K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-02-2012, 15:13   #1
Bobbi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2011
Indlæg: 172
Styrke: 13
Bobbi er ny på vejen
Så kom jeg også i mål ;o)

Jeg er blevet tilkendt flex det er jeg bare så Glad. Efter næsten 2 år i sygedagpenge systemet er det endelig slut.

Men nu er der selvfølgelig nye spørgsmål der trænger sig på :

- jeg kommer fra en 31 timers stilling som jeg læser det for man så fuld flex eller ? (mener det skiller ved 30 timer)

- hvis arbejdsevnen er 15 timer ugentlig hvor meget kan den kommende arbejdsgiver så få i refusion ?

Jeg vil takke alle kloge hovder på k10 for gode råd og opbakning det har bare været helt perfekt at dele sin bekymringer med ligestillede.

Jeg takker også min fagforening de har bare været helt fantastisk i mit sygdoms forløb.

Mvh Bobbi
Bobbi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2012, 15:42   #2
e77
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2011
Indlæg: 120
Styrke: 14
e77 er ny på vejen
Hej Bobbi.

Tillykke.

Hvor er det dejligt for dig.

Jeg kan desværre ikke svare på dine spørgsmål, da jeg ikke ved så meget om det..!!



e77
e77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2012, 15:49   #3
Bobbi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2011
Indlæg: 172
Styrke: 13
Bobbi er ny på vejen
Hej e77

Hvordan går det med dig ?

Mvh Bobbi
Bobbi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2012, 15:52   #4
joka
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
jokas avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2011
Lokation: Herlev
Alder: 67
Indlæg: 314
Styrke: 13
joka er ny på vejen
Tillykke, der er helt sikkert andre der kommer på banen med dine nye spørgsmål :-)

Mvh. Karin
joka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2012, 15:59   #5
e77
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2011
Indlæg: 120
Styrke: 14
e77 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bobbi Se meddelelser
Hej e77

Hvordan går det med dig ?

Mvh Bobbi


Jeg er blevet forlænget på den der hedder §27 nr.4 fleksjob eller pension.

Så jeg skal starte i en ny praktik på et arbejdsmarkedcenter for at få afklaret arbejdsevnen.

Det er et forløb der tager 4-6 uger, og så håber jeg også jeg er helt afklaret derefter.

e77
e77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2012, 16:13   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bobbi Se meddelelser
Jeg er blevet tilkendt flex det er jeg bare så Glad. Efter næsten 2 år i sygedagpenge systemet er det endelig slut.

Men nu er der selvfølgelig nye spørgsmål der trænger sig på :

- jeg kommer fra en 31 timers stilling som jeg læser det for man så fuld flex eller ? (mener det skiller ved 30 timer)

- hvis arbejdsevnen er 15 timer ugentlig hvor meget kan den kommende arbejdsgiver så få i refusion ?

Jeg vil takke alle kloge hovder på k10 for gode råd og opbakning det har bare været helt perfekt at dele sin bekymringer med ligestillede.

Jeg takker også min fagforening de har bare været helt fantastisk i mit sygdoms forløb.

Mvh Bobbi
Man kan blive meget klogere hvis man læser den fleksjobspjece der er udgivet med information om alt vedr fleksjob..

Fleksjob pjece 19. udgave

Citat:
Job på fuld tid?
Kommunen har pligt til at give et tilbud om fleksjob på fuld tid, medmindre en af følgende undtagelser opfyldes:

Personen ønsker deltidsansættelse i et fleksjob. Man skal dog være opmærksom på, at der ikke findes nogen mulighed for at supplere det eventuelt mangelfulde forsørgelsesgrundlag med andre offentlige ydelser.
Personen i den seneste ordinære beskæftigelse var ansat på deltid, og de seneste sammenlagte 12 måneders ordinær beskæftigelse forud for visitationen til fleksjob var i deltidsbeskæftigelse. At være i deltidsbeskæftigelse vil sige, at man har arbejdet højest 30 timer om ugen i gennemsnit set over en periode på fire uger. Dette gælder dog ikke, hvis et lavere timetal end 30 timer efter overenskomsten anses for fuldtidsbeskæftigelse. Der er fx overenskomster, der anser 29 timer for fuld tid, fordi der er tale om aften- og natarbejde. Aktivering anses i denne sammenhæng ikke for at være ordinær beskæftigelse.

Personer, der har været ansat på deltid i den seneste ordinære beskæftigelse, kan højst få tilbud om et fleksjob for det antal timer, personen har været beskæftiget i deltidsjobbet. Dette gælder dog ikke, hvis personen gennem fx lægefaglig eller sundhedsfaglig vurdering kan dokumentere, at deltidsansættelsen skyldes de samme forhold, som er årsagen til fleksjobbet.
En person, der er visiteret til eller ansat i et deltidsfleksjob, har dog ret til et fleksjob på fuld tid, hvis personen kommer ud for en social begivenhed som fx separation, skilsmisse eller ægtefællens/samleverens dødsfald. Andre ændringer i de personlige forhold kan også give ret til fuld tid, hvis kommunen ud fra en konkret vurdering skønner, at ændringen i de personlige forhold giver grundlag for tilbud om fleksjob på fuld tid, så personen bliver i stand til at forsørge sig selv. Der skal være tale om udefrakommende ændringer. Forhold, som personen selv har en vis indflydelse på, giver ikke ret til et fleksjob på fuld tid. Det kan fx være fødsel, indgåelse af ægteskab, at ægtefællen går på orlov eller efterløn.

Personer, der er visiteret til et fleksjob før 1. juli 2006, bevarer retten til et fleksjob på fuld tid. Personer, der har haft deltidsbeskæftigelse og visiteres til fleksjob den 1. juli 2006 eller senere, vil som hovedregel kun have ret til fleksjob på deltid.
Kilde: http://www.clh.dk/?id=1474#c4003

Så det ser ud til at du er berettiget til fleksjob på fuld tid (dette uden at kende til din sag)

Hvis man kun kan arbejde 15 timer pr uge...så vil det som regel udløse 2/3 tilskud...der kan dog være flere ting som man skal tage med i overvejelsen af udregningen af disse tilskud..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2012, 18:03   #7
Bobbi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2011
Indlæg: 172
Styrke: 13
Bobbi er ny på vejen
Hej e77

Krydser både arme og ben for at det snart også lykkes for dig, når du er forlænget på § 27.4 så ser det jo ikke helt galt ud jeg var forlænget på § 27.1

Held og lykke til dig hilsen Bobbi

Hallo Webmaster

Tak for info. og en rigtig god side ;-))
Mvh Bobbi
Bobbi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2012, 11:24   #8
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
stort tillykke :-)
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2012, 21:59   #9
Bobbi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2011
Indlæg: 172
Styrke: 13
Bobbi er ny på vejen
Heidi Kastrup

Det er bare en stor lettelse nu skal jeg bare lige have fundet et job ;O) jeg kan se du er blevet tilkendt pension også et stort tilykke til dig

Forsat god aften Hilsen Bobbi
Bobbi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2012, 09:20   #10
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
Mange tak Bobbi

Held og lykke med at finde et helt rigtige job, der passer til dine behov :-) Håber det lykkes inden fr den nærmeste fremtid
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Syg?.. Ja. Men vi vil også ha' lov til at ha' det sjovt. lillespir Dit og Dat 12 11-08-2011 14:29
Syg? Ja... Men vil vi også ha' det sjovt... lillespir Dit og Dat 0 09-08-2011 15:47
Så stoppede de også mig En mere... Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 24 09-03-2011 21:25
Yes Yes .. så er jeg også i job :-) Hejdien Jeg har fået job. 18 19-11-2006 15:03
Yes, så er jeg også i job :-) Winther Jeg har fået job. 6 14-08-2006 23:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension