K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-11-2010, 08:25   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Jobkonsulenter ender selv i køen af ledige

"NEDSKÆRINGER En del af de ansatte i kommuner og jobfirmaer, som i dag vejleder arbejdsløse, havner snart selv i køen på jobcentret. Det sker som følge af, at regeringen vil spare omkring en milliard kroner på aktiveringen af ledige i 2011.

Det viser en rundspørge til cheferne for landets 91 jobcentre, som Ugebrevet A4 har foretaget. Her siger hver femte – 10 ud af de 46 chefer, der har svaret – at der skal være færre ansatte i jobcentret som direkte følge af reformen af aktiverings-indsatsen."

http://www.ugebreveta4.dk/da/2010/20...af_ledige.aspx

Jobcentrene sender i dag tusindvis af ledige videre til private jobfirmaer, og de firmaer bliver hårdt ramt af aktiveringsreformen. Jobcenterchef Ole Andersen fra Randers siger:

»Vi har skyndt os at opsige alle kontrakter med private aktører, for fremover får vi rigeligt at gøre med at få økonomien til at hænge sammen bare inden for det, som kommunen selv skal tage sig af.«

Randers Jobcenter er langt fra det eneste, som har hevet i håndbremsen. Mange andre jobcentre har opsagt deres kontrakter med jobfirmaer, som derfor nu fyrer jobkonsulenter. Nogle i branchen taler direkte om et blodbad hos de private aktører.

Hm, tja, at de fyrer de private aktører på markedet har jeg det sådan set fint med!
Så slipper borgerne forhåbentlig for de værste af slagsen, så som at bygge med spaghetti og skumfiduser og hva har vi her!

Og ja, arbejdsløshed og sygdom rammer alle -det er ikke kun en "doven" del af befolkningen!

Lad os håbe at dette kan sætte skub i en positiv udvikling, når nu det ikke længere kun rammer naboen!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2010, 12:29   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Af de 15 år jeg var i systemets vold var de sidste 2 år klart de bedste, det var i de 2 år jeg blev behandlet som et menneske og det var i de 2 år jeg var tilknyttet anden aktør.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2010, 08:23   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
vovse, det er jo bare rigtig dejligt at du har oplevet en fair og god behandling af anden aktør -sådan burde det jo være for alle

Måske det kun er mig der har denne aversion mod konsulenter men har uendelig svært ved at se og forstå at nogen mennesker skal tjene på andres ulykke!

-men sådan er jeg og jeg har det også sådan at er det en læge jeg har brug for, ja, så er det også en sådan jeg tager til, ikke en slagter

Har det generelt uendelig svært ved denne tingenes tilstand i DK, af overfladiskhed, falden på halen og hva har vi her -meeeen det har jeg vist mere end en gang givet udtryk for
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2010, 12:40   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
Har det generelt uendelig svært ved denne tingenes tilstand i DK, af overfladiskhed, falden på halen og hva har vi her -meeeen det har jeg vist mere end en gang givet udtryk for
Fuldstændig enig.
Det burde jo slet ikke være nødvendigt med andre aktører.

Jeg vil lige pointere (så'n for en sikkerheds skyld) at jeg falder ikke på halen for ret meget, men havde en super oplevelse med konsulenten hos anden aktør.
Han gjorde en forskel i mit liv.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ledige bagerst i køen til behandling Risa Politik og Samfund 12 25-11-2012 10:37
ADHD-børn må snyde i køen phhmw Politik og Samfund 52 25-08-2012 00:34
spring køen over RichardSørense Skal kommuner ikke overholde loven? 1 24-02-2012 00:29
Køen af ledige uden fleksjob vokser Hejdien Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 01-07-2010 00:10
Hvor længe kan man være nr. 1 i køen på JC. Enteneller Alt det andet 6 14-06-2010 13:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension