K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-10-2011, 19:44   #1
solskin
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 12
Styrke: 15
solskin er ny på vejen
Hjælp...

Hej
Jeg har efter flere år i systemet fået tilkendt flexydelse. Problemet er at jeg er nu har fået et alkoholforbrug jeg behøver hjælp til.Ikke bare antabus,men et ophold. Hvad sker der hvis jeg kontakter det offentlige om hjælp og komunen får af vide at jeg skal på et 3 mdr.ophold?
solskin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2011, 21:37   #2
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg ved det slet ikke ,men forstiller mig at du måske kan sygemeldes mens det står på.

Tag kontakt til din sagsbehandler så du selv kan få styr og styring over dit liv,livet er alt for kort til at spilde det i en l a n g druktur.

Held og lykke med det.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2011, 21:54   #3
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Tror du mener ledighedsydelse og ikke flexydelse (flexydelse=svarende til efterløn).

Jeg vil tro, at jobcentret vil betragte det enten som en sygemeldings-periode som 100 % uarbejdsdygtig (det kan din læge nok vurdere) eller behandlingsperiode, og placerer dig sådan, at du ikke skal sendes ud i noget tilbud fra jobcentret i den periode, du er på ophold. Det vigtigste er jo, at du ønsker at komme ud af det.

Du vil fortsætte med at modtage ledighedsydelse under sygdom.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2011, 21:58   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Kommunen kan også hjælpe med at du kommer på afvænning, ofte betaler de også opholdet.

Så mit råd er du får din sagsbehandler med på banen, på den måde er du helgarderet!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2011, 22:09   #5
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af solskin Se meddelelser
Hej
Jeg har efter flere år i systemet fået tilkendt flexydelse. Problemet er at jeg er nu har fået et alkoholforbrug jeg behøver hjælp til.Ikke bare antabus,men et ophold. Hvad sker der hvis jeg kontakter det offentlige om hjælp og komunen får af vide at jeg skal på et 3 mdr.ophold?
jeg stillede faktisk et spørgsmål om samme til en afvendt AA alkoholkikker 'ven'.
da jeg har en anden ven som har samme problem..

og her fortalte ham at man kan ringe til AA eller. skal kontakte et afvendings stedet og ved denne tilmeldingen vil de så stå for alt øvrigt arbejde omkring sygemelding m.m.

du vil så også have en anden mulighed, som er at tage på psykiatrisk hospital. hvor du vil modtage en behandling i et par dage. her kan du så ved siden af passe job..
ved denne afslutning her. klare dig selv efterfølgende med kontakt til egen læge 'antabus'. eller kan få hjælp til henvisning til et behandlings sted...

skal så lige tilføje at mange arbejdspladser har en alkohol politik hvor der yder hjælp til personen.

som forgår sådan at de overtager uddelingen af antabusen og jeg ved det er meget diestreget. og med tavshedspligt.. så det skal ikke være det som skal holde dig tilbage.. held og lykke med det..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2011, 08:41   #6
rts
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2008
Indlæg: 70
Styrke: 16
rts er ny på vejen
Der er gode muligheder, og jeg har set tilfælde hvor behandling af alkohol/stof-misbrug kan tælle som aktivering, hvis man f.eks. er i et dagbehandlingstilbud.
Alkoholbehandling kan i øvrigt foregå anonymt. Det kan stofmisbrug derimod ikke.
rts er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hjælp hjælp Fra flex-job til pension. Berit p At søge førtidspension 3 30-12-2007 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension