K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-10-2013, 14:22   #1
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
skift af flexjob ang tilskud.tilskud

hej med jer !!


lige et spørgsmål ang. de nye regler. jeg er i flexjob på 18.timer og har været på min arbejdsplads siden 3.januar 2008. hvis jeg bliver fyret" inden jeg bliver 40.. træls cpr. går den gale vej. gid man stadig var 22... smiler. jeg bliver 40.år 3.juli i år. Vil" jeg så skulle starte forfra ang. job træning m.m og ellers... kun" få tilkendt nyt job for 5.år af gangen.. jeg er mega nervøs" da det jo vil gå hen og smadre hele min økonomiske exsitens da jeg er gift. og har et barn på 11.år skal jeg smides på kontanthjælp og ellers sælge mit hus. da der vist" er en regl om at man ikke må eje noget til værdi af 10.000kr. ??? jeg er på tilskud hvor arbejdsgiver får refonderet 2/3 dele af min løn.. ændres tilskudene også der hvis jeg får et nyt" job. ?? og hvor meget. min løn er nu ca.20.300kr før skat.

mvh. anne.
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2013, 14:35   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ved jobskifte- ogsp inden for den virksomhed, du arbejder i - kommer du på de nye regler, hvor arbejdsgiveren betaler for de effektive timer, du kan udføre. Du kan bruge een af beregnerne, hvis du har en ide om din fremtidige timeløn og beregne dit tilskud. Den nye ordning skulle være mindre administrativt omfattende for arbejdsgiveren
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2013, 14:50   #3
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Ved jobskifte- ogsp inden for den virksomhed, du arbejder i - kommer du på de nye regler, hvor arbejdsgiveren betaler for de effektive timer, du kan udføre. Du kan bruge een af beregnerne, hvis du har en ide om din fremtidige timeløn og beregne dit tilskud. Den nye ordning skulle være mindre administrativt omfattende for arbejdsgiveren
undskyld" jeg ikke helt forstår dit svar stampe. jeg har det sådan skal de af med mig,skal de smide mig ud. Det er ang.de ny regler igen.. skal jeg gennem ny mølle m.m og ændres min nye" arbejdsgivers tilskud så ?? OG hvordan kommer det så til at gå ud over mig. ??
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2013, 14:57   #4
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Du vil stadig være godkendt til fleksjob og blive revurderet hver 12. måned.

Nyt job vil følge de nye regler, altså får du løn fra arbejdsgiver for de timer du leverer der og resten udbetales fra kommunen.

Der er ikke noget der hedder arbejdsgivertilskud efter de nye regler.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2013, 15:03   #5
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Du vil stadig være godkendt til fleksjob og blive revurderet hver 12. måned.

Nyt job vil følge de nye regler, altså får du løn fra arbejdsgiver for de timer du leverer der og resten udbetales fra kommunen.
okay,tak for dit svar. hvad så ang. det med den regl,hvor det med man skal være fyldt 40.år hvis man har en varig" flexjob bevilling. det er der jeg spørger om skal jeg så gen" revuderes" efter de 5.år. ??
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2013, 15:13   #6
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Ja, men det bliver formodentlig en formssag, og kun hvis du skifter job, der er ikke noget der hedder "varig" bevilling der har altid fundet revurdering sted.
Din alder har ikke noget at gøre med dit fleksjob.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2013, 15:15   #7
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du er allerede tilkendt varig fleksbevilling, så den rammer ikke dig.. så du skal ikke revurderes efter 5 år.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2013, 15:17   #8
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Du er allerede tilkendt varig fleksbevilling, så den rammer ikke dig.. så du skal ikke revurderes efter 5 år.
Jo, ved skift at job går vi over på de nye regler og skal godkendes endeligt til fleksjob efter 5 år.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2013, 15:29   #9
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Du er allerede tilkendt varig fleksbevilling, så den rammer ikke dig.. så du skal ikke revurderes efter 5 år.
jeg ved igen" ikke om jeg forstår rigtigt. for jeg synes dit svar pip er anderledes end nøgne fødder. så mener du så at jeg 100%% godt kan sove roligt om natten hvis jeg blev fyret. grunden til jeg er så forvirret" er at hvis jeg nu blev sygemeldt eller fyret. der er nemlig den der 40.års grænsen. hvor står jeg så ??? det er det jeg mener med at skulle igennem møllen igen. og så ellers under ny" regl. altså" hvor mit flexjob så kun er gældende de 5.år ???
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2013, 15:47   #10
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
du kan roligt sove om natten, det hedder sig vi skal revuderes hver 5 år men med mindre du pludselig bliver rask er det ligegyldigt.

bliver du fyret får du ledigheds ydelse på 15500 ca. det har intet med indkomst eller jeres værdier at gøre.

det eneste der bliver anderledes er du ikke vil få løn for 37 timer fremover , men kommer under den nye ordning, men da du ikke har en super løn er det nok minimalt hvad det vil påvirke dig
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension