K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-07-2012, 14:19   #81
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
en ren kontanthjælp eller en førtidspension
er kun en stor udgift for statskassen og kommunen
så nej man betaler ikke skat af det

men kunne lige så godt nedsætte disse ydelser og så skulle man så ikke betale skat
men nogen har gæld og kan trække noget fra, så det kommer ikke til at ske
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2012, 14:38   #82
Jonas81
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2012
Indlæg: 82
Styrke: 12
Jonas81 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af smækkerlækker Se meddelelser
Der er ingen, der sætter overførselsindkomster over anden indkomst. Men man kan ikke give skattelettelser til hele samfundet og så formidle det menneskesyn, at mennesker på øverførselsindkomst ikke er ligeså meget værd.

Formålet ved skattereformen var ifølge SF+S at lette skatten på arbejde. Det giver god mening, fordi man ønsker noget mere dynamik i samfundet. Det har ikke noget at gøre med at dem på overførselsindkomst er mindre værd.

Citat:
Oprindeligt indsendt af smækkerlækker Se meddelelser
Jeg er ikke særlig rystet over at argumenterer med en på den yderste højrefløj. Det har jeg prøvet mange gange. Og der er ikke kommet nye argumenter til så længe jeg kan huske.
Vil nu ikke sige jeg tilhører den yderste højrefløj.
Men enig. Jeg har det på samme måde. :-)


Citat:
Oprindeligt indsendt af smækkerlækker Se meddelelser
Jeg foragter ikke de rige og jeg er ikke misundelig. Jeg kan lide et dynamisk samfund. Men jeg bryder mig ikke om at: tage fra dem, der kommer til at mangle pengene og give dem til dem, der ikke lægger mærke til de får dem.
Jeg synes egentlig heller ikke man burde skære i overførselsindkomsterne.
Jeg anerkender, at der ikke er mange penge at rutte med. Jeg ville hellere have at man fandt besparelser andre steder. Desuden synes jeg også det er grotesk at man forhøjer afgifterne på fødevarer osv, da det især rammer dem på overførselsindkomster.

Men formålet med skattereformen er også at få flere i arbejde. Og så nytter det ikke noget at give mere til overførsel, da der i den forbindelse kan være incitamentsproblemer, hvis belønningen for at tage et arbejde er for lille. Her snakker jeg om folk på eksempelvis kontanthjælp.

Citat:
Oprindeligt indsendt af smækkerlækker Se meddelelser
Ved jeg ikke hvorfor Saxobank er flyttet i skattely?!...Har han da familie i Schweiz, er han blevet familiesammenført ha ha ha ha.
Nu er det så heldigt for direktøren, at han selv bestemmer om han vil arbejde 70 timer om ugen. Og et er sikkert, han gør det ikke for sine blå øjnes skyld. Egoist, hvis han ikke vil betale sin skat...det ved jeg ikke.
Jeg tror vi skal lade den med Saxo bank direktøren ligge her. Vi kommer vist ikke videre :-)

Citat:
Oprindeligt indsendt af smækkerlækker Se meddelelser
Dine sidste bemærkninger om syge, handicappede og arbejdsløse
og folk på overførselsindkomst vil jeg lade tale for sig selv.
Hvilken bemærkning henviser du til?

Min pointe er, at hvis DK i fremtiden skal have råd til et højt velfærdsniveau og tage sig af de svage i samfundet (inklusiv overførselsindkomster), så skal vi have mere vækst i den private eksportgivende sektor.

Men du svarede ikke på mit spørgsmål. Mener du, at hvis alle danskere er på overførselsindkomst, så vil det være fint nok, fordi der vil jo være masser af penge i statskassen pga. alle betaler skat?

Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
en ren kontanthjælp eller en førtidspension
er kun en stor udgift for statskassen og kommunen
så nej man betaler ikke skat af det

men kunne lige så godt nedsætte disse ydelser og så skulle man så ikke betale skat
men nogen har gæld og kan trække noget fra, så det kommer ikke til at ske
Tak for det MTVRV1 :-) Og enig.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Abraxus Se meddelelser
Det går vi så faktisk, fordi alle udregninger de laver af totale omkostninger INKLUDERER skat...det vil sige at de sparer skatten reelt oveni.

Hvad hvis Mr.Saxo gut kun ville være tilfreds med en 35% skat? hvad ville du så gøre?
Det ændrer jo ikke ved det faktum, at pengene i statskassen skal komme et sted fra. Og det sted er naturligvis i den private sektor. Det er jo ikke reel skat, hvis man ikke har lavet noget produktivt.

Som jeg spurgte smækkerlækker. Ifølge jeres logik, så ville der slet ikke være noget problem, hvis alle 5.5 mio danskere var på førtidspension. Fordi de betaler jo skat.

Kan du ikke se problemet i det?

PS:
Ovenstående er ikke for at være nedværdigende eller noget som helst.


Ift. dit spørgsmål om Saxo bank direktøren, så forstår jeg ikke helt relevansen.
Jeg ville nok ikke kunne gøre så meget. Andet end at være ærgerlig over, at vedkommende flyttede ud af landet. For så er der færre penge i statskassen.
Jonas81 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2012, 14:56   #83
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg synes bare hvis folk betaler 6o procent i skat er nok nok..og tjener de mere - kommer der også automatisk mere i statskassen..men at skal over 6o-måske 65procent er jo vanvittig....så gider folk ikke mere og det forstår jeg godt..
og flere afgifter er heller ikke løsningen..det er jo derfor firmaer flygter og stiger de yder´lige flygter endnu flere og hvem skal så betale..

forstår ikke hvorfor der ikke skal være en gulerod til dem..det er da fair nok..folk blir som sagt trætte af det til sidst..

tak MTVRV1 OG JONAS81,,,FLOT SKREVET BEGGE 2 OG RIGTIGT,,,,
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2012, 14:56   #84
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg kan godt forstå debatten, og jeg ved også godt at os på overførselsindkomet er byder for samfundet, ligesom jeg også godt forstår regnestykkerne og det faktum, at vi derfor også er mindre værd i dét regnestykke.

Men hvad dælen skal vi gøre??

Vi kan jo ikke bare afmelde pensionen og flytte ned i legehuset og håbe vi kan overleve af det vi finder i skraldespanden, vores børn skal jo også have en base for at de kan udvikle sig hensigtsmæssigt og blive gode borgere - og blive alt det vi ikke selv blev.

Jeg synes bare ikke det rigtig nytter at banke os i hoved med, at vi er byder. For JA!, gu er vi da byder, og fordi deres reformer af 2003 slog fejl, røg der 55.000 ekstra på permanent overførselsindkomst de ikke havde regnet med, og derfor sejler det hele endnu mere, hvilket vi ser i form af, at lægevagten ikke længere kan komme ud til patienten, de ældre sidder i afføring til halsen, fordi der ikke er råd til en ordenlig hjemmepleje (og føj selv til listen af mangler) der skyldes at der er (for) mange på overførselsindkomst.
Vi trækker hele velfærdssamfundet ned med os, hvis vi åbner øjnene og kigger efter.....prøv at regne ud hvad det koster for 55.000 mennesker på permanent overførselsindkomst til 209.000 kr om året pr person!!
Prøv så at regn ud hvad det koster om året for 450.000 personer!!

Det er klart, at det er dømt til at gå galt på den lange bane, og at vi kommer til at, se og føle, besparelser der gør ondt langt ind i privatlivet. Men det er den eneste måde man kan sikre at de mange får en smule. Alternativet havde været, at vi ikke fik en skid!

Fordi man er førtidspensionist er det ikke ensbetydende med, at man ikke inderst inde godt ved, at man selv er (in)direkte årsag til, at vores velfærdssamfund er blevet markant ringere, uanset hvor meget vi ellers så det ske, så kan vi ikke længere både blæse og have mel i munden. Det er et faktum.

Det der gør mest ondt er, at man ikke selv kan gøre en pind ved det! Jeg kan ikke afmelde pensionen og tage mig et arbejde og hjælpe med at bære i flok, selvom det er mit højeste ønske. Og det er frustrerende på alle niveauer at jeg må sidde og se passivt til mens jeg ser korthuset vælte, uden at være i stand til at gribe og bygge op igen.
Det er, for mig, nedværdigende og flovt ikke at kunne bidrage og jeg sidder ofte og krøller tæer når jeg sidder alene og tænker over min situation, for det er dæleme ikke rart at skulle leve af andres nåde, og specielt ikke, når man konstant skal høre, at de også heslt vil være fri

At være på overførselsindkomst er noget hø for ALLE, men aller mest for én selv.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2012, 15:07   #85
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jonas81 Se meddelelser
Jeg holder fast i min overbevisning om, at det er uklogt at lade skatterne stige. Tag fx millionær skatten. Den giver stort set ingen ting i statskassen. Der bor simpelthen for få millionærer i DK og der skal ikke flytte mange rige ud af landet, før det giver et negativt provenu pga tabt skatteindkomst. Det er primært symbolpolitik. Ham Saxo bank direktøren flyttede til Schweitz for nylig. Dermed går DK glip af adskillige millioner i kassen.. altså bare fordi én enkelt millionær flytter til udlandet. De penge mangler så i statskassen, og det kan især blive et problem for dem på overførselsinkomst på længere sigt.

Højere skatter og afgifter vil skade dansk erhvervsliv og vores konkurrence evne. Det koster arbejdspladser og det ønsker ingen vist.
Jeg har som brainstorm et skattereformsforslag, simplificeret beskrevet på flg. vis:

1) opret det pengeløse samfund, hvor alle værditransaktioner foregår elektronisk omkring et centralt "clearing house" (eller flere af slagsen)

2) opret et elektronisk "hegn" om DK

3) afskaf al indkomstskat

4) læg "skatten" over på forbruget

5) frihold basale leveomkostninger for forbrugsskat (sunde fødevare, boligudgift op til et niveau, diverse sundhedsudgifter, dagligdagstøj osv)

6) læg differentieret forbrugsskat på ikke basale og nødvendige forbrugsudgifter, så forbrugsskatten gøres højest på luxusforbrug

7) klip 75 -90 % af værdier, herunder formuer, der føres ud af landet uden modsvarende værdiimport.

8) Al udenlandsk indkomst gøres 100% skattepligtig i DK, medmindre der er skatteaftaler med det pgl. indkomstland.

9) grov omgåelse af danske skatteregler ift. pkt. 7 og 8 føre til frakendelse af dansk statsborgerskab, alt efter grovhed for en periode eller livslangt.


Udvidet kan man indføre en minimal leveomkostningsgaranti, så ingen økonomisk myndig borger med dansk statsborgerskab ikke har et minimum til at opretholde "dagen og vejen" pga. midstet arbejdsevne eller ander omstændigheder.

Om de såkaldte "rige", herunder "rige opkomlinge" herefter vil vælge at brænde deres penge af på havegrillen, æde dem krydret af med salt & peber, tørre r*v i dem, sy dem ind i madrasserne, slippe 75-90 % ved at sende dem registreret til udlandet, lade dem arbejde her i landet, købe en luxus yacht eller andet sjovt for dem osv., det bliver helt deres egen sag ...

Selv Mor Maren i Kæret kan nu forstå den forsimplede "skatte" lovgivning uden dyr advokatbistand :-)

Fup- & julenumre på "skatteområdet" slipper vi nok aldrig helt for, men er man ligeglad med sit danske statsborgerskab, skulle man jo nok alligevel bare tage og flytte inden man helt mister det ved dom og lægge afgiften for at tage værdierne med ud af landet ;-)


Derudover kunne man jo indføre, at en person altid hæfter livslangt for spekulationsgæld.

Jammen helt ærlig hvor svært kan det egentlig være at lave virkelige reformer ?
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2012, 15:20   #86
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Jeg smider lige denne artikel fra Information ind i debatten:

Citat:
Skatteaftalen truer den danske model

Regeringens skatteaftale med VK udfordrer den danske model for arbejdsmarkedet og gør det mindre attraktivt at være medlem af en a-kasse. Dækningen ved arbejdsløshed bliver markant mindre frem mod 2022, viser nye beregninger
http://www.information.dk/304574

Det kan blive et stort problem, når der skæres i overførslerne. Helt almindelige lønmodtagere med helt almindelige lønninger bygger sig jo et liv op med bolig- og billån mv. Hvis krisen rammer massivt igen, hvordan skal disse mennesker så få økonomien til at hænge sammen og betale deres lån tilbage, når gabet mellem løn og overførselsindkomst bare bliver større? Hvordan mon det vil gå for samfundsøkonomien, hvis en masse lønmodtagere pludseligt hænger fast på for lav en ydelse og ikke kan betale fx huslån, og de ryger på tvang...?

Artiklen påpeger derudover flere andre konsekvenser af skattereformen. Og der er sikkert flere konsekvenser endnu...

Og ja, pengene skal komme et sted fra. Men ikke fra overførslerne. Man rammer de svageste i samfundet, og det er slet og ret ikke i orden. Jeg får ONDT langt ind i hjertet, når overførslerne får "skylden" for, at statskassen bløder. Folk kan jo for h..... ikke gøre for, at de bliver syge eller arbejdsløse!

Kan I forresten huske Thornings nytårstale? Jeg citerer lige lidt:

Citat:
Og jo. Vi skal stille krav til hinanden. Men vi må samtidig forstå, også med hjertet, at alle kan komme i en situation, hvor der er brug for hjælp.

Krisen har gjort Danmark fattigere. Men vi er først for alvor et fattigere land, når vi ikke længere forstår dem, som har brug for hjælp.

Det må ikke ske. Og med fælles anstrengelse vil det ikke ske.
Som jeg ser det, er det indtil nu kun overførslerne, der har bidraget, mens lønmodtagerne er gået fri pga. de kulsejlede treparts. Så hendes fine ord giver en lidt grim smag i munden nu. Desværre...

http://www.stm.dk/_p_13580.html



Tilføjelse:

En artikel fra for ét år siden med stof til eftertanke:

Citat:
Dansk skat på arbejde ligger under EU-gennemsnit

Den danske skat på arbejde er alt for høj, lyder det igen og igen. Men fakta er, at skatten på arbejde ligger under gennemsnittet i EU, viser rapport. Dermed er der ingen presserende grunde til skattelettelser, mener Socialdemokraterne. Konservative er lodret uenige.
http://www.ugebreveta4.dk/2011/20112...ennemsnit.aspx

I øvrigt var det "skatteborgerens mindedag" i går i Tyskland. Fra dén dag, cirka, og resten af året tjener lønmodtagere udelukkende penge til dem selv. Før den dag tog staten altså alle pengene. Jeg mener at have læst noget for 2-3 uger siden, at den skæringsdato nu var nået i DK...

http://www.handelsblatt.com/finanzen...t/6851106.html

Sidst redigeret af Risa; 09-07-2012 kl. 15:33.
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2012, 15:27   #87
Jonas81
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2012
Indlæg: 82
Styrke: 12
Jonas81 er ny på vejen
Tak for et godt indlæg Helenekr.

Mennesker på overførselsindkomst er ikke mindre værd end andre. Min holdning er, at alle mennesker er lige meget værd.

Dog rent økonomisk er det et problem, at der er så mange danskere på overførselsindkomst, fordi det er så dyrt for samfundet. For at få råd til det, så bliver politikerne nødt til at skaffe flere private arbejdspladser. Dvs. eksempelvis fjerne nogle af de vanvittige afgifter og reducer skatten på arbejde.

Det er min overbevisning, at man så vil få flere penge i statskassen, fordi flere betaler skat. Også selvom skatte procenten måske er mindre. Dette kan kun være et ønskeligt scenarie for dem på overførselsindkomst.

Men jeg har indtryk af at mange herinde, synes det er dumt og urimeligt. Alene af den grund at det er unfair, hvis andre får mere end en selv. Det synes jeg er ærgerligt.

Hvis man indfører en millionærskat, så er det skadeligt, fordi der kommer færre arbejdspladser og flere rige flytter ud. Hvem går det ud over? Naturligvis dem på overførselsindkomsterne.

Om nogle få år, så kan der komme grumme besparelser i det offentlige, hvis ikke politikerne gør noget.

Hvis man er på førtidspension kan man ikke gøre så meget. Man kan ikke lige tage sig et arbejde. Men i min verden bør man som førtidspensionist ønske flere private arbejdspladser, da det er den primære finansieringskilde til velfærdssamfundet. Hvis nogle bliver rige, så fred være med det, hvis det betyder at samfundet bliver rigere. Hellere det end det omvendte. At der bliver færre rige og større lighed, så samfundet bliver fattigere.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Risa Se meddelelser

Og ja, pengene skal komme et sted fra. Men ikke fra overførslerne. Man rammer de svageste i samfundet, og det er slet og ret ikke i orden. Jeg får ONDT langt ind i hjertet, når overførslerne får "skylden" for, at statskassen bløder. Folk kan jo for h..... ikke gøre for, at de bliver syge eller arbejdsløse!
Der er vel ingen der giver de arbejdsløse eller sygen skylden for noget. Som du siger, så kan alle være uheldige.
Men er det jo et helt ukontroversielt faktum, at overførselsindkomster er en belastning på den måde, at det er virkelig dyrt for DK.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Risa Se meddelelser
Som jeg ser det, er det indtil nu kun overførslerne, der har bidraget, mens lønmodtagerne er gået fri pga. de kulsejlede treparts. Så hendes fine ord giver en lidt grim smag i munden nu. Desværre...
De højeste indkomster bidrager også med reduceret børnebidrag. Hvor stort det bidrag er ift. andre grupper ved jeg dog ikke. Det er sikkert ikke ret meget.



Citat:
Oprindeligt indsendt af Risa Se meddelelser
Det er muligt at skatten på arbejde ligger på et gennemsnitsniveau i EU. Men du skal jo se det i en helhed. Udover skatten på arbejde har vi jo et utal af andre afgifter og høj MOMS. Og når det hele lægges sammen, så er danskerne utvivlsom nogle af verdens mest beskattede.

Et eksempel er bilafgifter, som er fuldstændig vanvittige. Hvorfor skal danskere betale over dobbelt så meget for en bil som en svensker?
Jonas81 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2012, 15:41   #88
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jonas81 Se meddelelser
Men jeg har indtryk af at mange herinde, synes det er dumt og urimeligt. Alene af den grund at det er unfair, hvis andre får mere end en selv.
Det var da en fuldstændig u-underbygget generalisering der er til at tage og føle på.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Jonas81 Se meddelelser
Om nogle få år, kan der komme grumme besparelser i det offentlige, hvis ikke politikerne gør noget.
Hvor har du være henne de sidste 3 år?

L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2012, 15:50   #89
Jonas81
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2012
Indlæg: 82
Styrke: 12
Jonas81 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
Det var da en fuldstændig u-underbygget generalisering der er til at tage og føle på.
Det synes jeg nu ikke. Det er ikke noget jeg bare slynger ud, men det er en konstatering efter at have læst en del tråde herinde.

Bemærk, at jeg ikke skriver "alle". Så havde jeg været enig med dig.


Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
Hvor har du være henne de sidste 3 år?

De besparelser der har været indtil videre kan blive meget grummere. DK har et underskud på næsten 100 mia. Skatte og afgiftskruen kan ikke strammes meget mere. Så er der næsten kun besparelser i det offentlige tilbage. Jeg frygter, at DK kan blive nødt til at lave større reformer, som fx:

forhøje pensionsalderen endnu mere
reducere overførselsindkomsterne
fyre meget personale i det offentlige.

Der kommer snart meget store årgange på pension, hvilket medfører en enorm belastning på sundhedsvæsenet. Små årgange skal overtage på arbejdsmarkedet. Det bliver problematisk og måske temmelig ubehageligt.
Jonas81 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2012, 16:15   #90
smækkerlækker
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2012
Indlæg: 165
Styrke: 12
smækkerlækker er ny på vejen
Overførselsindkomster er ikke en byrde for samfundet. Det er en retorik, der bliver brugt til at holde folk nede.

Jeg bliver ked af, at høre at nogen herinde synes de er en byrde. Sådan burde det ikke være. Så er der noget, som et rigt samfund som det danske gør helt helt forkert.

Det er en prioritering og et politisk spørgsmål, hvad man vil bruge pengene til.

For at få pespektiv på tingene og kastet lys over fejlopfattelsen af overførselsindkomster er en byrde for samfundet. Vil jeg henvise til følgende fra Nationalbanken og danmarks statistik:

I Danmark var der i februar 2010 i alt 1.025.246 millioner kroner i omløb. Altså rundt regnet en million millioner, også kaldet en billion, kroner; det hedder også 1000 milliarder kroner.
smækkerlækker er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
At 'overleve' på kontanthjælp uden gældstiftelse Gekko Alt det andet 54 11-06-2012 10:06
Kan man selv vælge? SansPareil At søge førtidspension 2 21-03-2012 12:58
Jobfirmaet HKI får ros på www.hki.dk af sig selv ekseleven Politik og Samfund 0 20-12-2011 14:16
Skleroseramt kan ikke overleve fuldtidsjob Webmaster K10 Nyheder 0 25-05-2011 12:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension