K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-04-2011, 16:33   #41
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
På mit jobcenter oplyste pigen bag skranken mig om, at det var dem, altså dem i receptionen, der sørgede for aktindsigt.

Hvis dette er tilfældet alle steder, så kommer det jo slet ikke sagen ved, om sb har været syg ell.l.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2011, 16:55   #42
Dolli
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2009
Indlæg: 39
Styrke: 16
Dolli er ny på vejen
Ja vovse det undrede borgerrådgiveren sig også over, hun sagde også normalt var det en anden end sb der sørgede for aktindsigt.

Hun sagde også at jeg var velkommen til at klage, så skulle hun nok gøre det og stå bag mig, men som hun sagde ville jeg nok bare få en sludder for en sladder.

Men på den anden side skulle jeg måske bare klage for at vise dem at jeg finder mig ikke bare i , at de trækker sagen i langdrag igen igen, hmm ......

Det er så belastende konstant at tage stilling til hvilket ben man skal stå på hvornår, og så siger de det ene og gør det andet, man kan bare ikke regne med en s... åbenbart

Vibbe jeg har med den her aktindsigt søgt den skriftligt, personligt afleveret den på jobcenter, fået kopi med stempel og underskrift og dato på, men tja lige lidt hjalp det, suk.........

Sidst redigeret af Dolli; 29-04-2011 kl. 00:01.
Dolli er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2011, 17:36   #43
Vibbe
Afhængigheds tegn af K10
 
Vibbes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 58
Indlæg: 375
Styrke: 14
Vibbe er ny på vejen
Tja så er det frasen om igen : KÆMP VIDERE
Du har en kærlig tanke herfra
Vibbe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2011, 19:57   #44
tigerbia
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2010
Indlæg: 225
Styrke: 14
tigerbia er ny på vejen
http://www.ft.dk/webtv/video/20101/a...px?as=1#player

hej Dolli

Ovenstående link fra samrådet i dag omkring tvangsmedicinering. I dette udtaler Støjberg helt klart, at man ikke kan tvinge tolk til operation for overvægt med baggrund i en principafgørelse - blot til info, hvis du ikke allerede har set det/ved det.

Knuus
tigerbia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2011, 12:44   #45
Dolli
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2009
Indlæg: 39
Styrke: 16
Dolli er ny på vejen
Nu piller de min sag fuldstændig fra hinanden.....

Tak tigerbia.

Det har min sagsbehandler så ikke hørt om, jeg har lige nu modtaget min aktindsigt hvor hun i spørgsmål til lægekonsulenten ordret har skrevet:

Borger lider af adipositas (fedme) og dyspnø (åndenød) og til dette kan der vel anbefales som behandling en GP operation og et rygestop kursus.
Kan dette måske føre til en lettelse af de helbredsmæssige forhold og burde det også kunne få en betydning for arbejdsevnen.
Er du enig i ovenstående ??
Med venlig hilsen..............


Og svaret fra lægekonsulenten har jeg også fået og er fuldstændig mundlam, skriver det ind senere, men lige nu kan jeg ikke klare det, blandt andet skriver han at der ikke er holdepunkter for diagnosen fibromyalgi

Hvordan kan det lade sig gøre når det er den diagnose jeg selv har fået stillet af en reumatolog og det har jeg fået på skrift.

Men ja de piller min sag fuldstændig fra hinanden så lige nu røg jeg ned i det modløse hul, skal lige sunde mig lidt så skal jeg nok få kampgejsten tilbage.......
Dolli er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2011, 13:16   #46
tigerbia
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2010
Indlæg: 225
Styrke: 14
tigerbia er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Dolli Se meddelelser
Tak tigerbia.

Det har min sagsbehandler så ikke hørt om, jeg har lige nu modtaget min aktindsigt hvor hun i spørgsmål til lægekonsulenten ordret har skrevet:

Borger lider af adipositas (fedme) og dyspnø (åndenød) og til dette kan der vel anbefales som behandling en GP operation og et rygestop kursus.
Kan dette måske føre til en lettelse af de helbredsmæssige forhold og burde det også kunne få en betydning for arbejdsevnen.
Er du enig i ovenstående ??
Med venlig hilsen..............


Og svaret fra lægekonsulenten har jeg også fået og er fuldstændig mundlam, skriver det ind senere, men lige nu kan jeg ikke klare det, blandt andet skriver han at der ikke er holdepunkter for diagnosen fibromyalgi

Hvordan kan det lade sig gøre når det er den diagnose jeg selv har fået stillet af en reumatolog og det har jeg fået på skrift.

Men ja de piller min sag fuldstændig fra hinanden så lige nu røg jeg ned i det modløse hul, skal lige sunde mig lidt så skal jeg nok få kampgejsten tilbage.......
føler med dig, og jeg ved at både sagsbehandlere og lægekonsulenter landet over både behandler og afviser andre speciallægers konklusioner samt alt andet de ikke skal. MEN du har en god sag hvis du vil klage - der er ingen tvivl om, at både haarder og støjberg slår fast med syv-tommer-søm, at det må de ikke.

jeg følger med i din 'sag' med krydsede fingrer for dig
tigerbia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2011, 13:04   #47
Dolli
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2009
Indlæg: 39
Styrke: 16
Dolli er ny på vejen
Hold da op hvor har k10 dog været savnet de sidste par dage :-)

Og tak tigerbia for respons.

Jeg har jo som fortalt , modtaget min aktindsigt i lørdags.

Som er fyldt med fejl.
Lægekonsulenten havde blandt andet skrevet at der ikke er belæg for fibromyalgi, det viser sig så efter jeg har gået alle papirer igennem, at lægekonsulenten havde kun læst 1 papir fra reumatolog. Han har ikke lige fået læst den side hvor der står at jeg bliver afsluttet fra reumatologerne med diagnosen kroniske smerter / fibromyalgi.

Og en anden lægekonsulent have sat et lille ord som "formentlig" ind foran den udtalelse jeg har fået fra psykiater som lyder at min funktionsevne er nedsat til det ubetydelige og varigt nedsat. Men da lægekonsulenten skriver det kommer der til at stå " formentligt varigt nedsat"

Så nu har jeg i samråd med borgerrådgiver klaget over aktindsigt, lægekonsulenter, sagsbehandler samt sagsbehandlingen i det hele taget.

Borgerrådgiver var også fortørnet over den behandling jeg har fået.

Så nu er klagen sendt, 8 klagepunkter blev det til i den, så nu er jeg spændt på at se udfaldet af den.
Dolli er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2011, 13:18   #48
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
Hej Dolli

Ønsker dig al mulig held og lykke.
Følger dig på Fibronettet.

Knus Stoktoft
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2011, 13:25   #49
Dolli
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2009
Indlæg: 39
Styrke: 16
Dolli er ny på vejen
Tak Stoktoft, ja har lige set dit skriv til mig på fibronettet
Dolli er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2011, 14:01   #50
zolskin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2008
Lokation: her&der, kbh
Indlæg: 197
Styrke: 16
zolskin er ny på vejen
Det er desværre alt for tit, at det sker, at en inkompetent person, som skulle hjælpe én bare tager fat i en enkelt ting!

Du skal holde fast i din samlede situation - det som giver dig funktionshæmning i hverdagen din fibromyalgi først og fremmest. Kroniske smerter er så ulidelige og påvirker alt i hverdagen fra koncentration, energiniveau, socialt liv etc.

Måske kan det være en ide, at du skriver dine punkter ned vedr. dit helbred og hvordan det indvirker på din hverdag helt konkret i forskellige situationer.
Daglige, praktiske gøremål såsom indkøb, rengøring, madlavning, søvn.
Deltagelse i social samvær etc. Hold ud!

Kan fortælle at jeg er lige blevet tilkendt pension og det viser sig, at forår 2009 har lægekonsulenten vurderet at det ikke nyttede at sætte flere foranstalntinger igang fordi min tilstand var kronisk. Hvad det også var vurderet af en speciallæge inden. Men de oplysninger har været holdt hemmelige for mig. Det samme blev vurderet i 2010 og igen her fornylig. Så jeg har også haft en magtfuld sagsbehandler de seneste år. Klagede over hende og fik en ny..
zolskin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp søges. Hønsehuset Alt det andet 2 12-11-2009 17:12
hjælp søges............ pjuske Alt det andet 4 30-06-2009 21:49
Hjælp søges annasen Alt det andet 5 08-12-2008 23:59
Hjælp søges odenseMand35 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 23-07-2008 19:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension