K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-05-2013, 00:30   #291
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Yes....Spread the word.....Spred ordet...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2013, 08:41   #292
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Yes....Spread the word.....Spred ordet...


Når det så er sagt, så skriver Krifa denne mail da jeg sender hende denne fil:

"Hej Rene.

Tak for din mail.

Ankestyrelsen er bekendt med det du sender, og ligeledes kommunen. Det er en vurdering de skal have for øje når de træffer en afgørelse.


Du ønskes en rigtig god weekend."



Men når det så er sagt, så er det jo et fint stykke papir der indikerer at man har lidt styr på hvad der sker eller?
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2013, 09:38   #293
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Joo de burde vide det...men nogle gange ser det ud til at de lige skal mindes om det igen og igen og igen...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2013, 20:28   #294
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Joo de burde vide det...men nogle gange ser det ud til at de lige skal mindes om det igen og igen og igen...
Ja, de opfører jeg jo som om, at de ikke ved det.

For ellers havde renehdal dælme da aldrig får afslag på fp af kommunen.

Så renehdal, du skal hverken føle dig dum eller noget, du har ikke gjort noget forkert.

Hvis du ikke allerede har sendt den til Ankestyrelsen, så bør du gøre det, hurtigst muligt.

De har godt af at vide, at du ved, at de bør vide det, som står i filen. Hmmm, lyder sikkert indviklet, men jeg håber du forstår.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2013, 11:47   #295
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Så er der kommet afgørelse fra Ankestyrelsen:


Vi kan ikke behandle sagen, da den ikke har principiel eller generel
betydning.

Det betyder, at afgørelsen fra Beskæftigelsesankenævnet i
Statsforvaltningen Syddanmark stadig gælder.

Afgørelsen i din sag afhænger af en konkret vurdering af, om det er
dokumenteret, at din arbejdsevne er varigt nedsat i et sådant omfang, at
du ikke vil være i stand til at blive selvforsørgende ved indtægtsgivende
arbejde, herunder fleksjob.
Der er således tale om en afvejning af helt konkrete faktiske forhold i din
sag, og der er ikke i øvrigt tvivl om anvendelsen af reglerne på området.
Sagen har en så konkret karakter, at kommuner og nævn ikke vil kunne
bruge vores afgørelse som vejledning ved deres fremtidige behandling af
lignende sager.



Vicky har hjulpet dig med at klage over nævnets afgørelse. Hun har oplyst,
at det er tilstrækkeligt dokumenteret, at din psykiske tilstand bliver
forværret, når der bliver stillet krav til dig. Du har behov for ro og
stabilitet.

Oplysningerne medfører ikke, at vi kan behandle sagen. En afgørelse i
din sag beror som nævnt på en helt konkret vurdering. Der er ikke nye
principielle eller generelle spørgsmål i din sag.

I forbindelse med Ankestyrelsens pligt til at vejlede kommuner om
førtidspension, har vi for nyligt gennemført en undersøgelse af
kommunernes praksis med hensyn til førtidspension til personer med
psykiske vanskeligheder.


Så er der kom domstolen, eller?
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2013, 14:11   #296
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvad betyder det konkret, at man tager sin sag til en domstol??

Er det ikke noget der koster enormt mange penge?? Og kan den i det hele taget vindes??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2013, 16:29   #297
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Det er i al fald den samme sociale lovgivning sagen vil køre på. Ivervej endelig nøje om du vil/kan bruge penge på at gå videre.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2013, 18:22   #298
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Øv Rene´.

Men hvis jeg var dig ville jeg fortsætte afklaring ved kommunen, det har ikke nødvendigvis nøde at betyde at du skal afprøves eller noget. Man vil højst sandsynligt skulle kalde parterne inkl. læger omkring dig, sammen til klinisk vurdering. Hvem ved hvad, måske kan din sag få en hurtig og smertefri afgørelse der.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2013, 19:03   #299
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Øv Rene´.

Men hvis jeg var dig ville jeg fortsætte afklaring ved kommunen, det har ikke nødvendigvis nøde at betyde at du skal afprøves eller noget. Man vil højst sandsynligt skulle kalde parterne inkl. læger omkring dig, sammen til klinisk vurdering. Hvem ved hvad, måske kan din sag få en hurtig og smertefri afgørelse der.


Hej


Jeg skal til et møde i morgen 10.15 hos min sagsbehandler som arbejder i det her rehabiliterings team (stavet ok?) og så må vi se hvad hun vil?

Min advokat er ved at udarbejde en stævning mod Kerteminde kommune, hun mener jeg har en god sag, som alle nu mener

Men jeg spurgte om hun havde vundet sådanne sager og det havde hun.

Men der følger mere i morgen.
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2013, 21:54   #300
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af renehdal Se meddelelser
Hej


Jeg skal til et møde i morgen 10.15 hos min sagsbehandler som arbejder i det her rehabiliterings team (stavet ok?) og så må vi se hvad hun vil?

Min advokat er ved at udarbejde en stævning mod Kerteminde kommune, hun mener jeg har en god sag, som alle nu mener

Men jeg spurgte om hun havde vundet sådanne sager og det havde hun.

Men der følger mere i morgen.
Ja, det er stavet helt korrekt.'

Tag til mødet i morgen, så roligt og fattet som du kan være.

Jeg kan ikke huske, om jeg har skrevet lidt om det tidligere, men hvis kommunen ender med, at vil have dig i en afprøvning, så se, om du kan få din læge (måske en psykiater) til, at hjælpe dig med, at beskrive dine skånebehov.

Og så siger du ja til, at deltage i en afprøvning, som overholder dine skånebehov.

Og så må det være kommunens problem, at finde en afprøvning, som respekterer dine skånebehov.

Det vigtigste er, renehdal, at du bliver herinde, så vi kan råde og vejlede dig alt det vi overhovedet kan.

Så hvis din sb begynder at snakke om afprøvning, så kan du f.eks. sige:
"jamen jeg vil gerne deltage i en arbejdsprøvning, hvis det blive en arbejdsprøvning som respekterer mine skånebehov, så mine sygdomme ikke forværres."

Så har du ikke nægtet noget, og du er samarbejdsvillig.

Når du går fra mødet, så kan du evt. aflevere en begæring om aktindsigt i hvad der er kommet i din sag siden sidst du fik aktindsigt.
Du bør i så fald aflevere den ved skranken, mod kvittering.
På den måde får du at se hvad din sb skriver i din sag efter jeres møde.

Du printer simpelthen denne ud: http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf
Og så skriver du på den: "jeg ønsker aktindsigt i de ting, der er tilkommet i min sag siden sidst jeg fik aktindsigt."

På den måde er det stadig gratis.
De har ret til, at kræve betaling for papirer, som man allerede har fået udleveret tidligere.


helenekr her fra K10 slap for arbejdsprøvning, hun blev vurderet ved, at 2 personer fra kommunen kom hjem til hende, hvor de så havde en samtale, eller måske var det 2 samtaler, eller noget i den stil.

Så der er altså mulighed for, at vurdere arbejdsevnen uden det vi normalt forstår ved en arb.prøvning.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.

Sidst redigeret af Vovse; 02-06-2013 kl. 21:57.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
ankesag muren65 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 25-01-2012 08:50
svar fra statsforvaltningen ang ankesag,ftp. Leduce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 03-01-2011 19:25
Midt i en ankesag Carmen Spørgsmål ang fleksjob 17 20-09-2010 14:11
Ankesag - Advokat? Eller? Element Spørgsmål ang fleksjob 3 16-11-2009 11:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension