K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-08-2012, 21:27   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Dette viser også at det er en dårlig ide at sprede en sag over flere forskelige tråde herinde...
Helt enig.

Web, jeg ved godt, at de ikke kan give afslag på at lade sagen overgå hvis man søger en §17 på det foreliggende grundlag...

Men hvad så hvis man har søgt en §17 (ikke på det foreliggende)?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2012, 21:31   #12
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Jeg kan ikke uploade???
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2012, 21:39   #13
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af renehdal Se meddelelser
Jeg kan ikke uploade???
Det kan jeg heller ikke, og det var derfor jeg spurgte, om du kunne skrive det af.

Jeg ved godt, at mange ikke gider, at skrive af, men det vil være en stor hjælp for os, som gerne vil hjælpe dig med en anke.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2012, 21:51   #14
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis det ikke er på det foreliggende grundlag....så kan de godt give et afslag på at lade sagen overgå...

Hvis man skal vedhæfte papirer...så er det bedst at det bare er en helt alm .txt fil...

Husk hvis man vedhæfter personlige papirer at man lige skal slette de personlige oplysninger i dokumentet....navn, adresse, telefon nr, cpr nr. osv osv...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2012, 06:59   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Hvis det ikke er på det foreliggende grundlag....så kan de godt give et afslag på at lade sagen overgå...
Tak, det var jo det jeg tænkte.

Ergo er det vigtigt at få på plads, om renehdal har søgt en §17, eller en §17 på det foreliggende ......

eller, at renehdal skriver afslaget herinde.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2012, 08:54   #16
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
De må ikke give et afslag på at lade sagen overgå hvis man søger en §17 på det foreliggende grundlag...

Sagen SKAL overgå i umiddelbart tilknytning til ansøgningen...

Jeg forstår bare ikke hvorfor Rene så skriver læggere oppe i tråden at det er hans sagsbehandler der har søgt den....



Dette viser også at det er en dårlig ide at sprede en sag over flere forskelige tråde herinde...
UNDSKYLD!

Jeg har søgt en §17 hvori min sagsbehandler skriver at han foreslår 3 år med genoptagning.

Det er lettere hvis jeg kunne vise jer papirene, men kan ikke uploade, de er for store.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Tak, det var jo det jeg tænkte.

Ergo er det vigtigt at få på plads, om renehdal har søgt en §17, eller en §17 på det foreliggende ......

eller, at renehdal skriver afslaget herinde.
Jeg har valgt at lægge personlige oplysninger op, så pas på dem

Jeg orker ikke at skrive dem over, hvorend jeg gerne ville.

Citat:
Oprindeligt indsendt af renehdal Se meddelelser
Jeg har valgt at lægge personlige oplysninger op, så pas på dem

Jeg orker ikke at skrive dem over, hvorend jeg gerne ville.
Flere filer
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2012, 00:30   #17
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg har lige kigget på de ting renehdal har uploadet, og da de indeholder personlige oplysninger har jeg sendt en pb til renehdal og anbefalet ham, at fjerne tingene igen.

Jeg skriver afslaget her, uden personlige oplysninger:

"Du har i henhold til lov om social pension §17. stk. 1 anmodet Xxx kommune om, at kommunen ved din henvendelse om førtidspension alene tager stilling til spørgsmålet om førtidspension. Du ønsker således ikke, at henvendelsen om førtidspension skal vurderes i forhold til alle de muligheder, der findes for at give hjælp efter den sociale lovgivning.

Xxx Kommune har således d. 29. maj 2012 truffet afgørelse om, at sagen på det foreliggende dokumentationsgrundlag direkte overgår til behandling efter reglerne om førtidspension.

Det administrative team, der træffer afgørelser i sager om førtidspension har behandlet sagen på møde den 20. august 2012, hvor der blev truffet følgende

AFGØRELSE

Der gives afslag på ansøgning om førtidspension.

Begrundelsen for afgørelsen er, at det ikke på det foreliggende grundlag kan vurderes, hvorvidt din arbejdsevne ikke på længere sigt kan forbedres ved aktiverings-, revaliderings- eller behandlingsmæssige tiltag eller andre foranstaltninger.

Der er ved afgørelsen lagt vægt på, at din arbejdsevne ikke er tilstrækkeligt afprøvet inden for fysiske arbejdsfunktioner.

Der er ved afgørelsen lagt vægt på, at du i perioden fra den 11. juli 2011 til 7. december 2011 har deltaget aktivt i et afklaringsforløb på Reva Aktiv Odenses Værkstedsafdelingen og i en virksomhedspraktik ved Dansk Kabel TV. Du var yderst mødestabil i en længere periode. Det fremgår af sagen, at arbejdsprøvningen på Reva Aktivs værksted og i virksomhedspraktikken har vist, at du kan arbejde uden nævneværdige fysiske skånebehov. Du arbejdede i et stabilt tempo og indgik i den sociale kontekst på en god måde.

Pensionsteamet er ved afgørelsen opmærksom på, at afklaringsforløbet også viste, at du har betydelige psykiske problemer, der giver begrænsninger i arbejdsevnen, og der vil derfor være psykiske skånehensyn, eventuelt i form af revalideringsmæssige tiltag. Yderligere fremgår det af Reva Aktivs afmeldingsskrivelse dateret den 18. januar 2012, at det anbefales, at du kommer i et længerevarende optræningsforløb, hvor du tilknyttes en mentor.

Pensionsteamet er opmærksom på, at du ikke for nuværende findes at kunne indgå i et beskæftigelsesfremmende tilbud, grundet din aktuelle psykiske tilstand.

Ligeledes er der ved afgørelsen lagt vægt på, at du til sagen har oplyst, at du pr. 15. august 2012 er flyttet alene i egen lejlighed, du er ordineret ny medicin i forbindelse med igangværende hos psykiater, samt at du er tilkendt hjemmevejledning efter servicelovens §85. De omtalte ændringer i din daglige tilværelse vurderes på sigt at kunne have en positiv betydning for din samlede funktionsevne, og derved også arbejdsevne.

Der er endeligt lagt vægt på din unge alder.

Det fremgår af din sag, at du har følgende diagnoser; Attention Deficit Disorder (ADD), Emotionel ustabil personlighedsstruktur, periodiske depressioner samt lettere mental retardering.

Lovgrundlag
Afgørelsen er truffet efter § 16, § 17, stk. 1 og § 20, stk. 2 i lov om social pension.

Afgørelsesgrundlag
Sagen har været behandlet på baggrund af oplysningerne i ressourceprofilen.

Klagevejledning
Hvis du er utilfreds med afgørelsen, kan du klage til Statsforvaltningen Syddanmark, Beskæftigelsesankenævnet. Klagen sendes til Xxx kommune, Voksenforvaltningen .............................

Du kan klage skriftligt eller mundtligt. I klagen kan du oplyse, hvorfor du er utilfreds med afgørelsen.
"
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2012, 00:58   #18
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg har lige slettet dit indlæg med de filer....

Dit personnummer oa ligger i filerne...og det er altså ikke så smart at lægge på nettet....

Jeg har dine oplysninger og jeg skal lægge dine læge oplysninger op hurtigst muligt så folk kan se dem...

Vovse har skrevet afslaget ind...uden personlige oplysninger...

Jeg vender tilbage så snart jeg har lagt dine oplysninger op uden personlige ting i dem...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2012, 01:00   #19
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg orker ikke så meget mere lige nu, men så vidt jeg kan se fokuserer kommunen meget på, at du fra juli til december 2011 har været i et afklaringsforløb på Reva Aktiv og Dansk Kabel TV hvor du har klaret dig ok.

Men derefter, i foråret 2012, har du været indlagt på psykiatrisk afd. hvorfra de skriver, at der er en stor risiko for, at du vil få det værre psykisk hvis du sendes ud i noget som helst.

De skriver også, at din tilstand er stationær, at du ikke kan få det bedre med nogen form for tiltag.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Jeg har lige slettet dit indlæg med de filer....

Dit personnummer oa ligger i filerne...og det er altså ikke så smart at lægge på nettet....

Jeg har dine oplysninger og jeg skal lægge dine læge oplysninger op hurtigst muligt så folk kan se dem...

Vovse har skrevet afslaget ind...uden personlige oplysninger...

Jeg vender tilbage så snart jeg har lagt dine oplysninger op uden personlige ting i dem...
Super fint.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2012, 08:28   #20
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg orker ikke så meget mere lige nu, men så vidt jeg kan se fokuserer kommunen meget på, at du fra juli til december 2011 har været i et afklaringsforløb på Reva Aktiv og Dansk Kabel TV hvor du har klaret dig ok.

Men derefter, i foråret 2012, har du været indlagt på psykiatrisk afd. hvorfra de skriver, at der er en stor risiko for, at du vil få det værre psykisk hvis du sendes ud i noget som helst.

De skriver også, at din tilstand er stationær, at du ikke kan få det bedre med nogen form for tiltag.

Jeg ved godt de fokusere meget på det forløb, men tiden før havde jeg mange forsøg på afklaring, aktivering og revalidering, alt sammen uden nytte.

Jeg håber der er hjælp at hente, for når jeg har siddet med det her i noget tid falder korthuset sammen for mig.

Som lægekonsulenten skriver er der ikke flere tiltag som kan gøres, ingen behandlingsmuligheder alt sammen vurderet på GAMLE papirer og de sidste nye!!!

Citat:
Oprindeligt indsendt af renehdal Se meddelelser
Jeg ved godt de fokusere meget på det forløb, men tiden før havde jeg mange forsøg på afklaring, aktivering og revalidering, alt sammen uden nytte.

Jeg håber der er hjælp at hente, for når jeg har siddet med det her i noget tid falder korthuset sammen for mig.

Som lægekonsulenten skriver er der ikke flere tiltag som kan gøres, ingen behandlingsmuligheder alt sammen vurderet på GAMLE papirer og de sidste nye!!!
Hvordan forklare man kommunen at man har presset sig selv for at gennemføre for at bevise at man godt kan?

Det var jo det jeg prøvede på, på REVA - der mente sagsbehandleren som havde mig, at jeg ikke burde til en psykologisk undersøgelse, det mente hun ikke var nødvendigt - nej men hvad har de nye papirer så sagt????
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
ankesag muren65 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 25-01-2012 08:50
svar fra statsforvaltningen ang ankesag,ftp. Leduce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 03-01-2011 19:25
Midt i en ankesag Carmen Spørgsmål ang fleksjob 17 20-09-2010 14:11
Ankesag - Advokat? Eller? Element Spørgsmål ang fleksjob 3 16-11-2009 11:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension