K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-09-2012, 21:28   #11
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
De kan altså ikke bare sige at du ikke står til rådighed...og så henvise dig til kontanthjælp...det passer simpelthen ikke...

Hvis de mener man ikke er til rådighed for et fleksjob.....og vil fjerne ens ydelse....så SKAL de afprøve en for at se om man står til rådighed....

Dette er den eneste måde de kan tage ens ledighedsydelse....ved en afprøvning....

Der findes ankestyrelsesafgørelse på dette....



Kilde: http://www.ast.dk/afgoerelser/princi...&h=True&page=1

Den siger blandt andet og at det faktum at man ikke kan klare et fleksjob....fordi man er for syg...det er ikke nok til at tage ydelsen....sålænge du stiller dig til rådighed...

De skal tilpasse jobbet eller afprøvningen og hvis de ikke mener du står til rådighed....

Så den eneste måde for kommunen at fjerne din ledighedsydelse på....er ved at afprøve dig om du faktisk står til rådighed...

Hej Weeb.

Jeg udtrykker mig nok ikke lige så uddybende som du, men vi er af samme opfattelse omkring, at hvis man ikke kan arb. og ikke er syg nok til pension, bliver man til slut henvist til kontanthjælp. Men selvfølgelig skal man arb. prøves igen / vurderes.

Personligt er jeg Fleksjobvisiteret, modtager fleksjob ledighedsydelse, men selv om jeg aktivt har været job søgende, har jeg ikke indenfor 1 år fundet et arb. Men selv om mit helbred ikke har ændret sig, blev jeg ved møde henvist til at skulle i virksomhedspraktik i 1/4 år, begrundelsen var, at enhver kan sige man er job søgende, at de ikke er tilfredse med læge udsagn, at de selv vil kontrollere om man stadig til rådighed på arb. markedet. Dvs. Revurdering.

Fik at vide, at hvis jeg ikke ville i virksomhedspraktik i 13 uger, ( og perioden kunne ikke afkortes, ) så ville pengekassen blive lukket dags dato, og jeg ville blive henvist til kontanthjælp.

Jeg har derfor for at kunne fortsætte på ledighedsydelse indtil jeg finder job, gennemført virksomhedspraktik, stopper om 1 uge.

Jeg har altid sammenarbejdet, og står til rådighed på arb. markedet.

Jeg har mødt til tiden og gået til tiden hver dag, har udført det arb. jeg skulle. Sagsbehandler har noteret at jeg stadig på grund af helbred har nedsat erhvervsevne dvs. 15 timer.

Selv om jeg ikke har haft det godt, er jeg mødt op og har udført mit arb.

Spurgte ved sidste møde sagsbehandleren, om jeg vil kunne fortsætte på Ledighedsydelse indtil jeg finder job, det fik jeg ikke et klart svar på, han sagde blot, førtidspension kan du ikke få, det man skal være livstruet for at kunne få, vedr. Fleksjob ledighedsydelse, det ved jeg ikke. Jeg sender dine Praktik - virksomheds vurderingspapirer til din anden sagsbehandler, som så beslutter om du kan fortsætte på ledighedsydelse, eller om du skal henvises til kontanthjælp.

Ville ha været skønt og trygt, hvis jeg kunne modtage Fleksydelse.

I stedet har jeg udsigt til, at hvis jeg fortsætter på ledighedsydelse og ikke har fundet et job inden for nærmeste fremtid, bliver jeg nedsat i ledighedsydelse til 60 procent af dagpengesats ca. Brutto 10.300 kr.

Hvis det ikke var fordi jeg bliver betragtet som formuende ( bor i andelslejlighed, ) gad jeg ikke engang kæmpe for at modtage de 60 procent Ledighedsydelse, beløbet svarer jo næsten til kontanthjælp sats.
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2012, 03:10   #12
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
@Le cuere....Det er jo det....vi kan være enige om at det er meget lettere hvis man bare kunne sige at man hopper over på en fleksydelse....

Men din kommune skal jo netop revurdere din sag hvis der går lang tid imellem du får job....det er helt normalt...

De afprøver dig så og hvis du har mødt op og samarbejdet....ja så kan de ikke tage din ledighedsydelse....

På nuværende regler....altså ikke de nye der kommer i det nye år....der er eneste måde de kan smide dig på kontanthjælp fra ledighedsydelse....det er hvis du viser at du ikke står til rådighed for et fleksjob....

Har du passet din afprøvning....så kan de ikke tage din ledighedsydelse...

Så du har ikke noget at bekymre dig for....men personligt ville jeg næste gang jeg skulle til møde med den sagsbehandler....optage mødet...for det virker da som en ubehagelig type når han siger som han gør...

Han ved jo godt at de ikke kan smide dig på kontanthjælp hvis du har passet din afprøvning...eller han burde ihvertfald vide det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er deer regler for hvad de må sende ledig fleksjobber ud i??? lillesine Spørgsmål ang fleksjob 6 27-03-2012 19:13
Tilbagetrækningsreformen Lov om flexydelse er der nogen der ved hvad det indebære Bobbi Politik og Samfund 0 19-10-2011 21:13
Ledig fleksjobber - hvad kan jeg forvente? hope123 Spørgsmål ang fleksjob 8 03-06-2010 22:19
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Ftp til man bliver 65 år og hvad så? Suncil Nyttigt at vide for Førtidspensionister 8 10-08-2008 09:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension