K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-05-2011, 13:02   #31
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
alle blodprøver var normale
men D vitamin er målt til 22
skal være mellem 70-80
så det må siges at være lavt
er ellers ude over 1 time om dagen
men er begyndt og tage tilskud
Ufff, det er i hvert fald for alt lavt! Jeg var på 19 og "skulle skynde mig at gå i gang med tilskud". En veninde var nede på 3 !!! og havde det voldsomt dårligt - hun troede faktisk at hun havde fået en hjernesvulst... Hun spiser sundt og varieret, er udemenneske, men dyrker ikke solbadning, og hun er et godt eksempel på at ikke alle mennesker kan få dækket d-vitamin via kosten. Hun fik gedigent tilskud og har ikke længere symptomer på hjernesvulster
__________________

Mange hilsener
Pia

not much is so much more than nothing
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2011, 13:09   #32
amalie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2010
Indlæg: 27
Styrke: 14
amalie er ny på vejen
D-vitamin mangel kan dække over en sygdom -det gjorde det i mit tilfælde efter at jeg havde indtaget stærk D-vitamin i et år uden større effekt end at det hævede mit D-vitamin niveau. Rask blev jeg dog ikke.


Amalie
amalie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2011, 15:38   #33
joa
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2009
Lokation: københavn
Alder: 54
Indlæg: 29
Styrke: 15
joa er ny på vejen
Jeg fik taget en D vitamin prøve i januar mit tal lå på 11 så det var meget lavt, begyndte at tage 100 mg. D 3 vitamin og her 4 mdr. efter syndes jeg stadig er jeg føler mig mere død end levende, jeg er total træt hele tiden har konstant prikken i huden har svært ved at koncertere mig og en hukommelse som en si, ømme led og muskler jeg har fået konstateret fibromyalgi af Henning Bliddal og ved af nogen af mine symptomer kommer af fibroen. men jeg bliver snart nød til at tage mig sammen til at komme til lægen igen og få taget ny blodprøve vedr. mit D tal, jeg er godt nok træt af at være sååååå træt hele tiden. slutter lige af med lidt godt i mit liv talte med min sagsbehandler i går og hun er næsten sikker på at jeg får godkendt fleksjob på 15 timer glæder mig bare så meget til at have noget at komme op til og få styr på mit D vitamin. god weekend til jer alle
joa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2011, 15:43   #34
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
så vidt jeg ved har D-vitamin ikke meget med træthed at gøre
er selv rigitg træt altid og den mindste aktivitet bliver jeg træt, men det er mine balanceproblemer. fordi jeg hele tiden skal kompensere

så tror du skal finde gåden på din træthed, et andet sted
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2011, 16:32   #35
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Det der med at vitaminer og mineraler bare bliver udskilt med urinen når man får for meget er så vidt jeg ved ikke korrekt.
Nogle vitaminer er fedtopløselige og nogle er vandopløselige, overskuddet af de vandopløselige ryger ud i toilettet.

D-vitamin er fedtopløselige.

Tidligere på året havde jeg det rigtig dårligt og fik den tanke, om det kunne være overdosis af D-vitamin, som jeg har taget siden efteråret.

Men jeg fandt noget fra nogle læger, som skrev, at de tilfælde der havde været med overdosis af D-vitamin, der havde patienten taget over 1.000 microgram.
De D-vitaminpiller jeg tager er fra Livol og indeholder 10 microgram hver.

Efterfølgende fandt jeg ud af, at grunden til, at jeg havde det dårligt var, at mit stofskifte, meget for højt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2011, 17:10   #36
joa
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2009
Lokation: københavn
Alder: 54
Indlæg: 29
Styrke: 15
joa er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
så vidt jeg ved har D-vitamin ikke meget med træthed at gøre
er selv rigitg træt altid og den mindste aktivitet bliver jeg træt, men det er mine balanceproblemer. fordi jeg hele tiden skal kompensere

så tror du skal finde gåden på din træthed, et andet sted
Jeg fik oplyst af min læge at de symptomer jeg havde var meget typisk tegn for D vitamin manglen, nu blev jeg jo helt i tvivl så tjekkede lige hos netdoktor så fandt jeg lige ud af at det også påvirker tænder hvilken er ved at koste mig en bondegård til min tandlæge, muskelsvækkelse passer også godt på mig.

Hvad er symptomerne på D-vitamin mangel?

For voksne er symptomerne osteomalaci. Det er en sygdom præget af forstyrrelser i kalcium og fosfor-omsætningen. Sygdommen medfører, at knoglerne ikke mineraliserer (forbener) tilstrækkeligt på grund af nedsat forkalkning af kroppens knoglevæv. Dette kan medføre:

Deformering af knoglerne (knogleskørhed)

Tandforfald

Muskelsvækkelse

Brud på de kalkfattige, skrøbelige knogler

Øget autoimmun aktivitet og måske type 1 diabetes

Træthed og humørsvingninger

Ifølge en række nyere undersøgelser synes mangel på D-vitamin også have indflydelse på en række psykiske og neurologiske sygdomme som depression, skizofreni, sklerose og Alzheimers.
oplysninger fra netdoktor http://www.netdoktor.dk/vitaminer/vitamind.htm
joa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2011, 17:16   #37
joa
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2009
Lokation: københavn
Alder: 54
Indlæg: 29
Styrke: 15
joa er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Nogle vitaminer er fedtopløselige og nogle er vandopløselige, overskuddet af de vandopløselige ryger ud i toilettet.

D-vitamin er fedtopløselige.

Tidligere på året havde jeg det rigtig dårligt og fik den tanke, om det kunne være overdosis af D-vitamin, som jeg har taget siden efteråret.

Men jeg fandt noget fra nogle læger, som skrev, at de tilfælde der havde været med overdosis af D-vitamin, der havde patienten taget over 1.000 microgram.
De D-vitaminpiller jeg tager er fra Livol og indeholder 10 microgram hver.

Efterfølgende fandt jeg ud af, at grunden til, at jeg havde det dårligt var, at mit stofskifte, meget for højt.
Jeg fandt lige det her hos netdoktor.dk måske andre kan få bruge denne oplysning om overdosering af D vitamin

Hvad er symptomerne på overdosering af D-vitamin?

Meget store doser D-vitamin kan give forhøjet indhold af kalcium i blodet. For høj kalciumkoncentration i blodet kan give:

Kvalme

Hovedpine

Forstoppelse

Voldsom overdosering af D-vitamin (100 gange anbefalet daglig dosis) gennem længere tid kan medføre, at kalcium udfælder i nyrer og blærer og giver nyresten.

Forhøjet indhold af kalcium hos gravide i blodet kan også give fosterskader i form af misdannelser af hjerte.

Advarsel!

Hvis du i forvejen har forhøjet kalcium eller fosfat indhold i blodet, bør du ikke tage tilskud af D-vitamin, da det kan forværre tilstanden - tal med din læge, hvis du er tvivl.
joa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2011, 17:17   #38
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Træthed kan have mange årsager, men hvis man er langt nede i D-vitamin, så kan det være derfor. Men så skal det selvfølgelig hjælpe på trætheden, når niveauet kommer op igen.

Jeg er meget følsom på B-vitaminmangel. Hvis jeg ikke tager B-vitaminer går der kort tid, så bliver jeg (endnu mere) træt, græder let, kan ikke overskue noget som helst - allerede efter 3-4 dage efter jeg tager B-vitaminer igen, så hjælper det på det.
__________________

Mange hilsener
Pia

not much is so much more than nothing
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2011, 20:15   #39
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af joa Se meddelelser
Jeg fik taget en D vitamin prøve i januar mit tal lå på 11 så det var meget lavt, begyndte at tage 100 mg. D 3 vitamin og her 4 mdr. efter syndes jeg stadig er jeg føler mig mere død end levende, jeg er total træt hele tiden har konstant prikken i huden har svært ved at koncertere mig og en hukommelse som en si, ømme led og muskler jeg har fået konstateret fibromyalgi af Henning Bliddal og ved af nogen af mine symptomer kommer af fibroen. men jeg bliver snart nød til at tage mig sammen til at komme til lægen igen og få taget ny blodprøve vedr. mit D tal, jeg er godt nok træt af at være sååååå træt hele tiden. slutter lige af med lidt godt i mit liv talte med min sagsbehandler i går og hun er næsten sikker på at jeg får godkendt fleksjob på 15 timer glæder mig bare så meget til at have noget at komme op til og få styr på mit D vitamin. god weekend til jer alle

Joa du skal få det tjekket mange gange, jeg spiser også ganske alm normalt og sundt derudover ligger jeg ALTID i solen ...

Da de for 6 år siden fandt på at tjekke min d tal viste det sig at være på 3 og jeg havde det som du beskriver, min læge lovede mig noget nær et mirakel når jeg fik mit tal op..

Jeg fik sprøjter med d vitamin mit tal kom aldrig over 25 og til sidst fik de ideen at undersøge min familie også (min far døde i 70erne efter flere år at være blevet kaldt hypokonder ) han døde så til sidst af nyresvigt (følgevirkninger ved hypokondri )

Det viste sig at min bror to nevøer min ene søn også led af ekstremt lavt d vitamin og trods kampe fra alle lægers side så er det ikke lykkedes at få vores tal op ... og sprøjter hjælper kun kortvarigt ...

Jeg har så også fået diagnosen fib og jeg bliver tjekket for d vitamin hver tredje måned og er stadig aldrig kommet over de 38 jeg er på nu ... jeg kan lige holde mig der hvis jeg tager ti tabletter om dagen (kan sgi ikke huske hvor mange ug det er )

Når jeg tager mine vitaminer så har jeg det rimeligt lige så snart jeg glemmer det så bliver jeg træt og alle mine såkaldte fib symptomer kommer tilbage ..

jeg har læst alt hvad der er at læse om d vitamin eksperimentere sammen med min læge med feks solarie for at se om det kan holde mit tal oppe (og det tyder det på at det kan ) jeg er så ved lægen hvert halve år og bliver tjekket for hudkræft .. lidt et valg mellem pest eller kolera .. jeg har så valgt den pæne brune farve og være vågen og rimelig smertefri og løbe risikoen for hudkræft

anbefalinger af d vitamin i dk er også væsentlig laver end i andre lande og i både Sverige og Norge tilsætter man d vitamin til mejeri produkter (det er man lige startet på i dk også men kan kun købes i Bilka og Føtex )
  Besvar med citat
Gammel 28-05-2011, 20:59   #40
nhs
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2009
Indlæg: 4
Styrke: 0
nhs er ny på vejen
Hej

Hvis man har D-vitamin mangel er det vigtigt at få niveauet op så hurtig som muligt. Derfor kan man sagtens tage store doser det første stykke tid og efterfølgende sætte dosis med til et mere normalt indtag. Her er lidt fakta:

Hvis D-vitamin niveauet skal være optimal skal det helst ligge mellem 100 og 200 nmol/l og ikke som sundhedstyrelsen anbefaler mellem 50 og 160 nmol/l. 50 nmol/l er lige nok til at børn ikke udvikler rakitis, men langt fra nok til af opfylde kroppens behov generelt.

Førerne forskere mener at 250 µg D3-vitamin er sikkert at tage dagligt året rundt og at der aldrig er fundet hypercalcemia hos mennesker som har taget under 1000 µg dagligt.

Det er meget vigtigt af tage D-vitamin sammen med f.eks. aftensmaden da D-vitamin skal bruge fedt for at blive opløst. Eller bliver det ikke optaget i kroppen.

D-vitamin har nogle vigtige co-faktorer som helst skal tages sammen med tilskudet. Det er Magnesium, Zink, Bor og K2-vitamin.

Kroppen bruger ca. 100 µg i døgnet, hvis altså der er nok tilstede i reserverne i vores fedtdepoter. Hvis ikke har man et underskud som kan føre til en lang række sygdomme såsom cancer, diabetes 1 & 2, auto-immune sygdomme, hjerte/kar-sygdomme, forhøjet blodtryk, psykiske sygdomme etc.

Noget som også er vigtig for at opretholde et godt helbred er Omega 3. En rigtig god kilde er Hørfrøolie. Tag 2 spsk. økologisk Hørfrøolie rørt sammen med en smule A38 dagligt. Det er virkeligt noget som virker på helbredet.
nhs er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
D-vitamin er immunforsvarets batteri! buster Alt det andet 9 06-05-2010 10:18
D-vitamin burde jo husstands-omdeles... Ninja Den nyttige viden vi alle har 34 19-11-2009 20:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension