K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-01-2013, 16:56   #1
Rasputin
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2013
Indlæg: 24
Styrke: 12
Rasputin er ny på vejen
Question Retssikkerhed?

Jeg forstår at kommunerne frit kan benytte lægelonsulenter, som digter historier baseret på lønchecken istedet for fakta. I dette tilfælde har Anders Ottar Jensen mod betaling fra Glostrup kommune oversat to uafhængige lægevurderinger fra "Z kommer aldrig til at arbejde igen" og "Z ville måske kunne klare 4 timer om ugen" til "Z er i bedring og kan sagtens gå igang med at arbejde på egen hånd.

Men jeg kan ikke se andet end at det er et brud på persondataloven §5 stk. 4. Da vi har bedt dem slette eller berigtige denne udtalelse, og de nægter. Da AOJ's udtalelse er baseret på fri fantasi og 2 uafhængige læger siger det modsatte må det da gå under denne lov!?

Nu er det jo ikke den eneste lov de bryder, men det generer dem ikke. Så derfor er mit spørgsmål til nogle forhåbentligt kloge hoveder herinde, har man en chance mod systemet, eller er man tvunget til at anlægge civil retsag? Og kan man overhovedet vinde mod en offentlig myndighed?

Håber at der er nogen som kender den bedste vej til retfærdigheden .

Kan nævne at vi har klaget gentagne gange i over et år over denne løgn som står registreret i journalen. Men glostrup job center benytter ignorerings strategien, de har, til dato ikke besvaret en eneste klage.
Rasputin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2013, 19:37   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja det er desværre sådan det forholder sig...med de åndsvage lægekonsulenter...

De er kun ansatte som konsulenter eller alm medarbejdere...så de fritages for deres lægeløfte og de retningslinjer som lægeforeningen ellers har udstukket....

Der er ydermere med vilje ikke lavet nogen love der omhandler disse lægekonsulenter....der er kun nogle retningslinjer...dem kan du iøvrigt finde under Nyttige links som du finder et link til i toppen af siden....eller i min signatur...

Man kan intet gøre ud at klage som i allerede har gjort...men det er op til dem i klager til om der skal ske videre...

Om man ville kunne vinde hvis man laver et civilt søgsmål....tja det ved jeg ikke men jeg kunne forstille mig det vil blive svært...

Der er et sted i straffeloven om kommunale ansatte og at de skal opføre sig redeligt og ordentligt...men jeg kan ikke på stående fod sige hvor det står...og har desværre lige tiden til at læse den hele igennem....måske der er andre herinde der ved hvor det står..

Vi har denne oppe at vende en del gange herinde...måske du kan finde noget brugbart i de andre tråde...hvis du søger efter dem...de skulle være til at finde hvis du søger efter "lægekonsulenter"
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2013, 20:16   #3
Rasputin
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2013
Indlæg: 24
Styrke: 12
Rasputin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Ja det er desværre sådan det forholder sig...med de åndsvage lægekonsulenter...

De er kun ansatte som konsulenter eller alm medarbejdere...så de fritages for deres lægeløfte og de retningslinjer som lægeforeningen ellers har udstukket....

Der er ydermere med vilje ikke lavet nogen love der omhandler disse lægekonsulenter....der er kun nogle retningslinjer...dem kan du iøvrigt finde under Nyttige links som du finder et link til i toppen af siden....eller i min signatur...

Man kan intet gøre ud at klage som i allerede har gjort...men det er op til dem i klager til om der skal ske videre...

Om man ville kunne vinde hvis man laver et civilt søgsmål....tja det ved jeg ikke men jeg kunne forstille mig det vil blive svært...

Der er et sted i straffeloven om kommunale ansatte og at de skal opføre sig redeligt og ordentligt...men jeg kan ikke på stående fod sige hvor det står...og har desværre lige tiden til at læse den hele igennem....måske der er andre herinde der ved hvor det står..

Vi har denne oppe at vende en del gange herinde...måske du kan finde noget brugbart i de andre tråde...hvis du søger efter dem...de skulle være til at finde hvis du søger efter "lægekonsulenter"
Tak for svaret. Men jeg mente nu mere i henhold til persondatalovens §5 stk 4. Så hvidt jeg kan se er loven klar, de skal enten slette eller berigtige oplysninger i din journal. Da lægekonsulentens journal-indlæg er det pureste opspind, bør man kunne forlange det slettet. Og i modsat fald, må det da være strafbart for kommunen?!
Rasputin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2013, 21:02   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Måske du skulle prøve...hvis du da ikke allerede har prøvet at kontakte Datatilsynet her http://www.datatilsynet.dk/

De om alle må da vide om kommunen skal slette det eller berigtige det..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2013, 22:16   #5
Rasputin
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2013
Indlæg: 24
Styrke: 12
Rasputin er ny på vejen
Post

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Måske du skulle prøve...hvis du da ikke allerede har prøvet at kontakte Datatilsynet her http://www.datatilsynet.dk/

De om alle må da vide om kommunen skal slette det eller berigtige det..
Takker. Vi prøver nu datatilsynet. Vi ønsker kun at kommunen trækker deres udokumenterede løgne tilbage. Dette syntes en del sværere end man skulle tro.

Men vi forsøger med alle tænkelige midler. Stats-forvaltning, data tilsyn, minister, borgmester, klage, und so weiter.

Vender tilbage med resultat, eller mangel på samme .
Rasputin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2013, 16:33   #6
Rasputin
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2013
Indlæg: 24
Styrke: 12
Rasputin er ny på vejen
Fandt lige denne lille godbid

Indsigelsesret
Du kan til enhver tid gøre indsigelse imod at kommunen behandler personoplysninger om dig. Er din indsigelse berettiget, må kommunens behandling ikke længere omfatte de pågældende oplysninger.

Er de personoplysninger, som kommunen behandler om dig fejlagtige eller vildledende har kommunen pligt til at rette disse oplysninger, hvis du anmoder herom.

Kommunen har endvidere pligt til, hvis det er muligt, at underrette andre, der har modtaget fejlagtige oplysninger.
Rasputin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2013, 19:47   #7
Rasputin
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2013
Indlæg: 24
Styrke: 12
Rasputin er ny på vejen
Venter stadigt på svar på klage. Men Z blev i mellemtiden indkaldt til jobsamtale møde hos kommunen med henblik på aktivering.
Her var det til gengæld en meget venlig og hjælpsom sagsbehandler som sagtens kunne se at Z naturligvis er for syg til arbejde og burde få revalidering. Og mente iøvrigt at man sagtens kunne tolke lk's udtalelse om en støtte af dette synspunkt.

Så hun ville indføre dette i journalen, og så må vi jo se om man vil revurdere revalideringen. Dejlig fornuftig person. Det er den første vi har mødt hos Glostrup.

Det virker mest som om man har meget svært ved at indrømme at man har lavet fejl. Borgmesteren afviser kategorisk at der skulle være lavet en eneste fejl.

Denne sb mente at hele behandlingen af revalideringen havde været een stor misforståelse. Jeg er alvorligt bange for at hun nok bliver fyret . Sådan ligefrem at være hjælpsom, imødekommende og intelligent - det hører ingensteder hjemme i Glostrup Kommune.

Så vi må jo tilbage til vente-sporet.. Alt går i sneglefart...
Rasputin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2013, 20:18   #8
Rasputin
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2013
Indlæg: 24
Styrke: 12
Rasputin er ny på vejen
Skræmmende. Har mistet tilliden totalt til Glostrup Job Center.

Under den sidste kamp med afslag of afgørelse, gjorde funktionschefen alt for at kun at tage ting ind som støttede centerets synspunkter, alle fakta som ikke støttede blev således udeladt selvom de var der.

Dette er naturligvis kun forventeligt, men da jeg så bad om aktindsigt i papirerne som var sendt til beskæftigelsesankenævnet blev jeg meget chokeret. Ud over at der selvfølgelig manglede vigtige papirer, var selve afgørelsen ændret i forhold til den version jeg havde fået.

Ikke fordi teksten og datoerne som blev ændret har den helt eminente betydning, men en afgørelse kan da ikke rettes sådan bare uden videre. Og jo mere jeg tænker over det bliver jeg mere og mere paranoid Hvis job center chefen render rundt og gemmer, ændrer, snyder og bedrager - hvor er borgernes retssikkerhed så henne?
Rasputin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2013, 11:26   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja det ser så fint ud med at der findes muligheder for at det har konsekvenser for kommuner at bryde love og regler...

Citat:
"Statsforvaltningen har efter kommunestyrelsesloven følgende reaktionsmuligheder:

Afgivelse af vejledende udtalelse, annullation og suspension af kommunalbestyrelsens beslutninger, anlæggelse af erstatningssag, erstatningsretlig bod, tvangsbøder samt anlæggelse af anerkendelsessøgsmål.

Statsforvaltningen beslutter, om der er tilstrækkeligt grundlag for at rejse en tilsynssag, ligesom statsforvaltningen vurderer, hvilken reaktion der vil være nødvendig i den konkrete situation.
Men det kunne så være rigtigt rart hvis vi kunne få nogle tal på hvor tit disse muligheder så er brugt over for kommunerne...

Jeg er sikker på at det ikke vil være så svært at finde....for de er nemlig ikke blevet brugt...

Selv i kommuner som har haft over 70 % fejlrate i sager som der er blevet klaget over....og her skal man lægge mærke til at de sager hvor folk IKKE har klaget....ja de er ikke med i optællingen....og hvor Ankestyrelsen har været inde og påtale og undervise kommunerne....de har direkte fortalt hvordan kommunerne så skulle gøre for at mindske fejlraterne....

Ja selv når disse (midtjyske) kommuners fejlrater så stiger til over 95 %....(husk at dette er efter ankestyrelsen påtale og undervisning).....hvilket faktisk ikke kan lade sig gøre...medmindre man gør det med vilje.....ja der er disse sanktionsmuligheder ikke blevet brugt over for dem...

Jeg spørger mig selv....hvorfor....

Er man ikke interesseret i fra statsforvaltningen/tilsynet/ankestyrelsens side at kommunerne skal overholde gældende love og regler....eller bruger man ikke disse sanktions muligheder af den simple grund....at man egentlig fra højeste sted.....synes at det er okay at kommunerne sparer en masse penge...på at bryde love og regler...

Tænk engang....95 % fejl i sagerne....dette er vel at bemærke kun i de sager som der er blevet klaget over....og efter påtale og undervisning i hvad de skal gøre fremover....

Vi ved at der er mange mennesker der ikke klager....

Det vil sige at hvis man tog alle disse sager med....ja så ville man hurtigt nærme sig 100 % fejlrate....

Selv hvis man sad på kommunerne og slå plat og krone om hvilken afgørelse man skulle give i alle disse sager....

Ja så ville man ikke kunne komme så højt op i fejlprocenter....

Der er overhovedet ingen tvivl om at kommunerne laver alle disse fejl med vilje....af den simple grund at de vil sparer penge...

Når nu de myndigheder der skulle give kommunerne sanktioner.....ikke vil gøre det....ja hvad kan man så gøre....

Ikke meget....vi kan dog blive ved med at oplyse om hvad det er de laver og hvorfor de gør som de gør.....

Vi kan blive ved med at skrive til alt og alle at vi forlanger at kommunerne overholder gældende love og regler...

Det vigtigeste råd må dog være.....til alle de borgere...som får afslag....KLAG...KLAG...KLAG.....klag hver evig eneste gang...

Muligheden for at dit afslag er en fejl....ja den er rigtig rigtig stor...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2013, 23:28   #10
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Undersøgelse af medborgerskab bla retssikkerhed.

http://www.dch.dk/Nyheder/unders%C3%...-medborgerskab

"Der bør være en kæmpe alarmklokke, der ringer, når man ser de her tal, som er udtryk for en stor tillidskløft mellem handicappede og myndighederne."

Triste hilsner
Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
retssikkerhed i sagsbehandling østerbro Alt det andet 3 11-02-2011 12:29
Konference om retssikkerhed zuza Skal kommuner ikke overholde loven? 13 13-05-2009 08:02
Retssikkerhed??? lena Politik og Samfund 3 29-03-2008 19:02
Om retssikkerhed zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 15-06-2007 08:42
Retssikkerhed zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 04-06-2007 12:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension