K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-02-2010, 09:54   #21
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
og sonny. nej dem på den mellemste er ikke som dem på flexjob, min mor er på den mellemste, og hun har aldrig haft kunne arbejde over 12 timer, højst 4 til 5 timer, også dengang hun fik den tilkendt.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2010, 10:02   #22
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af MorWettendorff Se meddelelser
og sonny. nej dem på den mellemste er ikke som dem på flexjob, min mor er på den mellemste, og hun har aldrig haft kunne arbejde over 12 timer, højst 4 til 5 timer, også dengang hun fik den tilkendt.
der blev lavet en lov i 2008, at dem på pension før 2003 ikke kan fratages deres pension. Har en fætter som får pension før 2003.
han satte så sin i bero, men har fået det dårligere nu og et ring tilbage på pension.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2010, 10:04   #23
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
der blev lavet en lov i 2008, at dem på pension før 2003 ikke kan fratages deres pension. Har en fætter som får pension før 2003.
han satte så sin i bero, men har fået det dårligere nu og et ring tilbage på pension.
Ok den lov tror jeg slet ikke min mor har hørt om, nej siger hun, det har hun ikke, men de har kunne fratages lige som de kan dem nu efter 2003.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2010, 10:06   #24
Sonnie
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 28-12 2009
Indlæg: 39
Styrke: 15
Sonnie er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hla72 Se meddelelser
Jeg kan kun tale for mig selv, men jeg hakker altså ikke på nogen overhovedet og jeg bebrejder heller Kirsten Yde for det hun gør eller at hun er på pension! Det vil jeg godt lige slå fast.

Det er fint nok du forklarer forskellen, men det kunne Odense kommune jo så have startet med at gøre til Jimmi Røldal i deres svar. Så var den her tråd måske aldrig kommet ud i det den er nu.
Det er bare ok, mine indlæg er ikke møntet på nogle bestemte - enhver har lov til en mening og holdning.

Jeg ville bare ikke bryde mig om, at andre privatpersoner skriver til kommunen og udbeder sig svar om min pension og privatliv, Kirsten Yde gør intet ulovligt, så den kvababbelse Jimmi Røldal udviser - har jeg ikke ord for.

Vi herinde ved intet, måske ligger Kirsten mest på en sofa på kontoret og styrer det offerforetagende, måske er hun 10 timer om 2 timers reelt arbejde.

Det er ikke altid man skal tro på en overflade, hvilket vi herinde burde være de første til at vide.
Sonnie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2010, 10:08   #25
Jonatan
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2009
Lokation: Sjælland
Indlæg: 43
Styrke: 15
Jonatan er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sonnie Se meddelelser
At begynde at laste og bebrejde en person for at regler og førtidspensionsloven var markant anderledes før 2003, er fuldstændig ude i hampen. Man lavede netop loven om, fordi den dengang, OGSÅ var urimelig for en stor del mennesker.

Skulle man så have taget alle der fik tilkendt laveste og mellemste pension og have revurderet dem i 2003 eller have sat dem i fleksjob? Det gjorde man ikke, man slog en streg i sandet d. 1-1-2003. De mennesker er ligeså syge som fleksjobbere er i dag, men de lever for et markant mindre beløb.

Man bliver nødt til at vide at får man den laveste eller mellemste, så er meningen at man går ud og arbejder og SELV supplerer sin indtægt op med sin resterhvervsevne, hvad fleksjobbere, medmindre de er på KH, er fri for i dag. At nogle så vælger at leve for den mindste/næstmindste pension og i stedet for laver frivilligt arbejde er et spørgsmål om friheden til at priotere sit eget liv.

Forbløffende - fleksjobbere, kommende fleksjobbere og/eller pensionister der hakker nedad i egen række - helt vildt forbløffende.
Hej Sonnie.

Jeg synes nu ikke der bliver hakket nedad. Der bliver påpeget, at det er et problem at en pensionist der kan så meget (uanset grund og smerter) bliver taget til indtægt for alle nuværende og kommende pensionister. Jeg kan godt forstå, at det kan være svært for raske borgere i samfundet at se forskel på den ene pensionist og den anden. Og så ender det med at alle bliver vurderet ens - og med højeste fællesnævner. Det vil sige, at folk tænker 'kan hun arbejde så mange timer' (og det er altså flere timer end folk ansat på almindelige arbejdsmarkedsvilkår) - ja, så kan alle da gøre det. Og VUPTI - så er alle syge bare en flok pjækkerøve og fuskere der bare ikke gider arbejde.....

Det er sagen i en nøddeskal - i hvertfald som jeg ser det.

Mange venlige hilsner Jonatan
__________________
_____________________________________________
Det kræver et ualmindeligt godt helbred at være syg ........
Jonatan er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2010, 10:12   #26
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sonnie Se meddelelser
Det er bare ok, mine indlæg er ikke møntet på nogle bestemte - enhver har lov til en mening og holdning.

Jeg ville bare ikke bryde mig om, at andre privatpersoner skriver til kommunen og udbeder sig svar om min pension og privatliv, Kirsten Yde gør intet ulovligt, så den kvababbelse Jimmi Røldal udviser - har jeg ikke ord for.

Vi herinde ved intet, måske ligger Kirsten mest på en sofa på kontoret og styrer det offerforetagende, måske er hun 10 timer om 2 timers reelt arbejde.

Det er ikke altid man skal tro på en overflade, hvilket vi herinde burde være de første til at vide.
Nu ved vi jo ikke helt konkret hvad Jimmi Røldal har spurgt om... om det er Kirsten Yde som person og hvordan det kan lade sig gøre, eller om det er spørgsmål der går mere generelt på den gamle og den nye ordning. Det havde måske været på sin plads, at vi herinde havde fået lov at se hvad der var blevet spurgt om.

Det rager heller ikke os hvad Kirsten Yde får af pension og hvad hun fejler, overhovedet ikke. Det er jeg enig med dig i.

Og nej, man skal ikke altid tro en på en overflade, men... hun er nu en offentlig person der bliver fremstillet i medierne og så kan man altså ikke undgå der bliver stillet spørgsmålstegn ved nogle ting. Og spørger man ikke, så får man ikke svar... det viser sig jo bare i lige det her tilfælde, at når man spørger får man åbenbart heller ikke noget brugbart svar.
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab

Sidst redigeret af hla72; 17-02-2010 kl. 10:15. Årsag: meningsforstyrrelser
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2010, 10:15   #27
Sonnie
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 28-12 2009
Indlæg: 39
Styrke: 15
Sonnie er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MorWettendorff Se meddelelser
og sonny. nej dem på den mellemste er ikke som dem på flexjob, min mor er på den mellemste, og hun har aldrig haft kunne arbejde over 12 timer, højst 4 til 5 timer, også dengang hun fik den tilkendt.
Ja, og vi kan blive ved - jeg kender en på den mellemste, der snildt kan arbejde mere end 4-5 timer. Meningen er under alle omstændigheder at folk skal ud og arbejde med den RESTerhvervsevne de nu engang har. Havde de ikke RESTerhversevne så var de på den højeste.

Din mor ved forhåbentligt, at hun KAN søge om forhøjelse, det er måske værd at søge nu.
Sonnie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2010, 10:16   #28
Jonatan
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2009
Lokation: Sjælland
Indlæg: 43
Styrke: 15
Jonatan er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sonnie Se meddelelser
Det er bare ok, mine indlæg er ikke møntet på nogle bestemte - enhver har lov til en mening og holdning.

Jeg ville bare ikke bryde mig om, at andre privatpersoner skriver til kommunen og udbeder sig svar om min pension og privatliv, Kirsten Yde gør intet ulovligt, så den kvababbelse Jimmi Røldal udviser - har jeg ikke ord for.

Vi herinde ved intet, måske ligger Kirsten mest på en sofa på kontoret og styrer det offerforetagende, måske er hun 10 timer om 2 timers reelt arbejde.

Det er ikke altid man skal tro på en overflade, hvilket vi herinde burde være de første til at vide.
Hej Sonnie.

Jeg synes bestemt heller ikke, at alle skal rette henvendelse til kommunen om alle de pensionister der læser om i avisen.

Men folk læser nogle gange avisen som fanden læser biblen - og vi kan sagtens forestille os en masse skånehensyn som Kirsten tager. Her har du helt ret - det ved vi ikke. Men folk der ikke kender til systemet - ja, de tror at 10 timers arbejde (læst i avisen) er det samme som 10 timers arbejde på deres arbejdsplads.

Og så tændes alle snydelamper altså i de fleste sind - for det er jo mere end de selv arbejder. Og de synes sikkert at de arbejder rigeligt.

Så hele problemstillingen ligger i, at vi intet aner om sagen - men blot læser at Kirsten arbejder mere end 10 timer om dagen og hun er førtidspensionist.

Mange venlige hilsner Jonatan
__________________
_____________________________________________
Det kræver et ualmindeligt godt helbred at være syg ........
Jonatan er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2010, 10:22   #29
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sonnie Se meddelelser
Ja, og vi kan blive ved - jeg kender en på den mellemste, der snildt kan arbejde mere end 4-5 timer. Meningen er under alle omstændigheder at folk skal ud og arbejde med den RESTerhvervsevne de nu engang har. Havde de ikke RESTerhversevne så var de på den højeste.

Din mor ved forhåbentligt, at hun KAN søge om forhøjelse, det er måske værd at søge nu.
har hun gjort men kan ikke få det, da hun er over 60.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2010, 11:10   #30
twoc
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2009
Alder: 55
Indlæg: 84
Styrke: 15
twoc er ny på vejen
ENIG !!!!!


Citat:
Oprindeligt indsendt af Jonatan Se meddelelser
Hej Sonnie.

Jeg synes nu ikke der bliver hakket nedad. Der bliver påpeget, at det er et problem at en pensionist der kan så meget (uanset grund og smerter) bliver taget til indtægt for alle nuværende og kommende pensionister. Jeg kan godt forstå, at det kan være svært for raske borgere i samfundet at se forskel på den ene pensionist og den anden. Og så ender det med at alle bliver vurderet ens - og med højeste fællesnævner. Det vil sige, at folk tænker 'kan hun arbejde så mange timer' (og det er altså flere timer end folk ansat på almindelige arbejdsmarkedsvilkår) - ja, så kan alle da gøre det. Og VUPTI - så er alle syge bare en flok pjækkerøve og fuskere der bare ikke gider arbejde.....

Det er sagen i en nøddeskal - i hvertfald som jeg ser det.

Mange venlige hilsner Jonatan
twoc er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Advarsel til alle på sygedagpenge som vil hæve efterlønnen. Hejdien Den nyttige viden vi alle har 8 24-06-2012 22:27
Sygedagpenge på flexjob Nissefar Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 24-08-2011 06:12
En hån mod alle os som er i flexjob andi1975 Politik og Samfund 19 26-12-2010 21:16
Mail sendt til alle social og arbejdsordføre for alle partier Hejdien Politik og Samfund 4 09-12-2005 10:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension