K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-08-2012, 18:05   #61
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Så er både kvaje-fejl og grammatik-fejl rettet (kun i det dokument jeg har lavet, ikke her på K10). Tak for hjælpen.

Hmmm, jeg mener bare bestemt, at der er en § om, at en borger ikke må sendes ud i noget, som medfører varig forværring.

Nå, men pyt med det, eftersom det er dokumenteret, at renehdal går psykisk ned, med efterfølgende indlæggelse, hvis han gør som kommunen siger (altså giver den en skalle for at klare kommunens krav) og det er dokumenteret, at der ikke findes behandlingsmuligheder, som kan forbedre hans funktions- eller arbejdsevne og, at div. læger er enige om, at tilstanden er stationær (d.v.s. det er ikke nok med fred og ro i en periode), så mener jeg ikke, at der kan være så meget at komme efter.


Renehdal, hvis kommunen fastholder deres afslag, så skal de sende din anke videre til beskæftigelsesankenævnet, som så skal se på den.
Hvis den når dertil, så skriv det endeligt herinde, for så skal du bede om aktindsigt hos beskæftigelsesankenævnet, for at tjekke om kommunen har sendt alt relevant med.

Men det skal vi nok hjælpe dig med hvis det kommer dertil.

Jeg sender dig en mail i aften, med anken i et vedhæftet dokument, så kan du printe den ud og aflevere den på kommunen.

Hvis du husker, at få en kvittering på, at de har modtaget den (dette er meget vigtigt), så mener jeg ikke, at det er nødvendigt, at sende den i en mail også.

Og så må du ellers bare prøve om du kan slappe lidt af, for når først anken er afleveret, så kan du ikke gøre ret meget andet end at vente.
Det er så fedt med den hjælp jeg har fået herinde fra, alle har været en hjælp og nu som du siger: vente og se hvad der sker.

Det vil jeg gøre og så vender jeg tilbage, det lover jeg.
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2012, 18:09   #62
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Men tjek lige om der er noget fra mit indlæg #60 der skal med i anken. Det gælder jo om at gå med livrem og seler ved sådan en anke....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2012, 18:09   #63
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Hvis man aflevere den personligt på kommunen så kan man evt printe 2 kopier ud hvor de så kan kvittere på den ene med underskrift og dato...

Det er ikke alle kommuner der selv vil lave en ekstra kopi hvor de kan kvittere på...

Men er ellers helt enig i at det er ret vigtigt at du får en kvittering på hvornår du har afleveret den så du har din dokumentation i orden...og de ikke bare kan afvise din klage..
Hej

Jeg har tænk om pension´s teamet overhovedet har fået mine lægepapirer, virker det ikke sådan?

Min sagsbehandler er den største nar der kan gå på to ben, jeg har haft mange, men han overgår dem alle.
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2012, 18:36   #64
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg er ret sikker på at de har fået dem....men om de så har læst dem og kun regner med den rodede ressourceprofil....det er jo ikke til at sige...

Men det er sjældent set at de overser så klare og tydelige lægepapirer....jeg tror ikke at jeg har set det før...

Så det bliver spændende at se hvad beskæftigelsesankenævnet siger til klagen...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2012, 18:59   #65
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Derfor bør man kræve aktindsigt når ens sag havner ved pensions nævnet.

Jeg er igang med indstilling nr. 2 iht. §18 og min sagsbehandler i en special indsats skriver bl.a i forbindelse med min nylige arb.pr.rap. som jeg gerne vil have med videre:

"Næste gang din sag skal for Pensionsnævn skal Jobcentret vedlægge alle relevante akter som bilag, og derfor også afslutningsrapporten fra arbejdsprøvningen."

Man kan så tænke, hvad kravet egentligt er til de dokumenter, hvis ikke alt fremgår af rp.!?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2012, 20:49   #66
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Dejligt med teamwork - måske kan dette flettes med ind...

§ 24. Kommunalbestyrelsen skal behandle en ansøgning om førtidspension i forhold til alle de muligheder, der findes for at yde hjælp efter den sociale lovgivning.

Stk. 2. Behandlingen af en sag om førtidspension kan først påbegyndes på det tidspunkt, hvor det konstateres, at alle aktiverings-, revaliderings- og behandlingsmæssige samt andre foranstaltninger har været afprøvet, jf. § 15, stk. 2. Dette gælder dog ikke i de tilfælde, hvor det vurderes, jf. stk. 1, at erhvervsevnen er ubetydelig og ikke kan forbedres efter de nævnte foranstaltninger i 1. pkt.

Det står under kap. 3. i førtidspensionsloven.

Formålsløs afprøvning af arbejdsevnen
I visse særlige tilfælde kan førtidspensionssagen begynde uden, at de relevante muligheder for at forbedre arbejdsevnen har været afprøvet i praksis. Det drejer sig om situationer, hvor en praktisk afprøvning af arbejdsevnen med henblik på forbedring vil være åbenbar formålsløs eller endog vil kunne indebære risiko for forværring af personens tilstand

http://www.sm.dk/Temaer/sociale-omra...r/default.aspx
Jeg kan se fornuften i, at tilføje den sidste, den med "Formålsløs afprøvning af arbejdsevnen", måske er jeg bare "gået lidt død", siden jeg ikke kan se formålet med de andre.

Og egentlig står det i pensionslovens §18:
"§ 18. Kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om, at sagen overgår til behandling efter reglerne om førtidspension, når det er dokumenteret eller det på grund af særlige forhold er helt åbenbart, at pågældendes arbejdsevne ikke kan forbedres ved aktiverings-, revaliderings- og behandlingsmæssige samt andre foranstaltninge"
Min markering.

Det sidste har jeg nu tilføjet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2012, 21:27   #67
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Thumbs up

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg kan se fornuften i, at tilføje den sidste, den med "Formålsløs afprøvning af arbejdsevnen", måske er jeg bare "gået lidt død", siden jeg ikke kan se formålet med de andre.

Og egentlig står det i pensionslovens §18:
"§ 18. Kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om, at sagen overgår til behandling efter reglerne om førtidspension, når det er dokumenteret eller det på grund af særlige forhold er helt åbenbart, at pågældendes arbejdsevne ikke kan forbedres ved aktiverings-, revaliderings- og behandlingsmæssige samt andre foranstaltninge"
Min markering.

Det sidste har jeg nu tilføjet.
Vi tager den herfra, nu skal du have lov til at tage den lidt med ro du har gjort et kæmpe arbejde for mig, det værdsætter jeg meget.

Ser frem til at få den på mail.
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2012, 22:55   #68
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg kan se fornuften i, at tilføje den sidste, den med "Formålsløs afprøvning af arbejdsevnen", måske er jeg bare "gået lidt død", siden jeg ikke kan se formålet med de andre.

Og egentlig står det i pensionslovens §18:
"§ 18. Kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om, at sagen overgår til behandling efter reglerne om førtidspension, når det er dokumenteret eller det på grund af særlige forhold er helt åbenbart, at pågældendes arbejdsevne ikke kan forbedres ved aktiverings-, revaliderings- og behandlingsmæssige samt andre foranstaltninge"
Min markering.

Det sidste har jeg nu tilføjet.
Jamen de er nøjagtig ens de to, de er bare formuleret på hver sin måde

Jeg svarede bare på Renes spørgsmål om, om der var nogen der kunne henvise til loven....(tråd #52)

Sidst redigeret af Ninja; 26-08-2012 kl. 22:59.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2012, 06:56   #69
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jamen de er nøjagtig ens de to, de er bare formuleret på hver sin måde

Jeg svarede bare på Renes spørgsmål om, om der var nogen der kunne henvise til loven....(tråd #52)
Jamen så er der jo ingen ko på isen.

Så kan jeg jo godt sende den til renehdal.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2012, 09:44   #70
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeps, det kan du roligt gøre, den er blevet super god synes jeg!!

Glæder mig sådan til at høre hvad det ender med
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
ankesag muren65 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 25-01-2012 08:50
svar fra statsforvaltningen ang ankesag,ftp. Leduce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 03-01-2011 19:25
Midt i en ankesag Carmen Spørgsmål ang fleksjob 17 20-09-2010 14:11
Ankesag - Advokat? Eller? Element Spørgsmål ang fleksjob 3 16-11-2009 11:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension