K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-06-2014, 23:33   #1
mistereu
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2014
Lokation: ballerup
Alder: 40
Indlæg: 142
Blog Indlæg: 2
Styrke: 10
mistereu er ny på vejen
licens

hej er her osse mange herinde der synes det der licens noget er noget pjat.jeg personligt ville aldrig betale licens.
da det kun dækker medie licens. dvs du har 256 KB/s er du tvunget til at betale licens.

en mobil eller pc med adgang til nettet. den er steget til 2436 kr.
førhen hed det bare dr licens, men det måtte de vist ikke kalde det mere.så de fandt hurtigt på noget smart, nemlig medie licens.

så når du betaler licens så tænk på du betaler for alle dine medier som du allerede har betalt for. ja ja det er da ganske muligt der er offenligt tv, helt seriøst hvor godt synes i selv det er , det er magt havende misbrug , det burde være frivlligt at vælge om man ville betale licens eller ej.

jeg lidt i tvivl om den egentlig skulle være i politik i så fald må admin da gerne rykke den
mistereu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2014, 23:36   #2
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Så skulle det da også være frivilligt om man ville betale for at køre med bussen... det er jo også en form for skjult skat vi betaler hver gang vi løser billet til det offentlige.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2014, 00:16   #3
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
De kan selvfølgeligt vælge at sætte skatteprocenten lidt op istedet.. en langt nemmere løsning nu hvor alle stort set alligevel skal betale licens..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2014, 00:34   #4
mistereu
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2014
Lokation: ballerup
Alder: 40
Indlæg: 142
Blog Indlæg: 2
Styrke: 10
mistereu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
De kan selvfølgeligt vælge at sætte skatteprocenten lidt op istedet.. en langt nemmere løsning nu hvor alle stort set alligevel skal betale licens..
ville aldrig nogen sinde betale til licens , eller sætte min licens op betaler det jeg skal via min førtidspension det synes jeg er rigeligt .

de finder altid en eller anden måde at malke os alle sammen for penge
mistereu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2014, 01:13   #5
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Nå men så håber jeg at du sætter pris på at jeg betaler til din licens over min førtidspension..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2014, 01:17   #6
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Enig med dig ..synes det er det er Noget fis og endnu en skat - afgift..

Her i huset har vi Viasat og betaler der for de programmer vi vælger at vil ha..og ja så som dobbelt smæk kommer licens ,,for nogle elendig programmer som vi ikke ser..men som vi Skal betale til,det er ulogisk,,,

Det burde være et valg - men det er det faktisk ik mere,,,og typisk dansk - skatter - afgifter og malkning af folk..
Jo er der noget vi hader er det LICENS,,,


Stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2014, 02:14   #7
mistereu
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2014
Lokation: ballerup
Alder: 40
Indlæg: 142
Blog Indlæg: 2
Styrke: 10
mistereu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
Enig med dig ..synes det er det er Noget fis og endnu en skat - afgift..

Her i huset har vi Viasat og betaler der for de programmer vi vælger at vil ha..og ja så som dobbelt smæk kommer licens ,,for nogle elendig programmer som vi ikke ser..men som vi Skal betale til,det er ulogisk,,,

Det burde være et valg - men det er det faktisk ik mere,,,og typisk dansk - skatter - afgifter og malkning af folk..
Jo er der noget vi hader er det LICENS,,,


Stribe ftp
ja dem som har valgt licens skal eksistere er hjerne dødt du kan sagtens melde dig fra inde på deres hjemme side det gjorde jeg for mange år siden.

da jeg synes det bare er for langt ude at man egentlig skal betale til det juks.

vis du afmelder dig skal du sefølig stadig sørge for at betale det du skylder vis du har en aftale med dem. når det er betalt af kan de ikke gøre noget.

åben aldrig døren for nogen du ikke ved hvem er. de kom hos mig en lørdag aften ved 21 tiden og var så dum at åbne døren, bare for at provokere dem , sagde jeg til licens manden at jeg ikke har tv hvilket jeg heller ikke har, plus at jeg kun sagde måske til at jeg havede licens, jeg fortalte licens manden dette er chikane at i kommer og kontrollere folk på den måde og smækkede døren i efter han havede sagt, hvad sagde du.

jeg synes bare helt seriøst det hele er latterligt til grin med vores samfund, med hvad man skal betale.

de siger vi liver i et frit land , så burde det da osse være frivilligt at betale licens.
mistereu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2014, 13:08   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Licens er en af de udgifter jeg har vænnet mig til, jeg betaler omkring de der 207 kr om måneden.

Engang betalte jeg ikke licens og kom ud i en mega restance på 13.000 kr, hvor de til sidst bare trak 400 kr om måneden fra kontanthjælpen (og senere førtidspensionen), og inddragede pengene hvis jeg fik skattepenge retur...
Det tog lang tid at få den bragt i 0 kr. Så nu betaler jeg troligt min licens.

Omvendt ville jeg også HADE at skulle slippe for licensen, og så få de der forfærdelige reklamesøjler lagt ind i alle programmer - så hellere betale de der 207 kr og slippe for reklamer. Jeg ser sjældent TV, men når jeg endelig gør, så ser jeg ikke kanaler hvor der er nogen former for reklamer...

Her i husstanden har vi 5 fjernsyn og 4 bærbare computere + en stationær, og alle har iphones, så jeg ved ikke.......det bliver lidt over en 50'er pr næse, og det synes jeg er fair nok.

Jeg er i virkeligheden langt mere oprevet over Dong-regningerne og DERES sindssyge gebyrer..........tror jeg betaler omkring 2000 kr pr kvartal alene for alle mulige gebyrer, og selve det el jeg bruger ligger kun på de der 600-700 kr.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2014, 13:33   #9
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg har lige fået el regning forbrug 911 kr regning 4900 ja de har nogle høje afgifter
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2014, 14:07   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
jeg har lige fået el regning forbrug 911 kr regning 4900 ja de har nogle høje afgifter
Præcis!! Så HVIS jeg skulle sætte en finger på noget, så bliver DONG den første der skal peges på fra min side, for DE er mere end vanvittige!!!!

Bliver spændt på nu hvor jeg selv skal betale for vand, har på fornemmelsen jeg får en MEGA efterregning!!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension