K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-01-2012, 23:30   #31
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Jeg har nu også fået meldinger, ikke fra ledelsen direkte, men fra KL mener jeg, om at vi ikke må mailkommunikere med folk via mail, med mindre de har sikker mail... Kom vist med en skrivelse derfra i sidste år... Det er noget med, at man i princippet ikke kan være sikker på, hvem der læser mailen.

Håber da også det bliver lavet om, for det er vist ganske rigtigt noget gammel frygt, men det er da trods alt ret nemt at få oprettet en sikker mail, så det kan jeg da under alle omstændigheder anbefale.
De vrøvlede også om det på min gamle arbejdsplads... Men kom så frem til at hvis vi bare fik bekræftet at mailen vitterligt var borgerens egen mail, så var det ok.

Der skal jo sikkert også tages med i betragningen at vi løselig skidt i den sygedagpenge afdeling sendte vel mellem 100-200 breve om DAGEN! nogle dage endnu flere. Og til en pris mellem 5,50 og op ad, så er det MANGE penge på et år...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2012, 07:50   #32
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
.. Det er noget med, at man i princippet ikke kan være sikker på, hvem der læser mailen.
Nu sidder jeg, lidt dumt, og tænker, om det er fordi, at andre brugere af min pc (mine børn og en mand/kæreste, hvis jeg havde en) vil kunne se min mail, og ligeså at andre kommunalt ansatte vil kunne se den på sb's pc?

Hvis dette er grunden er det jo ikke meget anderledes end med et brev.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2012, 09:28   #33
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Enig vovse...

Jeg syntes det er SÅ latterlige nogle regler... Men når vi snakker IT, så er de virkelig ikke for kloge dem som bestemmer det i staten, regionerne og forvaltningen. Og nogle af de ansatte er heller ikke for spidse til at arbejde med IT... I går måtte jeg "undervise", per telefon, en kommunal sagsbehandler i hvordan hun brugte deres journal system, så jeg kunne få oplyst hvem der tidligere havde arbejdet med sagen... Samtidig blev hun lige undervist i hvordan mine mails blev lagt ind på sagen, hun vidste ikke hvad "vedhæft fil/email" betød!
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2012, 11:10   #34
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Hæ hæ jeg er meget enig i hvad i siger, jeg fortæller bare videre, hvad jeg har fået at vide

Jeg mailer gerne med mine borgere, men indtil jeg får andet at vide, så er det nødt til at foregå via sikker mail - og ja det er da væsentligt nemmere både for borger og for mig, samt billigere for kommunen, så forstår heller ikke, at man ikke bare snart kan ændre praksis...

Grunden til det er ikke så meget, at ens familie kan komme ind på ens pc, for som du siger Vovse, så kan man jo også godt læse ens families post også...

Dat handler om, at udeforstående kan hacke ind på din mail, det kan de ikke med din post...
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2012, 22:08   #35
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Dat handler om, at udeforstående kan hacke ind på din mail, det kan de ikke med din post...
Måske ikke ligefrem hacke, men øøøøøh.....

Jeg oplever af og til, at modtage andres post, nogle gange er det post, som er sendt til andre beboere her i opgangen, andre gange er det til beboere i andre gader.

En enkelt gang har jeg stået og åbnet et brev, hvor jeg ikke havde set hvem det var til, det var til en ung mand højere oppe i opgangen, og det var noget om, at han ikke kunne godkendes til en konto.

Fog nogle år siden, kom min, dengang 5-årige, datter ind og fortalte, at hun havde fået er kort af en lille veninde, jeg troede det var noget, som dengang var i nogle kiks-pakker, så jeg spurgte interesseret, om jeg måtte se det.
Da kiggede jeg godt nok en omgang, for det var et Dan-kort.

Min næste tanke var, at det nok var et udløbet et, men nej, det var helt nyt.

Og den lille veninde kom fra et hjem hvor pap-far'en var misbruger og handlede med "noget".

Senere på dagen fandt jeg det brev, som jeg mener koden til Dan-kortet måtte være i, i nogle buske udenfor.

Det tilhørte en ung mand oppe i opgangen, som jævnligt var væk i nogle dage (han var inde som soldat), så han havde ikke fået tømt sin postkasse for reklamer, og derfor lå posten så højt oppe i postkassen, at pigen kunne nå det.

Så nej, Post-Danmark er ikke mere sikker end den mest usikre mail.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2012, 12:20   #36
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Kan godt være enig med dig Men i teorien skulle det være mere sikkert, i hvert fald ifølge dem der laver reglerne!

Men som sagt, sikker mail findes, det er ret nemt at få det, og det virker fint, så det er jo den gode løsning indtil at det andet bliver frigivet til almindeligt brug
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Der er ingen sygedagpenge på søgnehelligdage mere mookmik Politik og Samfund 3 29-05-2014 16:31
Ingen post = ingen sygedagpenge Systeminvalid Det er da strengt ! 24 23-02-2009 14:52
ingen penge siden 1.sep.08!! aldalanette Alt det andet 8 26-01-2009 11:27
Ingen post betyder ingen sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 22-12-2008 13:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension