K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-08-2012, 14:34   #11
HRS
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-07 2012
Indlæg: 26
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
HRS er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Hvad mener man med resurseforløb-skal vi på få timer slæbes til træning og udholdnings prøver i al evighed eller er det kun hvis man voger at søge en pension ??
Jeg har skrevet lidt om det her http://social-raadgiver.dk/reform-af-foertidspension/
__________________
Henrik A.
HRS er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2012, 15:09   #12
Mølgaard
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mølgaards avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2007
Lokation: Almind, Kolding
Indlæg: 161
Blog Indlæg: 103
Styrke: 17
Mølgaard er ny på vejen
Jeg frygter også den nye regel.

Jeg er under 40 år (bliver snart 34 år) så jeg får svært ved at få ftp hvis jeg ikke kan arbejde. Jeg er i arbejdsprøvning lige nu med hen blik på flex.
Så jeg håber at jeg kan gøre det inden 2012 "bider neger"
__________________
Vh Maj-Brit M. Nielsen
Skriver i Blogs

Førtidspensionist d. 1/4-13
Mølgaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2012, 16:52   #13
Tob
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2011
Alder: 38
Indlæg: 149
Styrke: 13
Tob er ny på vejen
Citat:
Det er lige præcis det jeg er bange for, for idag er der jo allerede 3500 flexjobber uden job og hvis man så bliver sat på flex fordi man kan arbejde ca. 3 tmer om ugen, så kan man se frem til et liv på ægtefælleforsørgelse og det ville jeg ikke kunne byde min mand, da det jo ikke er hans skyld at jeg blev påkørt.
Der kan i det mindste være lidt rolig. Der bliver ikke noget der hedder ægtefælleforsørgelse. Men et liv på ledighedsydelse er nok desværre sandsynligt for de flexere der kun kan klare få timer.
Nej der er desværre mange her som ikke selv har være skyld i at de er blevet syge/kommet til skade men man skal alligevel finde sig i at blive omtalt som doven, nasserøv og en belastning samtidig med at man skal kæmpe med et til tider håbløst system. Det er ikke nemt at være syg.

Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Hvad mener man med resurseforløb-skal vi på få timer slæbes til træning og udholdnings prøver i al evighed eller er det kun hvis man voger at søge en pension ??
Ja det kunne nemt være sådan noget. Der er dog ingen officiel udmelding om hvad forløbene skal bestå af. Kun at de skal skabe bedre arbejdsevne. Mit bud vil også være træning, behandlinger af forskellig art og arbejdsprøvninger/praktik.
Men det er kun hvis du er for syg til flex.
Tob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2012, 17:23   #14
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Ja jeg tror nu ikke nogen skal være så bange for ret meget, og slet ikke i 2013, det eneste man kan/skal være bange for skulle da lige være at komme på kontant hjælp, der kommer ikke flere forløb, eller folk bliver aktiveret i mærkelige forløb, vær helt rolig, det selvfølgelig rigtig nok, man ikke kan få ftp, selvom man er døden nær, og ja det bliver svært at få flex, men som jeg skriver så får man da kontanthjælp, lige til man rigtig dør. Man skal ikke tænke på det der står i reformen, det kan man historisk se i bagspejlet, i forhold til de sidste reformer, og så det sidste, som beviser hvad jeg har skrevet, prøv at ligge mærke til pengene der skal bruges på forskellige aktiviteter (ressourceforløb) de er faktisk ikke eksisterende, så vær helt rolig, ingen kommer i noget forløb, for kommunerne skal faktisk spare.. SÅ SLAP HELT AF hvis du kan leve på en kontanthjælp..
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2012, 17:50   #15
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
ja selv folk der blir tilkendt flex fra 01.01.2013 og endnu ikke har job får flexydelse men men er du enlig voksen og ikke har fået flexjob endnu skal du blive på samme ydelse som kontanthjælpen 10.300 kr indtil du har været i job i mindst 9 mdr og dem men få timer får meget svært ved at opfylde denne betingelse for de kan sansynligvis rent faktisk ikke holde til at arbejde og klare ikke at gennemføre de 9 mdr i job i stræk og blir derfor hængende i kontanthjælp systemmet til de skal på folkepension som ikke er meget bedre

Hvornår er det vi er klar til at komme igang med at demonstre mod denne reform???????????????????
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2012, 17:59   #16
Tob
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2011
Alder: 38
Indlæg: 149
Styrke: 13
Tob er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af søsser98 Se meddelelser
ja selv folk der blir tilkendt flex fra 01.01.2013 og endnu ikke har job får flexydelse men men er du enlig voksen og ikke har fået flexjob endnu skal du blive på samme ydelse som kontanthjælpen 10.300 kr indtil du har været i job i mindst 9 mdr og dem men få timer får meget svært ved at opfylde denne betingelse for de kan sansynligvis rent faktisk ikke holde til at arbejde og klare ikke at gennemføre de 9 mdr i job i stræk og blir derfor hængende i kontanthjælp systemmet til de skal på folkepension som ikke er meget bedre
Jeg tror du mener det rigtige men jeg kommer lige med en uddybende forklaring så der ikke er nogen der misforstår.
Det er ikke kontanthjælp man kommer på men ledighedsydelse svarende til kontanthjælp i størrelsen. Forskellen er at ledighedsydelsen ikke er afhængig af formue eller ægtefælles indkomst. Så det er en lille bitte smule bedre.

Citat:
Hvornår er det vi er klar til at komme igang med at demonstre mod denne reform???????????????????
Det er jo fordelen ved at tage fra de syge. De har ofte ikke overskud til at demonstrere. Det er jo altid nemmere at tage fra dem der ikke kan forsvare sig.

Sidst redigeret af Tob; 01-08-2012 kl. 18:02.
Tob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2012, 22:15   #17
HRS
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-07 2012
Indlæg: 26
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
HRS er ny på vejen
Var det ikke Jacob Haugaard, der i sin tid sagde, at hvis arbejde er så sundt, så giv det til de syge. Politikerne har vist lyttet til ham, eller hvad?
__________________
Henrik A.
HRS er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2012, 01:01   #18
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 14
GentleGiant er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tob Se meddelelser
Jeg tror du mener det rigtige men jeg kommer lige med en uddybende forklaring så der ikke er nogen der misforstår.
Det er ikke kontanthjælp man kommer på men ledighedsydelse svarende til kontanthjælp i størrelsen. Forskellen er at ledighedsydelsen ikke er afhængig af formue eller ægtefælles indkomst. Så det er en lille bitte smule bedre.
Det er en lille smule bedre for dem der har formue/hus og en ægtefælle. For enlige i lejebolig (uden formue) er det faktisk ikke en fordel, da man ikke længere så kan få §34 støtte til boligen.
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2012, 01:18   #19
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej


må jeg spørge hvad paragraf 34 er...jeg har set det skevet før,men ved ikke hvad det er...er der nogen der kan og vil fortælle mig hvad den indholder..

mvh stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2012, 01:45   #20
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 14
GentleGiant er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser


må jeg spørge hvad paragraf 34 er...jeg har set det skevet før,men ved ikke hvad det er...er der nogen der kan og vil fortælle mig hvad den indholder..

mvh stribe førtidspensionist
Her kan du læse selve lovteksten:
https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=29850

Men hurtigt fortalt, så er det en særlig støtte til boligudgifter (husleje, vand, varme, el) hvis de overstiger et bestemt beløb (som kan ses i kapitel 2 i ovenstående link). Det vil sige, at ens egne udgifter "kun" vil være det beløb og du får dækket det du skal betale ud over det.
Eksempel:
Enlig ikke-forsørger med en husleje og andre boligudgifter svarende til et samlet beløb på 4.000,- pr. måned.
Man skal så selv betale 2.150,- da man får et §34 tilskud på xxx,- antal kroner (4.000,- minus boligsikring og minus de 2.150,-).

Ved nærmere efterlæsning ser det ud til, at husejere/andelsejere også kan få det (dog når det drejer sig om ejere uden større friværdi, da de jo ellers vil falde for formue-reglen vedrørende kontanthjælp).
Det er en paragraf kommunen automatisk bør udregne når man får kontanthjælp (hvis de har alle oplysningerne de skal bruge, ellers skal de spørge om det) - men der er flere eksempler på hvor de har "glemt" det.

Sidst redigeret af GentleGiant; 02-08-2012 kl. 01:50.
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
FTP satser i 2013? addguy Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 05-06-2013 14:21
Resultatkontrakt 2013 Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 25-01-2013 14:10
Ftp 2013 Trex Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 22-10-2012 07:03
ftp i 2013 ? andersand10 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 14-07-2012 13:54
År 2013 logikeren Politik og Samfund 1 03-12-2011 23:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension