K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-10-2011, 19:50   #1
lunaQinde
Føler sig hjemme på K10
 
lunaQindes avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2010
Lokation: Østjylland
Indlæg: 49
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
lunaQinde er ny på vejen
Question Svie og smerte efter bilulykke

Hej
Jeg er meget i tvivl om jeg i det hele taget skal henvende mig angående dette spørgsmål,det er jo noget der ikke rigtig høre til her og dog?

I sidste uge blev jeg og mine 2 sønner påkørt af en mand der kørte over for rødt,vi var meget heldige ,slap alle 3 for fysiske mén.Jeg sad i førersiden .hvor vi blev ramt,og heldigvis udløste diverse airbags,jeg kunne ikke komme ud af døren,men folk kom hurtig til og hjalp os ud.
Bilen er totalskadet,det vil koste 120.000 at lave den,så værkstedet er helt sikker på den bliver totalskadet,Jeg skylder stadigvæk 62.0000.og det er jo handelsværdi i dag,der bestemmer beløbet.Jeg er bange for om jeg i det hele taget kan holde skindet på næsen,og banken får hvad jeg skylder der

Psykisk har jeg det elendigt,er så træt og deprimeret,ved det er min PTSD(post traumatisk stress syndrom) der har udløst det.

Men da det (kun) er psykisk kan jeg vel ikke få erstatning for svie og smerte,eller hvad? Har jo heller ikke ret til noget tabt arbejdsfortjeneste,da jeg er FTPér
Men kan det passe at noget jeg ikke selv er skyld i,skal have så store omkostninger for mine børn og jeg?

Jeg kan ikke lige optage lån til ny /brugt bil,er bange for jeg lukker mig inde og isolere mig hvis jeg ikke kan sætte mig ud i en bil og køre.Kan ikke så godt være i offentlige transport,da jeg selv fik konstateret PTSD ved påkørsel af mennesker som lokofører,derfor har jeg det bedst i en bil.
Er der nogen her der forstår hvad jeg mener og muligvis kunne hjælpe med et råd ?

Hilsen LunaQinde
__________________
Førtidspensionist 1-9-2011
lunaQinde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2011, 20:39   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Måske behøver du ikke betale billånet ud, men kan få lov til at købe en ny tilsvarende bil for beløbet og så fortsætte med at afdrage på lånet.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2011, 05:29   #3
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Svie og smerte erstatning, er et skattefrit beløb pr. dag man er sygemeldt. Ved trafikulykkessager skal man have søgt læge inden for et vist tidsrum (78 timer tror jeg) for at have et bevis for at man ER sygemeldt for følger af ulykken.

Så start med at gå til læge og bliv sygemeldt - også selv om du er pensionist uden arbejde, og kontakt derefter forsikringen så en sag kan startes op. (Du kan muligvis også have fået et piskesmæld, hvor massiv træthed kan være et symptom)

Selv om man er pensionist, så kan man sagtens få erstatning for svie og smerte, eller en mènerstatning har man fået varige mèn også. Erhvervsevnetab kan også komme på tale, hvis du som pensionist har et skånejob du nu må opgive p.g.a følgerne/skaderne fra ulykken.

Hvis man i forvejen lider af det ulykken har udløst, har man dog en lidt kompliceret sag - men kun en læge kan vel afgøre om dine symptomer nu, er dèt du fejler eller om det stammer fra ulykken.

Så afsted til lægen og bliv` sygemeldt (bevis på følgerne af ulykken) og kontakt derefter forsikringen - du kan højest risikere et nej.

Sidst redigeret af Ingrid; 26-10-2011 kl. 07:41.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2011, 06:06   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
men lad os være ærlig, der er meget svært, at få erstatning og uden fysiske mén
og med en tideliger dårlig psysisk er det nok ikke letter.

men du kan kræve, at få en bil i samme stand og årgang.

Syntes du skal ringe/maile til banken, så er der nok en løsning.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2011, 07:46   #5
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
men lad os være ærlig, der er meget svært, at få erstatning og uden fysiske mén
og med en tideliger dårlig psysisk er det nok ikke letter.
Ikke helt. Man skal sandsynliggør at man fik det værre end man havde det før ulykken.
Og sansynelighed er der i dette tilfald, netop fordi lunaQinde har allerede været psykisk syg i forvejen.

Man det kræver også en lægelig vurdering, det klart.

Man kan selv anlægge en sag med krav om en erstatning. Hvis man vil nøjes med 50.000 kr. behøver man engang en advokat til at starte mad. ( små sager ).

I denne sammenhæng en smadret bil er guld værd. Hvordan ellers ville man dokumentere sine påstande.

Det er ingen skam at kræve kompensation, det er ens ret.

Sidst redigeret af Karo; 26-10-2011 kl. 07:55.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2011, 22:58   #6
lunaQinde
Føler sig hjemme på K10
 
lunaQindes avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2010
Lokation: Østjylland
Indlæg: 49
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
lunaQinde er ny på vejen
Hej igen
Tak for jeres råd.

I dag har jeg haft det rigtig dårligt ,var ved kiropraktor,bagefter har jeg bare haft kvalme og følelsen af svimmelhed og bare været meget træt og sovet .

Kiropraktoren kunne indvidere konstatere at jeg var meget anspændt i mine skuldre og nakke,så han anbefalede mig at ringe til forsikringen(jeg har en sundheds forsikring jeg tegnede da jeg mistede mit arbejde)så de kan dække udgifterne.

Jeg ringede til min læge dagen efter bilulykken,og blev registrerede

Så måske der er belæg nok, til at oprette en erstatnings sag?

Jeg vil i morgen kontakte både min læge og sundheds forsikringen.

Bilen orker jeg ikke engang at tænke på lige nu,afventer hvad taksator har fundet ud af?

Pyha og jeg som troede at nu skulle mine børn og jeg havde lidt ro efter jeg blev FTP for kun 2 mdr siden.
Men skæbnen ville altså at der skal kæmpes lidt endnu

Pas godt på hinanden derude
__________________
Førtidspensionist 1-9-2011
lunaQinde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2011, 08:10   #7
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
LunaQuinde.

Alt det du beskriver er rigtig godt i forhold til din ulykkessag nu - det er også fint at kiropraktor anbefaler dig at kontakte din sundhedsforsikring.

Men det er modpartens forsikring du skal kontakte også, og dèr få startet en sag op. Det kører ikke af sig selv, lige nu er det kun skaderne på bilen, modpartens forsikring er underrettet om.

Ud over en svie og smerte erstatning, og hvis du har fået ødelagt tøj, briller m.m ved ulykken, så bliver der behandlingsudgifter (kiropraktor indtil nu) og muligvis medicin m.m du direkte kan relatere til ulykken, og som modpartens forsikring skal betale.

Svie og smerte erstatning, samt behandling m.m giver som regel ikke særlige problemer, det er helt normalt at folk bliver chokeret eller får lidt skrammer ved en ulykke, og så bagefter er sygemeldt i en kortere eller længere periode. Men på sigt, kan selv et mindre uheld have meget alvorlige konsekvenser for den enkelte - konsekvenser der ikke sådan er helt åbenlyse lige efter uheldet er sket. Piskesmæld/whiplash kan udvikles over tid, og først når der er gået en periode så ved man præcis hvad det hele er endt med. At du er pensionist evt. uden skånejob, har intet med nye skader at gøre og skal ikke afholde dig eller andre fra at starte en sag op.

Skulle din sag vise sig, på sigt, at bliver mere kompliceret end "kun" svie og smerte og behandlingsudgifter m.m - så kan du, når der er en ansvarlig modpart få dækket alle rimelige advokatudgifter.

Men den tid den sorg - lige nu handler det om svie og smerte og om at kontakte modpartens forsikring.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2011, 10:38   #8
ulla-britt
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-05 2011
Lokation: århus
Alder: 70
Indlæg: 10
Styrke: 13
ulla-britt er ny på vejen
Kontakt en erstatningsadvokat det koster ingenting at han ser på sagen. Det kan godt betale sig da det er meget svært selv at sætte sig ind i hvad man har krav på.
Var selv ude for en bilulykke i 2006 hvor forsikringen først ville spise mig af med et latterlig lille beløb.
Jeg kontaktede så en erstatningsadvokat og det viste sig at jeg havde krav på meget mere. Så hun sørgede for at jeg fik en pæn stor sum.
Har igen kontaktet hende da jeg nu har fået konstateret syringomyeli som mange gange først viser sig flere år efter en ulykke. Så nu køre vi en ny sag.
ulla-britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2011, 17:03   #9
lunaQinde
Føler sig hjemme på K10
 
lunaQindes avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2010
Lokation: Østjylland
Indlæg: 49
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
lunaQinde er ny på vejen
Takker for oplysningen,har i dag kontaktet en advokat.
Han skrev faktisk det jeg allerede havde fået at vide af jer

Tak for henvendelsen.

Selvom du ikke kan få tabt arbejdsfortjeneste og tab af erhvervsevne kan du godt have krav på svie og smerte og varigt mén. Du skal have dokumenteret at dine gener er nye, og altså ikke forudbestående, og de er opstået inden for de første 72 timer. Går der længere tid svækkes sammenhængen med ulykken betydeligt.

Dit krav skal rejses overfor modpartens forsikring. Har du ulykkesforsikring så også anmeld hertil.

Svie og smerte skal løbende betales, mens varigt mén først kan vurderes om et års tid. Da du var rask i hoved og nakke før - sådan forstår jeg dine oplysninger - er der ikke grundlag for fradrag for forudbestående i varigt mén.

Modparten vil når der er gået ca. 1 år komme med sit forslag til mengodtgørelse. Kom tilbage til mig til den tid inden du accepterer noget. Det kan ikke økonomisk bære at tage advokat på nu.


Angående min bil,så har taksator i dag ringet,jeg får heldigvis så det dækker det jeg skylder i banken, og lidt mere til.
Der er ingen pant i bilen,så nu kan jeg gå ud og finde en ny/brugt

Har overvejet en Suzuki swift,da min datter også snart har kørekort.Syntes det er en stabil ikke for stor og god bil,hun også kan køre i
__________________
Førtidspensionist 1-9-2011
lunaQinde er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
svie og smerte godtgørelse defekt Alt det andet 11 02-05-2012 07:36
Ansøgt efter §17 – sagsbehandlet efter § 20 - afgørelse efter § 17? Mitochondrie Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 12-11-2011 01:10
Smerte medicin Mcavforfanden Alt det andet 3 26-02-2011 11:45
Min Smerte Metro Et godt link! 0 18-07-2007 15:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension