K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-12-2009, 13:05   #21
sophia1
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2009
Indlæg: 18
Styrke: 15
sophia1 er ny på vejen
For snart længe siden i fastnettelefonens tid -- En dag jeg skulle til frisør og ha den helt store tur - satte min dengang eks kærreste sig i cafeteriet overfor, hvor han så ville vente til jeg var færdig. Jeg siger bare - den frisørtur varede TIIIMER - Og da jeg endelig var færdig styrtede jeg Sulten og med en Dunrende hovedpine over i cafeteriet. Væk var han. Jeg Røg hen til den nærmeste telefonbox, Ringede hjem - og da han tog telefonen - Råbte jeg i ren frustration" Hvor F..... Er Du Henne" ?? Øhh - Der lød et Latterbrøl i den anden ende, der var nemlig gæster, de kunne ikke undgå at høre mig - hi
__________________
Mus
sophia1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2009, 12:26   #22
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Her en fra mig.

Jeg var udsendt som FN-soldat i Nambia i 1989 & der kører man i venstre side af vejen. Men vi danskere havde et folkevognsrugbrød med derned, hvor rattet sad i den forkerte side efter de forhold. Efter at have vænnet mig til at køre i en bil venstre side efter en 4 måneder havde jeg taget folkevognsrugbrødet for at handle ind til konstabelmessen.

Da jeg skulle hjem tænkte jeg ikke nærmere over, at jeg sad i den danske folkevognsrugbrød & i parkeringskælderen drejede jeg bare som jeg plejede. Meeen der mangler altså lige lidt plads, når man sidder i den forkerte side af bilen Resultatet blev at jeg hang fast i en betonpille med hele bilen & hele siden blev presset godt & grundigt ind.

Nå, efter at have set skaden var der jo ikke andet at gøre end at drage hjem til kasernen & fortælle det. Da jeg kom ind på transportkontoret hørte jeg lige chefmekanikeren sige, at nu var slet ingen problemer med bilerne overhovedet i bilparken for første gang i lang tid. Hvorefter jeg så kunne fortælle om uheldet med folkevognsrugbrødet :/ Der gik nok en 4 uger før det var lavet. Men jeg kom ikke til at betale for det.

Spred glæde...trods alt :/
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2009, 10:57   #23
Viper
Afhængigheds tegn af K10
 
Vipers avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 63
Indlæg: 319
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
Viper er rigtig godt på vej
Ak ja-

De militærkøretøjer, de militærkøretøjer.

Jeg skulle i 1982 køre en vw buslet fra Sjælsmark kaserne til Farum kaserne, hvor den skulle ombygges til KDOFbus. (KDOF betyder kommandoofficer som er en administrationsofficer i et kompagni)

Mig og en anden konstabel kørte så afsted på de vinterglatte veje i hver sin bil da han skulle køre mig hjem igen efter aflevering, og når til en kro lige uden for Farum.

Det ene øjeblik kører jeg glad afsted, og det næste står jeg pludselig flere meter inde på en mark og kan ikke huske hvordan jeg kom derind. Nå, jeg starter bilen igen, kører forsigtigt ud fra marken og fortsætter turen til Farum kaserne. Jeg ser godt at vagten ved kasernen glor noget nysgerrigt på min bil og mig, men tænker ikke noget videre over det lige der.

Vel ankommet til værkstedet ser jeg en oversergent der er mekaniker, går hen til ham, præsenterer mig og fortæller ham at jeg kommer med en buslet der skal ombygges.

Han kigger en gang på mig, så på bilen, så på mig igen og svarer; "Ja, det kan jeg sq se". Jeg vender mig så om og kigger på bilen. Bortset fra lygter og ruder er der ikke et eneste sted på bilen der ikke er bulet og bøjet, taget inklusive (og I skal ikke spørge mig hvordan den undgik at smadre lygter og ruder, for jeg aner det ikke). Jeg tror nok at jeg har set temmelig dum ud lige der, for den var helt ny og ikke bulet da vi forlod Sjælsmark.

Jeg farer hen til min makker i den anden bil og spørger ret dumt om han ved hvad der har ramt mig. Han skraldgriner og spørger om jeg virkelig ikke kan huske noget og fortæller så at jeg pludselig ændrede kørselsretning oppe ved kroen, ramte et hul ved siden af vejen og derefter trillede 3 gange rundt om bilens længdeakse inden jeg igen landede på hjulene og stod stille.

Han havde et øjeblik tænkt på at fare ind på kroen og ringe efter både ambulance og kranvogn indtil han så mig starte bilen, øehh vraget, og begynde at køre ud mod vejen igen (Det var før mobiltelefoner blev almindelige).

Ak ja, det affødte en del forklaringer, rapportskriverier og en rum tid med drillerier om mig og mine chaufførevner.

Underligt nok kom busletten tilbage til os igen, ombygget både ud- og indvendigt som den skulle have været, og uden at man kunne se at den havde været totalkværnet. Jeg havde ellers troet at den var blevet kasseret, sådan som den så ud efter uheldet

Moralen er; Hold jer langt væk fra militærkøretøjer. De er ski.. farlige
__________________
Failure Is Not an Option. (Gene Krantz, Mission Control, Apollo 13)

Enhver soldat kan slå ihjel, men kun den sande kriger kæmper for at redde liv. Any Soldier Can kill, but only the true warrior fights to save lives. (russisk ordsprog)

Sidst redigeret af Viper; 29-12-2009 kl. 11:16.
Viper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2010, 16:31   #24
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Tak skæbne, Viper.

Hurra for sikkerhedsselen !
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2010, 00:41   #25
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tije Se meddelelser
hmmm ja jeg havde taget gullash kød op af fryseren dagen i forvejen, og det skulle simpelthen bare laves, da det ikke kunne holde sig meget længere. Så jeg kunne lige nå at sætte det over om morgenen inden jeg tog afsted.

Hvem glemte alt om gullash og tog hjemmefra.... jep det gjorde jeg.. kom hjem 5 timer senere, føøøøj for pokker det STANK virkelig i hele huset haha.

Vi boede hjemme hos svigermor i 14 dage mens vores hus blev vasket ned adskillige gange for at fjerne stanken.

Da vi løftede gryden fra komfuret faldt bunde af gryden hehe.. heldigt der ikke gik ild i noget
I ku da bare have vasket kødet grundigt og lavet "Kød i mørke". Spørg en prof kok, hvad det betyder
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ret til at være syg når man er ung Bitsch De Unge 24 28-02-2013 16:07
At være eller ikke være en flæskesteg.. phhmw Politik og Samfund 3 29-03-2012 09:57
nu må det være nok superkok Det er da strengt ! 31 06-07-2010 23:09
Må jeg være med? Bigmum Dit og Dat 2 15-05-2009 15:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension