K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Hjælpemidler til handicappede

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hjælpemidler til handicappede Kender du til det at søge hjælpemiddler ?

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-07-2011, 23:16   #11
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
http://www.domea.dk/Sog-bolig/Ledige...tailsView=true

Her er en ledig 4 vær. i stueplan, der ikke engang er særlig dyr....

Der er ofte ledige boliger i Haderslev, så det er nok bare at sørge for at blive skrevet op en masse steder....

Det er selvfølgeligt rart med en have, men hvis din mand også er dårligt gående nogle dage, kan det være at det på sigt er bedre med at fælles grønt areal, som der er andre der passer...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2011, 01:06   #12
mams
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2009
Lokation: sønderjylland
Alder: 52
Indlæg: 97
Styrke: 15
mams er ny på vejen
Hej Pip

Ja, der er en ledig lejlighed i stueplan, men problemet med etageejendomme her i Haderslev er, at der er trapper til dem der ligger i stueplan og også i denne bolig desværre.

Men tusind tak for tippet. Vi er skrevet op til alle de steder hvor der ingen trapper er, med det er desværre ikke der ret mange flytter fra.

Min mand er ikke dårlig gående, han er psykisk syg og vi vil rigtig gerne have vores egen have da vi nyder rigtig meget at sidde i vores lille have og grille og se vores datter lege.

Men vi må vente med tålmodighed. Vi bor jo i boligforeningen i forvejen og har derfor en fortrinsret i forhold til dem der bor udenfor boligforeningen men derfor er der desværre stadig lang ventetid.


Annemette
mams er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2011, 01:14   #13
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Ah ja, det havde jeg ikke tænkt på..

Ja der er nok lang ventetid til de helt rigtige så...

Måske kan I være heldige at der kommer et hus til leje på et tidspunkt... men man er jo også lidt bundet når man har børn, så de ikke skal skifte skole og den slags...

Ikke nemt...

Og ja, i den situation er en have guld værd.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2011, 11:42   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Fulgte der ikke en klage vejledning med afslagene?

Det skal der gøre og jeg vil da anbefale dig, at anke afslagene.

Ofte gives afslag ud fra devisen "går den, så går den", kommunerne skal jo spare.

Jeg tror ikke du opnår noget med et brev til borgmester eller andre hvis du ikke har brugt dine klagemuligheder.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2011, 08:23   #15
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg synes at det er fint nok, at du skriver til ledelse i kommune, om ikke andet, så er de således klar over forholdene.

Men du skal selvsagt klage, for Vovse har ret i, at går den så går den.

PS: Må din datter iøvrigt kører med, ved handicapkørsel?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2011, 13:27   #16
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 14
malofa er ny på vejen
Desværre tror jeg ikke, du får godkendt en trappelift så længe du selv kan klare trapperne. Heller ikke selvom du føler, du nærmest må kravle.
Når du har behov for hjælp til badet, skal der jo desværre være en del ekstra plads for at give ordentlige arbejdsvilkår for hjælperen. Kunne du selv klare badet, hvis du kunne sidde og med hjælp af div forlængede børster osv? Og er der overhovedet fysisk plads til en badebænk ved bruseren?
Hvor meget plads er der omkring jeres toilet. En lille forhøjer med armlæn fylder jo ikke alverden.
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2011, 01:00   #17
mams
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2009
Lokation: sønderjylland
Alder: 52
Indlæg: 97
Styrke: 15
mams er ny på vejen
Hej Vovse

Jeg har lavet skriftelig klage over afslagene.

Problemet er, at det er ikke alt jeg har fået skriftelig afslag på, men er i gang med dem jeg har fået på skrift.

Jeg har lavet et brev til borgmesteren og jo det har hjulpet. Jeg har fra visitationen vedr. trappelift fået af vide at de har modtaget mit brev og jeg har modtaget et brev fra borger- og erhvervsservice at de har modtaget min klage. De kan ikke overholde 4 ugers fristen pga. ferie skriver de.

Så nu er der kun at vente og se hvad der kommer ud af mine klager over aflsag og af brevet til borgmesteren.

Annemette
mams er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2011, 01:14   #18
mams
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2009
Lokation: sønderjylland
Alder: 52
Indlæg: 97
Styrke: 15
mams er ny på vejen
Popie jo min datter må godt køre med og enda gratis. Kan ikke huske om jeg har skrevet det, men handicapkørsel kan ikke klare mine behov for lav indstigning og højt sæde på en gang.

Jeg har bedt dette brev komme med i min klager over afslag på bil.

De kan godt være hurtige. De modtog min klage den 21. juni og den 24. juni får jeg en opringning fra den fys. der har lavet mit afslag. Der havde de allerede haft min klage med på bilmøde. De mente der var kommet nye oplysninger i sagen så de kunne desværre ikke overholde 4 ugers fristen da der var flere ting der skulle undersøges.

Dette skulle jeg se som en fordel for mig. Ja men det giver mig jo ikke umiddelbart ikke en bil. Måske de godt kan se nu at det er vanvittigt at jeg søger om 11.000 kr. om måneden i merudgifter til transport med handicapkørsel i forhold til hvad en bil koster dem. jeg har da lov at håbe.

Nej der er ikke plads til en badestol på mit badeværelse og der er så lidt plads at arbejdsforholdene ikke er i orden.

Jeg ved ikke hvad du ville syntes om at skulle ordne den nedre hygiejne med en børste, tror ikke lige jeg syntes det er så fedt.

Nej jeg tror heller ikke at jeg får den godkendt men jeg vil heller ikke godtage at de skriver at jeg skal indrette en stue på 1. sal så inden for de næste dage skal den klage afsted.

Jeg har sagt nej til en toiletforhøjer jeg har en datter på 5 år som også gerne skulle kunne gå på toilettet selv. Det nytter jo ikke at jeg skal tage den af og på hele tiden.

Og nej der er ingen plads omkring mit toilet der kan kun sættes en stang op på den ene side og der har jeg et toiletbord som jeg så kan bruge til at støtte mig til i stedet. Problemet er også at mit badeværelse er så smalt at hvis dette armlæn var slået ned ville det nå hen til den anden side af væggen. Mit badeværelse er meget smalt og toilettet er lige inden for døren.

Der har været en ergo og kigge, men syntes det er ufatteligt at man får af vide, at de ikke kan hjælpe vi må selv finde et andet sted at bo. Føler de er totalt ligeglade.

Annemette
mams er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2011, 08:20   #19
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Godt du klager.

Vedr om din datter måtte kører med. Troede at jeg gav et godt modargument, men fint med prisen.

held og lykke

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2011, 08:33   #20
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Hej Mams,

Jeg har ikke læst hele tråden, men der mangler nogle oplysninger.

Er du førtidspensionist, og i så fald, er du på "ny" ordning eller på "gammel" ordning?

Du skriver heller ikke om i ejer jeres hus eller om i lejer det? Og hvorvidt i ønsker at flytte til en ejer- eller lejerbolig?

Uanset så er der muligheder for hjælp, hvis det er en lejerbolig i ønsker at flytte til.

Har du tænkt på at kommunen måske giver afslag fordi de mener det er uholdbart at i bliver boende i huset med de lidelser du har?

At sælge bolig her og nu kan være vanskeligt og man kan nemt ende med at tabe på det hvis man da ikke har ejet huset særligt længe. Men hvis i ejer huset, og flytter til en lejebolig, og ønsker at flytte har i så overvejet at leje huset ud?

Måske, dit helbred taget i betragtning er en lejlighed en mere realistisk løsning? Ligesom at ved en lejebolig ligger de store vedligeholdelsesomkostninger hos udlejeren, og hvis du er førtidspensionist, kan I i en lejebolig få boligstøtte.

Hvis du er førtidspensionist efter de "nye" regler er der mulighed for at søge om hjælp til selve flytteomkostningerne, i henhold til Aktivlovens § 85.

Flytning

§ 85. Kommunen kan yde hjælp til en flytning, som forbedrer ansøgerens eller familiens bolig- eller erhvervsforhold, herunder en flytning, hvor der flyttes fra en bolig med en boligudgift, der ikke svarer til ansøgerens eller familiens økonomiske formåen, til en bolig med lavere boligudgift. Det er en betingelse for hjælpen, at hverken ansøgeren eller ægtefællen har økonomisk mulighed for at betale udgifterne.

Stk. 2. Hvis flytningen sker til udlandet, er det en forudsætning for, at kommunen kan yde hjælp hertil, at ansøgeren er statsborger i eller har særlig tilknytning til vedkommende land, eller at ansøgeren er sikret varige arbejdsmuligheder i landet.


Her står nye førtidspensionister bedre end gamle, da det er nævnt direkte i loven, og gamle FPere skal søge efter §17 stk2, i den gamle pensionslov, der er noget af en gummiparagraf.

Så prøv at overveje at,

Hvis i er ejere af jeres hus og ikke kan sælge i øjeblikket, at leje huset ud.

At flytte til en lejebolig og at søge flyttehjælp i henhold til Aktivlovens § 85.

Og i lejeboligen at søge om boligstøtte, hvilket i kan få tildelt op til 105 m2, hvis i er 2 voksne + 1 barn.

Og så selvfølgelig se jer om efter en mere handicapvenlig bolig.

De fleste af de beskyttede boliger, som kommunen kan anvise er sjældent på mere end 65 m2, og bebos af ældre, enlige, og svært handicappede, og derfor nok ikke lige der hvor i kunne tænke jer at bo.



Ragdoll

PS. Har lige set at i allerede er i lejebolig, hvorfor de jo løser et af problemerne. Jeg har også set at i gerne vil have have, så i kan grille, her i overvejet at leje privat? Der er masser af små ejendomme på landet i de mindre byer man kan leje.

Ellers er der jo også i nogen boligejendomme, stueetagelejligheder med en lille have til eller en terasse.
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!

Sidst redigeret af Ragdoll; 09-07-2011 kl. 08:48.
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Så bliver det snart min tur Allehadergoat Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 10 12-10-2013 11:41
Bliver der skulet til gammelt afslag ? bumblebee Spørgsmål ang fleksjob 1 23-08-2013 14:03
Afslag på førtidspension - Hjælp til afslag FTP ansøger Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 27-10-2011 12:36
2 gange afslag, jeg kan snart ikke holde til det mere. camilla heyn Spørgsmål ang fleksjob 9 06-04-2010 14:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension