K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-05-2013, 14:45   #241
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Og det er belønning nok for mig.


Så er sagen sendt til DUKH samt klagen er sendt til "vurdering" hos min advokat, så nu venter jeg spændt på hvad "de forskellige" siger.

Igen, jeg kan ikke være mere taknemmelig end nogen anden, sikke en hjælp, min ressourcer strækker slet ikke så langt.

TAK allesammen
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2013, 21:43   #242
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af renehdal Se meddelelser
Så er sagen sendt til DUKH samt klagen er sendt til "vurdering" hos min advokat, så nu venter jeg spændt på hvad "de forskellige" siger.

Igen, jeg kan ikke være mere taknemmelig end nogen anden, sikke en hjælp, min ressourcer strækker slet ikke så langt.

TAK allesammen
Nogle gange kan jeg få den tanke, om de bevidst tryner dem med færrest ressourcer, netop fordi de ved, at disse mennesker ikke kan forsvare sig.

Jeg har selv haft mine kampe med kommunen, inden jeg fik min fp, og som det så ofte før er set her på K10, så begyndte den først, at køre ordentligt, da jeg (ved at læse på K10) fik sat mig ind i love og regler.

I starten syntes jeg det var møg-hamrende svært, at skrive en ordentlig anke/klage, men efterhånden synes jeg egentlig, at det er sjovt, når bare jeg har overskuddet til det.

Min mor fik afslag på en mini-crosser da den gamle selv-financierede var gået kaput (sådan en 3-hjulet en med batteri), og mente ikke, at der var noget, at komme efter i deres afslag.
Jeg skrev en anke, og så fik min mor sit køretøj, uden at sagen røg til BAN.

Min veninde fik afslag på hjælp til briller (hun var på kh), og både min veninde og hendes voksne datter mente ikke, at der var noget at komme efter i kommunens afslag.
Jeg bad om, at få afslaget at se, og skrev en anke.
Og så fik min veninde sine briller, uden at sagen røg til BAN.

I en anke handler det om, at pille argumenterne for afslag fra hinanden, et efter et, enten ved hjælp af oplysninger i borgerens sag, eller også ved at søge efter fakta på nettet.

F.eks. stod der i min mors afslag, at hun kunne benytte flex-trafik.
Jeg gik så ind på flex-trafik's hjemmeside, og læste mig til, at der var nogle begrænsninger for brug af flex-trafik.

Bl.a. kunne man, så vidt jeg husker, ikke bruge dem til kørsel til læge o.l., og man kunne kun benytte dem 3 gange pr. uge.
Min mor plejede, at bruge sit køretøj når hun skulle til fys-behandling, varmtvands-gymnastik, hold-træning og individuel træning.
Alt sammen ting, som hjælper hende til, at vedligeholde de ting hun kan.

Derudover kommer så kørsel i forb. med besøg hos familie og veninder, og indkøb.

Ergo kan 3 x kørsel ikke dække hendes behov, og hvis hun ikke passer sin træning, så vil hun hurtigt få behov for mere hjælp.

Og jeg fryder mig min r*v i laser hver gang kommunen taber.
Så ka' de lære det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2013, 22:36   #243
Birkes-musen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Birkes-musens avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Lokation: Muse-by
Indlæg: 175
Styrke: 14
Birkes-musen er ny på vejen
Jeg tror det er rigtigt Vovse at kommunen bevidst tryner dem med færrest ressourcer og mindst net-værk.

Så ved de godt at de ikke har nogen til at hjælpe sig med at klage hvis de ikke har et ordenligt netværk og ikke selv magter det
Birkes-musen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2013, 13:48   #244
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Så fik jeg svar fra DUKH, som har misforstået den lidt, men det er jo kun ROS til Vovse

Se engang:

"Hej Rene´

DUKH er en uvildig organisation, og vi må derfor ikke afgøre om du er berettiget til førtidspension eller ej. Vi må heller ikke forholde os til, om du vil få ret eller ej i din klage til Beskæftigelsesankenævnet/Ankestyrelsen.

Jeg synes din advokat har lavet en god klage, hvor oplysningerne i din sag er taget med. Det er herefter op til ankesystemet at afgøre om du har ret til førtidspension eller ej.

Du er velkommen til at kontakte os, hvis Ankestyrelsen tager sagen, og der evt. er brug for yderligere kommentarer. Vi vil da have brug for at du oplyser dit telefonnummer.

Hvis Ankestyrelsen ikke tager sagen, kan du overveje at bede Ombudsmanden se på sagen. Det er Ombudsmanden der afgør om han tager sagen op eller ej. Jeg indsætter link til Ombudsmanden, hvor du kan læse mere om reglerne: http://www.ombudsmanden.dk/klag/
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2013, 06:58   #245
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
renehdal@, jeg kom til at tænke på, at hvis Ankestyrelsen afviser den, eller giver kommunen ret, så skriv det herinde, så vi kan hjælpe dig videre.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2013, 07:37   #246
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
renehdal@, jeg kom til at tænke på, at hvis Ankestyrelsen afviser den, eller giver kommunen ret, så skriv det herinde, så vi kan hjælpe dig videre.


Det skal jeg nok
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2013, 10:59   #247
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Advokatens svar

Hej Allesammen.

Jeg snakkede igår med min advokat, hun mener ikke jeg skal klage over BAN´s afgørelse, hun siger hun kender svaret på deres svar.!?

Derimod vil hun stævne Kerteminde kommune og det kan der godt gå noget tid med, men jeg skulle bare have tålmodighed??? kan man snart have mere tilbage?

Advokaten siger jeg har en god sag, så nu håber jeg da hun har ret!!!!

Jeg vil også søge om erstatning for det "pres" kommunerne har lagt på mig trods utallige af skrivelser fra læger, psykologer og min psykiater, vi må se hvad det ender med.
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2013, 20:16   #248
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af renehdal Se meddelelser
Hej Allesammen.

Jeg snakkede igår med min advokat, hun mener ikke jeg skal klage over BAN´s afgørelse, hun siger hun kender svaret på deres svar.!?

Derimod vil hun stævne Kerteminde kommune og det kan der godt gå noget tid med, men jeg skulle bare have tålmodighed??? kan man snart have mere tilbage?

Advokaten siger jeg har en god sag, så nu håber jeg da hun har ret!!!!

Jeg vil også søge om erstatning for det "pres" kommunerne har lagt på mig trods utallige af skrivelser fra læger, psykologer og min psykiater, vi må se hvad det ender med.
Hmmm, jeg ved s'gi ikke helt hvad jeg skal mene om det.

Man har jo før hørt om advokater, som har lavet fejl, som er kommet klienten til skade.

Hvis det var mig ville jeg nok sende klagen alligevel, simpelthen for en sikkerheds skyld, for ikke, at risikere, at stå med håret i postkassen.

Har du fået noget på skrift fra advokaten, om prisen for hendes arbejde?

Min erfaring med ALTING er, at man selv skal have styr på det hele, for man kan ikke være sikker på, at de andre har det.


For mange år siden overlod jeg en sag til beboerklagenævnet her i byen, og endte med, at måtte have fat i en advokat til at rede trådene ud, fordi gimpen fra beboerklagenævnet ikke havde overholdt klagefristen.

Advokaten var god nok, men da vi sad i retten spurgte dommeren efter et stykke papir med nogle oplysninger, advokaten bladrede sine papirer igennem, uden at finde det.
Til alt held havde jeg selv kopi af alt, og rakte papiret til dommeren.

Se dette indlæg fra Web (#172, s. 18):

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Jeg har desværre ingen tro på at ankestyrelsen tager denne sag op som principiel sag....

Dog er Rene nødt til at klage til dem over den afgørelse fra BAN da man kun kan hive dem i for en domstol og klage evt til ombudsmanden....hvis man har udtømt alle klagemuligheder i det her vanvittige klagesystem...

Det er også derfor der ikke behøves en stor fin klage til ankestyrelsen...for de tager den kun hvis den er principiel eller af generel betydning....og det bestemmer de helt selv om den er....

Men når alle de her klagemuligheder er udtømt...og det er de når og hvis ankestyrelsen er færdig med denne sag...ja så vil man have mulighed for at hive dem for en domstol og man kan evt også klage til ombudsmanden...

Jeg kan simpelthen ikke forstå at hvis de kan slippe godt afsted med denne sag og afgørelse....

Hvis de kan...ja så er der helt sikkert ikke nogen retfærdighed mere tilbage...
Hvis dette, som jeg markeret i Web's indlæg, er korrekt, så vil advokaten jo rende ind i et problem.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2013, 20:23   #249
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er hvad jeg har fået at vide at alle klagemuligheder SKAL være udtømt før man kan stævne kommunen...men om det kun gælder til BAN eller om det gælder helt til ankestyrelsen...det ved jeg ikke...

Jeg ville også sende den klage til ankestyrelsen....der kan jo ikke ske noget ved det....og ja det er ikke sikkert at de tager sagen...men så har du gjort alt hvad du kan....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2013, 20:29   #250
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Jeg ville også sende den klage til ankestyrelsen....der kan jo ikke ske noget ved det....og ja det er ikke sikkert at de tager sagen...men så har du gjort alt hvad du kan....
Lige præcis.

Hellere gå med både seler og livrem.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
ankesag muren65 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 25-01-2012 08:50
svar fra statsforvaltningen ang ankesag,ftp. Leduce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 03-01-2011 19:25
Midt i en ankesag Carmen Spørgsmål ang fleksjob 17 20-09-2010 14:11
Ankesag - Advokat? Eller? Element Spørgsmål ang fleksjob 3 16-11-2009 11:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension