K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-06-2012, 20:03   #1
fynboen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2011
Indlæg: 2
Styrke: 0
fynboen er ny på vejen
Er i flexjob med laveste løn som pædagog

Jeg har i over 10 år været pædagog. For snart 2 år siden fik jeg bevilliget flexjob på 22 t. ugl.
Det første år jeg var i flexjob var på en arbejdsplads med brugere, som jeg ikke kendte meget til og tilbuddet var, at jeg kunne få startlønnen som pædagog. Jeg takkede ja.
Efterfølgende har jeg i det sidste år skiftet arbejde og dette er nu indenfor mit område. Jeg spurgte ved ansættelsen om jeg ikke kunne få min ancinitet med mig - men nej var svaret. Det skal nævnes at jeg er ansat i samme kommune som mit første flexjob.
Nu underviser jeg unge med særlige behov - og har lige haft spurgt min leder om jeg ikke har krav på at få et særligt tillæg når jeg er underviser for denne gruppe. Men jeg fik af vide, at kommunen ikke behøvede at give mig noget - men at jeg kunne undersøge videre med min TR eller fagforening.
Jeg vil bare høre om hvordan i andres lønninger ser ud som flexjobber - om i også får mindstelønnen på jeres område - og aldrig vil kunne se frem til en lønstigning?
fynboen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2012, 20:14   #2
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Da jeg fik et fleksjob for 4 år siden som pædagogmedhjælper efter 4 år som husassistent (rengøring) i kommunen, fik jeg da løn efter ancinnitet og pension som alle de andre....

Jeg synes du skal se at få fat i din fagforening, og hvis du ikke er medlem af en så se at få meldt dig ind, for du er altså berettiget til løn på lige fod med alle andre.
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2012, 20:17   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Sådan noget som anciennitet skal aftales med arbejdspladsen, fagforening..

De vil dog ikke få tilskud til denne del af lønnen hvis de går med til det..

Citat:
Løn
Lønnen fastsættes som udgangspunkt efter den på området gældende overenskomst, herunder de sociale kapitler. Hvis ansættelsen finder sted inden for et ikke overenskomstdækket område, anvendes overenskomsten på sammenlignelige områder. Det fremgår af overenskomsten, om der indgår en aftale om arbejdsmarkedspension.

Der kan aftales tillæg for anciennitet eller andre former for løntillæg, men disse indgår ikke i løntilskuddet.
Kilde: http://www.clh.dk/?id=1474#c3999

Det magiske ord ovenfor er KAN aftales....og ikke SKAL...

Så medmindre arbejdspladsen er villig til at give mere i løn...ja så ser det sort ud...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2012, 20:27   #4
Papaya
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2012
Indlæg: 176
Styrke: 12
Papaya er ny på vejen
Jeg går til overenskomst mæssig løn svarene til min ancinitet.
At arbejdsgiver kun får refunderet i forhold til den laveste løn på området har ikke noget at gøre med hvad man som fleksjobber/ordinært ansat, har krav på ifølge overenskomsten.

Det er ikke sikkert din TR har en brik forstand på dette spørgsmål. De er ikke på vant til at arbejde med fleksjobbere, spørg istedt dit hovedforbund... altså ikke lokalafdelingen.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Te-pigen Se meddelelser
Da jeg fik et fleksjob for 4 år siden som pædagogmedhjælper efter 4 år som husassistent (rengøring) i kommunen, fik jeg da løn efter ancinnitet og pension som alle de andre....

Jeg synes du skal se at få fat i din fagforening, og hvis du ikke er medlem af en så se at få meldt dig ind, for du er altså berettiget til løn på lige fod med alle andre.
VIGTIGT
omkring pension skal man være meget opmærksom på at har man først haft en stilling hvor en del af lønnen ifølge overenskomsten blev betalt ind til pension, så kan man ved en senere ansættelse i en offentlig stilling ordinær som fleks, ikke gå ned på en lavere pensionssats end den man kom fra.
Uha... den regel nød jeg godt af i min sidste stilling.
Jeg havde omkring 4% højere pensionssats end mine kollegaer.
Papaya er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2012, 21:17   #5
Andepigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: København
Indlæg: 157
Styrke: 14
Andepigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Te-pigen Se meddelelser
Jeg synes du skal se at få fat i din fagforening, og hvis du ikke er medlem af en så se at få meldt dig ind, for du er altså berettiget til løn på lige fod med alle andre.
Ikke korrekt.

Man er berettiget til mindstelønnen indenfor det område, man er ansat i.
Man KAN så være heldig at forhandle yderligere tillæg hjem, men disse tillæg får arbejdsgiver ikke tilskud til og
de er derfor ene og alene på arbejdsgivers regning, så at sige.
Derfor vil nogle arbejdsgivere - naturligt nok - ikke give tillæg ud over lønnen.

Jeg arbejder for mindste overenskomstmæssige løn + et mindre tillæg (er uddannet pædagog, arbejder nu som sekretær)
Andepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2012, 21:34   #6
PiaTT
Hvor skulle jeg ellers være
 
PiaTTs avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Lokation: Vestjylland
Alder: 50
Indlæg: 151
Styrke: 13
PiaTT er ny på vejen
Nu blev pension lige nævnt, man skal huske, at man som fleksjobber har ret til at få indbetalt på evt. tidligere (dog stadig aktiv pension) - dvs hvis man ved tidligere arbejdsgiver indbetalte til Industrienspension da overenskomsten krævede det, kan man som fleksjobber bede om at ny arbejdsgiver fortsætte indbetalingen til IP, dette også selvom at ny arbejdsplads overenskomsten kræver indbetaling til fx. Sampension.

Hvis man får oprettet ny pension som fleksjobber, risikere man at pensionsselskabet erklærer en som dårligt liv, derved dårligere dækning.
PiaTT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2012, 21:59   #7
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg fik en 1o mere i timen i mit sidste fleksjob..men arbejdsgiveren ku ganske rigtig kun få refunderet grundlønnen...men jeg var gift med chefen.........men derfor måtte han ikke bare give mig..det skulle være inden for rimeligheden i mit fag..
men han var sur på kommunen da han mente jeg fik for lidt..problemmet ved landbruget er der ikke er overenskomster på samme måde som andre steder..folk med en del år anicitet forhandler selv deres løn og der er ikke rigtig et gennemsnit
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2012, 23:57   #8
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Hmmm... her i kommunen er det suverænt fagforeningen der bestemmer hvilken løn fleksjobberen skal have. Der bliver lavet et skema, hvor der skal stå jobtitel, jobbeskrivelse samt alder og erfaring på fleksjobberen.

Det bliver sendt ind til fagforeningen, som så regner sig frem til hvilken løn fleksjobberen skal have. Og den løn står ikke til diskussion.
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2012, 00:54   #9
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sun-lady Se meddelelser
Hmmm... her i kommunen er det suverænt fagforeningen der bestemmer hvilken løn fleksjobberen skal have. Der bliver lavet et skema, hvor der skal stå jobtitel, jobbeskrivelse samt alder og erfaring på fleksjobberen.

Det bliver sendt ind til fagforeningen, som så regner sig frem til hvilken løn fleksjobberen skal have. Og den løn står ikke til diskussion.

Og det er også den rigtige måde at gøre det på... -men de fleste kommuner forsøger jo - desværre - at svindle hvor de kan



.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2012, 07:24   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal have fat i din fagforening.

Få dem til at hjælpe med at du får rigtig ancinitet.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
S får laveste måling siden 1898 nemesis Politik og Samfund 29 22-03-2013 14:39
Konsekvenser af de laveste sociale ydelser - Forsørgelsesgrundlag og afsavn Ragdoll Politik og Samfund 20 24-02-2010 13:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension