K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-10-2011, 14:15   #11
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af ekseleven Se meddelelser
Det er allerede undersøgt af Odense kommune.

”Dyrere men ikke bedre
De private har generelt været dyrere uden at være bedre, mener Dennis Mølgaard, som er jobcenterchef i Odense Kommune.”

http://avisen.dk/kommuner-fyrer-priv...er_153976.aspx


Ekseleven

Er det ikke netop Odense og Odense jobcenter og alt det bøvl og ballade der netop er dèr - man kan læse så meget negativt om, her på K10?

Men når selveste jobcenterchefen i Odense kommune har undersøgt på sagen, så skal det jo nok passe, at det er bedre at kommunerne varetager opgaverne selv.

Bedre for hvem? - kunne jeg så være fristet til at spørge om. Jeg tror bestemt ikke at det bliver bedre for borgerne i Odense eller andre kommuner, men vil da ikke udelukke det helt endnu.

Det er nok mig, jeg har noget bøvl med generel tillid - til alle landets jobcentre OG chefer
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2011, 20:33   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ingrid Se meddelelser
Det er nok mig, jeg har noget bøvl med generel tillid - til alle landets jobcentre OG chefer
Vi er vist mange, som havde en helt anden tillid til andre mennesker, inden vi lærte systemet at kende.

Vi har ihvertfald lært, ikke at tro på ret mange andre end os selv, og at det er nødvendigt selv at have styr på detaljerne.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2011, 12:57   #13
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ingrid Se meddelelser
Er det ikke netop Odense og Odense jobcenter og alt det bøvl og ballade der netop er dèr - man kan læse så meget negativt om, her på K10?

Men når selveste jobcenterchefen i Odense kommune har undersøgt på sagen, så skal det jo nok passe, at det er bedre at kommunerne varetager opgaverne selv.

Bedre for hvem? - kunne jeg så være fristet til at spørge om. Jeg tror bestemt ikke at det bliver bedre for borgerne i Odense eller andre kommuner, men vil da ikke udelukke det helt endnu.

Det er nok mig, jeg har noget bøvl med generel tillid - til alle landets jobcentre OG chefer
Fuldstændig enig Ingrid – der har været bøvl og ballade i Odense jobcenter.
Derfor skal lederen af Odense jobcenter have ros for at gøre noget ved sagen og fyre de private jobfirmaer som udfører dårligt arbejde.
Det kan cheferne i landets øvrige jobcentre lære meget af og derefter gøre det samme.


Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2011, 13:47   #14
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af ekseleven Se meddelelser
Fuldstændig enig Ingrid – der har været bøvl og ballade i Odense jobcenter.
Derfor skal lederen af Odense jobcenter have ros for at gøre noget ved sagen og fyre de private jobfirmaer som udfører dårligt arbejde.
Det kan cheferne i landets øvrige jobcentre lære meget af og derefter gøre det samme.


Ekseleven
Sådan lige kort, kan kommunerne så selv gøre det bedre? Jeg mener, de kan ikke engang NU, klare jobcenterarbejde uden bøvl og ballade. Med flere ansatte, der formentligt bliver rekruteret fra de private nu de bliver arbejdsløse dèr, og flere borgere der skal aktiveres og afklares i eget regi - så vokser systemet til et endnu større mangehovedet uhyre.

Det er jo ikke de private der sætter aktivering og afklaringsreglerne, selv i kommuneregi skal de regler og love politikkerne vedtager overholdes.

Men du får ret - ned med de private aktører og ind med kommunerne selv, så skal det nok gå det hele. Jeg er bestemt optimist endnu, kommunerne skal da have en fair chance - øh, eller var det nu borgerne.

Som borger er jeg dælme bekymret - kan kommunerne ikke klare tingene godt nok nu, så kan de heller ikke i fremtiden.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2011, 13:21   #15
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ingrid Se meddelelser
Sådan lige kort, kan kommunerne så selv gøre det bedre? Jeg mener, de kan ikke engang NU, klare jobcenterarbejde uden bøvl og ballade. Med flere ansatte, der formentligt bliver rekruteret fra de private nu de bliver arbejdsløse dèr, og flere borgere der skal aktiveres og afklares i eget regi - så vokser systemet til et endnu større mangehovedet uhyre.

Det er jo ikke de private der sætter aktivering og afklaringsreglerne, selv i kommuneregi skal de regler og love politikkerne vedtager overholdes.

Men du får ret - ned med de private aktører og ind med kommunerne selv, så skal det nok gå det hele. Jeg er bestemt optimist endnu, kommunerne skal da have en fair chance - øh, eller var det nu borgerne.

Som borger er jeg dælme bekymret - kan kommunerne ikke klare tingene godt nok nu, så kan de heller ikke i fremtiden.
Hej Ingrid

Private jobfirmaer fik chancen for at vise hvad de kunne under den borgerlige regering.
Ledige blev sat til at bygge tårne af spaghetti og skum-fiduser og andre håbløse former for aktivering.
Brug i stedet pengene på uddannelse for arbejdsløse.


Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nu fyrer de i Beskæftigelsesministeriet Webmaster K10 Nyheder 0 07-02-2012 20:00
Kommune fyrer jobfirma ekseleven Politik og Samfund 0 10-11-2011 13:34
Sorø Kommune fyrer chefer buster Politik og Samfund 1 11-12-2010 20:01
Kommune fyrer 24 fra fleksjob Webmaster K10 Nyheder 0 21-08-2010 12:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension