K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-05-2013, 13:58   #11
morgenstjerne
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 32
Styrke: 12
morgenstjerne er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser
Velbekomme ...

Og mht. WAIS + asperger diagnoden (WHOs ICD-10: F84.5), så antager jeg at du er udredt eller under udredning.

Hvis det er det sidste, så kan en WAIS give god mening at lave - men i og med, at du har fået sådan én lavet før giver det en kende mindre mening, ligesom en evt. ny test, skal tage højde for, at du tidligere er blevet præsenteret for testens forskellige (del)områder.

Skal testen laves ordentlig, så er den forholdsvis ressourcekrævende i antal brugte timer ... så spørgsmålet er derfor, om ikke man burde kunne forlade sig på den gamle test - SÅ meget rykker IQ sig heller ikke under almindelige forhold ... men det må blive din behandler / udreder, der træffer den afgørelse.
Tjae den blev lavet på psykiatrisk center af en psykolog og konklusionen er :at man skulle mene at det drejer sig om et tilfælde af aspergers syndrom...


Så frygter lidt at de vil sende mig til en ny...da jeg ikke ved om den konklusion er klar nok. ...og det er jo lidt udmattende.

Desuden kan de sagtens have fået den væk på kommunen, det har de gjort før...så skal i hvert fald starte med at søge komplet agtindsigt så jeg ved hvad der ligger på mig i det hele taget.
morgenstjerne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2013, 21:13   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af morgenstjerne Se meddelelser
Desuden kan de sagtens have fået den væk på kommunen, det har de gjort før...så skal i hvert fald starte med at søge komplet agtindsigt så jeg ved hvad der ligger på mig i det hele taget.
Man bør altid sørge for selv, at have kopi af alle lægepapirer.

Så kan man jo altid supplere kommunen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2013, 13:15   #13
5dia
Elsker at være her på K10
 
5dias avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2010
Indlæg: 86
Styrke: 14
5dia er ny på vejen
Jeg tror næsten at wais-testen i dit tilfælde er brugt til at bedømme om du er godt normalbegavet, det vil du være som asperger. Kriteriet for at være asperger er at man er normal eller højtbegavet. Og med hensyn til Asperger diagnosen, så kan man også se i waistesten, på hvilke områder i "intelligensen" du er stærk og i hvilke områder du ikke er så stærk.

Normalt vil de forskellige deltest ligge nogenlunde ens i kurverne , men en Asperger vil ofte score meget lavt i nogle dele af testen, og meget højt på andre dele af testen.

Min søn som er 26 år fik den lavet en gang, og det var i forbindelse med hans udredning som elleveårig.

Hvis du har Asperger's syndrom synes jeg du skal bede din sagsbehandler om at blive afklaret med hensyn til din arbejdsevne, og be´Hende/ham om at skrive på et stykke papir hvad du kan forvente af arbejdsprøver.

Som Asperger har du brug for at vide, hvad du skal i fremtiden. Det er netop på det punkt som du har problemer, i Waistesten har du scoret lavt på forestillingsevne, altså det med at at kunne tænke sig til hvad der vil ske fremadrettet.

Jeg synes også du skal spørge sagsbehandleren og der ikke er noget netværk i dit område for mennesker med Autisme eller Asperger diagnoser.

Du er velkommen til at sende en personligbesked, hvis du evt. har andre spørgsmål. Så vil jeg forsøge at guide dig.
5dia er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forældet sag CHOK! 1987102Æl Alt det andet 6 25-06-2011 14:38
Forældet arbejdsprøvning??? Road66 Alt det andet 6 27-07-2010 07:51
test Cat 72 Nyttigt at vide for Førtidspensionister 1 10-04-2008 21:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension