K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-06-2012, 17:59   #1
Mrperfektone
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2012
Indlæg: 49
Styrke: 13
Mrperfektone er ny på vejen
Er der noget der hedder førtidspension i fremtiden?

Jeg har fået tilkendt førtidspension Pr. 01/07-12 pågrund af Aspeger syndrom men nu har jeg fået nye spekulationer vedr fremtiden for førtidspensionister. - Er der overhovedet nogen der hedder førtidspension i fremtid ? - Vi er efterhånden blevet en klods om benet på det danske samfund, og de laver den ene reform efter den anden reform for at spare på området. Så hvem siger overhovedet der er noget velfærdssamfund om 40 år til at tage sig af de svage, en skræmmende tanke men måske en realitet. - Hvad mener du ? Det kan selvfølige heller ikke hjælpe noget at tage sorgerne på forskud men det svært med en diagnose hvor man spekulere meget :/

Mvh Mrperfektone

Sidst redigeret af Mrperfektone; 06-06-2012 kl. 18:03.
Mrperfektone er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2012, 18:10   #2
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg er selv ftp og over 4o år..jeg ville nu ikke tage sorgerne på forskud...så længe nogen bliver tilkendt ftp vil der også blive sørget for os - til en vis grad..
jeg tvivler på at vi vil komme til at gå sulten iseng..dermed ikke sagt det bliver lettere at være ftp i fremtiden,men de tager ikke alt fra os..
og jeg tror ikke vi er en klods om benet..de fleste synes det er ok de der er syge får hjælp..

det jeg tror der ka blive skåret endnu mere på og det er kun noget jeg tror,er alle de ekstra ydelser vi kan søge om a div.arter..dem tror jeg der vil blive bremset for i fremtiden..

men at forstille sig at et velfærdssamfund som vores overhovedet skulle stoppe med at give os,så vi kan overleve...det tror jeg ikke på..

OG FORRESTEN TILLYKKE MED FTP-EN......og glem bekrymringer..smiler..og nyd det - som du nu formår

stribe ftp 2010
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2012, 18:34   #3
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Stort tillykke til med FTPén Mr Perfekttone. Tror, ikke der er nogen is på koen endnu, eller omvendt.
Prøv, om du kan glæde dig over din nye situation, og glem alt om kommende ændringer før de er der.
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2012, 18:40   #4
Mrperfektone
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2012
Indlæg: 49
Styrke: 13
Mrperfektone er ny på vejen
Tak for lykkeønskginnerne begge to - Jeg er også glad for at have fået den og man skal også huske at leve i nuet! - Det kan bare indimellem være svært når man spekulere på fremtiden - Og selvføllige er jeg glad for pension det giver et noget større råde rum efter 4 år på kontanthjælp

Mvh Mrperfektone
Mrperfektone er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2012, 18:41   #5
5dia
Elsker at være her på K10
 
5dias avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2010
Indlæg: 86
Styrke: 14
5dia er ny på vejen
Hej Mrperfektone.

Vi kan ikke spå om fremtiden, men jeg tror ikke du skal bekymre dig. Debatten raser godt nok i medierne, og det er ikke rart at lægge øre til. Det store flertal af vores politikkere både på højre og venstre fløjen er enige om at vi skal bevare vores velfærdsstat.
Når du er blevet tilkendt Førtidspension, er det fordi du er så belastet af Aspergerssyndrom, at det er det rigtige for dig. Du skal ikke være bange for at din førtidspension forsvinder. Nu gælder det om at du får puttet noget indhold ind i din hverdag, og at du stille og roligt arbejder med at blive bedre til de ting som du har svært ved. Jeg kender alt til, at Jer med Aspergers syndrom tænker meget, der sidder jo et godt hoved på Jer, men brug dine tanker på de ting som interessere dig, i stedet for at lytte til de skrydeæsler, som vi kan læse om på diverse blogs ;-). Held og lykke med fremtiden.
5dia er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Noget sted man kan få hjælp til ansøgning om førtidspension? Abraxus Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 04-07-2012 20:06
indkaldelse den hedder LÆ 132 nono222 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 30-08-2011 07:25
øhh hedder §17 blevet til § 15?? V_Brask Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 20-10-2010 21:09
Hvad hedder det ? andi1975 Alt det andet 3 12-01-2008 18:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension