K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-04-2008, 11:49   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Brevstorm Karen Jespersen !

Villy S opfordrer alle der kan om at skrive et brev til Karen J om de problemer de har med samfundet her tænker jeg der er en del brugere herinde der kunne tale med og sende en kopi til SF...

Søvndal opfordrer til brevstorm på ministerium


Villy Søvndal opfordrer alle offentligt ansatte til at skrive til velfærdsminister Karen Jespersen (V) om samfundets problemer.

Af Kenneth Lund, Rasmus Haukrogh og Jeppe T. Findalen

Hvis det går, som Villy Søvndal opfordrede til i sin åbningstale på SF's landsmøde, kan velfærdsminister Karen Jespersen se frem til at få megen post i den kommende tid.

Opråb til alle i den offentlige sektor:

Send et brev til regeringens velfærdminister Karen Jespersen (V) med jeres syn på samfundets velfærdsproblemer.

Sådan lød opfordringen fra SF's partileder Villy Søvndal til danskerne i sin åbningstale ved weekendens landsmøde.

»Ministeren aner jo ikke, hvor skoen trykker. Og derfor er min opfordring til alle offentligt ansatte, der oplever, at de ikke kan yde udsatte borgere den service, den hjælp og den støtte, som de har krav på: Skriv til velfærdsministeren om jeres erfaringer og send en kopi til SF«, siger Villy Søvndal fredag aften.

Modangreb på Jespersen
Brevaktionen sker som reaktion på, at velfærdsminister Karen Jespersen for nogle uger siden krævede en undersøgelse af, om SF's socialordfører Özlem Cekics havde overtrådt loven i forbindelse med sit job som sygeplejerske.

Jespersen bad Ankestyrelsen undersøge, om Özlem har afvist en pige, der mentes at have været udsat for seksuelle overgreb.

Med henvendelser fra danskerne i den offentlige sektor håber Søvndal, at ministeren vil undersøge »hver enkelt sag med samme nidkærhed, som hun ville undersøge Özlem«, siger Villy Søvndal i sin tale.


»Jeg tvivler ærligt talt på, at Karen Jespersen kan bestå et sådant realitetstjek«, tilføjer han.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2008, 14:13   #2
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Den er jeg med på :-)
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2008, 14:39   #3
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
PS: Villy Søvndal, er altså ikke søvnig men en yderst vågen person.

DEN "GAMLE GRÅ DAME" SKAL FÅ BREV, SKAL HUN.


Benny G.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2008, 11:07   #4
migselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2008
Indlæg: 131
Styrke: 17
migselv er ny på vejen
Villy Søvndal opfordrer alle offentligt ansatte til at skrive til velfærdsminister Karen Jespersen (V) om samfundets problemer.

Jeg har fuld forståelse for jer der får lyst til at skrive til Karen Jespersen, men her tror jeg det vil virke bedst at lade de offentligt ansatte få muligheden for at blive hørt.
De er nemlig lige så frustrerede som alle os andre
migselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2008, 12:03   #5
Havmanden
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-04 2008
Lokation: Ålborg
Alder: 64
Indlæg: 56
Styrke: 17
Havmanden er ny på vejen
Jeg tror der kunne sammenfattet et konkret brev med "vores" oplevelser og udsagn gerne dokumenteret om sagsbehanlingen eller manglende og forkert sammen med en underskrift indsamling lige som ved lægekonsulenterne.

Gerne med kopi til andre relevante personer/ministerier

MVH havmanden
Havmanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2008, 12:37   #6
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af migselv Se meddelelser
Villy Søvndal opfordrer alle offentligt ansatte til at skrive til velfærdsminister Karen Jespersen (V) om samfundets problemer.

Jeg har fuld forståelse for jer der får lyst til at skrive til Karen Jespersen, men her tror jeg det vil virke bedst at lade de offentligt ansatte få muligheden for at blive hørt.
De er nemlig lige så frustrerede som alle os andre

JEG ER OPMÆRKSOM PÅ, AT DET ER EN OPFORDRING TIL ALLE OFFENTLIGE ANSATTE.

JEG TROR IKKE PÅ AT DET BÆRER FRUGT, DA DEN ANSATTE FOR TROVÆRDIGHEDENS SKYLD MÅ OPGIVE SIT NAVN, OG SÅ RISIKERER MAN SIT JOB.

KOMMUNERNE VIL OGSÅ HURTIGT KUNNE GENNEMSKUE, HVILKEN MEDARBEJDER DER HAR UDLAGT KOMMUNENS PROBLEMER.


Benny G.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2008, 13:22   #7
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Jeg får penge af det offentlige, ergo, jeg er offentligt ansat.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2008, 10:16   #8
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
SÅ HAR JEG SKREVET TIL "DEN GAMLE GRÅ DAME", OG SENDT KOPI TIL SF v/WILLY SØVNDAL.

Se indlæg nr. 173 & 174

http://www.k10.dk/showthread.php?p=26741#post26741


Benny G.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2008, 11:06   #9
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Slå et slag i Karen Js luksusbolledej for de Hjemløse !

Send et brev til regeringens velfærdminister Karen Jespersen (V) med jeres syn på samfundets velfærds-problemer.

Med det syn regeringen har opdraget befolkningen til at tænke om de fattige og tiggerne , også de syge eller nedslidte...så er det ingen overraskelse at flere og flere ikke har nogen medfølelse eller respekt for de mennesker der lever på gaden og sparker og slår dem og håner de syge...

Det er regeringens ansvar at udvise respekt for borgere...også dem med kolossale problemer , det er en skændsel at i de sidste 15 år er der INTET gjort Fra Karen Jespersens side som socialminister for S og nu socialminister/ såkaldt "velfærdsminister" for V for at løse problemet med de mange hjemløse I DK.





Hver tredje hjemløs har inden for det seneste år været udsat for spark, slag, kvælningsforsøg eller angreb med kniv eller skydevåben.

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/200...5.htm?rss=true

Foto: Bjarke Ørsted © Scanpix

Flere hjemløse får tæsk

15. apr. 2008

Flere hjemløse får tæsk af fulde, unge mennesker.

Hver tredje hjemløs har inden for det seneste år været udsat for spark, slag, kvælningsforsøg eller angreb med kniv eller skydevåben.

Det viser en ny undersøgelse fra Rådet for Socialt Udsatte og Statens Institut for Folkesundhed.

- Vi får folk ind i vores natvarmestue, som er blevet sparket på af grinende unge mennesker. Det oplevede vi aldrig for fem-ti år siden, siger lederen af Kirkens Korshær i Århus, Over Lauridsen, til Århus Stiftstidende.

Han siger , at flere hjemløse vælger at sove foran nattjenestens dør i Nørre Alle, fordi det er mere trygt.

- Vi får også henvendelser fra 7-Eleven om, at det er generende, at de hjemløse ligger uden for butikken. Men de ligger der fordi at så er der nogen, som kan ringe efter hjælp, hvis folk ikke er gode ved dem , siger Over Lauridsen.

Sidst redigeret af Stella; 16-04-2008 kl. 11:12.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Karen Jespersen mødt m buh råb buster Politik og Samfund 6 20-03-2009 12:52
Karen Jespersen Færselsuheld Lægekonsulenternes Rolle 4 05-03-2009 10:30
Karen Jespersen Maj-Britt Alt det andet 3 20-06-2008 08:47
Føj for pokker !!!!!! Karen Jespersen. Stella Politik og Samfund 3 20-03-2008 01:35
Kom på banen Karen Jespersen!!!! lena Politik og Samfund 2 21-10-2007 16:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension