K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-07-2013, 18:22   #331
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
[QUOTE=renehdal;277952]
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser

Tak for kommentarerne!

Den er vist til advokaten, men jeg ved ikke om hun har taget den til sig? Som hun skriver så er det op til den dommer om jeg skal i arbejdsprøvning eller om der er dokumentation nok.
Jo, men spørgsmålet må jo være, om en kommune må sende en borger ud i noget, som vil forværre borgerens helbred.

Og af linket fremgår det, at beskæftigelsesministeren har udtalt, at:
"Det er imidlertid også sådan, at de tilbud, kommunen giver borgeren for at afklare og eventuelt udvikle borgerens arbejdsevne, naturligvis ikke må forværre borgerens helbred. "

Så jeg synes du skal spørge advokaten, om ikke det vil være relevant, at vedlægge det som bilag.
Advokater er jo også kun mennesker, så der kan jo være tale om en "smutter".
Du kan jo evt. sige til advokaten, at det er mig, der spørger.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2013, 18:24   #332
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hvilket link? Noget i advokatens pdf. har ikk læst det hele.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2013, 19:25   #333
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
[QUOTE=Vovse;277954]
Citat:
Oprindeligt indsendt af renehdal Se meddelelser

Jo, men spørgsmålet må jo være, om en kommune må sende en borger ud i noget, som vil forværre borgerens helbred.

Og af linket fremgår det, at beskæftigelsesministeren har udtalt, at:
"Det er imidlertid også sådan, at de tilbud, kommunen giver borgeren for at afklare og eventuelt udvikle borgerens arbejdsevne, naturligvis ikke må forværre borgerens helbred. "

Så jeg synes du skal spørge advokaten, om ikke det vil være relevant, at vedlægge det som bilag.
Advokater er jo også kun mennesker, så der kan jo være tale om en "smutter".
Du kan jo evt. sige til advokaten, at det er mig, der spørger.


Jeg har sendt det til advokaten og spurgt om hun vil lægge det med som bilag ved stævningen!

Men hun er gået på ferie ØV ØV ØV og først efter hendes ferie vil hun søge fri proces, i guder der kommer til at gå tid med det

Og jeg som bare ikke har ro i bagdelen til at sidde stille, gid jeg kunne læse en bog!!!

Jeg er vist blevet visiteret en støtteperson som skal komme 2 gange om uge og snakke med mig, håber han/hun er "værd" at snakke med, der er alligevel noget at snakke om
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2013, 22:38   #334
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hvilket link? Noget i advokatens pdf. har ikk læst det hele.
Linket i #328.

Citat:
Oprindeligt indsendt af renehdal Se meddelelser
Jeg er vist blevet visiteret en støtteperson som skal komme 2 gange om uge og snakke med mig, håber han/hun er "værd" at snakke med, der er alligevel noget at snakke om
Jeg håber du får glæde af støttepersonen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2013, 22:55   #335
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af renehdal Se meddelelser

Tak for kommentarerne!

Den er vist til advokaten, men jeg ved ikke om hun har taget den til sig? Som hun skriver så er det op til den dommer om jeg skal i arbejdsprøvning eller om der er dokumentation nok.
Det er da bekymrende du at du ikke har været i arbejdsprøvning.
I forhold til at komme igennem en sag på kommunen og retssystemet der må du være fuldstændig sikker på at det er ganske nøjagtigt beskrevet hvorfor du ikke har det, så dommeren ikke kan blive i tvivl om at det har været det rigtige i dit tilfælde.
Er det ikke nøjagtigt og tilstrækkeligt beskrevet så risikerer du at blive sendt til tælling.

Personligt tror jeg ikke at der er nogen af os der har været i afprøvning, som ikke har oplevet en forværring, også af permanent karakter, men det har gjort den store forskel at det er muligt at måle at der ingen arbejdsevne er.

Der er, trods lovens ord, dannet præcedens for at sende folk ud uanset koncekvenser, den bliver ikke let at klare sig udenom med en retssag.

Sidst redigeret af Nøgne tær; 12-07-2013 kl. 23:05.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2013, 00:06   #336
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af renehdal Se meddelelser
Ja det er jo det...

Jeg håber at kunne få fri proces ellers har jeg ikke andre muligheder???

Og hvad skal der så ske??? Ja det ved man ikke og så længe man ikke ved hvad der skal ske, så køre hjernen rundt, men jeg har tænkt på at hvis det ikke går i orden, så vil jeg rådgive om forsikringer, et job hvor jeg kun skal møde familien og kan arbejde alene og i eget tempo, det bliver så nok fleks eller skånejob..
hvis du mener dette, så forstå jeg ikke helt du ikke kan gennemfører en arbejdsprøvning. min var på en 1.5 time om dagen og den blev afsluttet efter 5 uger.
med en 9 sider lang skrivelse af min arbejdsevne
uden den havde jeg ikke siddet med en pension i dag. var en af de sidste inden reformen
tro mig jeg fik det dårligere i den periode, men har ingen varig skader af det
et super godt sted og et personale som virkelig kunne beskrive ens arbejdsevne

bare lige for at fortælle, en arbejdsprøvning er langt fra et arbejde i den forstand.
samt med den nye reform er der stort set ingen som slipper

husk uden en arbejdsprøving kan ingen vurdere din arbejdsevne
læger kan udelukkende vurdere din funktionsevne.

du får ikke fleksjob uden en arbejdsprøvning det er helt sikkert
skånejob kan du kun få i forbindelse med pension
mener nu det hedder løntilskud i stedet for

Sidst redigeret af MTVRV1; 13-07-2013 kl. 00:09.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2013, 00:36   #337
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu har René været i arbejdsprøvning....som endda endte med en akut indlæggelse....men kommunen mener der skal flere arbejdsprøvninger til....

Flere læger har advaret imod dette....i Rene's sag...incl lægekonsulenten...

Selvfølgelig kan man slippe for en arbejdsprøvning...det har vi set utallige eksempler på...

Men de fleste bliver selvfølgelig sendt i arbejdsprøvning...

Det der med at de fleste får en forværing....tja..det er nok rigtigt....men hele forskellen ligger i om ens læge, speciallæge osv har skrevet at det vil væsentligt forværre ens helbred...

Gør lægen dette...ja så skal de naturligvis ikke sende en i arbejdsprøvning...lige som det svar siger fra ministeren..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2013, 01:18   #338
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg ville umiddelbart under "ANBRINGENDER:" fremhæve at dit helbred vil forværres, under alle formere for ydereligere, afprøvning, , hvilket fremgår af dels lægeerklæring, dels din indlæggelse.

Dette er også et varigt situation, hvorfor du aldring vil blive istand til at få en egentlig afklaring af din restarbejdsevne, da du aldring vil kunne fungere på sigt under disse forhold.

Der er ud fra dine lægedokumenter heller ikke indikation for at du kan optrænes eller lign. for forbedring af din restarbejdsevne.

Derimod kan der laves en funktionsbeskrivelse i hjemmet, men denne vil nok aldrig blive retvisende.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2013, 08:35   #339
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Nu har René været i arbejdsprøvning....som endda endte med en akut indlæggelse....men kommunen mener der skal flere arbejdsprøvninger til....

Flere læger har advaret imod dette....i Rene's sag...incl lægekonsulenten...

Selvfølgelig kan man slippe for en arbejdsprøvning...det har vi set utallige eksempler på...

Men de fleste bliver selvfølgelig sendt i arbejdsprøvning...

Det der med at de fleste får en forværing....tja..det er nok rigtigt....men hele forskellen ligger i om ens læge, speciallæge osv har skrevet at det vil væsentligt forværre ens helbred...

Gør lægen dette...ja så skal de naturligvis ikke sende en i arbejdsprøvning...lige som det svar siger fra ministeren..


Det er helt korrekt hvad du skriver, jeg har været mange ting igennem og alt uden held, jeg drømmer måske bare når jeg skriver at jeg måske kan sidde hjemme og arbejde med forsikringer, men lad os nu se hvad det hele falder ud med.

Min advokat havde jo en anden klient der minder lidt om min og der skrev hun:

Kommunen gav hende afslag på pension, da de mente hun skulle igennem yderlige arbejdsprøvning, imens vi mente, at den hun allerede havde været igennem var tilstrækkelig.

Forskellen i forhold til din sag er, at du ikke har været igennem en arbejdsprøvning - så spørgsmålet er, om en dommer på baggrund af de øvrige oplysninger i din sag vil anse det for dokumenteret, at din arbejdsevne er tilstrækkeligt nedsat til at opfylde betingelserne for tilkendelse af førtidspension. Jeg synes vi har noget god dokumentation, men i sidste ende handler det jo om, hvordan dommeren vægter det.

Jeg kan godt se, at du har prøvet rigtig meget - problemet er, at der ikke er et nyere gennemført arbejdsprøvningsforløb, der viser, hvor lidt du reelt kan arbejde. Jeg mener dog vi har god dokumentation for, at det ikke giver mening at sende dig i yderligere arbejdsprøvning. Derfor mener jeg også sagen er værd at gå videre med.


Nu skriver hun godt nok at jeg ikke har været i arbejdsprøvning, men jeg har været ude i praktikker, aktivering og på Reva osv. osv uden egentlig at kunne gennemføre noget helt.

Men det er jo dommeren som skal tage en beslutning.

Sidst redigeret af LM Fyn; 13-07-2013 kl. 08:37.
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2013, 10:23   #340
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Personligt tror jeg ikke at der er nogen af os der har været i afprøvning, som ikke har oplevet en forværring, også af permanent karakter, men det har gjort den store forskel at det er muligt at måle at der ingen arbejdsevne er.
Du har de helt ret, men hvis nu, at forværringen er af psykisk karakter, og så omfattende, at den, med stor sandsynlighed, medfører, at borgeren begår selvmord, så er det sådan set ligegyldigt, om arbejdsevnen kan måles eller ej.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
ankesag muren65 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 25-01-2012 08:50
svar fra statsforvaltningen ang ankesag,ftp. Leduce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 03-01-2011 19:25
Midt i en ankesag Carmen Spørgsmål ang fleksjob 17 20-09-2010 14:11
Ankesag - Advokat? Eller? Element Spørgsmål ang fleksjob 3 16-11-2009 11:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension