K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-12-2011, 10:23   #21
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Forpligtet... JAVEL..

Citat:
Oprindeligt indsendt af Ozelot Se meddelelser
Husk, at selve loven står over bekendtgørelsen. Og i loven står der som sagt at de øvrige medlemmer i husstanden er forpligtet til at hjælpe til.
Men når man nu ikke KAN forpligte sig - på grund af helbredet - så bliver det jo en smule svært...
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2011, 10:38   #22
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Enig......!
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2011, 11:10   #23
Zentamor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2011
Indlæg: 207
Styrke: 13
Zentamor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zastrow Se meddelelser
Men når man nu ikke KAN forpligte sig - på grund af helbredet - så bliver det jo en smule svært...
Ja, men derfor skal du jo gøre kommunen opmærksom på, hvad der er DIT problem og så skal du søge også.

Merudgiftsydelser bliver kun beregnet for den person der ansøger.

De vinduer/gardiner er også dine og dit ansvar, derfor er det naturligt at dele udgiften i to, sådan at manden får betaling for hans andel eller betalt hveranden gang.

Jeg syntes du selv skal prøve at søge, som jeg ser det så er det fint at kommunen anerkender 1/2 vindue/gardinvask, og ikke skyder det hele over på dig - som kommunerne ellers gør, når der er raske ægtefæller og store/voksne hjemmeboende børn. Se principafgørelse J. nr 3500790-10 f.x.

At du er fleksjobber ved kommunen jo, men det i sig selv siger jo intet om, at du måske også har brug for håndsrækninger eller anden hjælp for at klare DIN hverdag.

Sidst redigeret af Zentamor; 20-12-2011 kl. 11:20.
Zentamor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2011, 19:57   #24
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zentamor Se meddelelser
Ja, men derfor skal du jo gøre kommunen opmærksom på, hvad der er DIT problem og så skal du søge også.

Merudgiftsydelser bliver kun beregnet for den person der ansøger.

De vinduer/gardiner er også dine og dit ansvar, derfor er det naturligt at dele udgiften i to, sådan at manden får betaling for hans andel eller betalt hveranden gang.

Jeg syntes du selv skal prøve at søge, som jeg ser det så er det fint at kommunen anerkender 1/2 vindue/gardinvask, og ikke skyder det hele over på dig - som kommunerne ellers gør, når der er raske ægtefæller og store/voksne hjemmeboende børn. Se principafgørelse J. nr 3500790-10 f.x.

At du er fleksjobber ved kommunen jo, men det i sig selv siger jo intet om, at du måske også har brug for håndsrækninger eller anden hjælp for at klare DIN hverdag.
Jeg tror ikke at kommunen ved ret meget.
De har anvendt et gammelt skema som udgangspunkt - og bare udregningen af medicin er helt hen i vejret.
*Fakta er, at min mand tager minimum 3 morfintabletter om dagen (selvf. ordineret af lægen OG det har lægen også skrevet til kommunen, og det udregner hun til: 3 dgl. = 195 årligt.... (jeg vil tro hun skal ha' sine skolepenge igen).
Ligeledes skriver hun om noget allergimedicin at det kan fås i håndkøb og derfor ikke er tilskudsberettiget - og at det derfor ikke kan indgå i merudgifterne. Det er altså på recept - og vi får tilskud - ligesom vi får det til pamolerne han tager, så de har sgu ikke ret meget tjek på hvad de laver.

Hun har slet ikke med i nogen beregninger, at min mand er kommet op på tredobbelt dosis af, hvad han fik i starten af morfin.
Det er jo ikke for sjov - men fordi han er mere smerteplaget - og smerteklinikken mener det er den eneste løsning, hvis han bare skal ha' en nogenlunde udholdelig tilværelse.

DUKH - er i gang med min sag - og jeg er lidt spændt på, hvad de finder frem til.
Er der slet ikke nogen af jer, der har fået hjælp fra DUKH - og kan fortælle lidt om det????
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2011, 20:53   #25
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zastrow Se meddelelser
Jeg tror ikke at kommunen ved ret meget.
De har anvendt et gammelt skema som udgangspunkt - og bare udregningen af medicin er helt hen i vejret.
*Fakta er, at min mand tager minimum 3 morfintabletter om dagen (selvf. ordineret af lægen OG det har lægen også skrevet til kommunen, og det udregner hun til: 3 dgl. = 195 årligt.... (jeg vil tro hun skal ha' sine skolepenge igen).
Ligeledes skriver hun om noget allergimedicin at det kan fås i håndkøb og derfor ikke er tilskudsberettiget - og at det derfor ikke kan indgå i merudgifterne. Det er altså på recept - og vi får tilskud - ligesom vi får det til pamolerne han tager, så de har sgu ikke ret meget tjek på hvad de laver.

Hun har slet ikke med i nogen beregninger, at min mand er kommet op på tredobbelt dosis af, hvad han fik i starten af morfin.
Det er jo ikke for sjov - men fordi han er mere smerteplaget - og smerteklinikken mener det er den eneste løsning, hvis han bare skal ha' en nogenlunde udholdelig tilværelse.

DUKH - er i gang med min sag - og jeg er lidt spændt på, hvad de finder frem til.
Er der slet ikke nogen af jer, der har fået hjælp fra DUKH - og kan fortælle lidt om det????
I forhold til merudgifter, så er det VIGTIGT at man siger til dem at man ønsker at de bruger FUNKTIONSEVNE-METODEN. Dette fordi de så pludselig er forpligtet til at indhente evt. lægelige oplysninger, samt der skal holdes hjemmesamtale (hvis det er fysiske skader/lidelser).

Den eneste måde de kan slippe for den metode er hvis det kan dokumenteres lægeligt at dine lidelser/handicaps er "ubetydelige"
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2011, 21:37   #26
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
I forhold til merudgifter, så er det VIGTIGT at man siger til dem at man ønsker at de bruger FUNKTIONSEVNE-METODEN. Dette fordi de så pludselig er forpligtet til at indhente evt. lægelige oplysninger, samt der skal holdes hjemmesamtale (hvis det er fysiske skader/lidelser).

Den eneste måde de kan slippe for den metode er hvis det kan dokumenteres lægeligt at dine lidelser/handicaps er "ubetydelige"
Jeg synes helt kommunerne GLEMMER den sentens, at man skal SANDSYNLIGGØRE - og ikke bevise/dokumentere merudgifter....

og at de trods beviser og dokumentation helt tilsidesætter borgernes behov - finder jeg slet ikke i orden....
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2011, 21:56   #27
Jutta1502
Hjemmevant på K10
 
Jutta1502s avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-04 2009
Lokation: Midtjylland, Hedensted
Indlæg: 272
Blog Indlæg: 2
Styrke: 16
Jutta1502 er ny på vejen
Zastrow, jeg har brugt DUKH, mange gange i mit afklaringsforløb, og det har hjulpet min sag ifh til kommunen.
__________________
_______________________________

Førtidspensionist pr.1 november 2010

Carpe Diem.. Grib dagen
Jutta1502 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2011, 09:03   #28
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Det lyder godt...

Citat:
Oprindeligt indsendt af Jutta1502 Se meddelelser
Zastrow, jeg har brugt DUKH, mange gange i mit afklaringsforløb, og det har hjulpet min sag ifh til kommunen.
Man kan jo slet ikke som "menig borger" hamle op med Kommunen.

De mener de har retten på deres side - og det er jo ikke altid korrekt.

Den SBH, jeg har mailet med vedr. min mands sag og som har afslået merudgifterne - sendte en mail i går (efter at jeg havde påpeget hendes fejl), at jeg ville blive kontaktet af en anden person fra kommunen. Flot - ikke??

Jeg læste lige på facebook - at det slet ikke er uddannede sagsbehandlere vi har - for dem er der ikke nok af. Det kan lige så godt være en frisør, der sidder og sagsbehandler på os. Det finder jeg altså ikke betryggende...
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2011, 09:22   #29
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zastrow Se meddelelser
Man kan jo slet ikke som "menig borger" hamle op med Kommunen.

De mener de har retten på deres side - og det er jo ikke altid korrekt.

Den SBH, jeg har mailet med vedr. min mands sag og som har afslået merudgifterne - sendte en mail i går (efter at jeg havde påpeget hendes fejl), at jeg ville blive kontaktet af en anden person fra kommunen. Flot - ikke??

Jeg læste lige på facebook - at det slet ikke er uddannede sagsbehandlere vi har - for dem er der ikke nok af. Det kan lige så godt være en frisør, der sidder og sagsbehandler på os. Det finder jeg altså ikke betryggende...

Det er en lodret løgn, at der ikke er nok socialrådgivere... Der er fyret rigtigt mange det sidste år, samt at stillinger er genbesat af frisører mekanikere (som forøvrigt også skulle være gode ledere af døgninstitutioner) Mellem 5-600 nye socialrådgivere kommer udfra skolerne her i løbet af januar...

Så det er ren økonomi...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2011, 09:50   #30
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Thumbs down Fantastisk.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Det er en lodret løgn, at der ikke er nok socialrådgivere... Der er fyret rigtigt mange det sidste år, samt at stillinger er genbesat af frisører mekanikere (som forøvrigt også skulle være gode ledere af døgninstitutioner) Mellem 5-600 nye socialrådgivere kommer udfra skolerne her i løbet af januar...

Så det er ren økonomi...
I sidste ende bliver det jo nok dyrere for dem, fordi folk får grund til at klage over hovedløse, inkompetente afgørelser.

Hvis hun kan få 3 tabletter dagligt i et år til at ende op i 195 - er jeg sgu ikke imponeret.
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
§100 Merudgifter afslag phhmw Den nyttige viden vi alle har 12 28-10-2019 19:11
Div, spørgsmål til afslag på merudgifter Mariepigen Hjælpemidler til handicappede 40 13-10-2012 16:47
Gode råd vedr anke til Det Sociale Nævn ang afslag til merudgifter § 100 Indiansummer Alt det andet 4 22-08-2011 18:25
bliver snart vanvittig afslag aflsag afslag mams Hjælpemidler til handicappede 36 11-07-2011 16:26
Afslag igen på § 100 merudgifter. Indiansummer Alt det andet 5 06-04-2010 16:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension