K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-08-2017, 11:25   #1
Ekko
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2017
Indlæg: 73
Styrke: 7
Ekko er ny på vejen
Hvad gør jeg nu? Uden sygemelding?

Jeg har været psykisk syg i 17 år, fået hjælp fra forskellige instanser (su, socialforvaltningen og psykiatrien) siden jeg var 15 år. Nu har jeg så for anden gang i mit liv fået en psykiatrisk diagnose, uspecificeret personlighedsforstyrrelse (træk fra ængstelig evasiv, træk fra emotionel ustabil og fra paranoid personlighedsforstyrrelse). Men i opus har de skrevet for to måneder siden, at de ikke kan se nogen grund til at sygemelde mig. Min læge skal så vurdere det her i morgen og jeg skal genhenvises til Stolpegården. Men mit spørgsmål er, hvad skal jeg gøre uden en sygemelding?
Det sidste halvandet år, hvor jeg har fået arbejdsløshedsdagpende og været jobsøgende, har jeg følt mig på sammenbruddets rand af stress og forvirring. Jeg tror slet ikke, jeg kan leve op til at være i verden. Har jeg nu andre valg end at leve af min kærestes løn? Hvis jeg ikke kan få mit eget job?
Ekko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2017, 19:30   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Det ser ud til, at du oplever at du svæver rundt i det sociale system...

Kære Ekko.

Forsøg at blive på een tråd, Ekko da det letter vi andres mulighed for at få overblik i, hvad vi skal råde dig til.

Tidligere har du oplyst at du bor i København.

Hvis det er korrekt er mit råd at du henvender dig til SIND for at høre om de kan hjælpe dig til at få overblik og hjælp til din sag:

Psykologisk rådgivning SIND København

Gratis psykologisk rådgivning, samtaler og pårørendegrupper.
Åben for Personlig og telefonisk henvendelse hver tirsdag og torsdag kl.17.00-19.00.
Slotsgade 2, 2. tv., 2200 København N.
[email protected]
35 36 09 04

Se mere på www.sind-kbh.dk

http://sind-kbh.dk/andre-problematik...-forms-modal-7

Naturligvis skal du ikke fortsætte med at leve for din kærestes løn.

Du skal afklares på en for dig ordentlig måde. Tag en sludder med SIND og forbered dig på samtalen, så du kan beskrive præcist hvilke diagnoser du har og hvad du har af ønsker.

Du bliver nød til at være aktiv med din situation.

Bliv her på din tråd, hvor du har mulighed for at svar på mange spørgsmål i fremtiden.

Her har du dine andre tråde:

http://www.k10.dk/search.php?searchid=2475605

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 27-08-2017, 09:27   #3
Ekko
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2017
Indlæg: 73
Styrke: 7
Ekko er ny på vejen
Ja det er rigtigt, at jeg har oprettet flere tråde. Har ikke helt kunnet finde et tema til mine spørgsmål, og der er også kommet nogle til løbende. Så jeg tænkte, at det ville være svært at finde en passende overskrift.
Jeg bor ganske rigtigt i København kommune og det er jeg ked af, når man læser så mange triste ting om lige den kommune. Har før overvejet Sind psykologisk rådgivning, så der vil jeg helt sikkert henvende mig. Jeg har været så heldig, at min læge faktisk mener, at jeg skal sygemeldes og har henvist mig til psykoterapeutisk center Stolpegården.
Nu skal jeg bare finde modet til at sygemelde mig, en af mine issues er, at jeg er bange for myndighederne.
Ekko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2017, 16:14   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Bange for myndighederne.....

.... er jo let for mig, at råde dig til , ikke at være.

Men det er vanskeligt, hvis man er alene om kampen og frygten imod det offentlige.

Har du ikke een som du kan få hjælp af, en som sammen med dig kan øve sig sammen med, ikke at være bange og utilpas med mennesker fra det offentlige.

De alle, som du kommer i kontakt med er ansat til at servicerer dig i alle forhold.

Et af problemerne, er tonen og den tydelige manglende viden, mange sagsbehandlere har, om de diagnoser deres klienter har.

Det være de psykiske diagnoser og de fysiske som sclerose, dystoni og mange andre, hvor sagsbehandlerne ikke forstår konsekvensens af de mange diagnoser.

Det giver mange bekymringer for borgerne, som er havnet med sygdom.

Derfor er det vigtigt altid at tage en Bisidder med til alle møder med kommunen. Bare en du har tillid til. Bisidderen skal ikke sige så meget men lytte og støtte dig moralsk. Det er godt!

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...srepraesentant

Men hvis din frygt for offentlige ansatte, er en del af din psykiske diagnoser melder jeg pas og overlader det til psykiaterne at hjælpe dig. Her hjælper mine råd nok ikke.

Giv os en tilbagemelding om, hvad du får ud af SIND`s rådgivning. Jeg er optimist, de har prøvet det før.

Hilsen Peter

ps
https://www.k10.dk/showthread.php?t=30302

Sidst redigeret af phhmw; 27-08-2017 kl. 16:25.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension