K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-05-2013, 17:27   #171
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af renehdal Se meddelelser
Hej

Hej

Nej jeg mener ikke den har været "oppe" men jeg har skrevet til Kertemindes borgmester, men det er lige som at snakke til en dør....!

Undskyld, jeg beklager, jeg sidder ikke med din sag og jeg kunne blive ved!!!! Syltning, ja det tror jeg nok, men nu skal det være slut!

Nu kommer det for en domstol, når den har været i ankestyrelsen.
Det er for dårligt at der ikke er fulgt op på din henvendelse til borgmesteren udover at han /hun "vasker hænder".

Det er jo således at Ankestyrelsen kun tager sager af principiel karakter, dvs. at de skal være udslagsgivende for evt. kommende sager ala din. Det er med at finde den røde tråd i din sag i forhold til klagen og indgivelse til ankestyrelsen, men sørg endelig for at dokumentere alle de gange der også er skrevet til højere instanser uden indgriben.

www.ast.dk kan man slå sager af principiel karakter op og måske mønte sin klage på nogle ala disse, men det kan holde hårdt. Håber dog at Vovse og du evt. kunne vise noget neutralt på din tråd her, så der evt. er nogle som kan hjælpe er godt på vej med klagen til Ankestyrelsen. Er det også 4 uger du har her?

Mht. min egen sag René, der fik jeg jo i første omgang også afslag fra BAN efter ca. 10 - 13 mdr. behandling. Her valgte jeg dog at stoppe min klage gang og i stedet nøgternt følge hvad kommunen havde henvist til i deres afslag på ftp.(§18). Jeg kom herefter ud i en 14 dages arbejdsprøvning med møde 2 dage max 2 timer om ugen, hvoraf jeg max var ½ time effektiv. Det var en rigtig hård tid, men fordi jeg havde været i arbejdsprøvning før vidste jeg at det ville blive hårdt og jeg vil altid anbefale alle, der går i AP om at være meget på passelige!! Dog fik min sag endelig en afgørelse derved, så på denne måde kan man også forfølge sin sag. Ankestyrelsen, Ombudsmanden osv. er klart en mulighed, men at "jagte" systemet internt er også muligt, selvom det er død hårdt.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 05-05-2013 kl. 17:32.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2013, 20:49   #172
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg har desværre ingen tro på at ankestyrelsen tager denne sag op som principiel sag....

Dog er Rene nødt til at klage til dem over den afgørelse fra BAN da man kun kan hive dem i for en domstol og klage evt til ombudsmanden....hvis man har udtømt alle klagemuligheder i det her vanvittige klagesystem...

Det er også derfor der ikke behøves en stor fin klage til ankestyrelsen...for de tager den kun hvis den er principiel eller af generel betydning....og det bestemmer de helt selv om den er....

Men når alle de her klagemuligheder er udtømt...og det er de når og hvis ankestyrelsen er færdig med denne sag...ja så vil man have mulighed for at hive dem for en domstol og man kan evt også klage til ombudsmanden...

Jeg kan simpelthen ikke forstå at hvis de kan slippe godt afsted med denne sag og afgørelse....

Hvis de kan...ja så er der helt sikkert ikke nogen retfærdighed mere tilbage...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2013, 21:07   #173
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Her er begrundelsen for BAN's afgørelse i Renehdal's sag:

"Hvem har truffet afgørelse i sagen
Afgørelsen er truffet af nævnsformanden.

Begrundelse for afgørelsen
Sådan vurderer vi sagen
Vi vurderer, at det ikke er dokumenteret, at din arbejdsevne på tidspunktet for kommunens afgørelse var varigt nedsat i et sådant omfang, at det var udelukket, at du kunne blive selvforsørgende ved indtægtsgivende arbejde.
Indtægtsgivende arbejde omfatter både arbejde på ordinære vilkår og et fleksjob.

Hvad har været afgørende for resultatet

Vi har lagt vægt på oplysningerne om dine helbredsmæssige forhold som beskrevet i ressourceprofilen og kommunens afgørelse. Efter praksis skal der for at få førtidspension foreligge dokumentation for at arbejdsevnen er varigt nedsat, og at nedsættelsen har et sådant omfang, at man ikke vil være i stand til at blive selvforsørgende ved indtægtsgivende arbejde uanset mulighederne for støtte efter den sociale lovgivning, herunder beskæftigelse i fleksjob.

Vi har lagt vægt på, at der ikke har været foretaget tilstrækkelig afprøvning af din arbejdsevne ved aktiverings-, revaliderings-, og behandlingsmæssige og andre foranstaltninger. Du har deltaget i afprøvninger, men vi vurderer, at afprøvningerne ikke giver et dækkende billede af din fremtidige arbejdsevne. Der er lagt vægt på, at der ved de lægelige undersøgelser ikke er beskrevet forhold, der stiller sig hindrende for yderligere afprøvning. Der er derfor behov for en længerevarende afprøvning før, dine fremtidige muligheder på arbejdsmarkedet kan vurderes.
Der er også lagt vægt på din unge alder."


"Beskæftigelsesankenævnets afgørelser kan ikke indbringes for anden administrativ myndighed. Ankestyrelsen kan dog på baggrund af en klage optage en sag til behandling, når Ankestyrelsen skønner, at sagen har principiel eller generel betydning, jf. §54 i lov om ansvaret for og styringen af den aktive beskæftigelsesindsats"


Personligt hæfter jeg mig først og fremmest ved denne påstand:
"Der er lagt vægt på, at der ved de lægelige undersøgelser ikke er beskrevet forhold, der stiller sig hindrende for yderligere afprøvning. "

Det er jo direkte løgn.

Og hvis en eller anden (måske Web ) kan henvise til en § hvoraf det fremgår, at kommunen ikke må sende en borger ud i noget, som vil forværre dennes lidelse varigt, så vil jeg da synes, at det må være af principiel karakter, at få fastslået, om denne § skal overholdes/respekteres eller ej.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2013, 21:29   #174
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Her er begrundelsen for BAN's afgørelse i Renehdal's sag:

"Hvem har truffet afgørelse i sagen
Afgørelsen er truffet af nævnsformanden.

Begrundelse for afgørelsen
Sådan vurderer vi sagen
Vi vurderer, at det ikke er dokumenteret, at din arbejdsevne på tidspunktet for kommunens afgørelse var varigt nedsat i et sådant omfang, at det var udelukket, at du kunne blive selvforsørgende ved indtægtsgivende arbejde.
Indtægtsgivende arbejde omfatter både arbejde på ordinære vilkår og et fleksjob.

Hvad har været afgørende for resultatet

Vi har lagt vægt på oplysningerne om dine helbredsmæssige forhold som beskrevet i ressourceprofilen og kommunens afgørelse. Efter praksis skal der for at få førtidspension foreligge dokumentation for at arbejdsevnen er varigt nedsat, og at nedsættelsen har et sådant omfang, at man ikke vil være i stand til at blive selvforsørgende ved indtægtsgivende arbejde uanset mulighederne for støtte efter den sociale lovgivning, herunder beskæftigelse i fleksjob.

Vi har lagt vægt på, at der ikke har været foretaget tilstrækkelig afprøvning af din arbejdsevne ved aktiverings-, revaliderings-, og behandlingsmæssige og andre foranstaltninger. Du har deltaget i afprøvninger, men vi vurderer, at afprøvningerne ikke giver et dækkende billede af din fremtidige arbejdsevne. Der er lagt vægt på, at der ved de lægelige undersøgelser ikke er beskrevet forhold, der stiller sig hindrende for yderligere afprøvning. Der er derfor behov for en længerevarende afprøvning før, dine fremtidige muligheder på arbejdsmarkedet kan vurderes.
Der er også lagt vægt på din unge alder."


"Beskæftigelsesankenævnets afgørelser kan ikke indbringes for anden administrativ myndighed. Ankestyrelsen kan dog på baggrund af en klage optage en sag til behandling, når Ankestyrelsen skønner, at sagen har principiel eller generel betydning, jf. §54 i lov om ansvaret for og styringen af den aktive beskæftigelsesindsats"


Personligt hæfter jeg mig først og fremmest ved denne påstand:
"Der er lagt vægt på, at der ved de lægelige undersøgelser ikke er beskrevet forhold, der stiller sig hindrende for yderligere afprøvning. "

Det er jo direkte løgn.

Og hvis en eller anden (måske Web ) kan henvise til en § hvoraf det fremgår, at kommunen ikke må sende en borger ud i noget, som vil forværre dennes lidelse varigt, så vil jeg da synes, at det må være af principiel karakter, at få fastslået, om denne § skal overholdes/respekteres eller ej.


Jeg har alle papirer i orden, nu ser vi om der kommer gode råd her igen

Jeg skrev til min fagforening igår og ser hvad de byder ind med (Krifa) men jeg regner absolut ikke med at få en sag med på deres bekostning.
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2013, 23:47   #175
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Vi har lagt vægt på oplysningerne om dine helbredsmæssige forhold som beskrevet i ressourceprofilen og kommunens afgørelse. Efter praksis skal der for at få førtidspension foreligge dokumentation for at arbejdsevnen er varigt nedsat, og at nedsættelsen har et sådant omfang, at man ikke vil være i stand til at blive selvforsørgende ved indtægtsgivende arbejde uanset mulighederne for støtte efter den sociale lovgivning, herunder beskæftigelse i fleksjob.

Vi har lagt vægt på, at der ikke har været foretaget tilstrækkelig afprøvning af din arbejdsevne ved aktiverings-, revaliderings-, og behandlingsmæssige og andre foranstaltninger. Du har deltaget i afprøvninger, men vi vurderer, at afprøvningerne ikke giver et dækkende billede af din fremtidige arbejdsevne. Der er lagt vægt på, at der ved de lægelige undersøgelser ikke er beskrevet forhold, der stiller sig hindrende for yderligere afprøvning. Der er derfor behov for en længerevarende afprøvning før, dine fremtidige muligheder på arbejdsmarkedet kan vurderes.
Lige netop dette afsnit i afgørelsen.....det fatter man jo ikke...

Det viser ihvertfald at de ikke har læst din ressourceprofil....for der står det modsatte af det BAN siger...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2013, 06:53   #176
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Lige netop dette afsnit i afgørelsen.....det fatter man jo ikke...

Det viser ihvertfald at de ikke har læst din ressourceprofil....for der står det modsatte af det BAN siger...
Lige præcis.

Jeg kan ikke lade være med at tænke, om man kan skrive et pænt brev til BAN, og gøre opmærksom på, at der må være sket en fejl.

Selvom dette kommer til allersidst, næsten som en sidebemærkning, så får jeg en mistanke om, at det er det, som har vægtet mest:
"Der er også lagt vægt på din unge alder".
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2013, 07:01   #177
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Ligge præcis.

Jeg kan ikke lade være med at tænke, om man kan skrive et pænt brev til BAN, og gøre opmærksom på, at der må være sket en fejl.

Selvom dette kommer til allersidst, næsten som en sidebemærkning, så får jeg en mistanke om, at det er det, som har vægtet mest:
"Der er også lagt vægt på din unge alder".
Det kunne man vel godt, men ville det gavne noget? De tager vel ikke sagen om?
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2013, 07:10   #178
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af renehdal Se meddelelser
Det kunne man vel godt, men ville det gavne noget? De tager vel ikke sagen om?
Nej, jeg tror nemlig ikke det ville gavne noget, desværre.

Sådan en "høj herre" får man nok ikke til, at gøre indrømmelser.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2013, 08:53   #179
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal klage, om ikke andet, fordi alle klagemuligheder helst skal være udtømte, hvis du skal køre en fri processag, med advokat.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2013, 11:57   #180
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg var jo helt overbevist om, at det fremgik af en lov, at en borger ikke må sendes ud i noget, som medfører varig, eller væsentlig, forværring af dennes lidelse.

Men efter at have søgt efter det kan jeg se, at det nok ikke er tilfældet, bl.a. fandt jeg dette her på K10, især #28, skrevet af Web: http://www.k10.dk/showthread.php?t=2...diceret&page=3

Er der nogen, der har input til hvad man skal have for øje når man klager til Ankestyrelsen?

Alle relevante råd modtages med kyshånd.

Jeg vil prøve at brygge noget sammen, i håb om, at andre vil se på det, og komme med input.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
ankesag muren65 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 25-01-2012 08:50
svar fra statsforvaltningen ang ankesag,ftp. Leduce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 03-01-2011 19:25
Midt i en ankesag Carmen Spørgsmål ang fleksjob 17 20-09-2010 14:11
Ankesag - Advokat? Eller? Element Spørgsmål ang fleksjob 3 16-11-2009 11:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension