K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-09-2018, 11:49   #11
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Jeg bor selv i Odense kommune.
Jeg blev i september 2017 visiteret til fleksjob, så det er ikke helt umuligt

Det er vigtigt at du siger fra efter behov.
Prøv at se det sådan her: hvis du forsøger at vise kommunen mere end du kan, hvad kan de så bruge det til?
Lad os sige at du kæmper dig igennem 15 timer om ugen, og bliver visiteret til fleksjob på den baggrund. Så ansættes du i et fleksjob, og starter måske på de 15 timer, fordi det er det man regner med du kan. Du fortsætter så med de 15 timer, fordi du er dårlig til at sige nej.
Efter 2-3 mdr bliver du så nødt til at sygemelde dig, fordi 15 timer var for meget.
Så taber både du, kommunen OG arbejdsgiver på det.

Så det er i ALLES interesse at du er ærlig mht hvor meget du kan klare, og at du husker at sige fra

Jeg har selv en bostøtte, hun er super sød og hjælper mig rigtig meget


Mht fritid: jeg har altid været ærlig overfor mine sagsbehandlere. Jeg har nørdet loven en del, så jeg sidder og hjælper folk på fb, ud fra den viden jeg har.
Men jeg har altid understreget at kommunale ting har første prioritet, så facebook og lignende, er kun når der er ekstra overskud. Så når jeg går ledig og ikke er i kommunale tilbud, er jeg mere aktiv på fb end da jeg f.eks. var ansat i et fleksjob fra januar 2018 til og med juni 2018.
Jeg kan selvfølgelig have været heldig med mine sagsbehandlere, det skal jeg ikke kunne udelukke.
Jeg skal i forvejen prioritere meget med min energi. Når jeg arbejder 6 timer om ugen får jeg spist aftensmad, passet min hygiejne, gjort lidt rent. Men hvis jeg har et lægebesøg den uge, skal der helst ikke ske andet resten af den uge, udover arbejde.
Hvis jeg ikke kan undgå at der sker to ting den uge (f.eks. tandlæge + familiefødselsdag samme uge), så bliver rengøring udsat til ugen efter, og der skal helst ikke være andre planer den uge.
Og så kan man sige at min hobby med lovgivningsnørderi, det foregår hjemme hvor jeg kan koble af og slappe af. De fleste svar har jeg efterhånden på rygraden, og jeg svarer kun når jeg har overskud. Har jeg bare brug for at smide mig foran tv'et gør jeg det, og så må fb vente.
Det min bostøtte blandt andet hjælper mig med, er at organisere min hverdag, så jeg også husker at prioriterer rengøring og den slags

Kagebagningseksemplet er et lidt ekstremt eksempel. Det er ikke ensbetydende med, at det er sådan det er generelt.
Kommunen endte jo også med at trække i land i den sag.
Så brug du endelig 1½ time på at lave aftensmad
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension