K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-01-2011, 01:40   #1
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
nu troede jeg ikke det kunne blive meget værre-

det må jeg sande at det kunne det godt.

jeg har for nylig været til sådan en knogleskintigrafi på neuclear medicinsk afdeling og har lige fået svaret derpå.

der var heldigvis ingen knoglefrakturer ud over det brud i ryggen de har fundet, men til gengæld har jeg slidgigt i alle andre led- store som små og en knogle tilvækst mellem hoften og bækkenet, sikkert noget der var kommet i forbindelse med bækkenløsning. og jeg kunne kun forvente at det blev værre .

helt ærligt- hvid den pokkers kommune ikke snart gir mig noget fred til at pleje mit dårlige helbred så ved jeg ikke hvad jeg gær ad mig selv. kan snart ikke være nogle steder mere for smerter og kommunen blir ved at rykke for at jeg skal ud i 3 måneders ordinær arbejdsprøvning.

helt ærligt hvornår indser de at det står rigtig skidt til med mit helbred og de ikke blot kan se på at jeg "kun" er 29 år.

det var bare endnu lidt dårligt nyt herfra...
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2011, 02:51   #2
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
Det er jo det man helst vil undgå... Det er alt andet lige bedst at gå hjem med besked om at de ikke fandt sygdom, men prøv at se det fra den positive side. Nu har du en forklaring på hvorfor du døjer som du gør.

Der er en grund til at du ikke kan hvad der forventes af dig. Prøv at vende det til en styrke for din situation. Ud over at være ked af at der var mere galt end du forventede, så gætter jeg mig til at du i dag, hvor du har fået besked har det fysisk som du havde før du fik vished.

Din fysiske situation er en og den samme. Du blev ikke mere syg "fra igår til idag". Men Du har nu noget der forklarer det de ikke forstår. Der er aldrig noget der er så skidt at der ikke er godt for noget.

Jeg håber for dig at din sagsbehandling nu vil blive samstemmende med din fysiske formåen.

kh
__________________
Empowerment

vækst i erkendelse, indsigt og selvforståelse går hånd i hånd med en kraftfuld handlen
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2011, 06:57   #3
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Gode ord, Empowerment, men desværre kan jeg kun alt for godt følge Kandeldorff - opslidende arbejdsprøvninger, der i bedste fald ingen værdi har og i værste fald forværrer folks helbred...

Sagsbehandling samstemmende med ens helbred - meget ønskværdigt, men vanskeligt opnåeligt med overvejende kontorassistenter som sagsbehandlere og en hirakisk "lægeverden", hvor de læger, der har størst kendskab til borgernes funktionsniveau underkendes...

Kandeldorff, jeg føler med dig, især fordi du er så ung - desværre må du udstå arbejdsprøvningen. jeg krydser fingre for, at du må få en samstemmende sagsbehandling, som Empowerment så godt udtrykker det :-)

-som du står jeg overfor en arbejdsprøvning og genkender din fortvivelse over en sådan (siden 1984 har jeg segnet utallige gange i ordets bogstaveligste betydning, rejst mig hver gang og tænkt, nu kan det ikke blive værre, men ork, jo - det kunne det sagtens, nye diagnoser!
Nærmer mig nu 60 og om ikke før, så må mareridtet stoppe med efterløn (flexydelse) om små 3 år - hvis nuværende lovning gælder til den tid...

Ønsker os begge ro, inklusive alle andre i samme situation, så vi kan bruge de få ressourcer til at holde os positive :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2011, 13:14   #4
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
lidt medgang kom med posten i dag, iform af den psykolog test jeg har været til-

min tilstand vurderes aldeles stationær, og vedvarende nedsat arbejdsevne i meget svær grad i ethvert erhverv og han skriver også at der ingen behandlingsmuligheder er , der kan ændre på min arbejdsevne. de behandlingsmuligheder der er er udelukkende for at kunne forbedre min livskvalitet en smule. og ydermere findes der ikke tegn på en forstyrret personlighedsstruktur.

det håber jeg virkelig er i min favør når komunen selv har bestildt rapporten.

ja nogen gange skal man vende det til positivitet- men det er svært når man fæler at verden bare blir ved at spytte dårligdom i min retning.

jeg havde det fysisk bedre før jeg fik lavet skintigrafien. men ja nu har jeg svar på hvorfor jeg går mærkeligt og det føles somom mit bækken skal falde fra hinanden når jeg har sidet i længere tid, og hvorfor jeg taber ting og hvorfor mine fingre gør ondt når der er tegn på regn. jeg havde måske forventet det i fingrene og bækken/hofte- men ikke i hele kroppen. det var et hårdt slag.

jeg har bestemt at mit liv skal ændres, jeg skal til at passe mere på mig selv end jeg gør i forvejen. jeg skal se om jeg ikke kan få de hjælpemidler jeg har brug for i mit hjem. alt i alt så må jeg kunne gøre mere for mig selv. og det er her mine resourser skal ligges fremover. ikke i at spekulere på kommeunens næste træk.
jeg håber jeg kan få et tåleligt liv til trods for de skader jeg har- og ro er vist hovedingridiensen i det tror jeg. det må jeg så se om jeg kan få kommunen til at aceptere
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2011, 16:40   #5
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
Jeg er fuldtud klar over hvilken elendig situation det er at få kastet uventede diagnoser i ansigtet når man er ude i "et helt andet ærinde". Men når det er sagt mener jeg, for vores egen selvopholdelses skyld, at vi alle, lige som netop koncentrerer os om at få så tåleligt liv i hverdagen, i hjemmet og sætter alt ind på at have så tæt på normalt socialt liv som vi overhovedet kan.

Vi kan være helt sikre på at lige netop den del ikke har den mindste interesse for sagsbehandlere og system. Ikke desto mindre er det der vi skal hente lysten til at vågne op i morgen. Det glæder mig overordentligt at du kandelsdorff netop også er kommet til den erkendelse. Sæt hjernevindingerne igang for at finde på ting der kan gøres anderledes, så din hverdag bliver en kende lettere.

For flere år siden satte jeg også ind med "operation hjælpemidler og find flere ressourcer" så jeg kunne frigøre noget til at komme på arbejdsmarkedet igen, med stor succes. Der er bare det i det, at jeg også kastede alt ud af mit liv som betød noget, for arbejde. En hver kommende forbedring (bedre vidende) går fremover udelukkende og ubeskåret til mig, min datter og mine venner i nævnte rækkefølge. Hvad der ellers måtte være skal kommunen nok vride ud af mig, det behøver jeg ikke bekymre mig om!

Jeg forventer at starte i arbejdsprøvning i nærmeste fremtid og skal for en hver pris værne om vores hverdag. Det er min fremmeste opgave.. hvad der kan ydes til samfundet "har jeg folk til" at holde styr på

kh
__________________
Empowerment

vækst i erkendelse, indsigt og selvforståelse går hånd i hånd med en kraftfuld handlen
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2011, 12:04   #6
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
så fik min kæreste nærlæst min psykolog rapport- der kan tilføjes kronisk trætheds syndrom og post traumatisk stress oven i det før nævnte.

jeg har et møde på onsdag jeg skal til på kommunen- er lidt spændt på hvad de siger derinde. nu har de hvertfald fået opdateret min lægepapirer helt . og selvom dete r skidt det der står i dem- så er jeg sikker på at de nu ikke kan ignorere hverken mine sygdomme eller den førtidspension jeg skulle have haft for mange år siden.

så jeg tror jeg har fundet det positive i at være syg nu, og håber jeg kan se fremadrettet mod lyset for enden af den her 11 år lange tunnel nu, og focucere på mig selv og mine nærmeste. men jeg tør ikke håbe på noget før jeg har det på skrift.
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2012, 06:11   #7
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
dette skrev jeg for et år siden- og dags dato er jeg nået dertil hvor jeg står med en ressourse profuil i hånden, hvori min sb langer den ene personlige hets over bordet efter den anden- kræfter her jeg ikke mere af, så jeg håber at når jeg skriver under på min RP- uden at være enig i alle de forkerte facks hun har skrevet i den- får min førtidspension. og de første mange år efter ( hvis jeg får den) kan jeg så bruge på at få hjælp til at opbygge et totalt nedbrudt menneske. før var jeg kun fysisk syg- nu er min psyke slidt op også....
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2012, 08:37   #8
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Kære Kandelsdoff,

Godt at høre fra dig .

Hvordan gik din arbejdsprøvning og var det på en ordinær arbejdsplads ?

Jeg blev selv indstillet til pension i maj, 2011, men fik afslag da pensionsnævnet lige ville have mig over et center for arbejdsprøvning, jeg havde i 2008 været i afprøvning på en almindelig arbejdsplads.

Mine lidelser er udelukkende af psykisk art og jeg kender også til det med at blive brudt endnu mere ned, det gør vi alle i systemet desværre nok. Jeg er ikke lige så ung(43) som du, men jeg håber at du får din pension og ro på, så du kan arbejde på at komme oven vande igen.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2012, 09:04   #9
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
hej. nej det var det ikke- jeg kom 2 måneder ud på AU centret i holstebro. som jeg havde udbedt mig i næsten 1,5 år. deres konklution var at alt pegede på pension. jeg var efterfølgende i en jobpraktik for at feje al tvivl væk, om min arbejdsevne- jeg var der i alt i 8 timer. jeg ville meget gerne have haft et skånejob det pågældende sted- der blev jeg nemlig behandlet som et menneske- ikke bare et tal i rækken.

men det gik ikke- og nu sidder jeg så her- uden arbejdsevne, uden psyke- og uden en familie der kun kan blive enige om hvor meget jeg er til besvær nu.

jeg er bange for det kommer til at koste mig meget meget mere inden den omtalte ro kommer...
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jeg troede aldrig det kunne lade sig gøre:( Tanjuda Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 01-07-2012 23:17
Troede ikke dette var muligt keld60 Dit og Dat 3 22-01-2012 20:06
JA... det kan blive MEGET svært at få fleksjob mik16 Fremtiden for fleksjob og førtidspension 8 18-03-2011 18:02
Dette føles værre og værre kristella Spørgsmål ang fleksjob 25 06-08-2010 08:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension