K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-07-2009, 20:39   #31
Connie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2008
Indlæg: 190
Styrke: 17
Connie er ny på vejen
Morgause, hvad er ell. lign?

Jeg selv får to former for immunhæmmende medicin - infusionsbehandling med biologisk lægemiddel, der svækker knoglemarven og et produkt, der blandt andet bruges til behandling af leukæmi og til organtransplanterede.

Når immunsystemet er svækket i det omfang, så må jeg indrømme, at jeg ikke synes det er fantastisk, når der fiser potentiel dødelig virus rundt omkring mig - og så er navnet på den ret ligegyldigt
Connie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2009, 21:14   #32
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Connie Se meddelelser
Morgause, hvad er ell. lign?

Jeg selv får to former for immunhæmmende medicin - infusionsbehandling med biologisk lægemiddel, der svækker knoglemarven og et produkt, der blandt andet bruges til behandling af leukæmi og til organtransplanterede.

Når immunsystemet er svækket i det omfang, så må jeg indrømme, at jeg ikke synes det er fantastisk, når der fiser potentiel dødelig virus rundt omkring mig - og så er navnet på den ret ligegyldigt

Men så har du jo også en reel grund til at være bekymret. Men hvis du ikke i forvejen ville vælge en influenza vaccine (men det går jeg ud fra, at du gør), så ville jeg stadigvæk ha' svært ved at se pointen i at gøre det nu, bare fordi den har et andet navn.

Sidst redigeret af Morgause; 26-07-2009 kl. 21:16.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2009, 21:17   #33
Connie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2008
Indlæg: 190
Styrke: 17
Connie er ny på vejen
Morgause, jo, det synes jeg jo også lidt...

Men det er jo sandsynligt, at der er flere her, der på samme måde er i en risikogruppe.

Blandt andet den med astma - den influenza kan sætte sig til lungebetændelse og på den måde være rigtig kedelig for en astmapatient
Connie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2009, 21:45   #34
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Connie Se meddelelser
Morgause, jo, det synes jeg jo også lidt...

Men det er jo sandsynligt, at der er flere her, der på samme måde er i en risikogruppe.

Blandt andet den med astma - den influenza kan sætte sig til lungebetændelse og på den måde være rigtig kedelig for en astmapatient

Det eneste, jeg har sagt er, at den ikke lader til at være værre end alm. influenza, og det er hysteri at gøre mere ud af den, end man ville med alm. influenza. Det er så min holdning.

Har man alvorlig immunsvækkelse, så er man da skør, hvis man ikke tager sine forholdsregler, men jeg ser ingen grund til at gøre mere ud af den her, end i forhold til den almindelige.

Som sagt har jeg selv svækket immunforsvar pga. medicin (ikke i samme kategori, som du har, tror jeg), og jeg har også en søn på 8 år, der har 50% nedsat lungefunktion, men indtil jeg ser, at der er en reel risiko, så skal ingen af os ha' en unødvendig vaccination, der kan give masser af bivirkninger. Det er såmænd bare det, jeg siger.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2009, 21:55   #35
Connie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2008
Indlæg: 190
Styrke: 17
Connie er ny på vejen
Fordele og ulemper skal vejes op mod hinanden - ingen tvivl om det
Connie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2009, 21:59   #36
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Connie Se meddelelser
Fordele og ulemper skal vejes op mod hinanden - ingen tvivl om det

Nemlig.

Jeg vil også gerne understrege, at jeg ikke pr. definition er imod vaccinationer. F.eks. har min søn fået alle sine børnevaccinationer, netop fordi risikoen for bivirkninger er lille ved vaccinationen, mens risikoen for alvorlige skader er langt højere ved selve sygdommen. Så det er altså en vurdering, jeg tager fra gang til gang.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2009, 00:25   #37
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg er ikke sikker på at vaccine hjælper, tværtimod kan den realt slå ihjel, når imunforsvaret stort set er væk.
Fordi dit eget imunforsvar skal opbygge imunforsvar overfor senere smitte.
men det kan et manglende imunforsvar ikke.
Derfor.
Vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2009, 01:17   #38
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
I principper kan sådan noget virus muterer - jo flere der bliver smittet, jo større chance er der for at virus muterer og bliver en anden, og mere farlig virus!!
Og så er situationen jo en meget anden,

Så nok meget fint hvis den influenza begrænses så godt det nu lader sig gøre.

Jeg er faktisk ikke selv bange for at få influenza A. Men jeg bekymrer mig for mine små børn og min gamle Mor - og så elle mine medmennesker der er i risikogruppen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2009, 01:56   #39
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Jeg vil da gerne....

....lige forsøge at mane til ro.

Jeg kan udemærket godt forstå de bekymringer mange af jer har, et eller andet sted har jeg dem også selv. Og ja jeg tror at vores regering er både arrogant og laize faire i forhold til den fare det evt. kan blive. Jeg finder det f.eks. interessant at der kun er bestilt vaccine til 1/3 af befolkningen. Hvem skal og hvem skal ikke vaccineres?

På den anden side, mener jeg ikke at vi må tage sorgerne på forskud. Helt reelt hvis det kommer så kommer det, og der er ikke meget vi kan gøre fra eller til, hverken med Tamiflu eller andet. Og måske viser det hele sig at være en lunken fis.

Dog kan man ikke se bort fra realiteterne, og de er ikke særligt godt opdaterede herhjemme som man kan se af nogle af indlæggene.

Indtil nu er der på verdensplan 137.215 og 779 dødsfald (19/7 ifølge Verdenssundhedsorganisationen), ikke ifølge BT. det er godt og vel en ½ promille, af dem der er blevet smittet der også er døde af det.
Det startede med 2 tilfælde i det nordlige USA (ikke Mexico) og har nu bredt sig til 145 lande, hvor der har været dødsfald i 19 af landene. I Europa er Britain hårdest ramt, med 10.649 tilfælde og 29 dødsfald. Tallene er taget fra BBCs hjemmeside. http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/8083179.stm

Jeg kan ikke lade være med at tænke på at sidste år var der en meget stor og omfattende vaccinationskampagne i Danmark imod "Bluetongue" alle husdyr, køer, får og geder skulle partout vaccineres og et skrækscenarie blev stablet på benene.
I år skulle der så vaccineres igen, men nu behøver kun dem med mere end ti dyr at vaccinere. Det vil sige, at mindre end 9 måneder efter det første store huhaa, har man slækket helt utroligt på kravene. Sidste år skulle det også være en dyrlæge eller autoriseret vaccinatør der forestod vaccinationerne, i år må bondemanden gerne gøre det selv.

Som jeg sagde før hvis det kommer så kommer det, og ligegyldigt hvor meget jeg bekymre mig så bliver det ikke væk af den grund. Det eneste jeg opnår er at drive mig selv og mine omgivelser til vanvid over noget der måske kommer til at ske. Ligesom hvis jeg skulle give mig til at bekymre mig om det, bare ville gøre mit liv og min dag til et helvede. Derfor bekymre jeg mig ikke.

Men jeg kan godt forstå at man gør det, det nytter jo bare ikke noget. Hvad der nytter noget er at ha' en plan i fald det skulle begynde at komme nærmere.

Dvs. I tilfældet hvor en eller begge forældre er meget bekymrede for deres børn, og hvis børnene endnu ikke er myndige, jamen så hold dem da hjemme til faren er drevet over.

Ligesom det måske ikke er nogen dårlig ide at fylde skabet op med diverse pastaer, tomatsauce, og andet langtidsholdbar mad, nok til tre måneder. Paste er rigtig godt, det er ikke voldsomt dyrt, det holder sig i årevis, og man kan overleve på det i lang tid, og så bekymre sig om sundheden senere. Men få det indrettet, så man måske ikke behøver at gå hjemmefra i et par måneder. Og skulle det alligevel vise sig at det hele bare var en lunken fis, ja så behøver man jo ikke købe pasta de næste 3 år.

Det værste der egentlig kan ske og det som jeg ser som den største fare, er hvis hele befolkninger begynder at gå i panik, og panik skal der nok blive hvis det skulle vise sig at blive værre end det er ligenu. Med hamstringer før lukketid. Så i stedet for at vente, så køb lidt ekstra nu, af det der kan lægges til side og som kan holde sig, det man indenfor restaurations branchen kalder et tørlager. Pasta, flåede tomater, baked beans (meget sunde og rige på protein), brug 100 kr. ekstra om ugen til indkøb, det behøver jo ikke at gå til spilde uanset, hvad der sker. Og skulle det komme nærmere så lad være med at tage til noget hvor mange mennesker samles.

Det var blot mine tanker omkring en fare som måske viser sig at være en lunken fis.



Hrefna



Endnu et faktum, almindelig influenzavaccine virker ikke mod Svine Influenca, om det bliver så slemt som i 1918 hvor 50 millioner døde på verdensplan, det tror jeg næppe.
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2009, 08:11   #40
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
jeg er også bekymeret for så mange ting men hvis virus kan foranddre sig så kan det vel også forandre sig til noget mildre ikk fordi jeg er top optemist men alt er vel tænkeligt
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
en bekymret datter TinaD Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 19-12-2012 19:53
Bekymret. chadur Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 15-09-2012 19:13
Bekymret for myndighedernes menneskesyn: Aflivning af sygdomsbærende fostre Lilli Susanne Politik og Samfund 0 22-08-2009 09:35
“Hvis man er rigtig, rigtig syg, kommer man ikke til at deltage i en aktivering” Razmo Politik og Samfund 2 29-05-2009 13:08
SÅ bange Lund Dit og Dat 37 26-10-2008 12:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension