K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-06-2010, 11:43   #1
kristella
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2010
Alder: 46
Indlæg: 78
Styrke: 14
kristella er ny på vejen
Dette føles værre og værre

Hejsa Allesammen

Jeg er godt nok ved at være temlig forvirret, over alt det der sker for mig i øjeblikket.
Jeg er blevet operert for en diskus i nakken den 6 april.
Og der er ikke tegn på bedring endnu.
I tirsdags var jeg til møde med min nye sagsbehandler ,og en jobkonsulent for vi skulle se på nogle uddandelser.
Da vi så sidder og snakker fortæller jeg dem at jeg rigtig gerne vil i arbejde men da jeg ikke er rask nok, til det syntes jeg det lyder urealistisk.
jeg har lige været på sygehuset hvor jeg fik konstateret kapaltunnelsyndrom og kronisk tennis og golfalbue+ en diskusopration der ikke har hjulpet og arme der er temlig tosset.
Mente hun at jeg kunne rask meldes til 37 timer med alle de skånebehov de har tilkendt mig.
Så efter dette møde ,ringer jeg til min læge ,da jeg virklig er helt ude af den, han fortæller mig så at de ikke kan rask melde mig, når jeg ikke er rask og det for de heller ikke lov til.
så for jeg fadt i min spical læge ,som fortæller mig at det med 37 timer lyder helt vandvittigt ,og jeg skal komme op til ham med det samme. nu har jeg været der oppe, og han vil have mig mr scannet skuldre og lænd.
Og hvis der er noget kan kommunen ringe til ham.
Men jeg er godt nok temlig bange, hvad kan kommunen finde på nu.
når jeg ringer til sagsbehandlern siger hun bare at hun ikke ved noget og hun er ikke til at få i et møde. Jeg ville have min sagsbehandler med fra min fagforening men det kan jeg ikke for hende fra kommunen ligger mødet i min sagsbehandlers ferie
Hun er godt nok slet ikke til at danse med hende fra kommunen og det gør mig vildt usikker
hvad ville i råde mig til
med venlig hilsen Kristella
kristella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2010, 11:56   #2
Bassemanden
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 200
Styrke: 14
Bassemanden er ny på vejen
Hvor er det bare frækt, jeg forstår udenmærket din frustration..

Jeg tænker at du er på sygedagpenge? eller kontanthjælp..
Bassemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2010, 11:57   #3
..lasse..
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2009
Lokation: lolland
Indlæg: 14
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
..lasse.. er ny på vejen
hej kristella ..
jeg ville klage over din sagsbehandler til hendes teamleder .. og bede om en anden sagsbehandler ... skulle det ikke hjælpe ville jeg bare fortsætte med at klage højere oppe og til sidst så klag til borgmesteren i din kommune ..

jeg har selv gåët hele vejen ang klage over en sagsbehandler og hun blev fyret " stakkels kvinde " jeg fik så en anden sagsbehandler som var utrolig sød ... så mit råd .. bombarder dem med mails og bliv ved med at klag ...

held og lykke
..lasse.. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2010, 12:56   #4
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Hej Kristella..

Ja, sommerferie kan spolere en del... men er der ikke en anden fra fagfor. der kan tage med dig til et møde??
Husk når du får en indkaldelse til møde, så har du har lov til at bede om en anden tid så du kan få en med fra fagfor

Hvis jeg var dig, så ville jeg få en kopi af de nye lægepapirer - aflev. dem på kommunen mod en kvitt. ... og jeg ville kontakte min fagforening og lige vende det med dem.. og dernæst så ville jeg få en tid hos sagsbehandler .. den og den dag.. kl det og det.. pga du skal ha en med fra fagfor. og så er det op til hende enten at sige ok.. eller finde en tid som passer jer alle.. og er hun slet ikke til at hugge eller stikke i, så laver du en klage over hende..

Kh
Lone
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2010, 13:08   #5
kristella
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2010
Alder: 46
Indlæg: 78
Styrke: 14
kristella er ny på vejen
kære allesammen
tak for jeres svar
hvor sender man klagen hen hvis det hele går galt
skal man bare ringe til sin læge og sige man vil have sin sygejournal
eller hvordan fungere det lige
kristella
kristella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2010, 13:48   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg vil mene, at det i første omgang er jobcenterchefen du skal sende klagen til, men husk at skrive tydeligt at det er en KLAGE, da der ellers er en risiko for at den ryger ind til sagsbehandleren.
Husk at få en kvittering hver eneste gang du afleverer noget.

Hos lægen, og på div. sygehuse, kan du bede om aktindsigt, under nyttige links er der vist en formular du kan bruge til det.
Hos lægen kan du også bede om kopi af hvad han har modtaget om dig, fra f.eks. røntgen, scanning og speciallæger.

Jeg selv har kopi af alle røntgen- og scanningsbeskrivelser, og speciallægeerklæringer, det er ikke nødvendigt at bede om aktindsigt for at få disse kopier.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2010, 17:36   #7
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Tag det roligt....

Kære Kristella.

Du har lægerne med dig, forsøg at tage det roligt og læs nøje følgende om at kontakte læger eller hospitaler ved sygdom her: http://www.k10.dk/showthread.php?t=13350

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 28-06-2010, 19:01   #8
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Kære Kristella

Du kan skrive en klage direkte til rådmand Peter Rahbæk Juel. Det synes jeg bestemt du skal gøre, men...... Det tager anslået 1-2 måneder at få svar fra ham, så derfor er du nødt til at gøre noget andet samtidig - altså få en løsning på det møde.

Retssikkerhedsloven er her; http://www.socialjura.dk/index.php?i...ash=e7c5ee7ad2

Bemærk §10.

Du kunne f.eks. skrive noget i retning af;

Citat:
Jeg er af sagsbehandler blevet oplyst, at det forventes at jeg kan arbejde 37 timer/ugen, under forudsætning af, at mine skånehensyn imødegåes.


Denne vurdering strider mod såvel min egen praktiserende læges samt min speciallæges vurdering. Jeg skal derfor venligst anmode om;
  1. Oplysning - og kopi - af hvilke lægelige oplysninger der ligger til grund for denne vurdering
  2. Inddragelse af egen læge samt egen speciallæge
  3. Begrundelse for uenigheden med egen læge og egen speciallæge.
Jeg er ikke bekendt med, at der ligger lægelige dokumenter i min sag, der kan understøtte socialrådgiverens vurdering.

Jf. retssikkerhedslovens §10 skal jeg derfor anmode om, at sagen belyses korrekt og tilstrækkeligt.

Jeg har egen fagforening til at deltage i møderne med kommunen. Det næste møde er placeret således, at det ikke er praktisk muligt for min fagforening at deltage.

Derfor - for at imødegå min mulighed for inddragelse i sagsbehandlingen - skal jeg anmode om, at mødedatoen ændres i samråd med min fagforening. Jeg vil bede Odense Kommune kontakte min fagforening xx for fastsættelse af mødedato.

Jeg skal venligst anmode om aktindsigt i samtlige sagens akter, samt fremadrettet anmode om løbende aktindsigt
Ved ikke om du kan bruge det, - evt. få din fagforening på banen.
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2010, 21:32   #9
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
den formulering der kunne jeg godt have brugt Odeseaner.. den er sku flot og god..

jeg tror jeg lige snupper en kopi i tilfælde af at min sag stadig skal være besværlig i kontanthjælps afdelingen..

tak på forhånd..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2010, 21:54   #10
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Takker Huldra - dejligt det kan bruges
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Værre end under Fogh Risa Politik og Samfund 4 03-11-2012 23:52
nu troede jeg ikke det kunne blive meget værre- kandelsdorff Alt det andet 8 10-01-2012 09:04
arbejdsløse har fået det værre ! Stella Accept fra vores omgivelser 3 24-01-2007 23:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension