K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-06-2007, 00:43   #1
Doth
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-04 2007
Indlæg: 3
Styrke: 0
Doth er ny på vejen
Samtykkeerklæring

Hej alle på k10
Jeg har fulgt med på siden i et stykke tid, og jeg må lige rose jer for jeres hjælpsomhed.

Jeg skal spare jer for mit lange forløb. Men jeg kontaktede i marts måned kommunen med henblik på en afklaring af en evt. førtidspension.

Mit spørgsmål lyder som følger:
Hvis jeg ikke har udfyldt en samtykkeerklæring til kommunen, kan de da anvende indhentet materiale til sagsbehandlingen?

Jeg har spurgt sagsbehandleren om ikke det er nødvendigt, men hun siger at hun kan indhente de oplysninger hun vil, ved at sætte kryds et andet sted (hvad det så betyder).

Med venlig hilsen
Doth
Doth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2007, 06:59   #2
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
RE: Samtykkeerklæring

Hmm, jeg må blive dig svar skyldig, men jeg har nu altid skullet udfylde en samtykkererklæring, inden de indhentede oplysninger om mig. Senest i sidste uge i forbindelse med, at jeg skal revurderes, hvor hun gerne ville have en status fra min egen læge.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2007, 12:35   #3
jpu1238
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2006
Indlæg: 25
Styrke: 18
jpu1238 er ny på vejen
RE: Samtykkeerklæring

Hej Doth.
Socialministeriet har lavet en vejledning til kommunerne(vejledning om metode til god sagsbehandling på førtidspensionsområdet), i den står bl.a."Indhentelse af relevante oplysninger i sagen skal altid ske med samtykke fra borgeren."
"Det er vigtigt at huske, at det ikke er tilladt at sende oplysninger om en borger til 3. person, uden at der er indhentet tilladelse fra borgeren, jf. også afsnit 8.7.2. om videregivelse af oplysninger." Dvs at de IKKE kan involvere et reva center, en læge eller lign,UDEn dit samtykke
"8.7.2 Samtykkerklæring

I forbindelse med førtidspensionssager bør forvaltningen have borgerens samtykke til to forskellige typer udveksling af oplysninger:

· Indhentning af oplysninger.

· Videregivelse af oplysninger."
Så umiddelbart som jeg læser det så skal de have en samtykkeerklæring, men du kan læse hele vejledningen her..

http://www.social.dk/lovgivning/Forskrifter_i_fuld_tekst/Vejledninger/VEJ_137_21062000.html


God læselyst
jpu1238 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2007, 13:14   #4
Admin Pluto
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Samtykkeerklæring

jpu1238

Du kan gøre dit link klikbart ved at markere det, der skal være linket, og bagefter aktivere det ved at bruge "url".

Jeg har gjort linket aktivt for dig.

http://www.social.dk/lovgivning/Fors..._21062000.html

admin pluto
  Besvar med citat
Gammel 19-06-2007, 22:36   #5
Doth
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-04 2007
Indlæg: 3
Styrke: 0
Doth er ny på vejen
RE: Samtykkeerklæring

Tak for svar. Har kigget på nedenstående link.
http://sm.social.dk/retssikkerhed/Re...lysninger.html
Doth er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
tilbagekaldelse af samtykkeerklæring Teletrold Alt det andet 11 06-01-2012 13:51
Samtykkeerklæring AIDA Din historie 1 05-02-2007 16:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension