K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-08-2017, 14:24   #1
Mdkmdk
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-08 2017
Indlæg: 1
Styrke: 0
Mdkmdk er ny på vejen
Frist fra indstilling til førtidspension

Hej

Jeg blev indstillet til førtidspension i starten af maj efter et teammmøde

Der er gået over 3 måneder nu jeg fik svar om at det blev sendt videre til ydelsescenteret i sidste uge. De mener jeg kan regne med at få pensionen. Det er dog ikke endelig godkendt før jeg har fået et brev er dem.

Er der ikke en tidsfrist på 3 måneder?




Mit spørgsmål er om man kan gøre noget når der er gået over 3 måneder ? Jeg regner ikke med at få udbetalingen af førtidspension før 1.10.2017

Kan må få pengene for de dage der har overskredet tidsfristen på 3 måneder ?

Er det ydelsescenteret der bestemmer om man kan få pensionen elle dem som teammødet har sendt indstillingen til i første omgang inden det når til ydelsescenteret ?

Sidst redigeret af Mdkmdk; 22-08-2017 kl. 14:35.
Mdkmdk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2017, 20:57   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Der er en frist på 3 måneder...se § 21 her https://www.retsinformation.dk/Forms...d-ef97aba7db34

Hvis de ikke kan nå det inden for de 3 måneder...så SKAL de skrive det til dig...

Og ja du vil kunne få med tilbagevirkende kraft fra det tidspunkt hvor din pension skulle være afgjort.

Rehabteamet indstiller til pension....det er pensionsnævnet der afgøre det...

Pensionsnævnet kan hedde noget forskelligt fra kommune til kommune...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2017, 06:53   #3
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Det er 3 måneder fra pensionsnævnet påbegynder sin sagsbehandling af din pensionssag, ikke fra den dato du blev indstillet af teamet.

Du burde modtage et brev fra pensionsnævnet med fra hvilken dato de påbegynder sagsbehandlingen kort efter de har modtaget din sag.

Men måske din sag har ligget længe ved teamet før, det er sendt videre eller ligende?

Du vil også modtage et brev om du vil møde pensionsnævnet og en dato for hvad dag din sag vil blive behandlet.

Først derefter vil du få et brev om du har fået pensionen eller ej. I det brev vil stå fra hvilken dato pensionen gælder.

I min kommune havde de da jeg fik pension ca et par måneder fra teamet indstillede til pension til pensionsnævnet påbegyndte sagsbehandlingen og jeg har også hørt om andre jobcentre hvor det tog få dage, så tror der er stor forskel
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2017, 18:27   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er desværre ikke rigtig Gisne.

Datoen er først gældende fra den dato hvor man bliver indstillet.

Det er først den dato hvor sagen overgår til behandling efter reglerne om førtidspension..

Se link i mit tidligere indlæg.
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension