K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-06-2014, 08:58   #11
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Behandling og ventetid på denne, skal normalt fratrækkes, men da du er forlænget de 2 år, er jeg ikke helt sikker.
Men, er det en arbejdsskade, og hvor er din fagforening?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2014, 14:27   #12
mogensmisser
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2014
Indlæg: 10
Styrke: 11
mogensmisser er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Jeg formoder at du ar fået forlænget 2år, udover det alm. 1år.?

Det er alm. at man IKKE får forlænget sygedagpenge når man ikke er færdig afklaret og behandlet.

Enig med dig i, at det er absurd, og endnu værre her fra 1.7.14, når sygedagpengene nedsættes til 5mdr, hvorefter der tages stilling.

VH Popiae
Du har ret i din betragtning - jeg har fået 52 uger + forlængelse 2x52 uger - og enig, det er vanvittige betingelser for en syg.

mvh
Mogens
mogensmisser er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2014, 08:48   #13
mogensmisser
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2014
Indlæg: 10
Styrke: 11
mogensmisser er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Behandling og ventetid på denne, skal normalt fratrækkes, men da du er forlænget de 2 år, er jeg ikke helt sikker.
Men, er det en arbejdsskade, og hvor er din fagforening?

VH Popiae
Jeg har altid været selvstændig, og har ingen fagforening.
mvh
Mogens
mogensmisser er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2014, 13:06   #14
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Du har leukæmi og kan være en livstruende sygdom så du burde forsat have sygedagpenge .

Men datoerne tyder tydeligvis på at de bare vil have dig over på en andenydelse inden de nye træder i kraft pr. 1.7 .20014
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2014, 16:02   #15
mogensmisser
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2014
Indlæg: 10
Styrke: 11
mogensmisser er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kiffer Se meddelelser
Du har leukæmi og kan være en livstruende sygdom så du burde forsat have sygedagpenge .

Men datoerne tyder tydeligvis på at de bare vil have dig over på en andenydelse inden de nye træder i kraft pr. 1.7 .20014
Ja, det er det der er formålet - kontanthjælp, men jeg har lige talt med www.dukh.dk som har oplyst mig om, at jeg vil blive behandlet efter den nye lov, med resourceydelse, fordi jeg har anmodet om førtidspension. Så skal sagen forelægges Rehabiliteringsteam, og ved afslag på pension, skal jeg tilbydes resourceforløb.

Alle andre regler i lovgivningen kan kommunen stoppe derhen hvor peberet gror, ved at sige, at de har truffet en intern afgørelse, uden at du har mulighed for at vide, hvad de har besluttet -

Det er simpelthen skråt op med alle regler og love, hvad skal vi så med alle disse love og regler ?

DUKH har givet mig en ganske god, gratis rådgivning og har forklaret mig grundigt hvad en kommune må, og ikke må - Det er ganske skræmmende. Du kan sidde og bruge dage - og så kan kommunen bare sige, jamen det har vi overholdt med en intern afgørelse, det har vi bare ikke fortalt dig.
mogensmisser er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2014, 16:50   #16
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
[QUOTE=Kiffer;309516]Du har leukæmi og kan være en livstruende sygdom så du burde forsat have sygedagpenge .


Ikke nok en sygdom kan være livstruende. Den enkelte skal være i en fase, hvor så at sige alt håb er ude.

Kommer formentlig kun til at have betydning for personer i terminalfasen, hvilket da absolut også er godt for dem.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension