K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-12-2016, 10:59   #1
solskin
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 12
Styrke: 15
solskin er ny på vejen
Bekræftigelse på pension.

Hejsa.
Jeg bliver førtidspension 9/1 2017.
Nogen der ved,hvor længe der går,inden man får det på skrift?
Vh.
Solskin
solskin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2016, 11:12   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Normalt ved man at man får førtidspension fra pensionstilkendelsen som kommer på skrift

Har du ikke den? Eller hvorfra ved du at du bliver førtidspensionist 9/1?

Du skal selv søge om at få førtidspensionen udbetalt via borger.dk, hvor du sender din ansøgning.
Det bør du få brev om fra UdbetalingDanmark

Du skal også tage stilling til om du vil indbetale til SUPP - suplerende arbejdsmarkeds pension, så du får lidt ekstra når du bliver folkepensionist

Ofte kan det betale sig at undersøge sin pensionkasse, mange har enten skattefri engangsudbetalinger og/eller løbende månedlige udbetalinger og evt. Overtager de dine indbetalinger til pensionen
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2016, 11:24   #3
solskin
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 12
Styrke: 15
solskin er ny på vejen
Hejsa.
Jeg ved det fra.rehabilitetsteamet. Skal i pensions rådet 9/1.Tænker så hvornår jeg får pensionstilkendensen på skrift?
( Skal bl.a.bruge den til udbetaling af min indbetalte efterløn)
Vh.
Solskin
solskin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2016, 11:32   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Rehabiliteringsteamet indstiller - de kab ikke træffe afgørelse.
Pensionsrådet træffer afgørelsen, som ganske rigtigt oftest følger rehabs indstilling.

Bliver du tildelt fp, kan det allertidligst ske fra 1. februar 2017, men du får brev om afgørelsen.

Pensionen udbetales altid fra den første i en måned.

Pensionen er bagudbetalt. Får du tildelt fp pr. 1. februar 2017, bliver din første udbetaling sidste bankdag i februar måned.

Alt held og lykke.

Sidst redigeret af stampe; 02-12-2016 kl. 11:40.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2016, 11:38   #5
solskin
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 12
Styrke: 15
solskin er ny på vejen
1000 tak for svar....og mange tak.
solskin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2016, 11:59   #6
job
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2014
Indlæg: 209
Styrke: 10
job er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af solskin Se meddelelser
Hejsa.
Jeg bliver førtidspension 9/1 2017.
Nogen der ved,hvor længe der går,inden man får det på skrift?
Vh.
Solskin
Det er nok meget forskelligt fra kommune til kommune. Jeg fik besked samme dag som det blev besluttet at jeg skulle tilkendes førtidspension
job er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2016, 12:38   #7
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
I min kommune foregik det ved at det rehabiliterende team indstillede til førtidspension.

Så modtog jeg brev fra pensionsudvalget om at de startede sagsbehandling og havde tre måneder til at afgøre indstillingen.

Samtidig var der tilbud om at møde pensionsudvalget hvis jeg ville - det ønskede jeg efter råd fra min jurist ikke.

Så modtog jeg inden for tre måneders grænsen et brev omat jeg var bevilliget førtidspension fra en i brevet fastsat dato.

Altså i min kommune er det hverken fra den dato man kan møde udvalget eller ligende pensionen gælder fra, men fra den dato der står i pensionsafgørelsen. Og hvornår de lige træffer beslutningen afhænger af hvormange sager der skal igennem udvalget og hvor tit de mødes - men selvfølgelig inden for tre måneders reglen
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2016, 14:46   #8
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af solskin Se meddelelser
Skal i pensions rådet 9/1.Tænker så hvornår jeg får pensionstilkendensen på skrift
Øhh...det er vist lidt for optimistisk at regne med en pension fra den dag man har møde med pensions rådet.

Man indstilles positivt fra rehabiliteringsteamet, og efterfølgende overtager pensions rådet.
Fra de overtager må der gå 3 måneder inden en afgørelse, og derefter er det som regel gældende fra den første i efterfølgende måned, hvis papirarbejde er på plads, ellers måneden efter.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension