K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-12-2010, 11:19   #1
tusindblomst
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-11 2010
Indlæg: 31
Blog Indlæg: 3
Styrke: 14
tusindblomst er ny på vejen
Kære nogen.. hve ved noget??

jeg forsøger at finde orden i min sag og min situation ..og jeg er simpelthen strandet.. Jeg gik ned med alvorlig stress med deprssion og angst.. Hvade dengang været udsat for ting på arbejdsplads hvor jeg naivt foresatte mit job til jeg faldt.. har været igennem sygedagpengesystem , blev glemt i en bunke efter at ha været udliciteret hvor man sammen med mig havde forsøgt at udrede hvem jeg var ...ja fra skole og frem til idag...

Jeg havde tidl.fået lidt psyk.bistand men fik ikke nok og gik delvis tilbage med manglende tillid og ja begyndte at blive mere indadvendt... Skal tilføjes at men s jeg var udliciteret fik jeg begyndende tillid .. og greb after et halmstrå for at ku vende tilbage... sagde ja til at skrive under på foreslag om revalidering med henblik på at kunne oparbejdes... uden at tænke nærmere .. men ja.. på en måde et råb om hjælp...JEG VILLE GØRE ALT FOR AT VENDE TILBAGE TIL MIT TIDLIGERE NORMALE LIV ...

på en week.skulle jeg skrive under på at overgå til reva. efter at ha ligget i en bunke.. Ku dårligt overskue, græd osv men måtte gøre det.. sygedagpenge var åbenbart blevet forlænget og nu her skulle det gøres "pest eller kolera"..

Fik tilkendt dette og forsøgte at oparbejde mig ... og fik samtidig stressbehandling uden om systemet .. og imens var kjeg i virksomhedspraktik og formåede at oparbejdes til ca 12 timer første sted og sidenhen ca 16 timer (tror jeg nok)...

Skal nævnes at jeg midt i blev overfaldet.. fik hurtigt krisehjælp sa jeg ikke ku magte psyk.hjælp (gik jo i stressbeh for at kunne gevinde helbred osv) .. ved slutning af mit virksomhedsforløb står der bla. at jeg ikke helt er kommet mig over det på mit arbejde og henviser bla til at jeg ikke kan stå helt til rådighed for arbejdsmarkedet på alm.vilkår.

Ender i kontantsystemet da jeg pludseligt modtager en skrivelse om at mit forløb er ved at ophøre..og finder ud af at jobkonsulent ikke har meddelt jobcenteret at jeg ikke ku arbejde fuldtid.. ifølge jobcenter skulle hun ha gjort det.. OG jeg vidste intet om det...

Ender med et nyt forløb i jobcenter som hedder afklaring... ka faktisk næsten ikke magte det.. og fatter intet af det her, men har bedst muligt forsøgt at følje med.... I det her center møder jeg op med dele af mine papirer og sidder på en slags cafestol med en sagsbeh. i det her åbne store center.. (ikke særligt rart) men blev videre sendt til ydelsescenter hvor der var lukket og tilbage igen dagen efter ...

Efterfølgende afventer jeg .. utryg osv. får tildelt en sagsbeh. som jeg møder op hos.. fortæller kort om tidl.forløb bedst muligt men med mangler, da jeg ikke helt har kunne overskue mit liv de sidste mange år... Får af vide at jeg skal til et nyt forløb, hvor jeg er helt rundforvirret men møder op... sidder en halv times tid der... aner ikke helt hvorfor jeg er der ..
Han sir bla. om jeg ikke skulle ha pension?? OG nej, jeg mener ikke at skulle ha pension.. (har jo kæmpet som en gal for at vende tilbage... og vil virkelig gerne )... pensioner er iøvrigt også til folk der virkelig ikke kan.. ifølge min opfattelse ...

samtalen ender ud i at jeg blot skal tage hjem.. at han vil kontakte sagsbeh. Jeg spørger om jeg skal komme igen?? Hans svar er nej, du skal blot afvente.. så vil der være møde om 14 dage.. Og det skal du så vente på..

Efterfølgende skal jeg nu til DERES læge.. Jeg siger nej.. jeg magter det ikke (har tidl.været hos læge som konstaterede stress alvorligt ) men hvis jeg ikke magter det må vi finde på noget andet.. ifølge sagsbeh.

Og da jeg er utryg .. HVA VAR DET ANDET???

Jeg afventer en lægeindkaldelse.. får den med post.. og idagene op til har jeg næsten ikke sovet... ER faktisk skidt tilpas...

Jeg ankommer hos lægen..Han er ikke særlig rar, virker forvirrende osv. og ja...jeg er dårlig.. han begynder at diskutere med mig, fordi at jeg går i stå.. Forstår jo ikke hvorfor jeg skal være der..

Han spøger vredt : Vil du overhovedet dether .. og nej, svarer jeg.. men jeg skulle og ja så går det der ud af.. ender ud i hurtige spørgsmål, delvise forkerte ting i rapporten (finder jeg ud af da jeg modtager kopi fra jobcenteret)

Hertil skal nævnes at jeg et par dage efter besøget hos lægen, ringer til sagsbeh. hvor jeg fortælle at det var meget ubehageligt..at lægen var det osv., For at det ikke skal være løgn... har han nu tildelt mig en ny diagnose..

Og det vil jeg ikke ha siddende på mig... samt at han skriver forkert i rapporten..

af mine sidste ressourcer skriver jeg et langt brev på anbefaling fra sagsbeh. bruger flere døgn osv.
slutteligt ender jeg i et nyt center.. får tildelt en umiddelbart sød sagsbeh. ad vi sidder ved mødet.. fortæller om skolegang bla. og henviser til behand.jeg HAR VÆRET I .. men som hun ikke havde indhentet (havde hun lovet hun ville)..
Ender ud i at hun vender på en tallerken... AT jeg skal da i psykterapi ..

Jeg er dybt målløs.. for hvad går det her nu ud på..
Hun nævner dog at hun godt ka se at jeg har kæmpet for at komme op at stå men at min sag er manglefuld..

Er fakstisk ikke klar over at jeg skal modtage en opfølgningsplan .. indtil jeg ser brevet i min postkasse...

da der er ting som ikke er helt korrekte, tillader jeg at ringe i tlf.tid men blir mødt af en meget ubehagelig sagbeh.
Står nu uden en at tale med..( har intet gjort ) andet end at møde pænt op... og ja ringet jævnligt fordi jeg ikke kan magte mere utryghed ..

Ka ikke underskrive planen da den ikke hekt stemmer overens med samtalen...

og har sidenhen været i kontakt med teamchef.. for hvem skal jef´g tale med fremover ??

har nu bedt om aktindsigt og skrevet et brev.. Ja, jeg har søgt flexjob og har brug for skånebehov .. Har bla.lært at disse er vigtige mht.stress..

Men nej, man kan ikke altid se det på mig.. på de dårlige dage kan man.. og nu her afventer jeg IGEN!!!

Har ikke underskrevet planen... har fortalt om de ubehageligheder der har været (pænt) og er faksik nået dertil hvor jeg har lyst til at opgive min lejl.

Man henvender sig jo ikke for at få af vide man er til besvær...

Modtager forsikring midlertidig som ophører.. magter ikke at søge mere (noget afd et) og vil bare ha ro...

har bedt om ro i et par mdr. og vil ikke mere finde mig i at man behandles dårligt... Det er ikke fair.. overfor nogen overhovedet ..

Og når man er syg af en eller anden årsga så er meningen vel ikke at man lige skal ha en tur mere ..nedaf .. For så vil jeg hellere være fri .. også for deres hjælp, som ikke er hjælp alligevel... man behandles nedværdigende, og hvis man sir det.. ak , ja så er det galt med en.. For vi vender den da lige om en gang til ..

Jeg har simpelthen fået nok... mine nærmeste fatter ikke at at man kan bydes det her ...OG jeg døjer stadig med stresssymptomer... men har fået værktøjer til at kunne bruge.. Og er ikke altid go til det..

har fået med.behandl. og er på vej ud af det...
Jer er ikke tosset men har været alvorligt stressramt...
hele min sag er 4 års papiere som er ved at finde vej ud af kasser, skuffer osv..ja jeg forsøger at genfinde mit overblik ..

Hvem ved noget om hva man kan forvente sig når man søger flex??? og hva er kriteriet for at søge flex??

Jeg kan ikke magte mere af dette nedværdigende behandl. og ja jeg er klar til at opsige alt... nok er nok..
Forsøger at samle op på alt der er gået tabt.. forsøger at få overblik, som også var det værste jeg mistede undervejs.. samt selvtillid osv.,

jeg er ikke ked af det mere..men forarget ??

Kære nogen... Hvem ved noget??
tusindblomst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2010, 18:43   #2
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Hej tusindblomst!

Du fortjener nogen knus og kram for, hvad du har klaret og klarer og skal klare!

Citat:
Oprindeligt indsendt af tusindblomst Se meddelelser
jeg forsøger at finde orden i min sag og min situation ..og jeg er simpelthen strandet.. Jeg gik ned med alvorlig stress med deprssion og angst.. Hvade dengang været udsat for ting på arbejdsplads hvor jeg naivt foresatte mit job til jeg faldt..

Du har været vedholdende og givet jobbet alle chancer. Det er vel godt at vide det?

har været igennem sygedagpengesystem , blev glemt i en bunke efter at ha været udliciteret hvor man sammen med mig havde forsøgt at udrede hvem jeg var ...ja fra skole og frem til idag...

Det skulle have været brugt videre!

Jeg havde tidl.fået lidt psyk.bistand men fik ikke nok og gik delvis tilbage med manglende tillid og ja begyndte at blive mere indadvendt... Skal tilføjes at mens jeg var udliciteret fik jeg begyndende tillid .. og greb after et halmstrå for at ku vende tilbage... sagde ja til at skrive under på foreslag om revalidering med henblik på at kunne oparbejdes... uden at tænke nærmere .. men ja.. på en måde et råb om hjælp...JEG VILLE GØRE ALT FOR AT VENDE TILBAGE TIL MIT TIDLIGERE NORMALE LIV ...

Det forstår jeg godt!

på en week.skulle jeg skrive under på at overgå til reva. efter at ha ligget i en bunke.. Ku dårligt overskue, græd osv men måtte gøre det.. sygedagpenge var åbenbart blevet forlænget og nu her skulle det gøres "pest eller kolera"..

Fik tilkendt dette og forsøgte at oparbejde mig ... og fik samtidig stressbehandling uden om systemet .. og imens var jeg i virksomhedspraktik og formåede at oparbejdes til ca 12 timer første sted og sidenhen ca 16 timer (tror jeg nok)...

Flot klaret!

Skal nævnes at jeg midt i blev overfaldet.. fik hurtigt krisehjælp så jeg ikke ku magte psyk.hjælp (gik jo i stressbeh for at kunne gevinde helbred osv) .. ved slutning af mit virksomhedsforløb står der bla. at jeg ikke helt er kommet mig over det på mit arbejde og henviser bla til at jeg ikke kan stå helt til rådighed for arbejdsmarkedet på alm.vilkår.

OK!

Ender i kontantsystemet da jeg pludseligt modtager en skrivelse om at mit forløb er ved at ophøre..og finder ud af at jobkonsulent ikke har meddelt jobcenteret at jeg ikke ku arbejde fuldtid..

Det var ikke så godt! Har du fortalt jobcenter herom?

ifølge jobcenter skulle hun ha gjort det.. Ja!

OG jeg vidste intet om det...Nej - du skulle have haft hjælp af jobkonsulent sammen med jobcenter. Bed om det nu!

Ender med et nyt forløb i jobcenter som hedder afklaring... ka faktisk næsten ikke magte det.. og fatter intet af det her, men har bedst muligt forsøgt at følje med....

Nå!

I det her center møder jeg op med dele af mine papirer og sidder på en slags cafestol med en sagsbeh. i det her åbne store center.. (ikke særligt rart) men blev videre sendt til ydelsescenter hvor der var lukket og tilbage igen dagen efter ...

Utroligt ukoordineret!

Efterfølgende afventer jeg .. utryg osv. får tildelt en sagsbeh. som jeg møder op hos.. fortæller kort om tidl.forløb bedst muligt men med mangler, da jeg ikke helt har kunne overskue mit liv de sidste mange år... Får af vide at jeg skal til et nyt forløb, hvor jeg er helt rundforvirret men møder op... sidder en halv times tid der... aner ikke helt hvorfor jeg er der ..
Han sir bla. om jeg ikke skulle ha pension?? OG nej, jeg mener ikke at skulle ha pension.. (har jo kæmpet som en gal for at vende tilbage... og vil virkelig gerne )... pensioner er iøvrigt også til folk der virkelig ikke kan.. ifølge min opfattelse ...

Det virker ukoordineret og planløst, hvad du er vidne til!

samtalen ender ud i at jeg blot skal tage hjem.. at han vil kontakte sagsbeh. Jeg spørger om jeg skal komme igen?? Hans svar er nej, du skal blot afvente.. så vil der være møde om 14 dage.. Og det skal du så vente på..

Nå!

Efterfølgende skal jeg nu til DERES læge.. Jeg siger nej.. jeg magter det ikke (har tidl.været hos læge som konstaterede stress alvorligt ) men hvis jeg ikke magter det må vi finde på noget andet.. ifølge sagsbeh.

Og da jeg er utryg .. HVA VAR DET ANDET???

Det var så fastholdt kontakt med deres læge!

Jeg afventer en lægeindkaldelse.. får den med post.. og i dagene op til har jeg næsten ikke sovet... ER faktisk skidt tilpas...

Jeg ankommer hos lægen..Han er ikke særlig rar, virker forvirrende osv. og ja...jeg er dårlig.. han begynder at diskutere med mig, fordi at jeg går i stå.. Forstår jo ikke hvorfor jeg skal være der..

En anden gang skal du have bisidder med som vidne både i samtale med sagsbehandler og ved lægeundersøgelse. Du er jo under stress endnu fra dit gamle arbejde. Det skulle både sagsbehandler og læge også kunne forstå. De er uddannet til at kunne håndtere de svære samtaler og formidle ro!

Han spøger vredt : Vil du overhovedet dether .. og nej, svarer jeg.. men jeg skulle og ja så går det der ud af.. ender ud i hurtige spørgsmål, delvise forkerte ting i rapporten (finder jeg ud af da jeg modtager kopi fra jobcenteret)

Du er i kroppens alarmsystem i situationen - og det skulle lægen have overskud til at forstå og give dig tid og ro og medfølelse til at komme over i situationen. Beskæmmende han ikke var professionel og kunne det!

Hertil skal nævnes at jeg et par dage efter besøget hos lægen, ringer til sagsbeh. hvor jeg fortælle at det var meget ubehageligt..at lægen var det osv.,

OK! Godt udtrykt!

For at det ikke skal være løgn... har han nu tildelt mig en ny diagnose..

Og det vil jeg ikke ha siddende på mig... samt at han skriver forkert i rapporten..

Nej - selvfølgelig ikke!

af mine sidste ressourcer skriver jeg et langt brev på anbefaling fra sagsbeh. bruger flere døgn osv.

Lyder OK!

slutteligt ender jeg i et nyt center.. får tildelt en umiddelbart sød sagsbeh. ad vi sidder ved mødet.. fortæller om skolegang bla. og henviser til behand.jeg HAR VÆRET I .. men som hun ikke havde indhentet (havde hun lovet hun ville)..

Lyder umiddelbart godt!

Ender ud i at hun vender på en tallerken... AT jeg skal da i psykterapi ..

Jeg er dybt målløs.. for hvad går det her nu ud på..

Hun nævner dog at hun godt ka se at jeg har kæmpet for at komme op at stå men at min sag er manglefuld..

Er fakstisk ikke klar over at jeg skal modtage en opfølgningsplan .. indtil jeg ser brevet i min postkasse...

OK!

da der er ting som ikke er helt korrekte, tillader jeg at ringe i tlf.tid men blir mødt af en meget ubehagelig sagbeh.

Sagsbehandler skal på en gang være støttende og myndig - det er nok en svær balance - og her er det ikke formidlet med fornøden overskud og ro og venlighed - det er ærgerligt!

Står nu uden en at tale med..( har intet gjort ) andet end at møde pænt op... og ja ringet jævnligt fordi jeg ikke kan magte mere utryghed ..

Ka ikke underskrive planen da den ikke helt stemmer overens med samtalen...

Den skal opleves i orden!

og har sidenhen været i kontakt med teamchef.. for hvem skal jeg tale med fremover ??

Ja det er OK!

har nu bedt om aktindsigt og skrevet et brev.. Ja, jeg har søgt flexjob og har brug for skånebehov .. Har bla.lært at disse er vigtige mht.stress..

Ja!

Men nej, man kan ikke altid se det på mig.. på de dårlige dage kan man.. og nu her afventer jeg IGEN!!!

Har ikke underskrevet planen... har fortalt om de ubehageligheder der har været (pænt)

Har du ønsket en revideret realistisk plan efter samtale med teamchef?

og er faksik nået dertil hvor jeg har lyst til at opgive min lejl.

Man henvender sig jo ikke for at få af vide man er til besvær.. Nej!

Modtager forsikring midlertidig som ophører.. magter ikke at søge mere (noget afd et) og vil bare ha ro...Ønsk midlertidig forsikring forlænget!

har bedt om ro i et par mdr. og vil ikke mere finde mig i at man behandles dårligt... Det er ikke fair.. overfor nogen overhovedet ..

Og når man er syg af en eller anden årsga så er meningen vel ikke at man lige skal ha en tur mere ..nedaf .. For så vil jeg hellere være fri .. også for deres hjælp, som ikke er hjælp alligevel... man behandles nedværdigende, og hvis man sir det.. ak , ja så er det galt med en.. For vi vender den da lige om en gang til ..

Du har klaret stress - på arbejde - og videre i jobcenters forvirrede procedurer - og nu også i samtale med en fagligt uprofessionel læge - alt har du klaret med værdighed - men nu kan du ikke mere!

Jeg har simpelthen fået nok... mine nærmeste fatter ikke at at man kan bydes det her ...OG jeg døjer stadig med stresssymptomer... men har fået værktøjer til at kunne bruge.. Og er ikke altid go til det..

Men du gør dit bedste! Og du får opbakning af dine nærmeste!

har fået med.behandl. og er på vej ud af det...

OK!

Jer er ikke tosset men har været alvorligt stressramt...

Ja!

hele min sag er 4 års papiere som er ved at finde vej ud af kasser, skuffer osv..ja jeg forsøger at genfinde mit overblik ..

Ja - du skal selv holde overblik - midt i stress!

Hvem ved noget om hva man kan forvente sig når man søger flex??? og hva er kriteriet for at søge flex??

Læs god beskrivelse herom i DUKHs pjece om fleksjob:

http://www.dukh.dk/hjelp-til-selvhje...f/fleksjob.pdf


Jeg kan ikke magte mere af dette nedværdigende behandl. og ja jeg er klar til at opsige alt... nok er nok..
Forsøger at samle op på alt der er gået tabt.. forsøger at få overblik, som også var det værste jeg mistede undervejs.. samt selvtillid osv.,

Godt!

jeg er ikke ked af det mere..men forarget ??

Du mærker, du har ret til at være dig med dine grænser! Fortæl dine grænser videre med ro og overbevisning! For du er den eneste, der kan mærke dine grænser. Dine grænser er til for at mærkes og fortælles. Så kan du bedre passe på dig selv en anden gang, du udsættes for stress.

Kære nogen... Hvem ved noget??

Kontakt evt. DUKH om yderligere viden og vejledning.
1) Lov mig at have bisidder med fremover ved alle møder på sygedagpengekontor og ved lægekontakt formidlet af sygedagpengekontor. Du er blevet for stresset og tyndslidt til at klare disse kontakter alene!

2) Og hav egen psykolog/egen læge med på sidelinje videre i din kontakt med sygedagpengekontor!

3) Og få kontakt med en god psykiater, som videre kan støtte med second-opinion omkring sygedagpengekontors videre lægefaglige udredning, som du ønsker mere tryghed omkring!

4) Og kontakt DUKH om uvildig rådgivning og støtte videre i din sygedagpengesag!


DUKH, som er "Den Uvildige Konsulentordning på Handiacapområde", har et tilbud om gratis rådgivning til alle borgere med sygdom/handicap:

http://www.dukh.dk/om-dukh/formaal

Som borger kan du bruge DUKH, når du:
- mangler konkret viden om lovgivning og støttemuligheder
- har svært ved at komme i dialog med sagsbehandleren
- undrer dig over forvaltningens behandling af din henvendelse
- oplever at være kastebold mellem forskellige offentlige systemer
- er utilfreds med en afgørelse i din sag og er i tvivl om mulighederne for at klage

DUKH skal arbejde for at styrke retssikkerhed for mennesker med sygdom/handicap

Retssikkerhed er et nøglebegreb i DUKH. For os handler det om at:

- sikre, at borgeren får de ydelser, han eller hun har ret til. Det er ikke altid det samme, som at - borgeren får de ydelser, han eller hun har søgt om eller har brug for.
- sikre, at sagsbehandlingsreglerne er overholdt. Overholdelse af sagsbehandlingsreglerne medvirker til, at der træffes afgørelser i overensstemmelse med lovgivningen.

Men retssikkerhed handler også om, at borgeren bliver inddraget i sagsbehandlingen. Et positivt samarbejde mellem borger og sagsbehandler er derfor også af betydning for retssikkerheden.

Telefontider i DUKH:

Mandag: 9-15
Tirsdag: 9-15
Onsdag: 9-13
Torsdag: 9-17
Fredag: 9-15

Vores telefonnummer er 76 30 19 30


Held og lykke! Med viden om dine grænser og med overblik i din sag og med sejhed skal du nok klare din sag, så du føler dig mødt!

Sidst redigeret af Katharina; 02-12-2010 kl. 19:18.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2010, 01:50   #3
tusindblomst
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-11 2010
Indlæg: 31
Blog Indlæg: 3
Styrke: 14
tusindblomst er ny på vejen
kopi af sagsakter ER kommet... og hva mangler så lige `??

Tak Katarina fordi du gav tid til at læse lidt med.. og tak for dine synspunkter..Det betød rigtig meget..For jeg er da helt rundforvirret..Kæft mand..

I mine sagsakter ligger der selvfølgelig kommunikation ..dvs lægeudtalelse samt sagsbeh.diverse kommentarer osv. MEN ... Jeg har dokumentation for at der er sket lovbrud ... dvs . tidligere skrivelse ml.fagforbund som blev sendt til mig ( Det har de ikke skrevet notat om i de sagsakter jeg har modtaget) ???

Punkt 1. Skal det s¨forståes at det ikkke ligger i sagen ???

punkt 2: Jeg har dokumentation på gammel mail fra tidl.arbejdsgiver, hvor han dengang skrev : Der skal ikke ansættes nye i afdelingen, da vi ikke ligefrem er stolt over at ha ansat folk der!!!!
skal jeg fremsende det til jobcenteret i min sag.. ?? (de skal satme ik gøre mig til idiot)
Grunden til at jeg spørger... ER at den mail er i mine papirer og kun blev vist til fagforeningen i sin tid!!!

punkt 3 : jeg orker ik min sag mere..Det her er jo råddent...
og i forbindelse hermed har jeg netop i mit brev som blev sendt til teamchef bla. skrevet : at siden jeg er kommet i afklaringsforløb, da er min stress forværret ... OG JA DET STÅR JEG VED ... Har fandme kæmpet for at komme op at stå..og er nået hertil.. og nu skal de (jobcenteret ikke lave det om til at jeg har vrug for yderligere hjælp... for det kan da kun være mod den måde de hjælper en på... (Det kaldes ikke hjælp, men forværriing)

(hertil skal nævnes at da jeg kom til dem, hvor jobkonsulent HAVDE glemt at indformere om at jeg kun ku arbejde på nedsat tid, da resulterede det i, at jeg nu var i et nyt forløb = afklaring )


Punkt 4 : denne afklaring gik bla. ud på at nu skulle jeg i ITA forløb .. Og hvad var så lige det???

Jeg ku bare vente..indtil der en dag dumpede et brev ind af postkassen..OG ja, nu skulle jeg så møde op...( jeg var der en lille time) fik afvide at jeg ku tage hjem... og skulle ikke møde op igen..

Nu læser jeg at den pågældende har skrevet at jeg var for dårlig.. og oveni læser jeg at sagsbehandleren jeg nu er hos.. har noteret at jeg har været i aktivering ??

Jeg har ikke været i aktivering der.. Hva gør jeg ved det ??
Jeg var der jo kun en i en lille time..

please hjælp mig med at finde orden i rodet ??

hva gør man..
tusindblomst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2010, 03:20   #4
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hovhov, vi som har andre psykiske problemer end stress er ikke tossede!!

Når det er sagt...

Du skal helt sikkert have en bisidder med til alle møder fremover.

Jeg tænker, at du måske skulle alliere dig med en som kan ringe og få en tid på kommunen hvor I kan komme og tale med din sagsbehandler (hvem det så end er nu). Eller endnu bedre; forsøge at få et møde i stand med teamchefen (det ved jeg ikke om man overhovedet kan).

Formålet med mødet skal være at få bragt orden i din sag. Altså skal I medbringe alt det du har som ikke er i din sag.
Desuden skal I finde ud af hvad der skal ske nu.

Jeg forstår godt at du er blevet slået ud af det forløb du har været igennem.

Det er virkelig, virkelig vigtigt at du får en ind over det her, så du ikke selv står med det. Du skal have en med til møderne som kender dig, og som kan gå ind og overtage samtalen eller guide dig på vej når du begynder at miste overblikket.

Du skriver:
Citat:
Ender ud i at hun vender på en tallerken... AT jeg skal da i psykterapi ..
Jeg er dybt målløs.. for hvad går det her nu ud på..
Det tror jeg ikke gik ud på andet end at hun kunne se og høre at du har det dårligt, og da terapi vil kunne hjælpe dig (= ruste dig bedre til arbejdsmarkedet) er det i kommunens interesse at du får det.
Hvorfor ikke sige ja til sådan en tilbud?

Desværre er det de fleste af os der oplever, at sagsbehandlere er stressede og korte for hovedet når vi møder dem. Det kan gøre det svært at gå ind til en ny sagsbehandler med åbent sind; men vi må give dem en chance og ikke klandre dem for andres fejl.

P.S.
Må jeg spørge hvilken diagnose ham lægen der gav dig? Og hvad siger din behandler der kender dig til den?
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2010, 09:18   #5
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Hej tusindblomst!

Jeg synes Annagw deler overvejelser og erfaringer, som er værd at tænke over!

Og her vil jeg supplere med flere overvejelser og erfaringer:

Citat:
Oprindeligt indsendt af tusindblomst Se meddelelser
Tak Katarina fordi du gav tid til at læse lidt med.. og tak for dine synspunkter..Det betød rigtig meget..For jeg er da helt rundforvirret..Kæft mand..

Tak for du fortæller, det jeg skrev, betyder noget!

I mine sagsakter ligger der selvfølgelig kommunikation ..dvs lægeudtalelse samt sagsbeh.diverse kommentarer osv. MEN ... Jeg har dokumentation for at der er sket lovbrud ... dvs . tidligere skrivelse ml.fagforbund som blev sendt til mig ( Det har de ikke skrevet notat om i de sagsakter jeg har modtaget) ???

Der er nok meget at holde styr på for skiftende sagsbehandlere i hver sag! Hjælp sagsbehandlerne med, at alt vigtigt kommer med i din sag! Vi får aktindsigt for at hjælpe med at supplere med, hvad der måtte mangle!

Punkt 1. Skal det s¨forståes at det ikkke ligger i sagen ???

Har du kopier, så giv med overblik og ro en af dine kopier til sygedagpengekontor!

punkt 2: Jeg har dokumentation på gammel mail fra tidl.arbejdsgiver, hvor han dengang skrev : Der skal ikke ansættes nye i afdelingen, da vi ikke ligefrem er stolt over at ha ansat folk der!!!!
skal jeg fremsende det til jobcenteret i min sag.. ?? (de skal satme ik gøre mig til idiot)
Grunden til at jeg spørger... ER at den mail er i mine papirer og kun blev vist til fagforeningen i sin tid!!!

Jeg kan godt li', du passer på anstændighed og værdighed i din sag! Men det kan vist være svært!

Værdighedsgrænser forstår arbejdsgiver og sygedagpengekontor vist ikke - og næppe heller fagforening - de mærker ikke på egen krop, hvad de udsætter andre for - og de forstår det heller ikke -selvom de alle burde forstå og respektere værdighedsgrænser.


punkt 3 : jeg orker ik min sag mere..Det her er jo råddent...
og i forbindelse hermed har jeg netop i mit brev som blev sendt til teamchef bla. skrevet : at siden jeg er kommet i afklaringsforløb, da er min stress forværret ... OG JA DET STÅR JEG VED ...

Det er du ikke alene om at opleve. Betina Post, formand for Socialrådgiverforeningen, siger at pres m.h.t. møder og afklaring og aktivering er som allergi for for stressramte. Stressramte behøver ro for at læges!

Har fandme kæmpet for at komme op at stå..og er nået hertil.. og nu skal de (jobcenteret ikke lave det om til at jeg har brug for yderligere hjælp... for det kan da kun være mod den måde de hjælper en på... (Det kaldes ikke hjælp, men forværriing)

Enig! Jeg tror på, du selv kan finde den rette hjælp til at komme over stress. Du har vilje og motivation. Kan du ikke bede om journalnotat fra egen læge at tage med til sygedagpengekontor, at du behøver pause/ro væk fra stressfelt - med pres ved kontakt med sygedagpengekontor!

Nadja Prætorius har skrevet en bog om det du beskriver, at der for stressramte ikke synes lægedom og heling for sår, som der skulle være i møder med sygedagpengekontor. Ved hvert møde ribbes op i sår, der skulle have haft ro til at heles, og stress forværres alvorligt! Læs herom i bogen: "Stress det moderne Traume."

Og se interview med Nadja Prætorius om "Stress, det moderne traume" i deadline 2. sektion i september2007:

http://www.dr.dk/DR2/2sektion/2007/09/07114954.htm


(hertil skal nævnes at da jeg kom til dem, hvor jobkonsulent HAVDE glemt at indformere om at jeg kun ku arbejde på nedsat tid, da resulterede det i, at jeg nu var i et nyt forløb = afklaring )

Ja! De er stressede, og deres stress smitter også!


Punkt 4 : denne afklaring gik bla. ud på at nu skulle jeg i ITA forløb .. Og hvad var så lige det???

Jeg ku bare vente..indtil der en dag dumpede et brev ind af postkassen..OG ja, nu skulle jeg så møde op...( jeg var der en lille time) fik afvide at jeg ku tage hjem... og skulle ikke møde op igen..

Nu læser jeg at den pågældende har skrevet at jeg var for dårlig..

Stressramte skal ikke i aktivering! De behøver ro for at læges. Er der overhovedet ingen læger, der beskytter dig og anbefaler ro mod stress?!

og oveni læser jeg at sagsbehandleren jeg nu er hos.. har noteret at jeg har været i aktivering ??

Jeg har ikke været i aktivering der.. Hva gør jeg ved det ??
Jeg var der jo kun en i en lille time..

Men det er vel for at dokumentere, du har været særdeles samarbejdsvillig - parat til aktivering - og for at dokumentere, at de har fulgt op på det, som Støjberg og Hjort har foreskrevet!

please hjælp mig med at finde orden i rodet ??



1)Du skal have bisidder med til alle møder!

2) Og du skal også have på skrift fra egen læge - i journalnotat - at have med til sygedagpengkontor - at du har brug for pause med ro - væk fra "felt med stress" i kontakt med sygedagpengekontor - i mindst 2 måneder!

3) Få egen lægens ord for, at h*n hjælper dig gennem samtaler, og at du støttes gennem samtaler med egen psykolog - for jeg håber, du har kontakt med en god psykolog med din læges henvisning - så du kan genvinde tro på rum til at heles og læges!

Lige nu er din urørlighedszone krænket alvorligt - fordi du er så tyndslidt - og her skal egen læge støtte dig til at få helet din urørlighedszone/tyndslidthed - ved at anbefale pause/ro væk fra stressfelt - ved samtaler med læge - og ved samtaler med egen psykolog, som lægen har henvist til/henviser til!


hva gør man..
Kontakt allerede i dag DUKH om aftale om behov for nærmere råd og støtte: tlf. 76 30 19 30


Og som sagt før: Med viden om dine grænser og med overblik i din sag og med sejhed skal du nok klare din sag, så du føler dig mødt!

Sidst redigeret af Katharina; 06-12-2010 kl. 11:20.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2010, 09:24   #6
tusindblomst
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-11 2010
Indlæg: 31
Blog Indlæg: 3
Styrke: 14
tusindblomst er ny på vejen
tak iøvrigt af hjertet til alle jer søde.. der forsøger at hjælpe..

Mht.sagsbehandler har jeg kun mødt hende den ene gang.. Hertil skal nævnes at jeg er overrykket til dem via andet jobcenter inde i byen... og hertil skal nævnes at inden jeg kom til dem.. da var jeg i virksimhedspraktik via springbræt.. ( samt første jobcenter)

Et iøvrigt godt forløb men pågældende jobkonsulent "skulle" ifølge sagsbeh på 1.jobcenter ha meddelt dem inden min reva.periode udløb ( hvor jeg blev forsøgt oparbejdet yiæ fuldtid ) sy jrh ikkr kunnr opnå fuldtif """

det blev ikke gjort.. og ja, derfor havnede jeg i jobcenter og skulle overgå til enten kontanthj , trods det at frt bst rmn rapport hvori der bal "også# stod at jeg ikke kunne gå tilbage på alm.vilkår osv.

Nu er jeg i det nye jobcenter ...har mødt pågældende sagsbeh.en gang... fortalte kort om at jeg havde været igen. et langt forløb... at jeg havde dokumentation med og andre papirer som jeg ikke selv havde helt sstyr på..men hed lidt af det frem..

Hertil skal nævnes at pågæleden tidligere i tlfsmtale havde nævnt at hun ville indhente papirer ( var ikke gjort da jeg sad der )...

Jeg fortalte at jeg havde gået i stressbeh. og dette havde hun ikke indhentet , men fik udleveret adressrn sf mig...HUn fik lov til at se skrivelsen ml.fagforbund som dukumenterede lidt afd et skete.. og ja... pludselig vendte hun som sagt på en tallerken..

efterfølgende modtog jeg en opfølningsplan... hvori der bka. stod noget forkert.. jeg tillod at ringe i rlf.tid men fik af vide at hun ikke gad mig... HUn var dirrekte modbydelig.. og ja så endte mine papirer hos teamchef.. og nu sidder jeg med akterne.. som og ved samtalen da hun nævnte psykoyerapi i sidste sekund...blev jeg helt forfjamsket..

Her sad jeg over for en sagsbeh.som sagde min sag var mangelfuld..hin undskyldte endda at hjeg havde været sendt i et forløb via anden sagbeh.før jeg kom til hendes afd. (for det forstod hun ikke).. og ca en uges tid efter... sagde hun..at nu vidste hun godt hvorfor jeg var sendt derhen.... Det var aktivering....

de fejer for egen dør.. OG ja jeg blir dårlig af dem...

I mine sagsakter jeg har fået tilsendt er der ikke papirer fra sygedagpengeforløb... og mht.den læge jeg blev sendt til via dem.. Da er han der ikke mere...

ka man stoppe sin sag...??

og ja jeg vil til en ny læge..men det blir da ikke via dem...

I det jeg har modtaget (sagsakter) står der nu hva sageh.henviste til i psykoterapi...Det fortalte hun ikke ved samtalen... altså stedet og den beh.hun mente jeg sku ha sideløbende.. har været i beh. samt medicinsk.. Er fatisk på vej ud af medicinsk. og så sir hun det her..

jeg opgir min kont.hj. hvis det er det der skal til...
'de kan beholde deres penge for dem selv... modtager på nuværende tidspuknt lidt over kr 3000 og min forsikring udløber snart ... og ja .. jeg magter ikke deres dorvredning, når jeg nu har kæmpet så hårdt for at vende tilbage... og nu skal jeg kastes videre... nok er nok...
Jeg har vværet i det her snart 4 år tror jeg...

Vi er nemlig kun mennesker...ligesom sagebehandlere er..Men jeg vil og kan ikke acceptere at de skriver halvt... og den ene ikke ved hva den anden laver..

så står jeg af toget...netop af respekt for det jeg har opnået positivt via stressbeh. osv. og ja ...så er der en mere i gadebilledet...

men tak for råd mht dukh. vil forsøge at kontakte dem.. for står stadig uden at vide hvem jeg kan tale med fremadrettet.nu da sagsbeh.ikke gad mig mere...
og ved det her jeg har modtaget da har jeg ikke fået navn på en jeg kan tale med fremover..dvs jeg skal blot vente endnu engang.. på hav ??? at de mdr.er gået, så de kan sende mig i terapi??

Er det et game for dem... for jeg er skak mat = træt, skuffet og målløs..
så meget er jeg da kommet til mig selv... at jeg kan se ot der er noget galt i det her forløb..

Og som den alvorligt strssramte jeg var.. da har jeg stor repekt for at skulle passe bedst muligt på mig selv fremover... og kan mærke at jeg ikke magter mere af den her slags...So I andre der er kørt træt..der når man til et punkt, hvor man er strandet... og bare ikke kan mere..

Ro er det bedste fremover..og ja langt væk fra dem..Groft sat op

Hvis det er alternativet... at jeg skal sidde i uvished..trods det at jeg har nævnt jeg har brug for tryghed ?? samt at jeg nu skal ha en diagnose på mig ud fra et lægebesøg, hvor han bla.nedgjorde mit virksomhedspraktik... "sagde, det da ikke arbejde " ... så var starten vist lagt på et besøg, som skulle ha heddet udredning!!!

Har modsagt denne udredning i et brev til centeret... årsagen kender de bla. og nu sidder jeg tilbage i en slags venteposition...
tusindblomst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2010, 10:57   #7
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Hej tusindblomst!

Her svar på dit nye indlæg:

Citat:
Oprindeligt indsendt af tusindblomst Se meddelelser
Mht.sagsbehandler har jeg kun mødt hende den ene gang.. Hertil skal nævnes at jeg er overrykket til dem via andet jobcenter inde i byen... og hertil skal nævnes at inden jeg kom til dem.. da var jeg i virksimhedspraktik via springbræt.. ( samt første jobcenter)

Ja!

Et iøvrigt godt forløb men pågældende jobkonsulent "skulle" ifølge sagsbeh på 1.jobcenter ha meddelt dem inden min reva.periode udløb ( hvor jeg blev forsøgt oparbejdet yiæ fuldtid ) sy jrh ikkr kunnr opnå fuldtif """

Få evt. fat på denne støttende jobkonsulent igen, om han kan støtte heromkring i kontakt med ny sagsbehandler.

det blev ikke gjort.. og ja, derfor havnede jeg i jobcenter og skulle overgå til enten kontanthj , trods det at frt bst rmn rapport hvori der bal "også# stod at jeg ikke kunne gå tilbage på alm.vilkår osv.

Nu er jeg i det nye jobcenter ...har mødt pågældende sagsbeh.en gang... fortalte kort om at jeg havde været igen. et langt forløb... at jeg havde dokumentation med og andre papirer som jeg ikke selv havde helt sstyr på..men hed lidt af det frem..

OK!

Hertil skal nævnes at pågæleden tidligere i tlfsmtale havde nævnt at hun ville indhente papirer ( var ikke gjort da jeg sad der )...

Ærgerligt, hun alligevel ikke var forberedt som lovet!

Jeg fortalte at jeg havde gået i stressbeh. og dette havde hun ikke indhentet , men fik udleveret adressrn sf mig...HUn fik lov til at se skrivelsen ml.fagforbund som dukumenterede lidt afd et skete..

Lyder OK!

og ja... pludselig vendte hun som sagt på en tallerken..

Ja - hvad er der mon sket?

efterfølgende modtog jeg en opfølningsplan... hvori der bka. stod noget forkert.. jeg tillod at ringe i rlf.tid men fik af vide at hun ikke gad mig... HUn var dirrekte modbydelig..

Det er ikke en rar oplevelse. Og hvad kan vi lære af det? Som mange andre på K10 har lært på den hårde måde:

* Altid vidne/støtte/bisidder med ved alle møder på sygedagpengekontor!

* Kontakt med sygedagpengekontor bør være skriftlig for at forebygge misforståelser, der kan gøre ondt værre!


og ja så endte mine papirer hos teamchef..

Det er OK! at bede om hjælp hos teamchef!

og nu sidder jeg med akterne.. som og ved samtalen da hun nævnte psykoyerapi i sidste sekund...blev jeg helt forfjamsket..

Tal med egen læge om din oplevelse af overskredne grænser - og bed om kontakt med psykolog, hvis du ikke allerede har kontakt med psykolog igennem egen læge.

Her sad jeg over for en sagsbeh.som sagde min sag var mangelfuld..hin undskyldte endda at hjeg havde været sendt i et forløb via anden sagbeh.før jeg kom til hendes afd. (for det forstod hun ikke).. og ca en uges tid efter... sagde hun..at nu vidste hun godt hvorfor jeg var sendt derhen.... Det var aktivering....

Er det også beskrevet i dine papirer - plan herom - formål - evaluering heraf?

de fejer for egen dør.. OG ja jeg blir dårlig af dem...

Bed om præcis beskrivelse af den aktivering, sagsbehandler omtaler - plan - formål - evaluering! Tag hende på ord!

I mine sagsakter jeg har fået tilsendt er der ikke papirer fra sygedagpengeforløb...

Meddel på skrift, at det mangler, og bed om at få det vedlagt!

og mht.den læge jeg blev sendt til via dem.. Da er han der ikke mere...

Har du selv kopier af denne lægeerklæring - så giv med ro en kopi af denne lægeerklæring til sagsbehandler/teamchef - og meddel samtidig på skrift, at denne lægeerklæring på underlig vis fejlagtigt manglede i sag!

ka man stoppe sin sag...??

Egen læge/speciallæge kan anbefale pause i kontakt med myndigheder - væk fra "felt med stress", som forværrer tyndslidthed!

og ja jeg vil til en ny læge..men det blir da ikke via dem...

Ja - find selv - evt. i samråd med egen læge/psykolog - en god psykiatrisk speciallæge, som kan støtte i samspil med myndigheder i din sag - med en vægtig second opinion i din sag!

I det jeg har modtaget (sagsakter) står der nu hva sageh.henviste til i psykoterapi...Det fortalte hun ikke ved samtalen... altså stedet og den beh.hun mente jeg sku ha sideløbende..

Måske de vil betale for en god psykolog - og det skal være din aktivering? Husk hvis du ikke føler lindring i samtale med psykolog, der henvises til, er det ikke den rigtige! Men giv det da en chance!

har været i beh. samt medicinsk.. Er fatisk på vej ud af medicinsk. og så sir hun det her..

Jeg har respekt for, du er nået så langt! Det håber jeg også sagsbehandler har!

Hun mener nok bare, der er lidt vej endnu, før du er klar til ordinært job/fleksjob!

Hun taler ikke om medicinsk behandling - og det må hun heller ikke! Hun er ikke læge!


jeg opgir min kont.hj. hvis det er det der skal til...
'de kan beholde deres penge for dem selv... modtager på nuværende tidspuknt lidt over kr 3000 og min forsikring udløber snart ... og ja .. jeg magter ikke deres dorvredning, når jeg nu har kæmpet så hårdt for at vende tilbage... og nu skal jeg kastes videre... nok er nok...
Jeg har vværet i det her snart 4 år tror jeg...

Vil du raskmelde dig?

Vi er nemlig kun mennesker...ligesom sagebehandlere er..

Enig!

Men jeg vil og kan ikke acceptere at de skriver halvt... og den ene ikke ved hva den anden laver..

så står jeg af toget...netop af respekt for det jeg har opnået positivt via stressbeh. osv. og ja ...så er der en mere i gadebilledet...

men tak for råd mht dukh. vil forsøge at kontakte dem.. for står stadig uden at vide hvem jeg kan tale med fremadrettet. nu da sagsbeh.ikke gad mig mere...

Der kommer en ny sagsbehandler! Men husk skriftlig kontakt! Og husk bisidder med ved alle møder!

og ved det her jeg har modtaget da har jeg ikke fået navn på en jeg kan tale med fremover..dvs jeg skal blot vente endnu engang.. på hav ??? at de mdr.er gået, så de kan sende mig i terapi??

Er det et game for dem... for jeg er skak mat = træt, skuffet og målløs..
så meget er jeg da kommet til mig selv... at jeg kan se ot der er noget galt i det her forløb..

Og som den alvorligt strssramte jeg var.. da har jeg stor repekt for at skulle passe bedst muligt på mig selv fremover... og kan mærke at jeg ikke magter mere af den her slags...Som I andre der er kørt træt..der når man til et punkt, hvor man er strandet... og bare ikke kan mere..

Ro er det bedste fremover..og ja langt væk fra dem..Groft sat op

Ja - væk fra felt med stress - det giver ro, der kan læge - Betina Post, formand for socialrådgiverne, siger at stressramte skal have ro og ikke presses ved møder og aktivering, det er som allergi for dem! Mon ikke du godt kan formulere noget om denne sammenhæng - sammen med egen læge i et brev til teamleder?

Tro på dig selv; tro på, du forstår sammenhænge; tro på du mærker hjælp, du behøver; tro på, du er velformuleret! Og brug, at du forstår sammenhænge og er velformuleret!

Find evt. opbakning til din egen oplevelse af behov for ro i Nadja Prætorius' teori om "Stress det moderne traume" i følgende links:

http://infolink2003.elbo.dk/PsyNyt/D.../doc/15021.pdf

http://www.folkeskolen.dk/ObjectShow...ObjectId=46271

http://www.liv-i-balance.dk/stressbog_kronik.htm

http://www.dr.dk/DR2/2sektion/2007/09/07114954.htm


Hvis det er alternativet... at jeg skal sidde i uvished..trods det at jeg har nævnt jeg har brug for tryghed ?? samt at jeg nu skal ha en diagnose på mig ud fra et lægebesøg, hvor han bla.nedgjorde mit virksomhedspraktik... "sagde, det da ikke arbejde " ... så var starten vist lagt på et besøg, som skulle ha heddet udredning!!!

Det er muligt at bede om en second opinion lægelig vurdering hos en forstående speciallæge på samme felt - gennem egen læge!

Har modsagt denne udredning i et brev til centeret... årsagen kender de bla. og nu sidder jeg tilbage i en slags venteposition...

Sørg også gerne for præcis speciallægefaglig opbakning - ved second opinion speciallægefaglig udredning, som du og egen læge selv indhenter til kommunen i din sag!
Og held og lykke med kontakt med DUKH!

Sidst redigeret af Katharina; 06-12-2010 kl. 11:09.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2010, 01:02   #8
tusindblomst
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-11 2010
Indlæg: 31
Blog Indlæg: 3
Styrke: 14
tusindblomst er ny på vejen
Tusinde tak katarina..

Det er virklig prisværdigt af dig.. meget mere end du ved..
Jeg er skak -mat pt. kan simpelthen ikke rumme mer.. og har dog været så heldig.. forleden at tale med en empatisk sagsbeh. En jubiii oplevelse ..endelig ..

men ved du hvad.. Mine sidste ressouceer blev brugt til at skrive et langt brev..efter den beh.af sagsbeh. brevet kom til teamchef..

jeg har i al min desperation.. skrevet et indlæg herinde..før jeg læste dit svar... Min sag må stoppe.... jeg har mit helbred for kært..

har gået i en uvurderlig stressbeh. hos nogen som ved hvad stress er.. og har lært så meget at jeg kan mærke, det går den forkerte vej, hvis jeg skal kastes mere rundt..

Træt af fejl i min sag, træt af at min sag burde ha været afklaret forlængst da jeg ahr været i prøvning... først blev jeg udliciteret..så sad jeg og skulle næsten fortælle hele min livshistorie... for at man ku søge en fremadrettet aktivitet... det blev foreslået...men ventede næsten et år (tror jeg) før der kom svar... ejg blev i mltiden mere indadvendt.. fik det mere skidt.. ja, og så lykkedes det mig at komme videre... skrev blot under... for at få hjælp..

Har kæmpet som en gal.. Nu vil jeg ha fred og ro.. Og vil efterfølgende når jeg er kommet ovenpå..rette op på de ting der står i min sag...

jeg kan ikke ha det .. Og kan mærke at man ikke får fremgang.. ,men får tilbagegang..ved at være end el af det her system..

Min sidste værdighed..den skal jeg beholde... min stress dukker op til tider..Også nu her mens jeg skriver..da burde jeg for længst ha lagt mig.. men jeg vil kæmpe til det sidste... Og med tiden hjælpe andre..som måske kan havne i tilsvarende situation..
kan mærke at det de byder en (mig) har gjort at jeg ryger tilbage..det er nemlig at overskride mine grænser.. Og jeg har skrevet det til dem.. jeg kan ikke det de byder en.. det er ikke iorden

Efter at ha læst herinde.. er jeg blevet så meget forarget..så meget klogere.. og opver at mange kæmper...også for at bevare deres værdighed..det er ikke fair... at... når man er nede at kysse jorden... så skal man lige kysse den en gang til ... jeg har ikke råd til mennskeligt at få tilbagefald... Jeg vil ha succesoplevelser..har gjort så meget for at opnå det ..Og er sku ked af at sku være afhængig af systemet for at kunne forsørges ..

Skal man så oveni også acceptere at man blir kastebold..Eller at man møder ubehagelig sagsbeh. når man selv møder dem pænt...

Jeg har ikke engang overskud til at ringe til DUKH ...desværre.. emn igen..tak for dine venlige råd.. og fordi du gav dig tiden til at svare /skrive osv..

Godnat herfra

Man beder jo ikke om hjælp for sjov .. og der må være grænser...
tusindblomst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2010, 13:22   #9
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
du burde have taget kontakt til DUKH.

for du har virkelig brug for dem. så få taget dig en morfar. og få sat dig et mål af gangen." bl.a at du ringer til dem i dag." for for hver gang du har løst de mål vil du langsomt føle en sejer..

jeg har selv stress. og har stadig min fagforening bag mig som hjælper med alt. på tros af at jeg har fået FP.

jeg blev bl.a. kontaktet i dag da jeg ikke selv havde givet lyd tilbage på et brev fra A-kassen...

det som kan stresse mig mest er ordet SKAL.. så derfor bruger jeg ikke det mere. og det er rigligt til at jeg bliver bremset i mine opgaver..

men når man har stress har man en masse rod i hovedet. og det bliver ikke mindre ved at udskyde det.

man bliver også handlings lammet. og derfor skal vi have nogen at støtte os til.

så ved at lave et mål af gangen som skal løses, vil vi langsomt komme tilbage til den normale rytme..

og kan give dig et fif. jeg bruger mit køleskab kun til mål som skal nås. og nogen er med rød streg som er for seneste dato.. så jeg har rimelig styr på det nu..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2010, 14:06   #10
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Hej tusindblomst!

Jeg er meget enig i maja-bells overvejelser!

maja-bell udtrykker sig med overblik og viden og klarhed, som er rigtig god!

Citat:
Oprindeligt indsendt af tusindblomst Se meddelelser
Jeg er skak -mat pt. kan simpelthen ikke rumme mer.. og har dog været så heldig.. forleden at tale med en empatisk sagsbeh. En jubiii oplevelse ..endelig ..OK!

men ved du hvad.. Mine sidste ressouceer blev brugt til at skrive et langt brev..efter den beh.af sagsbeh. brevet kom til teamchef..Men - OK at handle!

jeg har i al min desperation.. skrevet et indlæg herinde..før jeg læste dit svar... Min sag må stoppe.... jeg har mit helbred for kært..Ja!


har gået i en uvurderlig stressbeh. hos nogen som ved hvad stress er.. og har lært så meget at jeg kan mærke, det går den forkerte vej, hvis jeg skal kastes mere rundt..Ja - mærk, hvad der er godt for helbred! Og søg mere af det!

Træt af fejl i min sag, træt af at min sag burde ha været afklaret forlængst da jeg ahr været i prøvning... først blev jeg udliciteret..så sad jeg og skulle næsten fortælle hele min livshistorie... for at man ku søge en fremadrettet aktivitet... det blev foreslået...men ventede næsten et år (tror jeg) før der kom svar... ejg blev i mltiden mere indadvendt.. fik det mere skidt.. ja, og så lykkedes det mig at komme videre... skrev blot under... for at få hjælp..OK!

Har kæmpet som en gal.. Nu vil jeg ha fred og ro.. Og vil efterfølgende når jeg er kommet ovenpå..rette op på de ting der står i min sag...OK!

jeg kan ikke ha det .. Og kan mærke at man ikke får fremgang.. ,men får tilbagegang..ved at være en del af det her system..Det er vigtigt at kende loves menneskelige logik - og holde fast i den menneskelige logik i love!

Min sidste værdighed..den skal jeg beholde... min stress dukker op til tider..Også nu her mens jeg skriver..

Stress er tegn på fremmedgørende vilkår i ens liv - et varsel om at stoppe op og mærke efter om man kommer til stede i sit liv medreflekterende - eller ikke.

da burde jeg for længst ha lagt mig..Ja - tid til tillid og hvile og ro!

men jeg vil kæmpe til det sidste... Jeg vil ikke kæmpe med manipulerende ævl - det har jeg mit liv for kært til! Her vil jeg holde på min energi

Og med tiden hjælpe andre..som måske kan havne i tilsvarende situation..Ja - vi kan alle støtte hinanden over for manipulerende ævl!

kan mærke at det de byder en (mig) har gjort at jeg ryger tilbage..det er nemlig at overskride mine grænser.. Og jeg har skrevet det til dem.. jeg kan ikke det de byder en.. det er ikke i orden Du mærker dine grænser og fortæller om grænser! Det er vigtigt!

Efter at ha læst herinde.. er jeg blevet så meget forarget..så meget klogere.. og opver at mange kæmper...også for at bevare deres værdighed..det er ikke fair... at... når man er nede at kysse jorden... så skal man lige kysse den en gang til ... jeg har ikke råd til mennskeligt at få tilbagefald...Nej!

Jeg vil ha succesoplevelser..Ja!

har gjort så meget for at opnå det ..Opsøg mennesker, steder, aktiviteter, som er gode for dit helbred/din selvudfoldelse/din glæde.

Og er sku ked af at sku være afhængig af systemet for at kunne forsørges..Du ønsker støtte med værdighed!

Skal man så oveni også acceptere at man blir kastebold..Eller at man møder ubehagelig sagsbeh. når man selv møder dem pænt...Det er en svær situation at behøve hjælp. Så hav bisidder med som vidne på niveau, form og indhold i dialog begge veje.

Jeg har ikke engang overskud til at ringe til DUKH ...OK!

Man beder jo ikke om hjælp for sjov ..

Næ - kun ved behov!

og der må være grænser...Du fortæller om en forstående jobkonsulent - og også om en empatisk sagsbehandler - opsøg dem igen.

Og hold op med at slås alene med alle dem, du ikke kan ændre - her er du nødt til at have bisidder med - det er et vilkår for de fleste!

Hvorfor vil du kunne det umulige?

Hvem har fortalt dig, du skal kunne kæmpe umulige kampe alene, for at være succesfuld?

Måske er succes - at mærke sig selv - og finde en mulig vej, hvor man samtidig passer på selvrespekt, humør, anstændighed, værdighed, helbred... midt i tilsyneladende vildnis.

Du kan mærke, hvad der er godt for dig - opsøg det - fortæl behov og ønsker - et skridt ad gangen - hvis svært i en sammenhæng - så opsøg en anden sammenhæng med en kultur, der bedre svarer til den du er osv.

Det er vel det, som stressterapi handler om?

Kan du evt. proaktivt skriftligt ønske stressterapi eller kursus i stresshåndtering i kommunalt regi -evt. netop stressbehandling, som du selv opsøgte og var glad for - så skal kommunen give evt. tilsagn - eller ved afslag begrunde veldokumenteret!
mvh Katharina

Sidst redigeret af Katharina; 08-12-2010 kl. 14:35.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nogen som ved noget om dette? LS1980 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 257 24-01-2013 01:11
er der nogen ved noget om løn nono222 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 01-11-2011 10:07
Nogen som ved noget om patientforsikringen Anette71 Alt det andet 4 26-02-2011 02:16
er der nogen der ved noget om det her??? hutti Dit og Dat 9 10-07-2009 13:32
er der nogen der ved noget om rejsefonden buster Alt det andet 10 31-08-2008 12:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension