K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-08-2011, 13:01   #11
Solen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solens avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2010
Lokation: Jylland
Alder: 54
Indlæg: 164
Styrke: 15
Solen er ny på vejen
Du kunne jo skrive en mail, hvor du beder SB bekræfte jeres samtale.

Når jeg er blevet forlænget, så er den officielle bekræftelse også først komme umiddelbart før det varslede sygedagpengestop. Det er vildt stressende, for man vil jo gerne have 100% styr på det.
Solen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2011, 10:05   #12
Shade
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-05 2011
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 15
Styrke: 13
Shade er ny på vejen
Hej igen

Jeg fik i fredags skriftligt bekræftet at mine SDP er forlænget efter § 27 stk 2, med henblik på afklaring af min arbejdsevne.

Ganske fantastisk

Min praktik er nu også forlænget til midten af nov 2011. Jeg KÆMPER fortsat med at komme op i timer. Jeg synes at "strande" omkring de 18-20 timer / uge. Jeg har set i andre tråde herinde at man ikke kan få tilkendt fleksjob hvis man kan arbejde over 18 timer. Men dette er vist bare "almindelig" viden og det står ikke så vidt jeg kan forstå nogle steder i loven.

Lige nu tænker jeg om jeg mentalt/ psykisk ikke kan komme over de 18-20 timer/uge fordi jeg har en ide om at så kan jeg ikke få det fleksjob som jeg så gerne ville bede om!

Jeg har en forholdsvis høj uddannelse og har i den grad villet karrieren og har en som min SB siger en "stærk arbejdsidentitet". Men nu er læsset væltet for mig. Mine kroniske sygdomme ( har i tidligere ansættelser haft en §56) er blevet forværret af piskesmæld og store led-problemer. Jeg ville så gerne have en tidknytning til arbejdsmarkedet med de timer som jeg kan - drømmer om at jeg kunne nå de 25 timer i praktikken, men så kan jeg jo "bare" søge alm. deltidsjob eller hvad?????

Jeg forstår virkelig ikke det system vi har i Danmark. Hvis jeg ( og de fleste andre der er sygemeldte) kunne arbejde fuldtid så gjorde vi da det. Hvorfor er det at man skal mistænkeliggøres i alt i ens sag. AHHH er du nu også så syg? Påvirker dine smerter og træthed nu også din arbejdevne? Og kan det virkelig passe at du ikke BARE kan fortsætte på alm. vilkår i et fuldtidsjob? Hvem er det lige der pænt skulle komme og bede om et fleksjob eller FP med hatten i hånden hvis man ikke virkelig havde brug for det? Jeg ville da give ALT for at kunne arbejde i mit tidligere karriere-job, men jeg må jo erkende at det kan jeg og min krop ikke længere. Ved at jeg drømmer om et fleksjob på måske 20-25 timer så siger jeg også farvel til den høje indtægt jeg kunne have haft. Hvem vil det hvis det ikke er nødvendigt???

Hilsner fra Shade

___________________________________________
Behandl altid andre som du gerne selv vil behandles
Shade er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
stop af sygedagpenge stjerne10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 03-06-2013 21:15
Stop af sygedagpenge Patte85 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 14-12-2011 00:00
Sygedagpenge stop jetterk Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 31 20-07-2011 10:25
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
sygedagpenge stop lilleper Alt det andet 16 13-06-2010 22:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension