K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-02-2013, 06:12   #11
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af 210313 Se meddelelser
Det manglede da også bare, så kan det være at vi om et par år, kan få et af de jobs som de der uønsket gæster har tilsnusket sig..
Du tænker på SORT arbejde hos toppolitikerne - du ved: når der skal sættes istand, muges ud, passes yngel osv - eller underbetalt arbejde unden opholdstilladelse, når der skal bages morgenbrød, serveres biksemad på spisestedet, laves ruskumsnusk i køkkenet osv?

Well, jeg havde en bekendt, der blev opereret af en inder ... om han havde ged i stuen, høns i køkkenskabene og andet sjovt ... det ved jeg ikke, men han var én af landets bedste neurokiruger ... og så kan det andet jo være ligemeget ... selv om han ikke lignede en dansker ;-)

Bevares vi eller vores forfædre er jo alle indvandret til denne sandbunke på et eller andet tidspunkt ... selv de der stemmer på partier, der hyler op om at være mere dansk end danskerne selv og med pikante danske traditioner ... medens de dingler om det tyske juletræ og spiser sukkerstegte kartofler (der er indvandret fra indianernes land) til rapanden eller det ristede svin, der strutter af pencillin (i første runde snuplet over af en franskmand, du ved samme nationalitet som ham der, der gerne vil være konge) ... for sådan lige at bevare illusionen om de særegne danske kerneværdier, medens ligusterhækken vokser op over øjnhøjde derude i kolonien ;-)


Nej du, det er sq kontanthjælpsmodtagerne, de syge og pensionisterne, der har trukket landet ud i en meget dyb, dyg, dyb finansiel krise, der i dag truer med at sænke fædrelandet i havet ... så send dem gerne i arbejdslejer, tvangsaktivering osv ... så ved vi da i det mindste, hvor vi har dem - så kan det være, at vi gode borgere kan få noget mere rødvin :-)

S K Å L
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU

Sidst redigeret af TimeGuest; 28-02-2013 kl. 06:14.
TimeGuest er ikke logget ind  
Gammel 28-02-2013, 07:02   #12
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 14
GentleGiant er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af 210313 Se meddelelser
Det manglede da også bare, så kan det være at vi om et par år, kan få et af de jobs som de der uønsket gæster har tilsnusket sig..
S I O N
Ja, for dem der ansætter f.eks. polske arbejdere frem for arbejdsløse danskere er jo helt uden skyld i den sammenhæng. Måske man skulle træde ud over den klassiske DF retorik og kigge med lidt klarsyn på den virkelige sammenhæng (som også så fint er illustreret i TimeGuests indlæg, omend i en lidt mere kryptisk version ).
GentleGiant er ikke logget ind  
Gammel 28-02-2013, 10:04   #13
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Chokmåling..

Citat:
Oprindeligt indsendt af nemesis Se meddelelser
http://www.metroxpress.dk/nyheder/ch...ahWFbrQruwC8U/

Bemærk at målingen er foretaget inden regeringens fremlæggelse i går, hvor selskaberne blev forgyldt, og Mærsk blev fritaget for skattestigninger på olien frem til år 2043.

Personligt havde jeg helst set, at stemmerne var gået til Ø frem for DF, men der er selvfølgelig stadig stemmer der skal fordeles, da det må formodes at Saxodemokraterne vil fortsætte deres kurs mod spærregrænsen.

Jeg kan i øvrigt godt lide overskriften på artiklen. "Chokmåling". Chok? virkelig? for hvem?
For mig var det heller ikke et chok - det måtte jo komme.
Zastrow er ikke logget ind  
Gammel 01-03-2013, 05:42   #14
nemesis
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2013
Indlæg: 146
Styrke: 12
nemesis er ny på vejen
Ny måling...

..samme tendens
Saxodemokraterne og især SF bliver slagtet.
Her er det dog Ø, der høster hovedparten af stemmerne. Fremgang på 4,5 procentpoint til 12,7% og DF nupper resten (15,9%)

http://politiken.dk/politik/ECE19107...ligget-lavere/

P.S. Endnu en god overskrift. "Katastrofemåling". Tjah...det kommer vel an på øjet der ser.

P.P.S.
Jeg bliver lige nødt til at tage Magnus Heunickes kommentar med. Han er bedre end Komiske Ali.

»Ud fra de målinger, jeg har set om vækstplanen, har vælgerne taget godt imod den«

Tjah..Hvis man ikke kan narre befolkningen, kan man jo altid narre sig selv.

Sidst redigeret af nemesis; 01-03-2013 kl. 05:51. Årsag: tilføjelse
nemesis er ikke logget ind  
Gammel 01-03-2013, 06:13   #15
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Den fri bevægelighed af arbedskraft, ovet EU's grænser, er en af de ting der burde stikkes op i r.... Og euroen kunne passende bruges til toiletpapir. Det svarer til at jeg havde gæld til op over begge ører, og skulle have fælles budgetkonto med en bankdirektør, med min FTP som indkomst. Det er klart danske lastbil chauffører og håndværkere ryger ud på røv og albuer. Alt skal jo være så billigt som muligt at lave, sådan er verden skruet sammen.
Til 7 og sidst, er der kun én der har skylden, forbrugeren. Lokalt som globalt.

I England er de da så fornuftige at de lytter til befolkningen, ved at lave afstemning omkring EU. I Tyskland begynder befolkningen også at røre på sig, med alle de lån der ryger ud til højre og venstre syd for grænsen.
Nu sørger Italien sikkert for at smide nyt benzin på krisebålet.

Det er billigere at hente arbejdskraft udefra, og de virksomheder hvor det ikke er praktisk. Kan så istedet flytte ud af landet.

Og jeg er pissetræt af at læse om de professionelle kriminelle, der kommer herop østfra
De åbne grænser er til nar og grin.

Det hælder rigtig rigtig meget til DF her. De fik min stemme hvis der var valg idag, og sikkert også når valget så kommer. Og nej det er ikke alt i deres program jeg er glad for. Men de har flere punkter hvor jeg er enig, end uenig idag.
Det var bedre da rød var opposition, og kunne sige sin mening. Og holde sig ude af forhandlingerne. Så DF kunne få meget af deres politik igennem. Og jeg var 120% naiv, og stemte også S sidste. Med Foghs gamle slogan i baghovedet, tid til forandring. Ja det skal jeg satme love for. Til en politik der snart er mere sort end den er blå.

Og ja, så bliver det Løkke. Men det er det samme ****, fra begge sider af folketinget idag. Så jeg vil hellere se fjenden i øjnene, og sætte en torn i øjet på ham i form af DF, end jeg vil dolkes i ryggen.

Hvor blev den grønne energi også af? Vi har verdens dyreste el, pga. et afgiftshelvede, der skal forestille at være pga. forurening. Ja det er fornuftigt nok, at vi har A+ elapperater. Men det ville gavne alle, at Danmark blev omstillet til grøn energi, og strømmen dermed blev billigere. Hvis de så ville mande sig op til at fjerne de afgifter.
Borgere som virksomheder, stat, kommuner offentlig transport, osv. ville få glæde af det. Og vi kunne måske ligefrem få arbejdspladser og lys i gadelygterne ud af det.
Få nu gang i at forske i de bølgeanlæg.

Det el der ikke bliver brugt om natten, kan så passende bruges til at lave brint. Som vi så igen kunne bruge i vores biler.

Alright, alt tager tid, og det ville være en drømme verden. Jeg skal nok passe mig selv, så længe min ftp ikke er truet

Og så blev galden opbrugt

Sidst redigeret af Thomas1981; 01-03-2013 kl. 06:58.
Thomas1981 er ikke logget ind  
Gammel 01-03-2013, 08:40   #16
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Nu forlyder det , det var socialdemokraterne ( ikke de radikale ) der foreslog sænkelsen af selskabsskatten. Bjarne Corydon ville endda have den helt ned på 20 pct.

Citat:
Corydon ønskede endnu lavere selskabsskat

Selskabsskatten skal helt ned på 20 pct.

Sådan lød ønsket angiveligt fra finansminister Bjarne Corydon (S) i starten af det hemmelige forhandlingsforløb, der mundede ud i regeringens vækstplan. Det oplyser flere centrale kilder uafhængigt af hinanden til Ekstra Bladet.

Ifølge avisens oplysninger var det Corydon, som selv foreslog de omstridte lettelser af selskabsskatten, der har vakt stor ballade i regeringspartierne.

http://borsen.dk/nyheder/politik/art...skabsskat.html
halse er ikke logget ind  
Gammel 02-03-2013, 17:34   #17
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Jeg er lige så utilfreds - og helt enig med dig.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Thomas1981 Se meddelelser
Den fri bevægelighed af arbedskraft, ovet EU's grænser, er en af de ting der burde stikkes op i r.... Og euroen kunne passende bruges til toiletpapir. Det svarer til at jeg havde gæld til op over begge ører, og skulle have fælles budgetkonto med en bankdirektør, med min FTP som indkomst. Det er klart danske lastbil chauffører og håndværkere ryger ud på røv og albuer. Alt skal jo være så billigt som muligt at lave, sådan er verden skruet sammen.
Til 7 og sidst, er der kun én der har skylden, forbrugeren. Lokalt som globalt.

I England er de da så fornuftige at de lytter til befolkningen, ved at lave afstemning omkring EU. I Tyskland begynder befolkningen også at røre på sig, med alle de lån der ryger ud til højre og venstre syd for grænsen.
Nu sørger Italien sikkert for at smide nyt benzin på krisebålet.

Det er billigere at hente arbejdskraft udefra, og de virksomheder hvor det ikke er praktisk. Kan så istedet flytte ud af landet.

Og jeg er pissetræt af at læse om de professionelle kriminelle, der kommer herop østfra
De åbne grænser er til nar og grin.

Det hælder rigtig rigtig meget til DF her. De fik min stemme hvis der var valg idag, og sikkert også når valget så kommer. Og nej det er ikke alt i deres program jeg er glad for. Men de har flere punkter hvor jeg er enig, end uenig idag.
Det var bedre da rød var opposition, og kunne sige sin mening. Og holde sig ude af forhandlingerne. Så DF kunne få meget af deres politik igennem. Og jeg var 120% naiv, og stemte også S sidste. Med Foghs gamle slogan i baghovedet, tid til forandring. Ja det skal jeg satme love for. Til en politik der snart er mere sort end den er blå.

Og ja, så bliver det Løkke. Men det er det samme ****, fra begge sider af folketinget idag. Så jeg vil hellere se fjenden i øjnene, og sætte en torn i øjet på ham i form af DF, end jeg vil dolkes i ryggen.

Hvor blev den grønne energi også af? Vi har verdens dyreste el, pga. et afgiftshelvede, der skal forestille at være pga. forurening. Ja det er fornuftigt nok, at vi har A+ elapperater. Men det ville gavne alle, at Danmark blev omstillet til grøn energi, og strømmen dermed blev billigere. Hvis de så ville mande sig op til at fjerne de afgifter.
Borgere som virksomheder, stat, kommuner offentlig transport, osv. ville få glæde af det. Og vi kunne måske ligefrem få arbejdspladser og lys i gadelygterne ud af det.
Få nu gang i at forske i de bølgeanlæg.

Det el der ikke bliver brugt om natten, kan så passende bruges til at lave brint. Som vi så igen kunne bruge i vores biler.

Alright, alt tager tid, og det ville være en drømme verden. Jeg skal nok passe mig selv, så længe min ftp ikke er truet

Og så blev galden opbrugt
For mit vedkommende synes jeg, at jeg er pisket til at stemme DF. Det eneste parti, der ikke ser alle fremmede elementer som "kulturberigelse" og VIL DANMARK.
Det er jo grotesk, som alle fremmede FÅR LOV til at opføre sig.
EU burde rende os et vist sted. Vi har vel som minimum en grundlovssikret ret til at opretholde lov og orden i vort eget land - UDEN at blive kaldt racister.
Nu venter jeg bare på at de laver en ny reform: ASYLREFORM.... (det er vist det eneste sted, de ikke har skåret ned).

Sidst redigeret af Zastrow; 02-03-2013 kl. 17:36.
Zastrow er ikke logget ind  
Gammel 02-03-2013, 18:33   #18
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 14
GentleGiant er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zastrow Se meddelelser
For mit vedkommende synes jeg, at jeg er pisket til at stemme DF. Det eneste parti, der ikke ser alle fremmede elementer som "kulturberigelse" og VIL DANMARK.
Sikke noget sludder. Alle partierne vil Danmark, det er bare et spørgsmål om, at nogle ikke er så bange for alt der ikke er søbet til i suppe, steg og is.
Og så er de heller ikke blind for alle de udefrakommende trends, som konstant har ændret på Danmark. Hvad er det egentlig for et Danmark DF vil?
1950'erne med gode solide kristne danske familier, hvor mor gik hjemme og far drog på arbejde og forventede aftensmaden stod på bordet kl. 18.00 præcis?
DF har en underligt rosenrødt syn på fortiden, som bestemt ikke altid har været så lykkeligt, som de gerne vil have det til, at fremstå (på samme måde, som Republikanerne i USA).

Citat:
Oprindeligt indsendt af Zastrow Se meddelelser
Det er jo grotesk, som alle fremmede FÅR LOV til at opføre sig.
Endnu engang noget vås. Der er ingen der FÅR LOV til, at opføre sig anderledes end andre. Jo, nogle politikere, forretningsmænd og kongehuset. Os andre er ret ligestillet for loven.
Og når du skærer alle "fremmede" (hvad er en "fremmed" egentlig) over én kam på den måde, så fremstår du pudsigt nok racistisk.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Zastrow Se meddelelser
EU burde rende os et vist sted. Vi har vel som minimum en grundlovssikret ret til at opretholde lov og orden i vort eget land - UDEN at blive kaldt racister.
Vi har skam også ret til, at opretholde lov og orden i vores land. Vi har indgået nogle humanitære forpligtigelser, der betyder, at det kan være svært at sende visse personligheder tilbage til deres oprindelsesland. Men du får det til, at lyde som om danskere ikke begår ulovligheder og når du kun koncentrerer dig om "de fremmede", så får det dig igen til, at fremstå som racistisk... så måske er det med rette hvis man bliver kaldt det?
Dem der kan blive sendt "hjem" bliver det skam også (eller i hvert fald ud af landet).

Citat:
Oprindeligt indsendt af Zastrow Se meddelelser
Nu venter jeg bare på at de laver en ny reform: ASYLREFORM.... (det er vist det eneste sted, de ikke har skåret ned).
Der er allerede strammet meget op omkring asyllovgivningen og færre får asyl nu end under den tidligere regering.
GentleGiant er ikke logget ind  
Gammel 02-03-2013, 23:39   #19
LineB
Banned
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2013
Indlæg: 34
Styrke: 0
LineB er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af GentleGiant Se meddelelser
Sikke noget sludder. Alle partierne vil Danmark, det er bare et spørgsmål om, at nogle ikke er så bange for alt der ikke er søbet til i suppe, steg og is.
Og så er de heller ikke blind for alle de udefrakommende trends, som konstant har ændret på Danmark. Hvad er det egentlig for et Danmark DF vil?
1950'erne med gode solide kristne danske familier, hvor mor gik hjemme og far drog på arbejde og forventede aftensmaden stod på bordet kl. 18.00 præcis?
DF har en underligt rosenrødt syn på fortiden, som bestemt ikke altid har været så lykkeligt, som de gerne vil have det til, at fremstå (på samme måde, som Republikanerne i USA).


Endnu engang noget vås. Der er ingen der FÅR LOV til, at opføre sig anderledes end andre. Jo, nogle politikere, forretningsmænd og kongehuset. Os andre er ret ligestillet for loven.
Og når du skærer alle "fremmede" (hvad er en "fremmed" egentlig) over én kam på den måde, så fremstår du pudsigt nok racistisk.


Vi har skam også ret til, at opretholde lov og orden i vores land. Vi har indgået nogle humanitære forpligtigelser, der betyder, at det kan være svært at sende visse personligheder tilbage til deres oprindelsesland. Men du får det til, at lyde som om danskere ikke begår ulovligheder og når du kun koncentrerer dig om "de fremmede", så får det dig igen til, at fremstå som racistisk... så måske er det med rette hvis man bliver kaldt det?
Dem der kan blive sendt "hjem" bliver det skam også (eller i hvert fald ud af landet).


Der er allerede strammet meget op omkring asyllovgivningen og færre får asyl nu end under den tidligere regering.



Det passer i den grad ikke ...der skal du da vist lige have styr på fakta. Den nuværende regering har rullet nogle af stramningerne tilbage og det har resulteret i en kæmpe stigning af asylansøgere.
http://politiken.dk/indland/ECE19089...iger-voldsomt/

Citat fra artiklen »Men forskellen er, at vi nu kan se en øget tilstrømning fra lande, hvor der er blevet roligere. Der er for eksempel intet, der tilsiger, at der skulle komme flere asylansøgere fra Somalia. Tværtimod er der blevet roligere i det afrikanske land, men når regeringen sender et signal om en lempeligere udlændingepolitik i Danmark, vil flere prøve lykken«.
LineB er ikke logget ind  
Gammel 02-03-2013, 23:45   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg undrer mig bare over, hvordan de kan løsne op så der kommer flere, når vi ikke engang kan behandle dem vi har, ordenligt??
Det resulterer jo i at store grupper overhoved ikke kan finde ud af at blive integreret, med store konsekvenser for dem, som kan.

Danmark er et relativt lille land, der er ikke plads til den slags svipsere.
Ninja er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
K10 bliver større og større. phhmw Dit og Dat 27 18-04-2018 16:57
nye regler = større forviring ace dk Alt det andet 4 06-01-2011 19:30
S 6156 - Om større patientsikkerhed Webmaster Politik og Samfund 0 21-09-2007 01:04
søge større pension. mail Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 30-08-2006 13:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension