K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-09-2010, 20:02   #21
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser

En bipolar affektiv sindslidelse kan være voldsom i perioder og mere fredelig i andre perioder ... og lige pludselig kan den blive fatal eller gå mere eller mindre i remission over en længere periode.
Det var også derfor jeg undrede mig over at jeg fik tilkendt pension, men alle behandlingsmuligheder er vitterligt udtømte i mit tilfælde.
Det er rigtig godt beskrevet det du siger, bipolar lidelse er fuldstændig uforsigelig. Også selvom man har været stabil i et år, så kan det pludselig gå den anden vej.

Men jeg har da hørt om tilfælde hvor folk får ftp tilkendt og den så skal tages op efter tre-fem år.
Hvordan kan det lade sig gøre, hvis det kun egentlig er tilegnet transplantationspatienter?
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2010, 22:21   #22
Girlscout
This is my happy face
 
Girlscouts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2010
Indlæg: 131
Styrke: 14
Girlscout er ny på vejen
Tak... jeg får 25 mg saroten hver aften, jeg sover meget bedre.. lamictal og betablokkere giver nemlig meget livlige drømme /mareridt. Men problemet med saroten er at jeg bliver sååå træt næsten morgen... Så jeg skal tage det så tidligt på aftenen, at jeg bliver træt kl halv ti, og det er sgu lidt træls...
Saroten har også hjulpet på min migræne.. og spændingshovedpine... KAN ANBEFALES! :-)
Girlscout er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2010, 16:43   #23
Girlscout
This is my happy face
 
Girlscouts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2010
Indlæg: 131
Styrke: 14
Girlscout er ny på vejen
Hej... var til møde i dag. Det korte af det lange er, at mine sygedagpenge stopper med årets udgang, fordi der ikke er opfyldt betingelser for forlængning. Så er det kontanthjælp... Har heldigvis ingen formue, men en bil...
Min sagsbehandler siger at min behandling (dialektisk adfærdsterapi) skal være godt i gang, før jeg evt. kan søge pension med kontrol. Der skal man nemlig være "stabiliseret" (kan ikke lige huske udtrykket).. , for at kunne søge pension med kontrol, og ens arbejdsevne skal være svært nedsat...
Den der med kontanthjælp skal jeg godt nok lige sluge... men egentlig tror jeg det er meget godt, for så er der ingen frister, og som enlig forsørger med borderline, får jeg vist nok lige så meget som sygedagpenge... og har de samme rettigheder...
Tror jeg...
Hmm..
Jeg fik også at vide, at hvis jeg skal i gang med terapi fx 3 gange om ugen, så kan jeg "slippe" med aktivering i 2 timer om ugen.. eller helt ned til een time om ugen...
Girlscout er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2010, 19:16   #24
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Agnes Marie Se meddelelser
Det var også derfor jeg undrede mig over at jeg fik tilkendt pension, men alle behandlingsmuligheder er vitterligt udtømte i mit tilfælde.
Det er rigtig godt beskrevet det du siger, bipolar lidelse er fuldstændig uforsigelig. Også selvom man har været stabil i et år, så kan det pludselig gå den anden vej.
Hej Agnes Marie.

Betyder ovenstående, at du har fået førtidspension på baggrund af, at du har bipolar lidelse?

Jeg har været diagnosticeret som borderliner i flere år, men det seneste halve år har psykiater arbejdet ud fra at jeg har en bipolar lidelse, og jeg har fået det meget bedre efter medicinen er rettet ind efter det.
Dog ikke så godt at jeg kan noget som helst. Men har færre udsving inden for hver enkelt dag.
Psykiater mener jeg bør have pension, og det gør jeg som regel også, men jeg anser det som komplet umuligt at få.
Diagnose nu svæver lidt mellem bipolar type 2 og rapid cykling.

HVIS du har fået fp på baggrund af bipolar, vil jeg meget gerne høre lidt nærmere om det.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2010, 21:10   #25
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
AnnaW, det kommer jo også an på hvordan din arbejdsprøvning er gået, hvis du har været igennem en sådan ?

Jeg vil også mene, at det er svært at få pension og det har jeg hele tiden ment, til trods for at jeg har været i gennem en arbejdsprøvning for ca 1 ½ år siden, der ikke viste andet. For mig er de/vi ved at "udtømme" behandlings muligheder medicinelt og jeg er efterhånden blevet medicineret bedre end jeg var. Dog kan jeg ikke se mig selv i et fleksjob, kender du/I det ? Man pludselig kan blive i tvivl om hvad man vil kunne klare og ikke kunne klare ???

Det er hårdt at være i afklaring og rette sig ind efter hvad man kan og ikke kan for resten af sit liv rent helbredsmæssigt.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2010, 22:34   #26
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af K.41.Odense Se meddelelser
Hej... var til møde i dag. Det korte af det lange er, at mine sygedagpenge stopper med årets udgang, fordi der ikke er opfyldt betingelser for forlængning. Så er det kontanthjælp... Har heldigvis ingen formue, men en bil...
Min sagsbehandler siger at min behandling (dialektisk adfærdsterapi) skal være godt i gang, før jeg evt. kan søge pension med kontrol. Der skal man nemlig være "stabiliseret" (kan ikke lige huske udtrykket).. , for at kunne søge pension med kontrol, og ens arbejdsevne skal være svært nedsat...
Den der med kontanthjælp skal jeg godt nok lige sluge... men egentlig tror jeg det er meget godt, for så er der ingen frister, og som enlig forsørger med borderline, får jeg vist nok lige så meget som sygedagpenge... og har de samme rettigheder...
Tror jeg...
Hmm..
Jeg fik også at vide, at hvis jeg skal i gang med terapi fx 3 gange om ugen, så kan jeg "slippe" med aktivering i 2 timer om ugen.. eller helt ned til een time om ugen...
K41, jeg syntes at det måske ville være en god idé at søge førtidspension iht. §17 på det foreliggende grundlag, kort forinden dine sygedagpenge alligevel udløber. Du kan være heldig at få tilkendt pension med kontrol eller varighed og du får dine sygedagpenge forlænget lidt endnu.

Mht. dine sygedagpenge, kan der så ikke findes nogle forlængelses muligheder overhovedet i ht. §27, er det det din sagsbehandler siger ?

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2010, 08:13   #27
Girlscout
This is my happy face
 
Girlscouts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2010
Indlæg: 131
Styrke: 14
Girlscout er ny på vejen
Ja, hun gennemgik alle 7 punkter et efter et.
Og fordi min lidelse ikke er stationær (det var DET det hed), bliver man nødt til at lige se, hvad lægerne siger, når jeg har været i behandling i nogle måneder....
Hun mente ikke der var chance for pension med kontrol, men evt, når behandlingen er godt i gang, og de ser hvordan det går...
Selv tror jeg ikke at jeg bliver i stand til at passe et fuldtidsjob, før jeg ikke har mindre børn hjemme mere... behandling eller ej..
Girlscout er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2010, 08:34   #28
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.789
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Midlertidig førtidspension...

fra DUKH med henvisninger til lovgivningen.

http://www.dukh.dk/netradgivning/for...fortidspension

Hilsen
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kontanthjælp med borderline ? Physen Alt det andet 20 04-02-2014 14:57
borderline ? stjerne10 Alt det andet 3 17-06-2013 19:24
Kan man søge midlertidig pesion, hvis man lider af borderline ellebaek Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 20-05-2013 17:11
Blog om borderline Girlscout Et godt link! 3 20-01-2011 14:50
Borderline og kontanthjælpsloftet Girlscout Alt det andet 15 28-09-2010 10:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension