kan også anbefales. En lille by i byen men nok også lidt dyrere. Bogense er også en fin by men hvis man ingen kender tror jeg det bliver svært at møde nye dér.
næsebjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2011, 10:59   #4
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
forstår godt du vil have en ny start i livet. væk fra alle de dårlige oplevelser du har været igennem inden din FP.

men som reelt kræver det et stort arbejde når man tænker i at finde det sociale.. i alle områder har man mere eller mindre nok i sig selv og sine. men man kan muligvis finde det søgte. igennem sport foreninger klubber.

så hvis det var mig som skulle flytte og ikke vidste hvor hen. så ville mit udgangs punkt starte i hvad interesser jeg havde.

når du tænker på bolig er det så privat eller leje basis..? og kommer du fra Jylland eller Sjælland. for kommer du fra sidst nævnt vil du opleve at det økonomisk vil være billiger. men hvis det er det første er nevoet mere det samme.

og vælger du bolig ved og i nærheden af vand betaler man også for det..

Bogense kan godt være et problem. da det er en tilflytter by af folk fra Odense. men afhængig af hvor stor by du har i tankerne og med alle faciliteter. så vil jeg nok vælge Fåborg eller Svendborg. dels fordi det er meget smuk byer.

men tænker også at Langeland eller de andre øerne ud fra Svendborg som er forbundet med bro kunne være noget for dig dels fordi naturen er utrolig smuk, frodigt og bakket der. men tager du Nordfyn så er det mere fladt.

men uanset hvad dit valg falder på. så er byerne på Fyn ved vandet som reelt byer hvor handels foreningerne gør en del for markeder i weekenden i sommer perioden. så de kan give turismen en god oplevelse..

men uanset hvad du vælger tror jeg dit største problem bliver at få en bolig hvis det er som leje.. dels fordi at ønsker man noget fornuftigt som er til at betale. så er der andre som har været skrevet op i flere år..

men alt skal jo have en start. så jeg ønsker dig held og lykke med dit spring ud i noget nyt..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2011, 06:18   #5
Askjær
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2010
Indlæg: 9
Styrke: 0
Askjær er ny på vejen
Tak maja-bell og i andre :-)

Jeg kommer fra midtjylland.

Jeg tænker nok mest på en lejebolig. Men nu vil jeg derover og se lidt forskellige områder, for at finde ud af hvordan der er, og blive sikker på at jeg vælger en by som jeg synes om.

Det vigtigste er ikke at komme til at bo ved vandet, selvom det kunne være dejligt. Men jeg vil gerne have mulighed for at gå ud i en smuk natur, da jeg bl.a. er glad for at tage små løbe/gå-ture.
Jeg vil starte med at lave en nærmere undersøgelse af de byer i nævner :-)

Kender nogen af jer noget til, om man som førtidspensionist, kan leje en bolig der er specielt tilegnet pensionister?
Askjær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2011, 11:21   #6
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Hej Askjær.

Jeg bor i et kompleks med bl.a. lejeboliger - specielt indrettet til ældre og handicappede - men komplekset indeholder også ungdomsboliger - fx til studerende - samt almindelige lejligeboliger til enlige og familier med og uden børn.

Det er et fint sted - alle kender og hjælper hinanden - huslejen er billig - komplekset er fra 1995 - handicaplejlighederne er praktisk indrettede uden dørtrin og med et stort badeværelse - de er billige, både i husleje og varme - og så ligger de i et naturskønt område - men alligevel tæt på byen.

Kommunen har råderetten over disse dejlige handicapvenlige lejligheder. Måske skal du kontakte den kommune, du kunne tænke dig at bo i - og spørge hvilke muligheder, de har for at hjælpe dig med en passende bolig - ud fra dit behov.

Kerteminde har et stort udbud af handicapvenlige lejeboliger ned til fjorden - med få hundrede m. til bymidten. Måske var det værd at se nærmere på?

God fornøjelse.

Jørgine

Sidst redigeret af Jørgine; 30-01-2011 kl. 13:48.
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2011, 13:07   #7
MineBørnsMor
Hvor skulle jeg ellers være
 
MineBørnsMors avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2009
Indlæg: 197
Styrke: 16
MineBørnsMor er ny på vejen
Hvad med fx Rudkøbing på Langeland? Det er et område som folk flytter fra fordi der ikke findes videregående uddannelser mm, og nu er vestas også lukket så der er måske andre der må flytte fra øen. Naturen er skøn! Og der går busser til Svendborg flere gange i timen, så der har du mulighed for at komme til diverse ting. Altså jeg kan også anbefale Svendborg, men tror umiddelbart det er dyrere at bo der.
MineBørnsMor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2011, 13:38   #8
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
ja du skal kontakte kommunen når du har fundet det område du ønsker at flytte til og høre til de ældreboliger de har i kommunen. dernæst skal du meldes ind i minimum 2 boligselvskaber som aktiv søgende. så kan kommunen sætte dig til akutboligsøgende. det vil sige at du på grund af at være tilflytter ikke har haft mulighed for at søge bolig på lige mulighed som andre som har boet i området i flere år..

da det er skøn natur du søger. og jeg også går ud fra at det sociale netværk ønskes opbygget. så kan jeg sige at odense er en by med mange muligheder. mange grønne og skønne områder. til løb og cykling. og alle sti-områder føres fra centrum og ud til de yderste områder af byen grænsen...

måden du undersøger det på er ved at gå ind på ex. kraks. og taster dig ind som cyklist eller gående.. og en af de smukkeste grønne områder du finder i odense er i området odense M.. prøv at kig på det.
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2011, 13:13   #9
Klund
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2008
Indlæg: 63
Styrke: 17
Klund er ny på vejen
Men jeg tror da ikke at jeg skal have en handicap lejlighed, når jeg ikke er fysisk handicappet. Mit handikap er en ikke fungerende hypofyse, der gør mig træt, meget stress følsom og utilpas. Det ville jo ikke være rimelig at tage en sådan lejlighed fra en person som rent faktisk er fysisk handicappet.
Hvad er fordelen evt. ved en ældrebolig?
Klund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2011, 14:14   #10
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Her er lidt du kan kikke på

http://www.bdk.dk/ledige-boliger-p.h...t.aspx?oId=500

http://www.boliger.dk/listads.php?mo...rice_max=60000

http://www.sogbolig.dk/index.asp?bynr=555
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
førtidspensionist nikkoshadow Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 22-08-2012 22:37
førtidspensionist hanne bjerre Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 21-09-2011 12:45
Ny førtidspensionist Charlot Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 13-07-2011 15:24
Ung førtidspensionist mor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 01-09-2006 14:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension