K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-06-2012, 07:54   #11
Papaya
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2012
Indlæg: 176
Styrke: 12
Papaya er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaTT Se meddelelser
Nu blev pension lige nævnt, man skal huske, at man som fleksjobber har ret til at få indbetalt på evt. tidligere (dog stadig aktiv pension) - dvs hvis man ved tidligere arbejdsgiver indbetalte til Industrienspension da overenskomsten krævede det, kan man som fleksjobber bede om at ny arbejdsgiver fortsætte indbetalingen til IP, dette også selvom at ny arbejdsplads overenskomsten kræver indbetaling til fx. Sampension.

Hvis man får oprettet ny pension som fleksjobber, risikere man at pensionsselskabet erklærer en som dårligt liv, derved dårligere dækning.
Det er nemlig helt rigtigt...
Papaya er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2012, 10:06   #12
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Og det er også den rigtige måde at gøre det på... -men de fleste kommuner forsøger jo - desværre - at svindle hvor de kan



.
Ja men jeg har så lige mistet chancen for at få drømmejobbet, fordi firmaet mente at lønnen var for høj. De var ikke tilfredse med at fagforeningen skulle bestemme lønnen, og det beløb de kom frem til, ville firmaet ikke betale - selvom de ville have fået 2/3 refunderet. Så efter mere end 3 mdr praktik, med lovning på job efterfølgende, fik jeg nul og en kiks

Jeg er dog glad for at det netop var fagforeningen der skulle bestemme lønnen, for ellers ville jeg nok i dette tilfælde, have kommet til at arbejde for en alt for lav løn. Selvom det er svært at finde job som fleksjobber, så skal vi jo heller ikke spises af med en sulteløn.
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2012, 11:22   #13
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
I Gladsaxe kommune skrives direkte ved tilbuddet til arbejdsgiveren der ansætter i fleksjob.

Bevilling af tilskudsløn er på betingelse af at den valgte (arbejdsomåde) overenskomst overholdes - dvs. overenskomstens mindsteløn,pension, ferie skal overholdes. Desuden vedlægges kopi af højesteretsdom af 17.12.2010 vedr. emnet. .
Endvidere kan jeg oplyse at såfremt man starter i nyt fleksjob er der ikke noget der i kommunens optik hedder ancinitet . Det er sådan at jeg i mit sidste job fik overenskomstens mindsteløn trods 48 år på arbejdsmarkedet, samt overenskomstens pensionssats og ret til 6 ugers ferie.

Min mindsteløn var bedre end lønnen iøvrigt på arbejdspladsen, desuden fik jeg bedre pensionsvilkår og 6 ugers ferie , hvilket de andre ansatte i virksomheden ikke fik - og det skabte en del meget negativ debat.
Arbejdsgiver kan simpelthen ikke komme af sted med at aflønne med lavere sats, mindre pension, mindre ferieuger end overenskomsten siger. - I hvert fald ikke i Gladsaxe.

Jeg vil fremhæve , at i følge overenskomsten skal man have de lønstigninger der forhandles frem til på overenskomstområdet. Så man står ikke totalt stille med hensyn til at få en smule lønfremgang.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2012, 14:14   #14
Papaya
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2012
Indlæg: 176
Styrke: 12
Papaya er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sun-lady Se meddelelser
Ja men jeg har så lige mistet chancen for at få drømmejobbet, fordi firmaet mente at lønnen var for høj. De var ikke tilfredse med at fagforeningen skulle bestemme lønnen, og det beløb de kom frem til, ville firmaet ikke betale - selvom de ville have fået 2/3 refunderet. Så efter mere end 3 mdr praktik, med lovning på job efterfølgende, fik jeg nul og en kiks

Jeg er dog glad for at det netop var fagforeningen der skulle bestemme lønnen, for ellers ville jeg nok i dette tilfælde, have kommet til at arbejde for en alt for lav løn. Selvom det er svært at finde job som fleksjobber, så skal vi jo heller ikke spises af med en sulteløn.
Det hører ingen steder hjemme... det er også vildt at fagforeningen ikke tvinger det igennem, for sådan noget der bør jo i yderste konsekvens føre til blokade overfor arbejdsgiver.
Papaya er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2012, 14:28   #15
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg havde nok valgt at få lidt mindre og ha et job..i krisetider er det ikke let..men det er som man ser på det..det var ihvertfald ikke de sidste kr der skulle ødelægge det for mig..
hellere få lidt mindre og ha noget at stå op til og være glad for det man har

førhen nåtr jeg forhandlede løn -inden fleksjob tiden..var selve lønnen altid det sidste for mig..en atraktiv arbejdsplads var vigtigere..

det er ikke det samme som at sige fleksjobbere skal udnyttes - overhovedet ikke...

andre arbejdspladser har i dårligere tider også været nød til at gå lidt ned

stribe 10 år i fleksjob idag ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2012, 14:28   #16
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Papaya Se meddelelser
Det hører ingen steder hjemme... det er også vildt at fagforeningen ikke tvinger det igennem, for sådan noget der bør jo i yderste konsekvens føre til blokade overfor arbejdsgiver.
Jamen det gjorde de jo også. Selvom arbejdsgiveren forsøgte at få fagforeningen til at revurdere lønnen, så var de hverken til at hugge eller stikke i. Fagforeningen ville under ingen omstændigheder tillade en lavere løn, end den de havde dikteret.

Derfor ville arbejdsgiver så heller ikke skrive under på ansættelseskontrakten. Så ingen job til mig, efter 3 mdr praktik. Virkelig ærgerligt, for jeg var vild med det job. Det var bare lige mig.
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2012, 14:30   #17
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
jeg havde nok valgt at få lidt mindre og ha et job..i krisetider er det ikke let..men det er som man ser på det..det var ihvertfald ikke de sidste kr der skulle ødelægge det for mig..
hellere få lidt mindre og ha noget at stå op til og være glad for det man har

førhen nåtr jeg forhandlede løn -inden fleksjob tiden..var selve lønnen altid det sidste for mig..en atraktiv arbejdsplads var vigtigere..

det er ikke det samme som at sige fleksjobbere skal udnyttes - overhovedet ikke...

andre arbejdspladser har i dårligere tider også været nød til at gå lidt ned

stribe 10 år i fleksjob idag ftp
Jeg kunne IKKE vælge at få en lavere løn, end hvad fagforeningen havde regnet ud jeg skulle have. Her i Horsens kommune er det KUN fagforeningen der regner lønnen ud til fleksjobbere. Hverken arbejdsgiver, en selv eller kommunen har nogen som helst indflydelse på lønnens størrelse.
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2012, 14:36   #18
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
SUN-LADY

det er jeg lidt chokeret over..sådan har det aldrig været i min kommune..men det skyldes måske mit fag..at det er og var svært præcis at regne løn ud..

jeg synes det er godt vi har fagforening - men det er ærgeligt at ens drømmejob forsvinder fordi man ikke kan blive enige..

det er sørgeligt for dig,ikke mindst hvis og hvis reformen kommer,så er det lettere for dig at ha et job..

havde det været mig havde jeg nok prøvet fagforeningen igen,men det er nok lettere sagt end gjort og drømmejobbet er vel også væk..

ja øv...

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2012, 14:51   #19
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Papaya Se meddelelser
Det hører ingen steder hjemme... det er også vildt at fagforeningen ikke tvinger det igennem, for sådan noget der bør jo i yderste konsekvens føre til blokade overfor arbejdsgiver.
Papaya
Hvad skulle en blokade hjælpe her - Endnu har jeg aldrig hørt , at en arbejdsgiver kan tvinges til at ansætte personale, fordi han ikke vil betale de overenskomstmæssige lønninger. -
der er jo ikke tale om at personen har været ansat under urimelige vilkår - men har været på prøve.

I min verden er det vel op til fleksjobberen om man vil finde sig i de ansættelsesbetingelser arbejdsgiveren byder, for at kunne komme i job. -

Lønvilkårene burde måske havde været undersøgt på et tidligere tidspunkt i forløbet.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2012, 18:15   #20
Papaya
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2012
Indlæg: 176
Styrke: 12
Papaya er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
jeg havde nok valgt at få lidt mindre og ha et job..i krisetider er det ikke let..men det er som man ser på det..det var ihvertfald ikke de sidste kr der skulle ødelægge det for mig..
hellere få lidt mindre og ha noget at stå op til og være glad for det man har

førhen nåtr jeg forhandlede løn -inden fleksjob tiden..var selve lønnen altid det sidste for mig..en atraktiv arbejdsplads var vigtigere..

det er ikke det samme som at sige fleksjobbere skal udnyttes - overhovedet ikke...

andre arbejdspladser har i dårligere tider også været nød til at gå lidt ned

stribe 10 år i fleksjob idag ftp
-krisen er ved at vende, så den kan ikke helt bruges mere.

-arbejdet bærer lønnen i sig selv... er det det du mener?
Personligt mener jeg at man kun er solidarisk hvis man understøtter overenskomsterne og ikke lader sig underbyde, eller på anden måde gør sig attraktivt meget billigere end andre.ansatte.
Denne filosofi er måske ræverød, ikke desto mindre er det den mekanisme der har gjort os til et velfærdsland, i sin tid, men nu skal vi ikke igang med at lave undergravende virksomhed, for så ryger velfærdsstaten sig en tur for alvor... ja vi er såmænd allerede på vej.
Papaya er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
S får laveste måling siden 1898 nemesis Politik og Samfund 29 22-03-2013 14:39
Konsekvenser af de laveste sociale ydelser - Forsørgelsesgrundlag og afsavn Ragdoll Politik og Samfund 20 24-02-2010 13:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension